abonnement Unibet Coolblue
pi_198176214
Persco niet gekeken, maar met dank aan jullie toch kunnen volgen :) Kan de logica niet zo ontdekken, maar soit, het is een stapje vooruit. Had wel gehoopt op iets meer duidelijkheid over de sportscholen, hoop echt dat die half maart weer open mogen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_198176260
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 22:08 schreef Grems het volgende:

[..]

Gewoon uit nieuwsgierigheid, stel je had niet open mogen gaan, had je je dan zonder enige strijd falliet laten lockdownen als ondernemer of?
Nee ik ga niet zomaar opgeven waar ik jaren voor gewerkt heb. ^O^
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_198176292
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 01:00 schreef maan_man het volgende:

[..]

Verre van optimaal. Maar een beetje Nederlander heeft dan nog een tijdsspannen van een uur of 3 waarbinnen iets kan plus een heel weekend. Het is vooral een grote Fuck you naar een ieder die ouder is dan 27.
Jammer dat het Ratelband niet was gelukt om hem jonger te verklaren. Dat zou nu een oplossing zijn geweest. :P
  woensdag 24 februari 2021 @ 07:55:47 #54
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198176351
Mooi klote ook als je voetbalteam voor de helft bestaat uit 27+ voetballers. Je mag er toch vanuit gaan dat mensen die aan teamsport doen een kleiner risico lopen (vanwege hun conditie) om ernstige gevolgen te ondervinden aan Corona. Dit is gewoon leeftijdsdiscriminatie.
pi_198176396
De afspraak van Rutte is ook een grote grap natuurlijk, eenzijdig iets opleggen is het.

Komende weken gaan de oproepen tot versoepelingen alleen maar sterker worden. De horeca luistert niet meer en gaat open, winkels zullen dat volgen en zo kan het kabinet uiteindelijk niet anders dan de repressieve maatregelen stoppen.
pi_198176453
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 00:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ergens vind ik de conclusie dat horeca geen probleem is ook wel bizar als het echt zo is.

Horeca viel niet op bij besmettingslijsten is sowieso een bizarre reden waarom bruine cafes prima open zouden kunnen.

Iedereen snapt dat mensen met een berg alcohol op binnen een echt idee is bij een virus wat zich perfect verspreid wanneer je je voor langere tijd in gesloten ruimtes met teveel mensen bevindt.

Dan heb je het rivm die zeggen "maar de besmettingslijsten laten zien dat het prima kan..."
Andere oorzaken waarom dat zo is worden geeneens meegenomen.

Wereldvreemde figuren met 0,0 mensenkennis en besef hoe de wereld werkt.
Gevangenen van hun eigen modellen en tunnelvisie blijkbaar.
Als zo'n model 2+2=5 aan geeft wordt het nog voor waarheid aangenomen.

Krijg steeds meer het idee dat ze bloedserieus waren met "geen directe vluchten uit Wuhan" en "Carnaval wordt gevierd in kleine groepjes"

Sowieso moeten ze ophouden met in de media aangeven waar zij wel/niet achter stonden. Beperk je puur tot een consulterende rol en zwijg verder ongeacht wat de politiek besluit.
Op deze manier schoffel je de draagvlak alleen maar onderuit.
Is specifiek gezegd dat de kroegen open konden omdat ze geen probleem vormden?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198176460
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:01 schreef ArnosL het volgende:
De afspraak van Rutte is ook een grote grap natuurlijk, eenzijdig iets opleggen is het.

Komende weken gaan de oproepen tot versoepelingen alleen maar sterker worden. De horeca luistert niet meer en gaat open, winkels zullen dat volgen en zo kan het kabinet uiteindelijk niet anders dan de repressieve maatregelen stoppen.
Of strenger handhaven om dat in de kiem te smoren...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198176476
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 05:54 schreef Za het volgende:

[..]

Ik ben er zeker van dat deze door Rutte en de Jonge uigekraamde onzin zeer binnenkort allemaal van de baan is.

Volgende week dinsdag nog slechts 1800 besmettingen per dag, restricties opgeheven.

Dan alleen nog wat social distancing en mondkapjes her en der.
Het zou niet de eerste keer zijn dat je verwachting niet uitkomt.
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:11:33 #59
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198176478
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Of strenger handhaven om dat in de kiem te smoren...
Laten we dat vooral niet hopen in de democratie die Nederland heet.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198176492
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:11 schreef popje het volgende:

[..]

Laten we dat vooral niet hopen in de democratie die Nederland heet.
Ook in een democratie worden wetten en regels gehandhaafd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198176500
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Of strenger handhaven om dat in de kiem te smoren...
Daarmee wordt alleen maar meer weerstand gecreëerd.
pi_198176517
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:15 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Daarmee wordt alleen maar meer weerstand gecreëerd.
Ongetwijfeld.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198176544
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:01 schreef ArnosL het volgende:
De afspraak van Rutte is ook een grote grap natuurlijk, eenzijdig iets opleggen is het.

Komende weken gaan de oproepen tot versoepelingen alleen maar sterker worden. De horeca luistert niet meer en gaat open, winkels zullen dat volgen en zo kan het kabinet uiteindelijk niet anders dan de repressieve maatregelen stoppen.
Ik geloof er niets van dat horeca en winkels zonder toestemming open gaan. Dat risico is veel te groot. Het kabinet heeft met de avondklok al laten zien dat ze geen gezichtsverlies dulden.
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:19:54 #64
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198176548
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ook in een democratie worden wetten en regels gehandhaafd.
Dat is waar, maar zie je het voor je dat we straks nog binnen moeten zitten met een avondklok als het buiten 's avonds licht is en er geen enkele reden meer is om de werking van een avondklok te rechtvaardigen?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198176580
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:11 schreef popje het volgende:

[..]

Laten we dat vooral niet hopen in de democratie die Nederland heet.
Kleine groepen zware drugscriminelen, straattuig dat complete wijken terroriseert etc. worden met fluwelen handschoentjes aangepakt en krijgen buurthuizen, rapworkshops en vooral "respect", maar wanneer het om brave belastingslaafjes - die al een jaar lang als stoute kleuters toegesproken worden - gaat, gaat de overheid ineens heel mans lopen doen. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198176591
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik geloof er niets van dat horeca en winkels zonder toestemming open gaan. Dat risico is veel te groot. Het kabinet heeft met de avondklok al laten zien dat ze geen gezichtsverlies dulden.
Het zou me niet verbazen als er straks burgemeesters zijn die zeggen: Het is verboden, maar we gaan niet meer handhaven, denk dat ze dat stiekem gaan toestaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198176592
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:19 schreef popje het volgende:

[..]

Dat is waar, maar zie je het voor je dat we straks nog binnen moeten zitten met een avondklok als het buiten 's avonds licht is en er geen enkele reden meer is om de werking van een avondklok te rechtvaardigen?
Als er geen enkele reden meer is voor de maatregel kan hij worden opgeheven.
Dat kan desnoods via een motie in de kamer. Het is niet democratisch om bepaalde wetten en regels aan je laars te lappen als je de noodzaak er niet van in ziet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198176601
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het zou me niet verbazen als er straks burgemeesters zijn die zeggen: Het is verboden, maar we gaan niet meer handhaven, denk dat ze dat stiekem gaan toestaan.
Toen Halsema dat zei over het Boerkaverbod was het land te klein...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198176614
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Toen Halsema dat zei over het Boerkaverbod was het land te klein...
Er zijn wel meer zaken die niet gehandhaafd worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198176615
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Kleine groepen zware drugscriminelen, straattuig dat complete wijken terroriseert etc. worden met fluwelen handschoentjes aangepakt en krijgen buurthuizen, rapworkshops en vooral "respect", maar wanneer het om brave belastingslaafjes - die al een jaar lang als stoute kleuters toegesproken worden - gaat, gaat de overheid ineens heel mans lopen doen. :')
Dus de corona maatregelen gelden alleen voor een specifieke groep burgers?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198176623
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er zijn wel meer zaken die niet gehandhaafd worden.
Zoals?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198176636
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 01:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ben benieuwd of er iemand opstaat en er iets mee doet

[ afbeelding ]

Dus dan ook stemrecht voor iedereen, ook onder de 18, Alcoholverkoop voor iedereen onder de 18, sigaretten, etc. Zo simpel is het dus niet. (Ik zeg niet of ik het er wel of niet mee eens ben overigens, dat geen teamsport voor boven de 27).
pi_198176639
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zoals?
Verkoop in coffeeshop aan toeristen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198176652
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Verkoop in coffeeshop n toeristen.
Coffeeshops zijn sowieso een voorbeeld van gedogen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198176656
Even de 'regels' voor het openen voor het VO doorgenomen. Leuk op papier, onwerkbaar in de praktijk. - Leerlingen komen alleen naar school :')
- Leerlingen moeten 1,5 m afstand houden :')
- Pauzes en lestijden zoveel mogelijk spreiden. Ja totaal werkbaar als je als docent werkzaam bent in meerdere lagen. :')

Gooi die toko toch open.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198176662
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het zou me niet verbazen als er straks burgemeesters zijn die zeggen: Het is verboden, maar we gaan niet meer handhaven, denk dat ze dat stiekem gaan toestaan.
Ik zie dat niet zo snel gebeuren. Als ze dat gedogen gaan daarna de basismaatregelen in winkels en horeca over boord met alle mogelijke gevolgen van dien.
pi_198176667
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik geloof er niets van dat horeca en winkels zonder toestemming open gaan. Dat risico is veel te groot. Het kabinet heeft met de avondklok al laten zien dat ze geen gezichtsverlies dulden.
We gaan het zien volgende week. Gister was een item op het nieuws waarin de winkeliersvereniging in Klazienaveen uitlegde hoe ze het volgende week gaan doen. Dan gaan daar 100 winkels open.
pi_198176669
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus de corona maatregelen gelden alleen voor een specifieke groep burgers?
Dat is niet wat ik schrijf.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198176681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik schrijf.
Je impliceert dat alleen de brave burgers worden aangesproken over de coronamaatregelen
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198176682
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:32 schreef ArnosL het volgende:

[..]

We gaan het zien volgende week. Gister was een item op het nieuws waarin de winkeliersvereniging in Klazienaveen uitlegde hoe ze het volgende week gaan doen. Dan gaan daar 100 winkels open.
Eerst afwachten of ze het aandurven. De horeca heeft ook al eerder hiermee gedreigd. Ze riskeren een boete van 5000 - 10000 euro per overtreding waar de eigenaar persoonlijk voor aansprakelijk is. Dat is niet mals.
pi_198176687
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:34 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Eerst afwachten of ze het aandurven. De horeca heeft ook al eerder hiermee gedreigd. Ze riskeren een boete van 5000 - 10000 euro per overtreding waar de eigenaar persoonlijk voor aansprakelijk is. Dat is niet mals.
4K was het toch?
pi_198176697
Ik vond het nogal wat dat we blijkbaar half maart al 2 miljoen prikken gezet zullen hebben. Dan zullen ze het tempo van gisteren (bijna 50k prikken) echt door moeten zetten, en niet weer van die inkakmomenten zoals vorige week.
pi_198176710
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je impliceert dat alleen de brave burgers worden aangesproken over de coronamaatregelen
Brave burgers gaan niet aangesproken worden, in geval van brave burgers zal de overheid buitenproportioneel zwaar gaan ingrijpen. Iets wat men bij het eerder genoemde straattuig al jarenlang nalaat.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198176712
Haha ik zie nu net op een campagne filmpje van het CDA Wopke op schaatsen voorbij komen :D
Wel op natuurijs, maar denk toch dat het nog beetje gevoelig puntje is.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198176715
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:34 schreef ArnosL het volgende:

[..]

4K was het toch?
Dat was vorige jaar toen de noodverordening nog gold. Volgens mij is het verhoogd maar kan het zo snel niet vinden.
pi_198176729
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Coffeeshops zijn sowieso een voorbeeld van gedogen.
Jawel, maar ook daar gelden regels voor die niet overal gelijk gehandhaafd worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198176732
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:32 schreef ArnosL het volgende:

[..]

We gaan het zien volgende week. Gister was een item op het nieuws waarin de winkeliersvereniging in Klazienaveen uitlegde hoe ze het volgende week gaan doen. Dan gaan daar 100 winkels open.
Grappig, in Stadskanaal en Emmen hoor ik ook dat daar 100 winkels open gaan.
Kennis van me zei dat er volgens hem geeneens 100 winkels zijn in hun stadje.
Klazienaveen lijkt me ook geen plaats met 100 winkels.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198176734
Hier in de omgeving is er zondag een kroeg geweest die het terras geopend heeft. Zijn er met een waarschuwing vanaf gekomen.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198176741
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:40 schreef Wantie het volgende:

[..]

Grappig, in Stadskanaal en Emmen hoor ik ook dat daar 100 winkels open gaan.
Kennis van me zei dat er volgens hem geeneens 100 winkels zijn in hun stadje.
Klazienaveen lijkt me ook geen plaats met 100 winkels.
Leek me ook al vrij sterk dat er zoveel winkels zijn in een klein plaatsje als Klazienaveen :+
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:41:22 #90
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198176742
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:34 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Eerst afwachten of ze het aandurven. De horeca heeft ook al eerder hiermee gedreigd. Ze riskeren een boete van 5000 - 10000 euro per overtreding waar de eigenaar persoonlijk voor aansprakelijk is. Dat is niet mals.
Als een faillissement toch al dreigt maakt dat weinig meer uit.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_198176744
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:40 schreef Luke83 het volgende:
Hier in de omgeving is er zondag een kroeg geweest die het terras geopend heeft. Zijn er met een waarschuwing vanaf gekomen.
In Amsterdam zie ik het nu ook beetje bij beetje gebeuren, cafe's die flesjes bier vanuit de deur verkopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198176755
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:01 schreef ArnosL het volgende:
De afspraak van Rutte is ook een grote grap natuurlijk, eenzijdig iets opleggen is het.

Komende weken gaan de oproepen tot versoepelingen alleen maar sterker worden. De horeca luistert niet meer en gaat open, winkels zullen dat volgen en zo kan het kabinet uiteindelijk niet anders dan de repressieve maatregelen stoppen.
Kan jij afspraken maken dan met iemand die een bewezen leugenaar en een notoire draaikont is?

Ik niet. Veel te onbetrouwbaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 24 februari 2021 @ 08:43:26 #93
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198176765
Om 09:00 briefing van Jaap van Dissel en Jaap van Delden van het RIVM aan de tweede kamer.
pi_198176777
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:40 schreef Wantie het volgende:

[..]

Grappig, in Stadskanaal en Emmen hoor ik ook dat daar 100 winkels open gaan.
Kennis van me zei dat er volgens hem geeneens 100 winkels zijn in hun stadje.
Klazienaveen lijkt me ook geen plaats met 100 winkels.
Bij elkaar?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198176784
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kan jij afspraken maken dan met iemand die een bewezen leugenaar en een notoire draaikont is?

Ik niet. Veel te onbetrouwbaar.
Nee joh, ik ga ook maar een beetje pragmatisch met de maatregelen om. Thuiswerken bevalt me wel, dus dat doe ik volop. Afstand houden doe ik in de supermarkt wel, bij vrienden en ouders niet. Maar 1 persoon op bezoek is ook zo iets dat als een tang op een varken slaat, dus dat volg ik ook niet.
pi_198176788
We worden al een jaar gegijzeld door zogenaamde virologen en cijferfetisjisten. Ik ben er langer totaal klaar met deze onzin.
Check it out
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:45:08 #97
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198176789
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Als een faillissement toch al dreigt maakt dat weinig meer uit.
Mwah, als je vermoed dat je de schuldsanering in moet oid kan je dat er niet echt bij gebruiken.

En als je nog een persoonlijk buffertje hebt voor de komende tijd ook niet trouwens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198176803
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:45 schreef hjansen82 het volgende:
We worden al een jaar gegijzeld door zogenaamde virologen en cijferfetisjisten. Ik ben er langer totaal klaar met deze onzin.
Goed verhaal, lekker kort.
pi_198176824
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:45 schreef hjansen82 het volgende:
We worden al een jaar gegijzeld door zogenaamde virologen en cijferfetisjisten. Ik ben er langer totaal klaar met deze onzin.
Jij hebt ook een hekel aan de weerman als hij zegt dat het gaat regenen?
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:49:23 #100
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198176832
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als er geen enkele reden meer is voor de maatregel kan hij worden opgeheven.
Dat kan desnoods via een motie in de kamer. Het is niet democratisch om bepaalde wetten en regels aan je laars te lappen als je de noodzaak er niet van in ziet.
Er is nu al geen reden meer voor want de werking is nog steeds niet aangetoond en het is een ruilmiddel voor andere versoepelingen geworden en een principekwestie geworden voor het kabinet vanwege dreadlockwappies.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')