abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198258052
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_198258063
Makreel je moest een nieuwe openen :P
pi_198258068
quote:
2s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:38 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Waar wil je dan allemaal vanaf uit de volgende lijst?
- accijns
- btw
- inkomsten/loonbelasting
- vermogensrendementsheffing
- schenkbelasting
alles :{
pi_198258091
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:42 schreef bitterbal het volgende:
Makreel je moest een nieuwe openen :P
Of je krijgt slaag met een grote forel :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_198258098
quote:
2s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:38 schreef Citizen.Erased het volgende: [..] Waar wil je dan allemaal vanaf uit de volgende lijst? - accijns - btw - inkomsten/loonbelasting - vermogensrendementsheffing - schenkbelasting
Het gaat me niet om specifieke belastingen. Maar vind je het niet krom dat de overheid met de ene hand geldt neemt en met de andere hand geld teruggeeft? De Belastingdienst is de afgelopen tien jaar opgezwollen tot een gigantische moloch door al die grapjes. Kost handenvol geld, die gekkigheid.
  roze zondag 28 februari 2021 @ 21:45:02 #6
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_198258134
Ben nog wel het met enthousiast over het feit dat ik een andere wasmachine wil kopen.
Your beauty never ever scared me.
  roze zondag 28 februari 2021 @ 21:46:23 #7
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_198258189
Jaja morgen maar eens checken of ik 20 euro ofzo van de belastingdienst krijg. _O-
Your beauty never ever scared me.
pi_198258313
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:44 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Het gaat me niet om specifieke belastingen. Maar vind je het niet krom dat de overheid met de ene hand geldt neemt en met de andere hand geld teruggeeft? De Belastingdienst is de afgelopen tien jaar opgezwollen tot een gigantische moloch door al die grapjes. Kost handenvol geld, die gekkigheid.
Dat vind ik niet krom, want dat is een taak van de overheid.

Daarbij is het toch juist dé reden om tot het vereenvoudigen van toeslagen te komen (en eventueel ook een basisinkomen te onderzoeken). Dat maakt het voor een Belastingdienst (wat eigenlijk meerdere diensten zijn) een stuk eenvoudiger.

Ik ben van mening dat het "rendement" voor vermogensrendementsheffing realistischer mag zijn; en ik vind dat schenkbelasting eigenlijk niet zou moeten bestaan (of verminderd zou moeten worden) omdat over dat geld al belasting betaald is.
pi_198258348
quote:
2s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:50 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Daarbij is het toch juist dé reden om tot het vereenvoudigen van toeslagen te komen (en eventueel ook een basisinkomen te onderzoeken).

Ik ben van mening dat het "rendement" voor vermogensrendementsheffing realistischer mag zijn; en ik vind dat schenkbelasting eigenlijk niet zou moeten bestaan (of verminderd zou moeten worden) omdat over dat geld al belasting betaald is.
vermogen is waarschijnlijk ook al belasting over betaald
pi_198258379
sowieso, ga eens al die multimiljard corporations uitmelken in plaats van de burger
pi_198258402
quote:
2s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:50 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Daarbij is het toch juist dé reden om tot het vereenvoudigen van toeslagen te komen (en eventueel ook een basisinkomen te onderzoeken).

Zou je het logisch vinden als jouw sportclub 100 euro contributie zou rekenen en je daarna met een zwierig gebaar 40 euro zou teruggeven? Nee toch? Dat zou je toch omslachtig vinden? Waarom vind je dat dan wel heel normaal met de contributie die je betaalt voor je lidmaatschap van Nederland?

Gechargeerd voorbeeld, maar ik hoop dat je mijn punt snapt. :+
pi_198258440
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:53 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Zou je het logisch vinden als jouw sportclub 100 euro contributie zou rekenen en je daarna met een zwierig gebaar 40 euro zou teruggeven? Nee toch? Dat zou je toch omslachtig vinden? Waarom vind je dat dan wel heel normaal met de contributie die je betaalt voor je lidmaatschap van Nederland?

Mja niet iedereen krijgt geld terug op zijn lidmaatschap natuurlijk
pi_198258454
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:53 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik probeer te herleiden wat je nu exact wil.
Gewoon iedereen laten werken en verdienen en zelf kijken naar wat je financiert?
Vakman pur sang
pi_198258470
misschien is het geld terug geven op het lidmaatschap makkelijker dan iedereen een individueel bedrag voor het lidmaatschap te laten betalen
pi_198258471
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:55 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Als je daar komt alleen voor de koffie niet. :P
Vakman pur sang
pi_198258478
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Als je daar komt alleen voor de koffie niet. :P
Nee als je teveel verdient ook niet
pi_198258481
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:51 schreef bitterbal het volgende:

[..]

vermogen is waarschijnlijk ook al belasting over betaald
Vaak wel, maar niet altijd. Niet iedereen krijgt loon namelijk.
pi_198258515
quote:
2s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:56 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Vaak wel, maar niet altijd. Niet iedereen krijgt loon namelijk.
Hoe hebben ze anders vermogen opgebouwd zonder er belasting over te betalen? Kan ook uit onderneming zijn, maar daar is dan ook al belasting overbetaald. Erfenis... is er al erfbelasting over betaald.
pi_198258528
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:55 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Nee, het is ook een gechargeerd voorbeeld. Maar ik probeer duidelijk te maken dat de overheid heel veel kunstmatige geldstromen creëert van en naar zichzelf, die je voor een groot deel tegen elkaar kunt wegstrepen. :+
pi_198258564
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:58 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Nee, het is ook een gechargeerd voorbeeld. Maar ik probeer duidelijk te maken dat de overheid heel veel kunstmatige geldstromen creëert van en naar zichzelf, die je voor een groot deel tegen elkaar kunt wegstrepen. :+
Ja dat begrijp ik :p maar misschien is dat het hoe je dit het eenvoudisgt doet afgezien van een basisinkomen als oplossing. Ik vind het vooral raar dat er heel veel werkende n leven worden gehouden door allerlei toeslagen van de overheid.
pi_198258596
Je werkt fulltime. Heb daar misschien zelfs nog een mbo opleiding voor gedaan maar kan toch niet zonder hulp rondkomen
pi_198258601
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:56 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Nee als je teveel verdient ook niet
Vind jij dat iedereen die kan werken ook zou moeten werken in Nederland?
Vakman pur sang
pi_198258618
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:59 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik :p maar misschien is dat het hoe je dit het eenvoudisgt doet afgezien van een basisinkomen als oplossing. Ik vind het vooral raar dat er heel veel werkende n leven worden gehouden door allerlei toeslagen van de overheid.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ons hyperingewikkelde belastingsysteem de eenvoudigste oplossing is :P

Ja, dat vind ik ook raar. Zo maak je mensen ook nodeloos afhankelijk van een overheid.
pi_198258641
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vind jij dat iedereen die kan werken ook zou moeten werken in Nederland?
Mits functioneel, waarom niet? Kijk het moet niet zo zijn dat er banen geschapen worden om maar mensen aan het werk te houden wat nergens op slaat natuurlijk.
  Redactie Frontpage zondag 28 februari 2021 @ 22:01:34 #25
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198258643
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:58 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Het is vooral het belasting op belasting verhaal wat zo vreselijk krom is. Om maar even een voorbeeld te verzinnen:

Mijn ouders hebben hun vermogen opgebouwd door te werken (loonbelasting), vervolgens hebben ze teveel gespaard (vermogensbelasting), ze geven een deel aan mij (schenkbelasting) en vervolgens heb ik teveel geld (wederom vermogensbelasting).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')