SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Dat de optochten afgelast werden had helemaal niks met corona te maken, maar die werden afgelast ivm het weer (storm en harde wind).quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:22 schreef Simmertje het volgende: [..] Vervolgens zijn alle buiten activiteiten afgelast, maar de kroegen bleven open. Lekker alle corona snotneuzen op 1 hoop in de kroeg.
![]()
![]()
We're doomed!quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:27 schreef _serial_ het volgende:
Meanwhile in valkenburg
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Groepen van 20 man bij elkaar.
In elke grote stad was dit park allang ontruimd geweest.
Vanaf 4:42quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:27 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nee, zondag 15 maart zie ik nu. Toen moesten ze binnen 3 kwartier na de persconferentie dicht.
3 weken dicht... sommige trucjes gaan heel lang mee kennelijk.quote:
Half/eind maart staat het op de rol bij de EMA volgens mij.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:12 schreef aartstyle het volgende:
[..]
De vraag is echter, wanneer is het hier goedgekeurd? Wanneer is de productielijn op orde en wanneer kan die naald dan uiteindelijk in de arm. Dat kan nog wel even duren hier in de EU/ Nederland.
Hoe ga je dit onder controle houden vanaf de lente? Terrassen openen lijkt mij dan juist geen slecht plan, zorg voor verspreiding van de mensen.quote:
Ja, en 90%+ voorkoming van zware covid/opname.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En AZ 62 of 66 procent na 2 prikken?
Volgens Grapperhaus kan dat met een dagklok.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoe ga je dit onder controle houden vanaf de lente? Terrassen openen lijkt mij dan juist geen slecht plan, zorg voor verspreiding van de mensen.
De oplossing zal wel gezocht worden in repressie in plaats van in alternatieven.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoe ga je dit onder controle houden vanaf de lente? Terrassen openen lijkt mij dan juist geen slecht plan, zorg voor verspreiding van de mensen.
Niet. Nu werkt het misschien. Het wordt immers tijd om een hapje te eten dus kans is dat mensen naar huis gaan. Als dit om 15:00 op zaterdag gebeurd, dan krijg je alleen een waterbedeffect.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dit, of geweld. Wordt balanceren op een dun, slap draadje de komende tijd.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Niet. Nu werkt het misschien. Het wordt immers tijd om een hapje te eten dus kans is dat mensen naar huis gaan. Als dit om 15:00 op zaterdag gebeurd, dan krijg je alleen een waterbedeffect.
Dat zal niet voor de piek van de golf des doods zijn denk ik.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zeker volgens dissel, want ja, zijn voorspellingen zijn toch 300% erger dan ze zullen zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat zal niet voor de piek van de golf des doods zijn denk ik.
Ja, maar terrasjes zijn zo gevaarlijk joh. Kunnen ze alleen niet onderbouwen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dan sluit je de parken af.quote:Op woensdag 24 februari 2021 17:18 schreef Ronald het volgende:
Zolang alle terrassen per se dicht moeten blijven, krijg je dus overvolle parken. Lijkt mij toch geen hogere wiskunde.
Lekker man. Is Femke al gespot?quote:Op woensdag 24 februari 2021 17:20 schreef RipCity het volgende:
Drukte in Vondelpark, gemeente roept bezoekers op om naar andere locatie te gaan
https://www.at5.nl/artike(...)dere-locatie-te-gaan
Okay dit is ook wel ziek druk hahah
Op de kantoren van het OMT werken dat soort dingen een klein beetje anders.quote:Op woensdag 24 februari 2021 17:18 schreef Ronald het volgende:
Zolang alle terrassen per se dicht moeten blijven, krijg je dus overvolle parken. Lijkt mij toch geen hogere wiskunde.
Dit soort dingen dus:quote:Op woensdag 24 februari 2021 17:20 schreef GemMagic het volgende:
Vorig jaar toen de horeca dicht was, had met op diverse plekken 'openbare' picknickbankjes in het veld staan, conveniently naast een afgezet terras met een afhaalpunt.. dat soort taferelen verwacht ik dit seizoen ook wel weer. Lekker met z'n alle aanschuiven, want er zijn te weinig bankjes/muurtjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |