SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ik heb risottoquote:
Rutte wil dat we binnen blijven zittenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:31 schreef Amarantha het volgende:
Nu moeten we vast weer een dikke maand wachten.
Die moet ik binnenkort nog maar eens gaan maken. Heb echt een supermakkelijke ovenrisotto waar je echt geen werk mee hebt.quote:
Ik ga dat vanavond etenquote:
Ja, maar dat is eigenlijk niet meer dan normaalquote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:31 schreef Amarantha het volgende:
Nu moeten we vast weer een dikke maand wachten.
Zie nu je UI omdat ik niet mobiel zit. Ik kwam ook vrij dicht bij Volt uit als ik de stemwijzers invul.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:43 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Ik ga dat vanavond etenVriendin eet niet mee vanavond, dus wilde iets maken voor mezelf wat zij niet lekker vindt.
Ik weet nog niet of ik het per se met alle standpunten eens ben, maar ze hebben verfrissende ideeën en ik vind dat veel zittende landelijke partijen aan ideeënarmoede lijden of daar in de Tweede Kamer iig te weinig mee doen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zie nu je UI omdat ik niet mobiel zit. Ik kwam ook vrij dicht bij Volt uit als ik de stemwijzers invul.
Volt, wat was dat ook alweer voor partij? Was het geen internationale eurofiele beweging?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zie nu je UI omdat ik niet mobiel zit. Ik kwam ook vrij dicht bij Volt uit als ik de stemwijzers invul.
Yep.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:55 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Volt, wat was dat ook alweer voor partij? Was het geen internationale eurofiele beweging?
Ik denk dat ik toch weer voor de veilige weg ga kiezen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:54 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Ik weet nog niet of ik het per se met alle standpunten eens ben, maar ze hebben verfrissende ideeën en ik vind dat veel zittende landelijke partijen aan ideeënarmoede lijden of daar in de Tweede Kamer iig te weinig mee doen.
En dat ze de EU willen hervormen icm hoe ze zijn opgezet spreekt me wel aan. Met een beetje roepen vanaf de zijlijn zoals veel andere partijen mi doen gaat er op dat vlak in ieder geval niets veranderen.
Ik heb nog niet eerder op ze gestemd trouwens.Dit wordt de eerste keer.
wat voor hervormingen? Als het minder log wordt, minder dikbetaalde niksnutten in Brussel en Straatsburg en minder nationale bemoeienis dan ben ik geïnteresseerdquote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:57 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Yep.
Qua hervormingen hebben ze best wel wat goede ideeën.
[..]
En dat is? Ik hoop ze aan een zetel te kunnen helpen en dan kan ik over 4 jaar in mijn afweging meenemen hoe ze het in de Tweede Kamer hebben gedaan.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:57 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik denk dat ik toch weer voor de veilige weg ga kiezen.
Ik ben er ook nog niet uit. Als je je er niet in verdiept is niet stemmen ook net zo (on)zinnig dan stemmen op iets omdat je er altijd op stemdequote:
Ja precies. Wat moet ik hier nou weer meequote:
Ik kreeg er BBB ook mede uit gisterenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies. Wat moet ik hier nou weer mee
RIP @Amaranthaquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:05 schreef Amarantha het volgende:
Help telefoon bijna leeg en oplader ligt 10 meter verder.
Viesluiquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:00 schreef Amarantha het volgende:
Yes visite komt niet dus nu kan ik vieslui de hele dag mijn pyjama aanhouden.
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:05 schreef Amarantha het volgende:
Help telefoon bijna leeg en oplader ligt 10 meter verder.
Moet kunnenquote:
quote:
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:06 schreef Amarantha het volgende:
Oh nee grapje ligt gewoon naast mijn laptop.Jezus wat slecht dit.
Ik ben niet zo'n fan van de EU, maar als die er toch is kun je die maar het beste zo goed mogelijk inrichten. Dat is misschien niet beleid dat meteen zijn effect zal sorteren in Nederland, maar voor de langere termijn wel goed (bijvoorbeeld wegnemen van bepaalde vetos van landen in de EU waardoor bepaalde hervormingen er niet doorheen komen omdat Hongarije dwars ligt).quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:59 schreef Koen66 het volgende:
[..]
wat voor hervormingen? Als het minder log wordt, minder dikbetaalde niksnutten in Brussel en Straatsburg en minder nationale bemoeienis dan ben ik geïnteresseerd
stadion van adoquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:08 schreef liesje1979 het volgende:
Heb geen kabouter reisdoel inspiratie vandaag
omloop het nieuwsblad kijkenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:13 schreef Amarantha het volgende:
Wat ga ik op deze lui dag eens doen.
Als ik dat doe kom ik heel ergens anders uit.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja gewoon die vragen beantwoorden.
Hmmm klinkt inderdaad wel als goede puntenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n fan van de EU, maar als die er toch is kun je die maar het beste zo goed mogelijk inrichten. Dat is misschien niet beleid dat meteen zijn effect zal sorteren in Nederland, maar voor de langere termijn wel goed (bijvoorbeeld wegnemen van bepaalde vetos van landen in de EU waardoor bepaalde hervormingen er niet doorheen komen omdat Hongarije dwars ligt).
Verder zijn we redelijk progressief en pragmatisch op bepaalde vlakken. Ze onderkennen dat kernenergie in een transitie naar volledig schone energie. Ze zijn tegen het gebruik van "biomassa"
Voor gecontroleerde decriminalisering van drugs.
Verder zijn ze economisch vrij Europees ingesteld; maar bijvoorbeeld zorgen dat bedrijven gewoon (winst)belasting betalen in heel Europa is wel eengoed streven. Voorstander om basisinkomen te onderzoeken (wat bepaalde zaken met betrekking tot toeslagen weer makkelijker zou kunnen maken.
Je denkt dat ik dat ga kijken? Dacht dat je mij inmiddels wel een tijdje kent.quote:
Waar en hoe laat wordt dat uitgezonden?quote:
Genoeg bekende plekken in Nederland toch:quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:08 schreef liesje1979 het volgende:
Heb geen kabouter reisdoel inspiratie vandaag
quote:
Probeer meer locaties te bedenken als zoveel mogelijk..... zoveel mogelijk stadions zou wel kunnen maar zoveel mogelijk Madurodams is wat lastiger.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Genoeg bekende plekken in Nederland toch:
- Giethoorn
- Neeltje Jans
- Afsluitdijk
- Waddeneilanden
- Drielandenpunt
- Madurodam
- Euromast
- Kinderdijk
- Zaanse Schans
etc.
Beleid in de EU daarover gelijktrekken, zodat mensen met zelfde asielgronden dezelfde procedures krijgen in alle landen en dat alle landen ook zorg dragen voor een eerlijke verdeling. Alle partijen willen dat het "sneller" gaat natuurlijk. Ze willen bijvoorbeeld asielzoekers ook eerder toegang tot arbeidsmarkt geven. Bij voorkeur pakken ze zaken ook lokaal aan (maar dat lijkt me ook typisch een standpunt van alle partijen).quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:14 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Hmmm klinkt inderdaad wel als goede punten
Hoe staan ze tegenover dat verplicht verdelen van asielzoekers en asielzoekers in het algemeen?
sporza heeft het vanaf 13:30 op tv en livestream, nos begint om 14:00quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar en hoe laat wordt dat uitgezonden?
Dat is wel wat ingewikkelder.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
[..]
Probeer meer locaties te bedenken als zoveel mogelijk..... zoveel mogelijk stadions zou wel kunnen maar zoveel mogelijk Madurodams is wat lastiger.
Zo ff kijken. Wel weer even zin in een middagje episch gelul van Ducrot.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:21 schreef gianni61 het volgende:
[..]
sporza heeft het vanaf 13:30 op tv en livestream, nos begint om 14:00
Daar zitten wel leuke tussen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat is wel wat ingewikkelder.
Stations
Parken
Stadions
Gemeentehuizen
Kerken
Marktpleinen
Ik heb de mijne net opgehaald. 235 euro armerquote:Op zaterdag 27 februari 2021 11:56 schreef Karzai het volgende:
scooter voor 1 euro te koop gezet, kijken of iemand hem nog wil hebben dan ben ik er maar vanaf
Als ik de huidige partijen in de Tweede Kamer meeneem zit ik op D66, GL, CU. Als ik andere partijen meeneem dan zijn D66 en Volt ongeveer gelijk.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:21 schreef liesje1979 het volgende:
Ik kom op Groen Links uit en als tweede D66 en als derde Jong. Dus ga gewoon weer GL stemmen
ophaalbruggen of zo, ook leuk. Molens.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat is wel wat ingewikkelder.
Stations
Parken
Stadions
Gemeentehuizen
Kerken
Marktpleinen
als hij mij stoort, schakel ik over op de belgquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo ff kijken. Wel weer even zin in een middagje episch gelul van Ducrot.
Als je het echt lokaler wil houden kun je ook nog gaan kijken naarquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Daar zitten wel leuke tussen.
ja ik steek er geen geld meer in , staat 19000 op de teller. ik heb er 4 jaar op geredenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ik heb de mijne net opgehaald. 235 euro armer
Wel een bitterbrommer rijker.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ik heb de mijne net opgehaald. 235 euro armer
Wil jij er niet een adopteren?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je het echt lokaler wil houden kun je ook nog gaan kijken naar
sportclubs
(basis)scholen
Ja maar wat als je als EU lid dus echt geen asielzoekers wil. Ik vind dat je die politieke correctheid niet kan afdwingen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Beleid in de EU daarover gelijktrekken, zodat mensen met zelfde asielgronden dezelfde procedures krijgen in alle landen en dat alle landen ook zorg dragen voor een eerlijke verdeling. Alle partijen willen dat het "sneller" gaat natuurlijk. Ze willen bijvoorbeeld asielzoekers ook eerder toegang tot arbeidsmarkt geven. Bij voorkeur pakken ze zaken ook lokaal aan (maar dat lijkt me ook typisch een standpunt van alle partijen).
Daar is niet echt een kant en klare oplossing voor natuurlijk. Dan moet je het maar "afkopen" zodat andere landen die kosten kunnen dragen. Je kunt het probleem niet door Italië/Griekenland op laten lossen als je meent in een Europese Unie te zitten.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:25 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ja maar wat als je als EU lid dus echt geen asielzoekers wil. Ik vind dat je die politieke correctheid niet kan afdwingen.
Is dat nog steeds met Zjosseeeee "Oe la la la la la la!" Decauwer?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:23 schreef gianni61 het volgende:
[..]
als hij mij stoort, schakel ik over op de belg
Nee maar we zouden dat gore kut hongarije er wel gewoon uit moeten kunnen trappen. Smerig kloteland.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:25 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ja maar wat als je als EU lid dus echt geen asielzoekers wil. Ik vind dat je die politieke correctheid niet kan afdwingen.
Klopt. Die situatie is ook fout.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar is niet echt een kant en klare oplossing voor natuurlijk. Dan moet je het maar "afkopen" zodat andere landen die kosten kunnen dragen. Je kunt het probleem niet door Italië/Griekenland op laten lossen als je meent in een Europese Unie te zitten.
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar we zouden dat gore kut hongarije er wel gewoon uit moeten kunnen trappen. Smerig kloteland.
Nou nou stoer hoor. Lekker de EU-miljarden incasseren en als het op verantwoordelijkheid nemen aankomt de middelvinger opstekenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:32 schreef Koen66 het volgende:
[..]![]()
Hoe fout ook vind ik dat Orban de enige is met ballen om de almighty EU te tarten. Wij zijn de keffende schoothondjes die in alles kwispelend volgen en lijdzaam accepteren
Waar zij de ene foute kant zijn moet je toch ook wel inzien dat wij compleet de andere kant op doorslaan.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou nou stoer hoor. Lekker de EU-miljarden incasseren en als het op verantwoordelijkheid nemen aankomt de middelvinger opstekenBomderop. Vuile teringparasieten.
Daarom zul je het over Europa moeten gaan verdelen. Ze kunnen niet allemaal een mooi appartement in het centrum van Amsterdam toegewezen krijgen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:30 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Klopt. Die situatie is ook fout.
Maar als je het aan de asielzoekers zelf overlaat willen ze ook helemaal niet in Griekenland of Italië zijn, die willen naar de goude bergen in Duitsland, Scandinavië, België en Nederland.
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:38 schreef RockNijntje het volgende:
Sfeertje hier. Ik heb redelijk veel linkse hippiemeningen maar naai mezelf compleet als ik links stem omdat ik te veel verdien. Lastig om in het huidige politieke klimaat niets tegen asielzoekers en de verhoging van het minimumloon te hebben, maar ondertussen ook een betaalbare vrijesectorwoning te willen. Val me aan.
De EU zou moeten ijveren de reden weg te nemen om te moeten vluchten voor oorlog (stop met financieren verkeerde partijen, wapens verkopen en een kant te kiezen) streng optreden tegen mensensmokkel en die zogenaamde organisaties die mensen redden op zee. En economische vluchtelingen de wind uit de zeilen nemen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daarom zul je het over Europa moeten gaan verdelen. Ze kunnen niet allemaal een mooi appartement in het centrum van Amsterdam toegewezen krijgen.
Straks komen er ook nog allemaal klimaatvluchtelingen Koenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:41 schreef Koen66 het volgende:
[..]
De EU zou moeten ijveren de reden weg te nemen om te moeten vluchten voor oorlog (stop met financieren verkeerde partijen, wapens verkopen en een kant te kiezen) streng optreden tegen mensensmokkel en die zogenaamde organisaties die mensen redden op zee. En economische vluchtelingen de wind uit de zeilen nemen.
Het groepje echte vluchtelingen moet echt opgenomen worden zonder voorwaarden, maar da's een relatief klein groepje.
Dit, ik snap dit volledigquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:38 schreef RockNijntje het volgende:
Sfeertje hier. Ik heb redelijk veel linkse hippiemeningen maar naai mezelf compleet als ik links stem omdat ik te veel verdien. Lastig om in het huidige politieke klimaat niets tegen asielzoekers en de verhoging van het minimumloon te hebben, maar ondertussen ook een betaalbare vrijesectorwoning te willen. Val me aan.
Tsja I know, de toekomst is niet echt rooskleurigerquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:42 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Straks komen er ook nog allemaal klimaatvluchtelingen Koen
Nope maar ze allemaal maar accepteren zeker ook nietquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Je weet dat asielzoekers weren niet het woning tekort gaat oplossen he
Moeten we wat aan doen. Gelukkig dat we nu niet kunnen vliegen naar verre warme oordenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:44 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Tsja I know, de toekomst is niet echt rooskleuriger
Nee maar ik denk dat men snel geneigd is om maar naar de asielzoekers te wijzen als oorzaak van de problemen die we hier hebben. Vind het altijd wat makkelijk.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:45 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Nope maar ze allemaal maar accepteren zeker ook niet
Ik neem het die mensen dan ook totaal niet kwalijk, ik zou exact hetzelfde doen in hun situatie.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee maar ik denk dat men snel geneigd is om maar naar de asielzoekers te wijzen als oorzaak van de problemen die we hier hebben. Vind het altijd wat makkelijk.
Kan je je beter richten op hoe de problemen op te lossen ipv een zogenaamde zondeboek te zoeken en die de schuld te geven. Totaal nutteloos ook.
Ik scoor vooral op de progressief vs. conservatief-schaal op progressief. Dan kom je vanzelf bij linksere partijen uit.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:38 schreef RockNijntje het volgende:
Die bestaan dan ook niet, partijen die 100% scoren op jouw ideeënquote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik scoor vooral op de progressief vs. conservatief-schaal op progressief. Dan kom je vanzelf bij linksere partijen uit.
Gaat geen partij zijn waar ik het 100% mee eens ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |