Met jou wel meerquote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:15 schreef maan_man het volgende:
Als wij het RIVM/OMT moeten geloven staan wij al een jaar om diverse redenen op de rand van de klif. Langzaam word ik hier ongevoelig voer en ben ik niet meer zo bang om over de rand te vallen.
Ja, zo kun je het zien. Je kunt het ook zo zien als dat de maatregelen om winkels te sluiten en de avondklok een marginaal effect hebben, waardoor het sluiten ervan weinig tot geen verschil maakt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:15 schreef Charlies het volgende:
[..]
zonder deze maatregelen wordt het nog hoger. Mensen houden zich niet aan de andere maatregelen, en om dat te corrigeren zijn de winkels en horeca dicht en is er een avondklok.
Update van 23 februari:quote:
Dat is allemaal wel heel erg ingewikkeld.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:17 schreef raptorix het volgende:
Waarom je weinig kan met dit soort data?
-Hoe lang liggen mensen nu in het ziekenhuis, en hoe ziek zijn ze?
-De mensen die zich lieten testen, voelden ze zich echt ziek?
-Wat zijn de totale aantallen tests per leeftijd, en welk deel is positief/negatief
Deze vragen zijn tig keer belangrijker, maar ik weet niet eens of het RIVM zelf deze data heeft, ik vermoed van niet namelijk.
Ziekenhuis wel hoger nu, maar kan ook iets in de administratie zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Update van 23 februari:
- 3.797 nieuw gemelde positieve testen
- 199 nieuwe ziekenhuisopnames
- 31 nieuwe IC-opnames
- 94 nieuwe overlijdens
Maar we stijgen niet hoor.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:17 schreef Benny het volgende:
Weekgemiddelde nu: 4549
Weekgemiddelde vorige week: 4257
Op 12 februari ongeveer 50%.quote:
Heb mijn kappersafspraak 9 maart, hopen dat ze niet volledig in paniek raken en die branche weer sluiten.quote:
Waarom eigenlijk maandag en niet op de standaard dinsdag?quote:
Ja want het compleet irrelevant om te weten wat de verhoudingen van pos/negatief zijn per doelgroep om trends van je maatregelen te monitorenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel heel erg ingewikkeld.
Eens, maar ik zie liever de basisregels wat meer opgevolgd worden zodat er meer ruimte is. Maar ik begrijp het dilemma van de overheid. Ik ben bang dat het openen van de horeca en winkels etc ook indirect effect heeft op het gedrag van mensen. Ik denk dat het directe effect inderdaad meevalt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, zo kun je het zien. Je kunt het ook zo zien als dat de maatregelen om winkels te sluiten en de avondklok een marginaal effect hebben, waardoor het sluiten ervan weinig tot geen verschil maakt.
Waarschijnlijk om de ministerraad voor te zijn, en de avondklok nog even wat langer door te drukken.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk maandag en niet op de standaard dinsdag?
Dat zegt niet alles. Stel volgende week zijn twee keer zo veel mensen besmet. En we testen vier keer zo veel. Ja dan daalt het percentage positief, maar ik weet niet precies hoeveel we er dan mee opschieten. De testen zijn geen random steekproef ofzo.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In aantallen testen misschien wel. Maar het percentage positief daalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |