abonnement Unibet Coolblue
pi_198198470
quote:
'Witte mensen zijn arrogant, onwetend en niet bescheiden genoeg'

Coca-Cola ligt onder vuur nadat er beelden van een presentatie op het LinkedIn Learning-platform van het bedrijf zijn uitgelekt. In de presentatie worden werknemers opgeroepen om "minder wit" te zijn. Dat houdt onder meer in dat ze minder onderdrukkend, minder arrogant en minder onwetend moeten zijn.

De gelekte beelden zijn onderdeel van de video 'Confronting Racism with Robin DiAngelo', waarin de werknemers leren hoe ze actief een "anti-racist" kunnen worden. In de training wordt ook uitgelegd dat witte mensen in de Westerse wereld al op 3- of 4-jarige leeftijd al begrijpen dat het beter is om wit te zijn en dat het witte superioriteitsgevoel er dus al vanaf jonge leeftijd inzit.

Dergelijke extreme diversiteitstrainingen liggen al een tijdje onder vuur, omdat ze zouden leiden tot omgekeerd racisme en meer verdeeldheid.

Coca-Cola bevestigt dat de training op hun LinkedIn Learning-platform staat, maar dat het geen verplicht onderdeel is voor werknemers. "De video in kwestie was toegankelijk op het LinkedIn Learning-platform, maar maakte geen deel uit van het curriculum van het bedrijf. We zullen naar onze medewerkers blijven luisteren en onze leerprogramma's waar nodig verfijnen", zo klinkt het statement.


Nederlandse bron
Amerikaanse bron

Dit had eens andersom moeten zijn _O-

Iemand nog wat tips om minder "wit" te zijn?
pi_198198513
Die DiAngelo verdient goud geld met dit soort geintjes. Maar goed, ergens in een boardroom hoort men buzzwoordjes als 'diversiteit en inclusie' en dan worden dit soort dingen goedgekeurd.
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:25:17 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198198517
Dan maar Pepsi de volgende keer!
pi_198198545
Eens even die Robin Diangelo gegoogled, haar boeken:

- white fragility
- what does it mean to be white? developing white racial literacy
- nice racism: how progressive white people perpetuate racial harm
- summary of white fragility: why it's so hard for white people to talk about racism

Werkelijk in al haar boeken heeft ze het erover... gestoord mens, maar zal wel goed verdienen.

Maar wel apart, ik durf te wedden dat ze arrogant is, zeker van haar zaak, erg defensief als ze kritiek krijgt, totaal niet naar de andere kant van het verhaal luistert en anderen niet geloofd. En dan kijk je nog eens naar die powerpoint screen. :')
pi_198198562
als ik een zonnebankstudio o.i.d. zou hebben als verdienmodel, dan zou ik dit als een soort gratis reclame gebruiken.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_198198570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:25 schreef MoreDakka het volgende:
Die DiAngelo verdient goud geld met dit soort geintjes. Maar goed, ergens in een boardroom hoort men buzzwoordjes als 'diversiteit en inclusie' en dan worden dit soort dingen goedgekeurd.
Kon haar niet, had haar boeken eens gegoogled. Rijp voor het gesticht naar mijn mening. Toch apart dat zo iemand alle witte blanke mensen over één kam scheert, alsof we met dezelfde gouden lepel zijn opgegroeid. :')
pi_198198575
Deze kanker is waarom linkse partijen stemmers verliezen. Het blijft eeuwig zonde.
pi_198198577
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
als ik een zonnebankstudio o.i.d. zou hebben als verdienmodel, dan zou ik dit als een soort gratis reclame gebruiken.
En dan is het verdomme ook nog een goeie slogan ook :P
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:31:01 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_198198624
Je zal maar voor ze werken en hiermee instemmen.
Maar goed, nog een merk op de afro-Amerikaanse lijst.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator donderdag 25 februari 2021 @ 15:34:41 #10
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_198198683
Gelukkig zijn er prima alternatieven
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_198198746
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:28 schreef Luckyseven het volgende:
Deze kanker is waarom linkse partijen stemmers verliezen. Het blijft eeuwig zonde.
Ze zouden er eens afstand van kunnen nemen, maar dat doen ze niet omdat het een gedeelte van hun achterban treft en dat kost ook weer stemmen. Veel linkse partijen gaan mee in die onzin, hier worden ook al ideeën geopperd om white privilege trainingen te gegeven, en het zou mij niet verbazen als ze al worden gegeven.

Gewoon racisme, maar het is jegens de blanke man/vouw dan mag het.
pi_198198810
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nederlandse bron
Amerikaanse bron

Dit had eens andersom moeten zijn _O-

Iemand nog wat tips om minder "wit" te zijn?
Vreemd dat het in het artikel over 'omgekeerd' racisme gaat. Racisme is racisme, niks omgekeerd aan want dat zou impliceren dat racisme altijd van een specifiek ras naar een ander ras is.
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:42:39 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198198824
Ziek.
pi_198198835
Wat een racistische drek weer.

En ze heeft het zelf niet eens in de gaten.

De mensheid degenereert.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_198198853
-nee-
  Leukste jonkie 2022 donderdag 25 februari 2021 @ 15:44:01 #16
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198198858
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:25 schreef MoreDakka het volgende:
Die DiAngelo verdient goud geld met dit soort geintjes. Maar goed, ergens in een boardroom hoort men buzzwoordjes als 'diversiteit en inclusie' en dan worden dit soort dingen goedgekeurd.
Al jaren zo :')
Je maintiendrai -XOXO-
  Leukste jonkie 2022 donderdag 25 februari 2021 @ 15:44:50 #17
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198198876
Gelukkig bestaan er geen witte mensen.
Wel blanken :)
Je maintiendrai -XOXO-
pi_198198898
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:41 schreef Platina het volgende:

[..]

Vreemd dat het in het artikel over 'omgekeerd' racisme gaat. Racisme is racisme, niks omgekeerd aan want dat zou impliceren dat racisme altijd van een specifiek ras naar een ander ras is.
Helaas is dat wel het idee wat velen hebben merk ik. Alleen de blanke man kan racistisch zijn. Terwijl zulke organisaties inmiddels geïnfiltreerd zijn met donkere mensen die evenveel haat hebben voor de blanke man/vrouw als dat een nazi dat had voor een jood. Maar teveel woke linkse oogkleppers laten zich voor het karretje spannen door (vermoed ik) onwetendheid en een oprecht gevoel dat ze de wereld een betere plek willen maken niet beseffende dat zij inmiddels zijn vervallen tot hetgeen wat ze al jaren zeggen te bestrijden. Ach ooit valt het kwartje, is mij ook al jaren duidelijk dat de gemiddelde woke linksmens die hierin meegaat 10 tot 20 jaar langer nodig heeft om dezelfde conclusie te trekken als normaal denkende mensen. Uitzonderingen daargelaten, sommigen vallen de oogkleppen helaas nooit af.
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:46:50 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198198920
En dan heb je van die zwarte miljardairs die ook spuwen op blanken. Blanken die in de VS 2 jobs nodig hebben om een beetje rond te kunnen komen. En dat is dan social justice. Hoe dom.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198198925
Gewoon cola bij de Lidl halen. ^O^
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:47:59 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198198948
quote:
4s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:46 schreef SpaceOddity het volgende:
Gewoon cola bij de Lidl halen. ^O^
Gewoon geen cola halen.

Suikerwater of diabetes-opwekkend chemisch sap. Drink gewoon thee, koffie bier of water.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198198975
Blanke mensen ook wel niggas with attitudes volume oneindig genoemd.
pi_198198992
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:46 schreef LXIV het volgende:
En dan heb je van die zwarte miljardairs die ook spuwen op blanken. Blanken die in de VS 2 jobs nodig hebben om een beetje rond te kunnen komen. En dat is dan social justice. Hoe dom.
Kijk naar Lewis Hamilton, ook met een gouden lepel opgegroeid. en ik durf te wedden een rijkere afkomst en familie dan 99% van de blanke kinderen in de westerse wereld. Maar toch altijd de mond vol over BLM en racistische blanken en dat donkere mensen geen kansen krijgen. Het gaat ook niet om zwart/wit, dat wordt alleen geroepen om ervoor te zorgen dat de mensen zich tegen elkaar keren. Links, rechts, zwart of wit het is de onderklasse vs de bovenklasse, en die bovenklasse wat voor een afkomst of politieke overtuiging ook zal het voetvolk altijd willen verdelen.
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:51:43 #24
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_198199023
Mooi. Hoe meer dit soort racistische drek aan het licht komt hoe beter. De wal gaat dit woke-schip nog wel keren.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_198199082
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:51 schreef AgLarrr het volgende:
Mooi. Hoe meer dit soort racistische drek aan het licht komt hoe beter. De wal gaat dit woke-schip nog wel keren
De geest is uit de fles, er wordt geweld gebruikt, mensen uitgesloten, verketterd en deze woke ziekte heeft zich al verspreid op vele scholen, bedrijven, in de media en de politiek. Ik denk ook wel dat het tij ooit gaat keren, alleen zal dat veel ellende met zich meebrengen. Dit is ook één reden waarom veel mensen in de handen van populistische partijen worden geduwd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')