abonnement Unibet Coolblue
pi_198236221
Vruchtbaarheidsarts Jan Karbaat sjoemelde niet alleen met zaad, maar misbruikte en intimideerde ook vrouwen op de behandeltafel. Dat vertellen oud-cliënten in de nieuwe driedelige documentaireserie Het zaad van Karbaat, die vanaf maandag te zien is.

De inmiddels overleden spermadokter hielp in de jaren zeventig, tachtig en negentig vrouwen hun kinderwens waar te maken. In die periode gebruikte hij zijn sperma én het zaad van bevriende donoren om minimaal tweehonderd kinderen te verwekken. Daarbij onderzocht Karbaat de donoren nauwelijks op erfelijke afwijkingen.

Filmmaker Miriam Guttmann onderzocht de zaak vier jaar lang en interviewde voor haar documentaire oud-cliënten, donorkinderen, familieleden van Karbaat, donoren en oud-medewerkers van de kliniek. Karbaat was een narcist, vertelt zijn nichtje, en zag zichzelf dus als de ideale donor.

De zaak kwam in 2016 aan het licht. Inmiddels is van 65 kinderen bekend dat Karbaat hun donorvader is. Karbaat overleed in 2017 op 89-jarige leeftijd. De arts heeft altijd ontkend dat hij zijn eigen sperma heeft ingezet.

In de documentaire komt naar voren dat Karbaat niet alleen oneerlijk en onethisch te werk ging, maar ronduit crimineel gedrag vertoonde. Volgens een oud-medewerker vulde de arts zijn spuitjes met water in plaats van zaad zodat vrouwen bleven terugkomen, anders "verdiende hij er niets aan".

Te zien is hoe een oud-cliënt zich herinnert hoe hij aan haar borsten zat tijdens de inseminatie. Bij andere vrouwen maakte hij complimentjes over hoe ze erbij lagen tijdens het insemineren.

Nog een wensmoeder vertelt hoe hij haar na de inseminatie aanraadde een orgasme te krijgen. Dat zou helpen bij de bevruchting. Vervolgens zou hij zijn eigen sperma hebben gebruikt om haar te insemineren. "Ik dacht wel: wat als ik zwanger word en het is van hem? Maar ik zei niks", vertelt de wensmoeder in de docu.

Het zaad van Karbaat is vanaf maandag om 20.30 uur te zien bij de VPRO op NPO2.

Bron: https://www.nu.nl/binnenl(...)-in-nieuwe-docu.html
pi_198236544
:r
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 18:23:26 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198236593
Je eigen zaad gebruiken bij insemineren, wat een kerel :') _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198236693
Je moet wat als je lelijk bent
pi_198237292
Een narcist die complimentjes maakt.
Natuurlijk zullen cliënten het niet van tevoren geweten hebben dat ie narcist was.
Maar een narcist maakt geen complimenten, tenzij er wat achter zit. Nou ja, dit dus.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:59:48 #6
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_198238393
Het was in elk geval niet hoe het hoort en flink strafbaar ook. Maar.. hij is niet meer. :N
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_198240180
Lekker ventje, 4x getrouwd geweest ook en dat zal niet voor niets geweest zijn.
Als je hem ook ziet bij dat oude fragment van de jaren 80 dan zou ik zo'n griezel sowieso ontlopen. Maar ja, de vrouwen waren meestal wanhopig en wilde dolgraag een kind (niet van hem uiteraard).
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_198243445
Dokter Karbaat zag geen kwaad in het uitdelen van zijn zaad.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198244441
Karbaat het niet, dan zaad het niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')