ik weet niet of het alleen volgzaamheid is, het effect van zo'n mondmasker is ze waarschijnlijk ook niet helemaal duidelijkquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Viel me voor covid altijd op op vliegvelden en toeristische plekken dat je alleen Aziaten met een mondkapje zag lopen. Toch een wat volgzamer volk
Een groot deel van het zkhs personeel is zelf nog niet eens gevaccineerd. Dat doet Hugo wel leuk voorkomen elke keer, maar is bullshit.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:18 schreef James-Hetfield het volgende:
Misschien een heel stomme vraag hoor.
Maar dit schoot me ineens te binnen.
Mensen die besmet met Covid-19 in het ziekenhuis belanden, worden deze niet gevaccineerd in het ziekenhuis?
Doordat ze in het ziekenhuis belanden, lijken ze mij automatisch een doelgroep te worden.
Wanneer ze direct gevaccineerd worden, kan het toch alleen maar baten lijkt me?
Op deze manier duurt het oude normaal wel weer even jaquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:32 schreef Tijn het volgende:
Waarom brengt het OMT alleen advies uit over zaken waar ze naar gevraagd zijn?
Ik geloof er eigenlijk niets van, dat dat zo zou zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:32 schreef Tijn het volgende:
Waarom brengt het OMT alleen advies uit over zaken waar ze naar gevraagd zijn?
Geen idee maat.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:01 schreef Caland het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg toen ik gisteren een clubhousedingetje aan het luisteren was met Gommersgod, ik heb nu al een paar keer gehoord dat men vooral een relatieve oververtegenwoordiging op de IC's ziet van obese mannen.
Maar waarom specifiek mannen, is dat omdat mannen gewoon vaker dik zijn, het virus zich beter nestelt in mannen of is dat nog niet te verklaren?
Graag antwoord @:lenny_leonard
[ afbeelding ]
Nee dat mag niet inderdaad.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Geen idee maat.
Ik zie ook relatief veel allochtonen. MAAR DAT DURFT DIE GOMMERS ZEKER WEER NIET TE ZEGGEN HE!!!
gewoon accepteren/negeren is ook een optie, ze lijken in de US afgezien van behoorlijk wat doden niet zozeer te lijden onder deze pandemiequote:
Mensen met een donkerdere huid hebben ook vaker een vitamine D-tekort in deze contreien.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik zie ook relatief veel allochtonen. MAAR DAT DURFT DIE GOMMERS ZEKER WEER NIET TE ZEGGEN HE!!!
Ken ook iemand op de IC afdeling van een ZKH hier vlakbij die dit kan bevestigen. Zeker 90%quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Geen idee maat.
waarom lees je dat zo vaak?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:33 schreef aartstyle het volgende:
(valt regelmatig in op covid afdeling en heeft geen vaccing gehad, dat ging naar de managers!!!)
Nouja ik vind het vanaf het begin af aan al opvallend dat je vrijwel overal een zelfde soort trend ziet zij het wat eerder of later. Bij landen zoals Italie die in een volledig strenge lockdown gingen en wij die toen nog een relatief losse lockdown hadden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:36 schreef byah het volgende:
[..]
gewoon accepteren/negeren is ook een optie, ze lijken in de US afgezien van behoorlijk wat doden niet zozeer te lijden onder deze pandemie
zijn dat dan dikke allochtonen?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Geen idee maat.
Dat verschillende landen met dezelfde soort trends te maken hebben gehad, wil niet zeggen dat de hoogte van de piek en de hoek van de stijging en daling niet onderhevig zijn aan de invloed van maatregelen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ben daar over een aantal jaren wel benieuwd naar, de uitkomsten of die lockdowns wel écht hebben geholpen
Nou, dan spreek ik het maar tegen vanuit ons ziekenhuis. Hier heeft geen 1 manager die ik ken een vaccin gekregen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
waarom lees je dat zo vaak?
We take care of our own ey?
Ik kan dit ook bevestigen!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:37 schreef Haags het volgende:
[..]
Ken ook iemand op de IC afdeling van een ZKH hier vlakbij die dit kan bevestigen. Zeker 90%
Waarom dat is, geen flauw idee..
quote:
@Zipportalquote:Op woensdag 26 februari 2020 14:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik ben team dit soort zaken bespreek ik niet voor de schermen.
Zo hoort het ook Lenny!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nou, dan spreek ik het maar tegen vanuit ons ziekenhuis. Hier heeft geen 1 manager die ik ken een vaccin gekregen.
Hoe is het eigenlijk met de vitamine D studie? Hugo gaf zo rond de kerstdagen aan dat er onderzoeken naar liepen. Hoe lang duren die onderzoeken nog of wordt dit onder de pet gehouden?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:42 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind het eigenlijk heel erg dat het genegeerd wordt dat er veel allochtonen op de ICs liggen. Dit zou ons namelijk een heel interessant inzicht geven in waarom sommige mensen eerder ziek worden van het virus. Zo weten we dat allochtonen vaker een vitamine D-tekort hebben vanwege hun donkere huidskleur. Maar er zouden andere verklaringen kunnen zijn ... speelt moskeebezoek een rol? Zijn allochtonen minder geneigd om zich aan de regels te houden, bijv. omdat er geen informatie in hun moedertaal beschikbaar is, of omdat informatie hen niet bereikt? Zijn allochtonen vaker zwaarlijvig? Er zijn talloze mogelijke verklaringen die goed onderzocht zouden moeten worden. Ik gok zelf op het vitamine D-tekort en misschien meer overgewicht en ongezonde leefstijl bij mannen boven de 50.
Dit is wel echt een Mouthaantje. Die man is gewoon een activist. 30.000 doden, oké, en hoeveel in andere staten die wel een mondkapjesplicht hebben?quote:
Heel goed natuurlijk maar toch hoor je het regelmatig. Was dat niet hier iemand die zei dat zelfs een (thuiswerkende) IT-er van een ziekenhuis het wel kreeg maar verplegend personeel niet?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nou, dan spreek ik het maar tegen vanuit ons ziekenhuis. Hier heeft geen 1 manager die ik ken een vaccin gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |