abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8102751
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 15:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Alleen gebeurde het trappen vroeger niet door politici, maar door media en kunstenaars. Daar zit het verschil. Zeker voor iemand die zegt op te willen komen voor misstanden binnen de Islam is dit een hele vreemde manier om dat te willen bereiken.
[..]

Omdat het een totaal onzinnige vergelijking is. Hoeveel moslims huwen er in Nederland met 9 jarige meisjes, en hoeveel stenigingen vinden hier per dag plaats ?

De VOC en de slavenhandel waren een paar eeuwen geleden iets om trots op te zijn, plaats je dat in de huidige tijdgeest dan verafschuwt men dat. Ali suggereert dat de nederlandse moslims barbaren zijn, en dat dat met hand en tand bestreden moet worden. Prima taal voor een fundamentalist, maar niet voor een volksvertegenwoordiger die een dialoog zoekt denk ik. Jammer dat Ali vooral haar eigen frustraties laat spreken, en niet haar verstand.

Gelly, het gaat erom dat moslims NU zeggen dat je die daad van Mohammed in de context van de tijd MOET zien.
TOEN was het normaal om te huwen met een meisje van 9.

Maar als ik dan op mijn beurt zeg, dat die veroordeling van homoseksualiteit dan wellicht OOK in de context van de tijd gezien moet worden, roepen ze NEE, dat mag niet!

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_8102802
quote:
Eigenlijk heb ik mijn woorden genuanceerd. Ik vind de islam -je overgeven aan de wil van Allah- een achterlijk uitgangspunt, maar dat wil niet zeggen dat ik de dragers van het geloof ook achterlijk vind. Zij lopen achter. Dat is iets anders.
Da's toch precies wat ik zeg? Ze zegt: Het geloof is achterlijk, maar de gelovers kunnen gered worden.
Terwijl ik denk dat er een aantal achterlijke gelovigen rondloopt, maar dat het geloof op zich nog niet slecht hoeft te zijn. Zij zou zich veel meer moeten richten op die 'achterblijvende gelovigen' en die een moderne vorm van geloofsbeleving moeten voorhouden.

edit: typfout

[Dit bericht is gewijzigd door rvand op 25-01-2003 15:40]

pi_8102824
Ah ik zie dat de discussie een mooie herhaling van zetten wordt. Ga zo door!
pi_8102854
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 15:33 schreef milagro het volgende:

[..]

Gelly, het gaat erom dat moslims NU zeggen dat je die daad van Mohammed in de context van de tijd MOET zien.

Maar als ik dan op mijn beurt zeg, dat die veroordeling van homoseksualiteit dan wellicht OOK in de context van de tijd gezien moet worden, roepen ze NEE, dat mag niet!

Veel christenen zien homo's ook nog steeds als iets verachtelijks, veel niet christenen trouwens ook. Maar nogmaals, acceptatie van homo's binnen de kerk ging ook niet over 1 nacht ijs, dus waarom verwacht je dat het bij moslims wel zo gaat ?

Daar wordt ik ook een beetje moe van, het boter op de hoofd van de gemiddelde nederlander. Laten we vooral niet vergeten hoe wij enkele decennia gelden zelf waren, en niet constant dat vingertje omhoog houden naar andere culturen.

pi_8102855
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 15:33 schreef milagro het volgende:

[..]

doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
pi_8102879
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 15:30 schreef milagro het volgende:

[..]

[..]

De Bijbel heeft ook achterlijke passages, maar men ziet die in de context van de tijd of beschouwt het als symbolisch , althans de meeste christenen nu.

De meeste moslims zien de Koran niet als in de tijd te plaatsen, maar als een boek van ALLE tijden dus niet interpreteerbaar "naar believen" zoals zij dat noemen.

Homoseksualiteit is een zonde, verdient afstraffing nu, en sowieso later. Punt.
Geen discussie mogelijk verder.

En dat is bij het meerendeel van de Christenen wel degelijk anders.

Ow ow ow, Milagro meestal vind ik je goed reageren maar lees je berichten aub een paar keer over. Wat je hier zegt slaat namelijk nergens op.

Hoe weet jij nou hoe de meeste moslims de Koran lezen. Wie ben jij om te zeggen dat de moslims de Koran een boek van alle tijden vinden. Er zijn miljoenen moslims die de Koran naar believen lezen. Dus op dezelfde manier als dat de christenen dat doen. Daar ben ik er ook 1 van.

Laatste maanden komt jammer genoeg alleen maar dat groepje fundamentalisten naar voren en wordt er gegeneraliseerd. Niet alle moslims slaan vrouwen, niet alle moslims onderdrukken vrouwen, niet alle moslims vinden de Koran een boek van alle tijden. Ik durf te wedden dat de groep die de Koran als een boek van alle tijden vind vele malen KLEINER is dan de groep die de Koran leest en interpreteert naar gelieven.

Nu moet je niet meteen wijzen naar Afghanisten en Pakistan want daar zijn we het wel over eens.

Nogmaals ik ben moslim. Ik interpeteer de Koran op mijn eigen manier. Dingen die me logisch lijken en waar ik het nut van inzie hou ik me aan en leg ik me bij neer. Dingen zoals geen alcohol, geen sex, alleen maar eigen geloof uitbreiden dus niet met artheist of christenen trouwen/sex doe ik niet aan. Er zijn miljoenen moslims die de Koran op dezelfde wijze als mij lezen. Dus kap toch eens aub met dat generaliserende discussie.

pi_8102916
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 15:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Alleen gebeurde het trappen vroeger niet door politici, maar door media en kunstenaars. Daar zit het verschil. Zeker voor iemand die zegt op te willen komen voor misstanden binnen de Islam is dit een hele vreemde manier om dat te willen bereiken.
[..]

en heeft het gewerkt dat trappen? daar gaat het om, niet wie er trapt.

En die misstanden?
Dat zijn geen misstanden zegt moslims, dat zijn leugens van mensen als Ayaan.

Om er vervolgens haar verleden als reden bij te slepen.
Ze is getraumariseerd dus niet redelijk.

Is Ellian dat ook dan?
Want die wordt ook als nestbevuiler gezien.
En Bouazza, ook besneden en dus getraumatiseerd en niet meer in staat tot helder denken?
Want die wordt ook als nestbevuiler gezien?

Dus die enkeling die durft te trappen en hier en daar wat harder dan men gewend is, is per definitie dom en weet niet waarover hij.zij praat, of pakt het totaal verkeerd aan?

En waarom dan niet trouwens net zo hard vallen over de "ongenuanceerde" kritiek op gereformeerden?

Op dit forum hen ik alleen Raisingirl dat zien doen, maar verontwwardigede users als jij trekken alleen van leer als het moslims betreft.

Ayaan valt ook christenen aan, PF deed dat ook, noemde ze leugenaars, bedriegers.
Niemand viel daarover, niet de pers, niet de politici, niet de mensen hier of andere fora.

Waarom? Omdat er een kern van waarheid in zit?
Of omdat men bang is, uit ervaring ondervonden, dat juist omdat de Islam (de volgelingen dan vooral) zo intolerant is, voor nare reacties ?

pi_8102933
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 15:45 schreef milagro het volgende:

[..]

en heeft het gewerkt dat trappen? daar gaat het om, niet wie er trapt.

En die misstanden?
Dat zijn geen misstanden zegt moslims, dat zijn leugens van mensen als Ayaan.

Om er vervolgens haar verleden als reden bij te slepen.
Ze is getraumariseerd dus niet redelijk.

Is Ellian dat ook dan?
Want die wordt ook als nestbevuiler gezien.
En Bouazza, ook besneden en dus getraumatiseerd en niet meer in staat tot helder denken?
Want die wordt ook als nestbevuiler gezien?

Dus die enkeling die durft te trappen en hier en daar wat harder dan men gewend is, is per definitie dom en weet niet waarover hij.zij praat, of pakt het totaal verkeerd aan?

En waarom dan niet trouwens net zo hard vallen over de "ongenuanceerde" kritiek op gereformeerden?

Op dit forum hen ik alleen Raisingirl dat zien doen, maar verontwwardigede users als jij trekken alleen van leer als het moslims betreft.

Ayaan valt ook christenen aan, PF deed dat ook, noemde ze leugenaars, bedriegers.
Niemand viel daarover, niet de pers, niet de politici, niet de mensen hier of andere fora.

Waarom? Omdat er een kern van waarheid in zit?
Of omdat men bang is, uit ervaring ondervonden, dat juist omdat de Islam (de volgelingen dan vooral) zo intolerant is, voor nare reacties ?

Ja hoor Milagro. Ik ga wat nuttigs doen.
pi_8102943
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 15:37 schreef zodiakk het volgende:
Ah ik zie dat de discussie een mooie herhaling van zetten wordt. Ga zo door!
Onvermijdelijk. Maar het boeit nog steeds.
Hulde voor de scherpe analyse van je btw.

Wat zouden de motieven van Hirsi zijn om het op deze manier te spelen? Als ik zwaar beledigd wordt en daarna gevraagd om te praten bedank ik. Is het op scherp zetten van een discussie per defenitie beter?

pi_8102952
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 15:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Veel christenen zien homo's ook nog steeds als iets verachtelijks, veel niet christenen trouwens ook. Maar nogmaals, acceptatie van homo's binnen de kerk ging ook niet over 1 nacht ijs, dus waarom verwacht je dat het bij moslims wel zo gaat ?

Daar wordt ik ook een beetje moe van, het boter op de hoofd van de gemiddelde nederlander. Laten we vooral niet vergeten hoe wij enkele decennia gelden zelf waren, en niet constant dat vingertje omhoog houden naar andere culturen.

Dus?

Ik zeg ook: ik verwacht het niet over 1 nacht ijs , ik verwacht alleen dat die kritiek met minstens zo harde kritiek tegengesproken mag worden en zelfs moet worden.

Ik zie niet in waarom men met alle gemak Jehova's getuigen belachelijk mag maken en zodra het om moslims gaat men handschoenen moet aantrekken en vooral moet ontzien , want anders jaag je ze maar tegen je in het harnas...

pi_8102972
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 15:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja hoor Milagro. Ik ga wat nuttigs doen.

Mooi zo.
pi_8103038
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 15:42 schreef Theoden het volgende:

[..]

verhaal

je hebt gelijk, ik generaliseer.

Maar leg mij dan eens uit, waarom ik iedere keer als ik een Imam als Fawaz of El Moumni hoor, meer moslims ofwel zie zwijgen ofwel zeggen " zo staat het nu eenmaal in de Koran, of je het nu leuk vindt of niet" of het goed hoor keuren.

Waar zijn de geluiden van moslims zoals jij?

Want zelfs een Bouazza of Ellian wordt verketterd, en vooral die laatste is alles behalve ongenuanceerd.

Of moet ik minder de discussie aangaan op Maroc.nl?

Want vooral ook daar zie ik ook onder de zogenaamd gematigder moslims, mannen als Ellian als leugenaar, verrader en bounty weggezet worden.

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 25-01-2003 15:56]

pi_8103041
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 15:49 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom men met alle gemak Jehova's getuigen belachelijk mag maken en zodra het om moslims gaat men handschoenen moet aantrekken en vooral moet ontzien , want anders jaag je ze maar tegen je in het harnas...

Ook Jehova's hebben het hard te verduren hoor

Maar nog eenmaal. Jehova's worden aangepakt om de wijze waarop zij hun geloof belijden. Dat wordt door velen als achterlijk gezien. Niemand pakt ze aan op het feit dat ze de Bijbel/het Christendom als uitgangspunt zien.
Hirsi doet dat echter wel. Als je het vertaalt zegt ze: Het Christendom is achterlijk en dat is de reden waarom Jehova's Getuigen het mis hebben.

Dat is echt een principieel verschil en wat mij betreft is dat de reden dat Hirsi Ali hier een fundamentele vergissing maakt.

zaterdag 25 januari 2003 @ 15:57:26 #189
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_8103068
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 15:48 schreef Olio het volgende:

[..]
*knip*
Wat zouden de motieven van Hirsi zijn om het op deze manier te spelen? Als ik zwaar beledigd wordt en daarna gevraagd om te praten bedank ik. Is het op scherp zetten van een discussie per defenitie beter?

Aangezien ik nog geen reactie heb gezien van haar partij, de VVD,
neem ik aan dat de VVD hiermee het CDA verder onder druk zet om niet met de PvdA te gaan samenwerken in een nieuw kabinet.

Aangezien de PvdA een groot deel van haar stemmen bij de Islamieten weghaalt.
Bos had het over die gezellige vereniging Millu Gorus.
Waarvan de site opeens down is ?

Amnesty International - Vechten voor de Rechten van de Slechten
pi_8103134
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 15:55 schreef rvand het volgende:

[..]

Ook Jehova's hebben het hard te verduren hoor

Maar nog eenmaal. Jehova's worden aangepakt om de wijze waarop zij hun geloof belijden. Dat wordt door velen als achterlijk gezien. Niemand pakt ze aan op het feit dat ze de Bijbel/het Christendom als uitgangspunt zien.
Hirsi doet dat echter wel. Als je het vertaalt zegt ze: Het Christendom is achterlijk en dat is de reden waarom Jehova's Getuigen het mis hebben.

Dat is echt een principieel verschil en wat mij betreft is dat de reden dat Hirsi Ali hier een fundamentele vergissing maakt.

Ayaan zegt dat de Islam achterlijk is, zoals die NU nog wordt toegepast en beleefd en dat dan vooral door mannen, die in de teksten van de Koran een rechtvaardiging zien van het onderdrukken van hun vrouwen, dochters en zusters.

Dat lees je niet uit de quotes van dit interview, maar wel degelijk als je haar hele verhaal hoort en haar gevolgd hebt en goed luistert, ipv meteen te gaan steigeren halverwege haar zinnen.
(dit slaat niet op jou).

Het boek is alleen dan niet achterlijk, als je bereid bent het in de context van die tijd te zien, toen de tijden anders waren en dus ook bepaalde normen en waarden.

Zodra je de Koran en dus dan de Islam, niet kritisch mag en wilt bekijken, dan is iedere discussie onmogelijk en iedere vinger op een zere plek als een moedwillige berg zout in een open wond te zien, blijkbaar .

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 25-01-2003 16:04]

pi_8103144
Netanyahu fijne complottheorie maar ik geloof er geen snars van.

Ze is persoonlijk verminkt in het verleden, door de weerzinwekkende clanpraktijken in Somalië.
Maar in deze tijd van polarisatie werkt een verscherping van de tegenstellingen niet.

pi_8103155
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 15:55 schreef milagro het volgende:

[..]

je hebt gelijk, ik generaliseer.

Maar leg mij dan eens uit, waarom ik iedere keer als ik een Imam als Fawaz of El Moumni hoor, meer moslims ofwel zie zwijgen ofwel zeggen " zo staat het nu eenmaal in de Koran, of je het nu leuk vindt of niet" of het goed hoor keuren.

Waar zijn de geluiden van moslims zoals jij?

Want zelfs een Bouazza of Ellian wordt verketterd, en vooral die laatste is alles behalve ongenuanceerd.

Of moet ik minder de discussie aangaan op Maroc.nl?

Want vooral ook daar zie ik ook onder de zogenaamd gematigder moslims, mannen als Ellian als leugenaar, verrader en bounty weggezet worden.

Mja ik kom zelf nooit op Maroc.nl maar ik denk (let op: DENK) dat daar toch meer lui komen die van huisuit onderdruk hebben gestaan en dus strenger zijn opgevoed met de Islam als een leidraad. Dat ben ik niet. Mijn ouders hebben me altijd vrijgelaten in me keuzes. Hebben me nooit gedwongen om naar een moskee te gaan of geloofslessen te nemen. Mijn moeder draagt geen hoofddoek en heeft misschien wel meer te zeggen dan me vader thuis

Mij zou je absoluut ook horen als er onterechte dingen gedaan worden vanuit de moslimwereld zoals dus de gebeurtenissen om El Moumni heen. Ik vind het alleen maar een schande dat zo'n gast die zich Imaam noemt en dus mijn geloof moet verspreiden dat soort uitspraken doet. Ik schaam me ervoor dat ik hetzelfde geloof heb als dat soort mensen.

Er zijn genoeg moslims die hetzelfde als mij denken. Die zich maar al te graag los willen maken van een strakke wereld en geloofovertuiging. Die doen het niet omdat ze dan bang zijn niet meer serieus te worden genomen in de moslim maatschappij. Islam loopt gewoon vet achter op de Westerse wereld niks is minder waar.

Enige kritiek van mij kant op Ali is dat ze dit beter anders had kunnen brengen. Nu krijgt ze (in sommige gevallen zelf helemaal ONTERECHT) kritiek van alle kanten en dat is jammer. Ze heeft absoluut punten waar ze gelijk in heeft en waar aandacht naar uit moet gaan. Maar ik blijf erbij dat dit niet het beste manier is om dit onder de domme bevolking te brengen en dan al helemaal niet onder de fundamentalistische moslims. Het levert alleen maar een gevaar voor haar op.

pi_8103177
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 15:57 schreef Netanyahu het volgende:

[..]

Aangezien ik nog geen reactie heb gezien van haar partij, de VVD,
neem ik aan dat de VVD hiermee het CDA verder onder druk zet om niet met de PvdA te gaan samenwerken in een nieuw kabinet.

Aangezien de PvdA een groot deel van haar stemmen bij de Islamieten weghaalt.
Bos had het over die gezellige vereniging Millu Gorus.
Waarvan de site opeens down is ?

Die opmerking over Milli Gorus was een flinke misser idd.
Maar goed, het gaat hier niet over politieke taktische zetten van meneer Zalm & co.
pi_8103232
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 16:02 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat lees je niet uit de quotes van dit interview, maar wel degelijk als je haar hele verhaal hoort en haar gevolgd hebt en goed luistert, ipv meteen te gaan steigeren halverwege haar zinnen.

Ja, wel mee eens. Daarom is de berichtgeving over deze uitspraak ook nogal ongelukkig. Maar het ontslaat haar niet van haar verplichting als volksvertegenwoordiger om uitermate zorguldig met haar uitspraken om te gaan. En hier doet ze dat niet.
Ik heb al eens eerder ergens gezegd, ik heb alle respect van de wereld voor haar en wat zij heeft doorstaan, maar ik geloof niet dat zij op dit moment een structurele bijdrage kan leveren aan deze discussie. Ze is te veel betrokken. In de Nederlandse rechtspraak velt het slachtoffer nou eenmaal geen oordeel over de dader.
  zaterdag 25 januari 2003 @ 16:15:40 #195
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_8103275
Muhammad, the man who dictated the Koran and gave birth to Islam, was born in Mecca in the Saudi Arabian peninsula in 570 A.D. His father died before he was born, and his mother died when he was six years old. He was raised first by a grand­father and later by an uncle. Muhammad was illiterate throughout his life. Until the age of 25 he worked in caravans. During his extensive travels, he encountered many Christians and Jews. Through his conversations with them, he picked up bits and pieces of both Judaism and Christianity. His life was radically changed at age 25 when he met a wealthy widow 40 years old who fell in love with him. Their marriage enabled Muhammad to live a life of leisure from that point on. After the death of his wife, Muhammad married at least 11 other women (some sources place the total as high as 16). He also took several concubines. He married one girl who was only six years old and had sexual relations with her when she was 9. According to the Koran, only the prophet could have unlimited wives. All other Muslim men are limited to four (Sura 4:3). Muhammad died on June 8, 632 A.D. in Medina at age 63. He left no successor, and Islam soon broke into warring sects such as the Shiites and the Sunnis.
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_8103294
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 16:04 schreef Theoden het volgende:

[..]

verhaal

Nu dan leef ik onder teveel streng gelovige moslims hier en ga ik teveel af op de jongeren, geboren en getogen Nederlandse moslims op Maroc

Zolang lieden als Fawaz vooral verdedigd worden ofwel men "wijselijk" zwijgt en hen lekker laat fulmineren, blijf ik denken zoals ik denk.

Die moskee van Fawaz zit tjokvol iedere week, mag ik daaruit concluderen dat men ofwel zijn meningen onedrschrijft ofwel indien niet, het niet hinderlijk vindt om naar de man te luisteren, die je aanmoedigt je vrouw te corrigeren en je dochters te straffen als ze niet gehoorzaam is en zich inlaat met kaffers?

Tuurlijk zijn er moslims zoals jij, maar ik hoor ze te weinig, ze komen niet op voor hen die lijden door foute mannen/ slechte vertegenwoordigers van hun geloof.

Waarom kan een opstandige, want mishandelde moslima vaak nog steeds niet terecht bij haar zusters, of zlefs haar moeder, in die zin dat ze misschien wel troost krijgt maar tegelijkertijd de raad zich niet al te veel uit te spreken tegen of over haar man, de eer van de familie niet te schande moet brengen?
Ik heb dit in directe omgeving meegemaakt, meerdere malen...

Liever de vuile was niet buiten hangen, niet klagen maar dragen...

pi_8103421
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 16:17 schreef milagro het volgende:

[..]

Nu dan leef ik onder teveel streng gelovige moslims hier en ga ik teveel af op de jongeren, geboren en getogen Nederlandse moslims op Maroc

Zolang lieden als Fawaz vooral verdedigd worden ofwel men "wijselijk" zwijgt en hen lekker laat fulmineren, blijf ik denken zoals ik denk.

Die moskee van Fawaz zit tjokvol iedere week, mag ik daaruit concluderen dat men ofwel zijn meningen onedrschrijft ofwel indien niet, het niet hinderlijk vindt om naar de man te luisteren, die je aanmoedigt je vrouw te corrigeren en je dochters te straffen als ze niet gehoorzaam is en zich inlaat met kaffers?

Tuurlijk zijn er moslims zoals jij, maar ik hoor ze te weinig, ze komen niet op voor hen die lijden door foute mannen/ slechte vertegenwoordigers van hun geloof.

Waarom kan een opstandige, want mishandelde moslima vaak nog steeds niet terecht bij haar zusters, of zlefs haar moeder, in die zin dat ze misschien wel troost krijgt maar tegelijkertijd de raad zich niet al te veel uit te spreken tegen of over haar man, de eer van de familie niet te schande moet brengen?
Ik heb dit in directe omgeving meegemaakt, meerdere malen...

Liever de vuile was niet buiten hangen, niet klagen maar dragen...

Ja ik kan niks anders zeggen dan dat je gelijk hebt. In me eerdere post heb ik ook al laten weten dat ik het vaak eens ben met jou posts. Ik wou alleen maar duidelijk maken dat NIET alle moslims zo zijn en dat er wel degelijk grote groepen zijn die er anders over denken en dit naar buiten brengen. Deze groep is in Nederland jammer genoeg veel kleiner dan in andere landen.

Islam is een prachtig geloof zolang je het maar toepast op de huidige wereld en de normen en waarden die op dit moment gelden in het Westerse wereldje. Als je terugblijft kijken en alles erg abstract blijf zien/opnemen dan blijven we jammer genoeg nog jaren Islam een achterlijk cultuur noemen.

Ik zelf bijvoorbeeld ben nog NOOIT maar dan ook NOOIT in een moskee geweest. Niet omdat ik dat niet wil ofzo. Ik zou heel graag willen maar ik weet dat 99% van de moskees gewoon niet deugen. Ik zou daar helemaal flippen en na 2/3 minuten al zwaar vloekend naar buitenlopen.

Ik ben echt dolgelukkig dat ik niet zulke ouders heb gehad. Dat ik op me 6e al naar moskee moest enzo (alleen de gedachte al).

Enige keer dat ik een klein beetje een aanvaring had met me ouders was toen ik met me Nederlandse vriendin thuiskwam. Na gewoon netjes gepraat te hebben en uitgelegd te hebben dat we een serieuse relatie hadden en niet zomaar iets was het meteen voorbij en wordt ze met open armen ontvangen bij mijn ouders. Me ouders en me zus hebben zelfs met kerst een kerstboom in de kamer staan. Onze Turkse buren ook.

Met dir verhaaltje hierboven wil ik alleen maar duidelijk makend at er dus ECHT wel fatsoenlijke en normale moslims zijn en dat niet alles is zoals het lijkt. Ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan generaliseren verder ben ik het helemaal met je eens meid

pi_8103540
Ik generaliseer, dat geef ik toe.

Ik ken ook moslims die zeer gematigd zijn, die zichzelf , volgens de Koran, niet eens moslim zouden mogen noemen.
Zoals de ouders van de vrienden van mijn zoon, Marokkanen en Somaliers.
Zoals mijn vriendin

Alleen ik ken of zie en hoor er te weinig, zoals ik al zei.
Of in ieder geval te weinig die luid en duidelijk afstand nemen van lieden als Fawaz en dan bedoel ik vooral diegene die verantwoordelijk zijn voor het aanstellen van de Imams, maar ook hen die iedere week naar die preken luisteren.

Ze kunnen wel zeggen dat ze het niet met alles eens zijn wat de man predikt, maar zolang je mannen als Fawaz een luisterend oor biedt, weet je zeker dat er niets zal veranderen.

Ik zou aks gematigd moslim, met enige invloed, die vertegenwoordigers willen van mijn gellof, die het tegendeel bewijzen van datgene wat Ayaan en ook ik denken te zien, namelijk een intolerant geloof, of in ieder geval een intolerant geinterpreteerd geloof, met name voor vrouwen en te weinig of liever nauwelijks moslims of moslima's die opstaan een ander geluid laten horen.

Meer polarisatie is niet gewenst, maar de kloof moet niet gedicht worden door zwijgende moslims en zachte autochtone heelmeesters, uit angst lieden tegen zich in het harnas te jagen.

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 25-01-2003 16:39]

zaterdag 25 januari 2003 @ 16:37:19 #199
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_8103545
Initially, Muhammad expected both Jews and Christians to receive his new revelation. Thus, early passages in the Koran speak admiringly of "the people of the Book". These are the passages that Muslims in the West love to quote in their effort to prove that Islam is a tolerant religion. An example is Sura 5:82 which says, "You will find that those who are nearest in love to the believers [Muslims] are those who say, 'We are Christians'." But when Jews and Christians rejected Muhammad, he turned fiercely against them, and later passages in the Koran speak of them disparagingly:
quote:
Sura 5:51 commands Muslims not to take Jews and Christians as friends.

Sura 9:29 commands Muslims to fight against Jews and Christians until they either submit to Allah or else agree to pay a special tax.

Sura 2:65-66 and Sura 5:60 contain references to Jews as "apes and swine to be despised and rejected."

Als ik moslim was dan zou ik subsidies voor mijn instellingen ook als ongelovigebelasting zien conform sura 9:29 uit de Koran. En als ik dan een moslima op tv samen met apen en zwijnen (sura 5:60) zou zien, dan zou ik mij ook opwinden. De heftige reacties zijn dus helemaal niet zo vreemd, maar het boek dat ze veroorzaakt is wel zeer vreemd. Kan iemand misschien de gequote Suras (hoofdstukken) relativeren?
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  zaterdag 25 januari 2003 @ 17:03:02 #200
22259 Fogerty
slapende account
pi_8103820
Alles is al meerdere keren gezegd geloof ik, maar vooruit: ik vind het jammer dat Hirsi Ali niet is wat ik (en velen met mij) eerst dacht dat ze was. Ik dacht het in het begin ook even: "wat goed, wat een verstandige vrouw die dingen niet onuitgesproken wil laten en de dialoog aan wil gaan".

Maar helaas. Ik kreeg al mijn twijfels toen ze bij B&vD er blijk van gaf werkelijk niets te weten van het partijprogramma van de partij waarnaar ze zojuist was overgestapt. Maar vooruit, dat kon nog verklaard worden door het feit dat ze zich nu eenmaal op 1 issue focust. Maar nu blijkt de manier waarop ze zich op die ene issue focust ook nog eens bijzonder onverstandig, ze schopt om zich heen als een kwade puber en bereikt zo het tegenovergestelde van een dialoog.

Ze mag van mij, maar dan zou ze beter een carriere kunnen beginnen als columnist in plaats van als volksvertegenwoordiger. Ik moet er stiekem wel een beetje om lachen dat de VVD nu met deze aandachttrekkerige tante zit opgescheept.

Hieperdepiep hoera!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')