abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2021 @ 18:57:42 #1
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198289532
On!
pi_198291224
Oh man, ik ben al een aantal lentes/zomers op zoek naar een zomerjas.
Ik heb alleen leren jasjes maar dat is zonder capuchon (regen in de zomer) en is soms weer te klam/warm.
Had ik eindelijk de perfecte zomerjas gevonden, valt mijn normale maat, heel klein (36 ipv 38). }:|
Wel besteld maar zat inderdaad echt niet.
En 40 was niet meer te krijgen in die kleur.
Andere kleur besteld, juiste maat maar de kleur viel tegen en stond me niet.
Op Amazon juiste kleur, juiste maat. *O*

Na 3 dagen smachtend wachten op de jas, betaald en al...leveren ze de verkeerde maat...38. }:|

Ze hebben er nog 1 van maat 40 op voorraad maar die kan pas besteld worden als deze op ‘geleverd’ staat? :?

Anyway: ik had al zo’n voorgevoel dat het mis zo gaan.
Kan zo giftig worden om zoiets en baal zo. ;(

/einde dagboek. :')
pi_198297705
Ik heb het wachtbankje van de Belastingdienst uitgezeten hoor. Moest het deel van de schulden 3x opnieuw invullen omdat ik er steeds uitgedonderd werd maar het is gelukt. En we krijgen een leuk bedrag terug *O*

Binnenkort als het systeem stabieler is, nog eens goed nakijken en dan insturen.
pi_198298940
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:14 schreef vencodark het volgende:
Oh man, ik ben al een aantal lentes/zomers op zoek naar een zomerjas.
Ik heb alleen leren jasjes maar dat is zonder capuchon (regen in de zomer) en is soms weer te klam/warm.
Had ik eindelijk de perfecte zomerjas gevonden, valt mijn normale maat, heel klein (36 ipv 38). }:|
Wel besteld maar zat inderdaad echt niet.
En 40 was niet meer te krijgen in die kleur.
Andere kleur besteld, juiste maat maar de kleur viel tegen en stond me niet.
Op Amazon juiste kleur, juiste maat. *O*

Na 3 dagen smachtend wachten op de jas, betaald en al...leveren ze de verkeerde maat...38. }:|

Ze hebben er nog 1 van maat 40 op voorraad maar die kan pas besteld worden als deze op ‘geleverd’ staat? :?

Anyway: ik had al zo’n voorgevoel dat het mis zo gaan.
Kan zo giftig worden om zoiets en baal zo. ;(

/einde dagboek. :')
Aargh neeeee.
Ik hoop dat het toch nog lukt.

Ik heb een jas besteld voor de oudste, zo'n bikerjack geval, maar dan eens niet zwart. Bij wehkamp hadden ze niet de goede maat (denk ik). Ze heeft nu damesmaat en als ik meet had ze meer S dan XS.
Nu bij Otto besteld, het duurt maar en het duurt maar, ik kreeg eergisteren een mail dat ie verzonden was, maar er staat in de postNL app nog steeds dat het aflevertijdstip onbekend is.
Gelukkig de komende dagen nog winterjassen weer ;). En ze hoeft alleen vandaag naar school deze week, dus geen haast, maar toch.

Nu nog afwachten of het past... lastig die overgang van kindermaat naar damesmaat... geen idee hoe alles valt, alleen die kindershirts zijn niet zo "boob-proof", het valt gewoon minder nu er toch wat zit aan de voorkant.
Dus ik mag ook nog op zoek naar leuke shirts... niet teveel tekst, fatsoenlijke kwaliteit (ik vind h&m zo frommelig worden na een paar keer wassen) en dan mag het best iets meer kosten.
Iemand nog aanraders?
Ze is niet heel uitgesproken qua smaak, alhoewel met die jas had ze eerst ook geen mening tot bleek dat het eigenlijk gewoon zo'n bikerjack moest zijn, net als wat ze hiervoor had (en ik maar zoeken naar een beetje leuke puberproof jas, maar alles wat ik vond was dus niet goed).

Vanmorgen anderhalf uur bij de oogarts gezeten met de jongste, vooral wachten.
Spreekkamer, druppels, wachten, wachten, wachten, foto, wachten, wachten, oogarts en toen waren we dus anderhalf uur verder. Maar weer goedgekeurd gelukkig.

Belastingaangifte liep steeds vast zei mijn man, ook elk jaar hetzelfde he... dat ze daar nou toch nog steeds niks op gevonden hebben...
Fake it till you make it...
pi_198299826
Nijna, wij hebben uiteindelijk best wat besteld bij SHEIN. Lange levertijd, maar wel een flink deel van de wintergarderobe daar gevonden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_198299829
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:37 schreef Nijna het volgende:

[..]

Nu nog afwachten of het past... lastig die overgang van kindermaat naar damesmaat... geen idee hoe alles valt, alleen die kindershirts zijn niet zo "boob-proof", het valt gewoon minder nu er toch wat zit aan de voorkant.
Dus ik mag ook nog op zoek naar leuke shirts... niet teveel tekst, fatsoenlijke kwaliteit (ik vind h&m zo frommelig worden na een paar keer wassen) en dan mag het best iets meer kosten.
Iemand nog aanraders?
Ze is niet heel uitgesproken qua smaak, alhoewel met die jas had ze eerst ook geen mening tot bleek dat het eigenlijk gewoon zo'n bikerjack moest zijn, net als wat ze hiervoor had (en ik maar zoeken naar een beetje leuke puberproof jas, maar alles wat ik vond was dus niet goed).

Ik vind het ook super moeilijk voor mijn 13 jarige. Kan geen kindermaat meer aan. Ze heeft niet het figuur 'plank'. En dan is dames maat xs of soms s gewoon al geen optie. Plus veel is totaal niet geschikt voor een 13 jarige. Ze draag nu veel t-shirts van 'surf' merken. Billabong, Quicksilver, RipCurl. Zijn ook jurkjes en leuke zomer dingetjes van en dan past wel in haar straatje. H&M heeft ze een paar dingen van Divided. Maar daar zitten ook genoeg dingen tussen die ik niet voor haar koop.
Scheelt dat ze (nu nog) school uniform heeft.
Met een meidenkwartet
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:39:29 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198299895
Mijn nichtjes van 14 en 16, lang en smal beiden, dragen veel Pull&Bear, Levi's en Berschka. En ze kopen heel veel op Vinted. Ze kopen wel al jaren alles zelf. En de oudste koopt ook alles voor het broertje van 12.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198300082
Een aantal merken hebben een lijn die zich richt op jongere meisjes. Die vallen over het algemeen dan ook ietsje kleiner dan de gewone kledinglijn. Bijvoorbeeld edc van esprit en Q/S van s Oliver. Ik draag zelf nog wel eens kleding van s Oliver.
pi_198300114
Over hypotheken: in verband met de nieuwe badkamer en wat andere verbouwingsdingetjes willen we een lening toevoegen aan de hypotheek. Normaal gesproken ben je verplicht om een adviesgesprek aan te vragen, waar je ca. 600-700 euro voor betaalt. Nu is er een proef dat je een vragenlijst moet invullen met allerlei inhoudelijk hyptheekvragen, en als je daarvoor slaagt mag je zonder dat adviesgesprek de lening afsluiten. Wij hebben die vragenlijst dus 2 dagen geleden ingevuld. Ik vond het vet lastig! Ook met een paar flauwe instinkers. Nu wachten op de uitslag...

F_r, lijkt me ook heel moeilijk hoor, afscheid nemen van je oude huis!

Venco, dat is ook pech! Je zou toch denken dat het niet zó vaak fout kan gaan -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 maart 2021 @ 12:27:10 #10
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198300571
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:39 schreef oh-oh het volgende:
Mijn nichtjes van 14 en 16, lang en smal beiden, dragen veel Pull&Bear, Levi's en Berschka. En ze kopen heel veel op Vinted. Ze kopen wel al jaren alles zelf. En de oudste koopt ook alles voor het broertje van 12.
Mijnes draagt inderdaad ook vooral deze 3 merken en dan wat H&M divided en clockhouse.
Ik vind juist de overgang kind - dames makkelijk.
pi_198300850
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:27 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Mijnes draagt inderdaad ook vooral deze 3 merken en dan wat H&M divided en clockhouse.
Ik vind juist de overgang kind - dames makkelijk.
Grappig hoe dat scheelt hè?! Berschka en p&b past niet bij mijn dochter. De pasvorm en de maten. Dat helpt haar zelfvertrouwen totaal niet, dus we vermijden die merken voorlopig maar. Hoe stom is het dat een gezonde 13 jarige aan haarzelf en haar lichaam gaat twijfelen omdat ze geen broek kan vinden die past. Ik heb daar echt de pest in. Ze is gewoon prima op gewicht maar heeft sterke bovenbenen en billen.

Het is moeilijk. Misschien wel voor mijzelf. Wil zo graag dat ze gewoon een positief body image heeft. Niet dat negatieve gevoel dat ik zelf jarenlang had.
Met een meidenkwartet
pi_198300882
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:53 schreef Phaidra het volgende:
Over hypotheken: in verband met de nieuwe badkamer en wat andere verbouwingsdingetjes willen we een lening toevoegen aan de hypotheek. Normaal gesproken ben je verplicht om een adviesgesprek aan te vragen, waar je ca. 600-700 euro voor betaalt. Nu is er een proef dat je een vragenlijst moet invullen met allerlei inhoudelijk hyptheekvragen, en als je daarvoor slaagt mag je zonder dat adviesgesprek de lening afsluiten. Wij hebben die vragenlijst dus 2 dagen geleden ingevuld. Ik vond het vet lastig! Ook met een paar flauwe instinkers. Nu wachten op de uitslag...

Succes! Hoop dat het lukt!
Met een meidenkwartet
pi_198301066
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:53 schreef Phaidra het volgende:

Ja die moeten wij ook doen inderdaad.
We zijn wel aan het oriënteren om het anders op te lossen. Dus toch geen tweede hypotheek. Vanochtend met een financieel adviseur gesproken en die raadde het af, heel lang verhaal maar in ons geval ben ik het ermee eens.

De subsidie regeling voor verduurzamen van je huis is gewijzigd waardoor we ineens wel in aanmerking komen, dat betekent dat we nog subsidie over 2020 krijgen en over wat we in 2021 nog gaan doen. Dan is wat we in 2021 gaan doen (plafonds uitbouw isoleren) gratisch, nou ja gratis, de subsidies opgeteld zijn genoeg om die werkzaamheden te dekken.

Verder wilden we extra lenen vanwege de gevel maar de knipvoeg mannen zitten uiteraard ramvol. Voordat die een keer tijd hebben, hebben we het al bijna bij elkaar gespaard.
  woensdag 3 maart 2021 @ 13:31:00 #14
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198301357
Berschka en P&B vallen toch juist best ruim? Die lange sprieten van mn zus dragen of heel baggy , echt broeken en truien/shirts, of superstrak superkort . Niks wat normaal valt zeg maar. Ook broeken die baggy vallen en hoog water hebben. Neefje van 12 was overal uitgegroeid maar volgens zijn zussen kon ie prima met de juiste schoenen al zijn hoog water broeken nog aan. Clowntjes :') :+ :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198301403
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:08 schreef exode het volgende:

[..]

Ja die moeten wij ook doen inderdaad.
We zijn wel aan het oriënteren om het anders op te lossen. Dus toch geen tweede hypotheek. Vanochtend met een financieel adviseur gesproken en die raadde het af, heel lang verhaal maar in ons geval ben ik het ermee eens.

De subsidie regeling voor verduurzamen van je huis is gewijzigd waardoor we ineens wel in aanmerking komen, dat betekent dat we nog subsidie over 2020 krijgen en over wat we in 2021 nog gaan doen. Dan is wat we in 2021 gaan doen (plafonds uitbouw isoleren) gratisch, nou ja gratis, de subsidies opgeteld zijn genoeg om die werkzaamheden te dekken.

Verder wilden we extra lenen vanwege de gevel maar de knipvoeg mannen zitten uiteraard ramvol. Voordat die een keer tijd hebben, hebben we het al bijna bij elkaar gespaard.
Wat fijn dat jullie toch in aanmerking komen voor subsidie! De wachttijden zijn absurd nu inderdaad. Na de eerste offerte moesten wij ook nog ruim een half jaar wachten op de uitvoering.

Wij hebben de extra lening/hypotheek niet heel erg nodig, we zouden 80% uit spaargeld kunnen betalen en eventueel enkele opties later kunnen uitvoeren. Maar alles in 1x laten uitvoeren door de aannemer is uiteindelijk wel gunstiger voor de totaalprijs. En omdat de rente nu heel laag staat voor een extra lening, stoppen we het spaargeld als extra aflossing op de oorspronkelijke hypotheek. Dat is dan rentetechnisch gezien gunstiger.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198301481
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:52 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Het is moeilijk. Misschien wel voor mijzelf. Wil zo graag dat ze gewoon een positief body image heeft. Niet dat negatieve gevoel dat ik zelf jarenlang had.
Dat lijkt me inderdaad onwijs lastig. De mode-industrie en social media maken het er niet gemakkelijker op...
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 maart 2021 @ 14:11:56 #17
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198301841
quote:

[..]

Grappig hoe dat scheelt hè?! Berschka en p&b past niet bij mijn dochter. De pasvorm en de maten. Dat helpt haar zelfvertrouwen totaal niet, dus we vermijden die merken voorlopig maar. Hoe stom is het dat een gezonde 13 jarige aan haarzelf en haar lichaam gaat twijfelen omdat ze geen broek kan vinden die past. Ik heb daar echt de pest in. Ze is gewoon prima op gewicht maar heeft sterke bovenbenen en billen.

Hier een 13-jarige jongen met ondergewicht, die daar ook mega onzeker over is. Ik herken wat je zegt, het raakt me ook enorm. Ik heb jaren verspeeld aan mezelf haten, aan mezelf verbergen omdat ik te dun/te lelijk/te stom was. Dat hij nu mogelijk met iets soortgelijks te maken krijgt maakt me intens verdrietig. Nu is hij absoluut een stuk stoerder dan ik ooit geweest ben, maar je kind zien worstelen met dezelfde issues als jij destijds is toch een (nare) trip down memory lane he? :*
  woensdag 3 maart 2021 @ 16:43:43 #18
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198303954
quote:

[..]

Ja, mijn dochter heeft een makkelijk figuur en lengte.
Ze is 14 en heeft altijd maat 36 (1.48 en 45kg).
H&M valt altijd te groot hier met broeken.
pi_198304305
Mijn dochter is aan het leren voor een geschiedenistoets. Ik ben ook gelaagd want ik weet inmiddels alle vragen ook.
pi_198304760
Je bent natuurlijk pas geslaagd als je ook de antwoorden weet :P
pi_198305296
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 17:35 schreef Shandaly het volgende:
Je bent natuurlijk pas geslaagd als je ook de antwoorden weet :P
Die weet ik ook.
Ik weet nu wat horigen zijn.
pi_198308086
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 18:09 schreef F_r het volgende:

[..]

Die weet ik ook.
Ik weet nu wat horigen zijn.
Dat weet ik ook! Dat zijn die poppetjes die je op een veld zet in het spel Carcassonne!
pi_198308104
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:41 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat weet ik ook! Dat zijn die poppetjes die je op een veld zet in het spel Carcassonne!
Met die benaming heb ik altijd net iets te veel lol :@ :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198309493
In de vernieuwde versie zijn het geen horigen meer maar meeples.
pi_198309558
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:41 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat spel ken ik dus niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')