quote:
Op dinsdag 23 februari 2021 15:49 schreef Claudia_x het volgende:Ik vind het overigens behoorlijk lachwekkend dat er nu de zo gewenste versoepelingen voor de jeugd komen en er ophef over leeftijdsdiscriminatie ontstaat. Je zou haast denken dat we niet één volk met één mening zijn maar een bijeenraapsel van diverse groeperinkjes met uiteenlopende belangen en wensen. En het zou fijn zijn als daar wat meer bij wordt stilgestaan als de zoveelste lobby van en voor een specifieke groep komt.
Ergens wel logisch dat mensen vooral uit kijken naar versoepelingen waar ze zelf ook wat aan hebben. Helemaal nu we al een jaar lang on and off maatregelen hebben.
En de overheid helpt natuurlijk ook niet door dat soort leeftijden aan versoepelingen te hangen. Daar creëer je onbewust meteen verschillende groepen mee. Zo is de mens nu eenmaal.
Ik zou mezelf niet omschrijven als een egoïst; ik vind het toch wel heel fijn dat anderen weer wat dingen kunnen waar ze blij van worden, maar ik zou het toch wel fijn vinden als ze ook iets versoepelen waar ik zelf wat aan heb.