Het normale leven terug willen in normale omstandigheden (= amper meer ziekenhuisopnames en doden dankzij vaccinatie) kun je inderdaad als normaal definiëren.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het best ver gaan om wel te stellen dat een deel van de 16% tot normaal gerekend kan worden, maar de totale 26% kennelijk niet normaal is. En dan vragen wat 'normaal' is?
Dat verbaast me toch welquote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of een combinatie. Verder is er altijd een (schrikbarend grote) groep mensen die het juist enorm fijn vindt dat vadertje staat bepaalt wanneer je op straat mag zijn en wanneer niet.
Zo heb ik ook iemand een opmerking horen maken van: 'die anderhalve meter van Rutte die houden we er in!', waarop ik dacht, jemig jij hebt gewoon echt geen flauw idee hèquote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:48 schreef OProg het volgende:
[..]
Och, ik ken ook zo'n zweverig figuur die eigenlijk van mening is dat dit zo nog wel een tijd mag blijven.
"Want nu consumeren en vliegen we veel minder. Dus werken we aan een duurzame oplossing".
Dat soort zit er ook nog tussen.
Nouja als ik naar mezelf kijk is enige hypocrisie mij natuurlijk ook niet vreemd daar ik denk ik relatief ook harder wordt getroffen door de maatregelen dan het gemiddelde en dus ook meer uitgesproken tegen het huidige beleid ben. Dus ergens is het wel te begrijpen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
Er zijn echt genoeg mensen waarbij deze situatie echt wel voordelig uitpakt dus die houden het liever zo.
Als ik er beter van zou worden, zou ik het ook wel prima vinden.
Sowieso pas wanneer de pandemie voorbij is.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Wanneer komt die parlementaire enquête nou eens?
Die 26% vindt dat de versoepelingen te snel gaan, toch? Daar zit toch wat mij betreft meer variatie in dan jij nu schetst. Betekent niet per definitie dat ze dezelfde buitengewone maatregelen willen houden, maar dat ze wellicht minder grote stappen (in hun ogen) zouden willen nemen, of iets meer tijd ertussen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:51 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het normale leven terug willen in normale omstandigheden (= amper meer ziekenhuisopnames en doden dankzij vaccinatie) kun je inderdaad als normaal definiëren.
In diezelfde normale omstandigheden door willen gaan met buitengewone maatregelen (= straf voor zonder reden buitenshuis komen, mondkapjes, afstand) durf ik inderdaad als abnormaal te kwalificeren. Of normaal proberen te maken wat niet normaal is, om de woorden van de koning te gebruiken.
Ik denk dat niemand echt baat heeft bij de maatregelen. Zelfs de directeur van Pfizer zal toch ook liever niet de rest van z'n leven op anderhalve meter van anderen doorbrengen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
Er zijn echt genoeg mensen waarbij deze situatie echt wel voordelig uitpakt dus die houden het liever zo.
Als ik er beter van zou worden, zou ik het ook wel prima vinden.
Zoals ik het begrijp zou alles na 21 juni weer normaal kunnen zijn. Gewoon handenschudden dus dan (@phpmystyle ). Maar er zijn wel geluiden dat social distancing mogelijk wel nodig zou zijn gedurende de winter, maar dat is gewoon afwachten.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:36 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja, de antivrijheidsexperts hebben verloren, ik ben zooooo opgelucht omg 😌 ik ben nu 3 uur later nog aan het stuiteren van opluchting en blijheid. Nu maken de meningen van al die doomprofeetjes ook niet meer uit, want we hebben nu een zware wit beslissing van mensen die erover gaan... nachtclubs open en volle stadiums en theaters en festivals vanaf 21/6. Zo mooi dit, de vrijheid heeft gewonnen!
BTW, een of twee bronnen zeiden dat social distancing en hoedstlapjes wel nog blijven misschien na die datum? Maar dat zou dan zowieso niet gelden voor nachtclubs, festivals, concerten, stadions, andere events en performances, toch? Want die konden toch zowieso de 21ste open in dit plan met 0 beperkingen/net als vroeger, dat had ik toch goed begrepen? En of social distancing en mondlapjes nog blijven überhaupt daarbuiten was toch ook maar de vraag, als in "all legal restrictions on social contact end" klinkt alsof dat ook weg gaat. Moest geloof ik nog review komen hoe dat kon?
Heb ik dat allemaal goed begrepen?
Zo ja ben ik echt zo blij!!
Vergelijkingen met zaken die niet besmettelijk zijn slaan de plank mis. Als elk verkeersongeluk voor 1,3 andere ongelukken zou zorgen, werd autorijden ook snel aan banden gelegd.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:56 schreef Discombobulate het volgende:
Normaal is ook accepteren dat het leven niet zonder risico's is, net zoals autorijden, een bepaald dieet of arbeid.
Heel goed nieuws. Dat betekent in ieder geval dat al die vaccins die we nu weggeven aan zorgmedewerkers in ieder geval nog wat zin hebben in dit stadium.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp zou alles na 21 juni weer normaal kunnen zijn. Gewoon handenschudden dus dan (@:phpmystyle ). Maar er zijn wel geluiden dat social distancing mogelijk wel nodig zou zijn gedurende de winter, maar dat is gewoon afwachten.
Hier nog wat goed vaccin nieuws. In een studie in de UK hebben ze medewerkers van ziekenhuizen standaard elke 2 weken met een PCR test getest. Op 5 febuari was 89% gevaccineerd, en van de mensen die niet gevaccineerd waren was het percentage wat Covid gehad had een stuk hoger (oftewel er is een hele hoge vaccinatiebereidheid).
Een enkele dosis van het Pfizer vaccin had een effectiviteit van 72% (CI 58-86) 21 dagen na de eerste dosis, en 86% (CI 76-97) 7 dagen na de 2e dosis.
Let wel, dit is zowel de effectiviteit tegen symptomatische als asymptomatische besmetting omdat men iedereen standaard elke 2 weken testte, wat dus heel goed nieuws is, omdat in de trials gekeken werd na symptomatische besmettingen. Dat het ook tegen symptomatische besmetting beschermd betekent dat het ook tegen verspreiding beschermd, wat totnutoe een groot vraagteken was nog! Dergelijke resultaten komen nu ook uit Israel.
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3790399
Waaruit blijkt dat die 'schrikbarend grote groep' er ook daadwerkelijk is dan?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of een combinatie. Verder is er altijd een (schrikbarend grote) groep mensen die het juist enorm fijn vindt dat vadertje staat bepaalt wanneer je op straat mag zijn en wanneer niet.
Ok, dan is die er niet. Wat jij wilquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat die 'schrikbarend grote groep' er ook daadwerkelijk is dan?
Nouja, flauw.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, dan is die er niet. Wat jij wil
Buikomvang/vetquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:01 schreef Caland het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg toen ik gisteren een clubhousedingetje aan het luisteren was met Gommersgod, ik heb nu al een paar keer gehoord dat men vooral een relatieve oververtegenwoordiging op de IC's ziet van obese mannen.
Maar waarom specifiek mannen, is dat omdat mannen gewoon vaker dik zijn, het virus zich beter nestelt in mannen of is dat nog niet te verklaren?
Graag antwoord @:lenny_leonard
[ afbeelding ]
Daarom hebben we snelheidslimieten en bepaalde regels in het verkeer. Als iedereen maar mocht doen wat hij wilde in de auto dan lagen de ziekenhuizen ook vol. Zo'n domme vergelijking blijft dit.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vergelijkingen met zaken die niet besmettelijk zijn slaan de plank mis. Als elk verkeersongeluk voor 1,3 andere ongelukken zou zorgen, werd autorijden ook snel aan banden gelegd.
Het is nogal offtopic om daar al te diep op in te gaan. Maar het is hetzelfde soort mensen die Trump ook nu nog blijven steunen. Of Putin-supporters. Dat soort types.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, flauw.
Ik ben oprecht benieuwd waar je dat vandaan haalt.
Top. En als je nu kijkt wie de grootste problemen voor de ziekenhuizen zijn na besmetting (op basis van 2019 cijfers), of doodgaan:quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Alles moet open. En wel nu.
De griep heeft ook een aardige R tijdens het seizoen dus besmettelijkheid is geen argument op zich.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vergelijkingen met zaken die niet besmettelijk zijn slaan de plank mis. Als elk verkeersongeluk voor 1,3 andere ongelukken zou zorgen, werd autorijden ook snel aan banden gelegd.
Ik heb het over de toekomst, niet per se nu. COVID zal altijd blijven, dus dat risico moet je accepteren als we weer terug zijn in normaal.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hm oke.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is nogal offtopic om daar al te diep op in te gaan. Maar het is hetzelfde soort mensen die Trump ook nu nog blijven steunen. Of Putin-supporters. Dat soort types.
Die zekerheid is er natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb het over de toekomst, niet per se nu. COVID zal altijd blijven, dus dat risico moet je accepteren als we weer terug zijn in normaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |