SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
allesquote:Op zondag 28 februari 2021 21:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Waar wil je dan allemaal vanaf uit de volgende lijst?
- accijns
- btw
- inkomsten/loonbelasting
- vermogensrendementsheffing
- schenkbelasting
Het gaat me niet om specifieke belastingen. Maar vind je het niet krom dat de overheid met de ene hand geldt neemt en met de andere hand geld teruggeeft? De Belastingdienst is de afgelopen tien jaar opgezwollen tot een gigantische moloch door al die grapjes. Kost handenvol geld, die gekkigheid.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:38 schreef Citizen.Erased het volgende: [..] Waar wil je dan allemaal vanaf uit de volgende lijst? - accijns - btw - inkomsten/loonbelasting - vermogensrendementsheffing - schenkbelasting
Dat vind ik niet krom, want dat is een taak van de overheid.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:44 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Het gaat me niet om specifieke belastingen. Maar vind je het niet krom dat de overheid met de ene hand geldt neemt en met de andere hand geld teruggeeft? De Belastingdienst is de afgelopen tien jaar opgezwollen tot een gigantische moloch door al die grapjes. Kost handenvol geld, die gekkigheid.
vermogen is waarschijnlijk ook al belasting over betaaldquote:Op zondag 28 februari 2021 21:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat vind ik niet krom, want dat is een taak van de overheid.
Daarbij is het toch juist dé reden om tot het vereenvoudigen van toeslagen te komen (en eventueel ook een basisinkomen te onderzoeken).
Ik ben van mening dat het "rendement" voor vermogensrendementsheffing realistischer mag zijn; en ik vind dat schenkbelasting eigenlijk niet zou moeten bestaan (of verminderd zou moeten worden) omdat over dat geld al belasting betaald is.
Zou je het logisch vinden als jouw sportclub 100 euro contributie zou rekenen en je daarna met een zwierig gebaar 40 euro zou teruggeven? Nee toch? Dat zou je toch omslachtig vinden? Waarom vind je dat dan wel heel normaal met de contributie die je betaalt voor je lidmaatschap van Nederland?quote:Op zondag 28 februari 2021 21:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat vind ik niet krom, want dat is een taak van de overheid.
Daarbij is het toch juist dé reden om tot het vereenvoudigen van toeslagen te komen (en eventueel ook een basisinkomen te onderzoeken).
Ik ben van mening dat het "rendement" voor vermogensrendementsheffing realistischer mag zijn; en ik vind dat schenkbelasting eigenlijk niet zou moeten bestaan (of verminderd zou moeten worden) omdat over dat geld al belasting betaald is.
Mja niet iedereen krijgt geld terug op zijn lidmaatschap natuurlijkquote:Op zondag 28 februari 2021 21:53 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zou je het logisch vinden als jouw sportclub 100 euro contributie zou rekenen en je daarna met een zwierig gebaar 40 euro zou teruggeven? Nee toch? Dat zou je toch omslachtig vinden? Waarom vind je dat dan wel heel normaal met de contributie die je betaalt voor je lidmaatschap van Nederland?
Gechargeerd voorbeeld, maar ik hoop dat je mijn punt snapt.
Ik probeer te herleiden wat je nu exact wil.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:53 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zou je het logisch vinden als jouw sportclub 100 euro contributie zou rekenen en je daarna met een zwierig gebaar 40 euro zou teruggeven? Nee toch? Dat zou je toch omslachtig vinden? Waarom vind je dat dan wel heel normaal met de contributie die je betaalt voor je lidmaatschap van Nederland?
Gechargeerd voorbeeld, maar ik hoop dat je mijn punt snapt.
Als je daar komt alleen voor de koffie niet.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mja niet iedereen krijgt geld terug op zijn lidmaatschap natuurlijk
Nee als je teveel verdient ook nietquote:Op zondag 28 februari 2021 21:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je daar komt alleen voor de koffie niet.
Vaak wel, maar niet altijd. Niet iedereen krijgt loon namelijk.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
vermogen is waarschijnlijk ook al belasting over betaald
Hoe hebben ze anders vermogen opgebouwd zonder er belasting over te betalen? Kan ook uit onderneming zijn, maar daar is dan ook al belasting overbetaald. Erfenis... is er al erfbelasting over betaald.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Vaak wel, maar niet altijd. Niet iedereen krijgt loon namelijk.
Nee, het is ook een gechargeerd voorbeeld. Maar ik probeer duidelijk te maken dat de overheid heel veel kunstmatige geldstromen creëert van en naar zichzelf, die je voor een groot deel tegen elkaar kunt wegstrepen.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mja niet iedereen krijgt geld terug op zijn lidmaatschap natuurlijk
Ja dat begrijp ik :p maar misschien is dat het hoe je dit het eenvoudisgt doet afgezien van een basisinkomen als oplossing. Ik vind het vooral raar dat er heel veel werkende n leven worden gehouden door allerlei toeslagen van de overheid.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:58 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, het is ook een gechargeerd voorbeeld. Maar ik probeer duidelijk te maken dat de overheid heel veel kunstmatige geldstromen creëert van en naar zichzelf, die je voor een groot deel tegen elkaar kunt wegstrepen.
Vind jij dat iedereen die kan werken ook zou moeten werken in Nederland?quote:Op zondag 28 februari 2021 21:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee als je teveel verdient ook niet
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ons hyperingewikkelde belastingsysteem de eenvoudigste oplossing isquote:Op zondag 28 februari 2021 21:59 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik :p maar misschien is dat het hoe je dit het eenvoudisgt doet afgezien van een basisinkomen als oplossing. Ik vind het vooral raar dat er heel veel werkende n leven worden gehouden door allerlei toeslagen van de overheid.
Mits functioneel, waarom niet? Kijk het moet niet zo zijn dat er banen geschapen worden om maar mensen aan het werk te houden wat nergens op slaat natuurlijk.quote:Op zondag 28 februari 2021 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind jij dat iedereen die kan werken ook zou moeten werken in Nederland?
Het is vooral het belasting op belasting verhaal wat zo vreselijk krom is. Om maar even een voorbeeld te verzinnen:quote:Op zondag 28 februari 2021 21:58 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, het is ook een gechargeerd voorbeeld. Maar ik probeer duidelijk te maken dat de overheid heel veel kunstmatige geldstromen creëert van en naar zichzelf, die je voor een groot deel tegen elkaar kunt wegstrepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |