SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.VBL SC influencer
Left, right, behind
Je hoeft je alleen te isoleren wanneer je ziek bent. Als je niet ziek bent, is isolatie helemaal niet aan de orde en kan er best nog heel wat op het gebied van sociale contacten. Nee, het is niet optimaat, maar isolatie is het echt niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom moeten mensen die er nauwelijks last van krijgen zich nog steeds de komende maanden isoleren omdat er een selecte groep wel enorm last van kan krijgen tot ze geprikt zijn, dan is het toch veel redelijker dat die mensen nog in lockdown blijven en niet hele land
jij begint steeds meer op de woordvoerder van Hugo te lijken, wat jou betreft kan er genoeg, wat mij betreft kan er onredelijk veel te weinig.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft je alleen te isoleren wanneer je ziek bent. Als je niet ziek bent, is isolatie helemaal niet aan de orde en kan er best nog heel wat op het gebied van sociale contacten. Nee, het is niet optimaat, maar isolatie is het echt niet.
Misschien voor de periode tot iedereen gevaccineerd is?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:15 schreef THEFXR het volgende:
Gisterenavond bij OP1, een lang item over thuis sneltesten en hoe precies/betrouwbaar die waren.
Zijn die dan voor de mensen die geen vaccin willen of weten ze al dat de vaccins geen permanente oplossing zijn?
Het is nogal een compromis. Niet iedereen in Engeland staat te juichen, horeca-ondernemers zeggen precies hetzelfde. Die willen in april al volledig open, als iedereen boven de 50 gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:07 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Precies. Daarom begrijp ik het Britse plan ook niet zo goed, dat moet veel sneller kunnen nu dat er al 15 miljoen mensen hun eerste prik heeft gehad. Hoeveel kwetsbaren ze nu nog moeten prikken weet ik niet.
Ik verwacht ook dat de druk vanuit de bevolking zo groot wordt dat de politiek wel gedwongen wordt om enkele versoepelingen sneller door te voeren.
quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij begint steeds meer op de woordvoerder van Hugo te lijken, wat jou betreft kan er genoeg, wat mij betreft kan er onredelijk veel te weinig.
Er was toch een idee om al in april breed te gaan sneltesten en daarmee meer mogelijk te maken? Dat is voordat iedereen een vaccin kan hebben gehad lijkt me.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:15 schreef THEFXR het volgende:
Gisterenavond bij OP1, een lang item over thuis sneltesten en hoe precies/betrouwbaar die waren.
Zijn die dan voor de mensen die geen vaccin willen of weten ze al dat de vaccins geen permanente oplossing zijn?
En ik denk ook voor de eerste periode daarna. Ook met als doel het veel beter in de gaten te kunnen houden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Misschien voor de periode tot iedereen gevaccineerd is?
Volledig terecht dat ze de versoepelingen doorvoeren gezien de schade aan kinderen op middelbare scholen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:18 schreef TheVoice4ever het volgende:
zullen ze spijt van krijgen, van die versoepelingen
maar ja goed dat ik niks om nederland geef
nog zo'n volhouderquote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
"Oh zij zegt niet wat ik vind, dus is het de woordvoerder van Hugo".
Bijzonder vaak zie je dat de laatste tijd voorbij komen hier.
Bedankt!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Zo, @:Caland, je hebt wel een breed repertoire aan goede TT's.
Dan schaar ik jou vanaf nu onder de HerstelNL gekkies. Dan toch liever woordvoerder van Hugo.quote:
ik ken die hele hersteletc. niet eens maar als jij mij een gekkie vindt is dat prima. Ik blijf erbij dat de maatregelen onevenredig zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:21 schreef Scrummie het volgende:
D
[..]
Dan schaar ik jou vanaf nu onder de HerstelNL gekkies. Dan toch liever woordvoerder van Hugo.
En ons een beetje ons "Het was te druk in de bossen!!!" genot afnemen?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zie trouwens ook totaal niet in waarom musea, dierentuinen, bibliotheken etc. dicht zouden moeten. Prima manieren voor veel mensen om te ontspannen en de kans op overdracht is heel laag.
Er stond een flinke rij voor de ijssalon!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:25 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En ons een beetje ons "Het was te druk in de bossen!!!" genot afnemen?
Ik denk dat er wel een verschil is tussen daadwerkelijk geisoleerd zijn en je geisoleerd voelen. Ik denk dat dat laatste bij steeds meer mensen steeds meer op de voorgrond treedt.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft je alleen te isoleren wanneer je ziek bent. Als je niet ziek bent, is isolatie helemaal niet aan de orde en kan er best nog heel wat op het gebied van sociale contacten. Nee, het is niet optimaat, maar isolatie is het echt niet.
Dank voor de heldere duiding en eens dat Nederland daar ook meteen voor zouden tekenen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 10:19 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is nogal een compromis. Niet iedereen in Engeland staat te juichen, horeca-ondernemers zeggen precies hetzelfde. Die willen in april al volledig open, als iedereen boven de 50 gevaccineerd is.
Toch lijkt de kritiek wat te vervagen. Er worden ook geen kritische noten meer gelekt door de meer economisch gerichte kabinetsleden. De parlementsleden die waarschuwden voor verschuivende doelpalen en eeuwige lockdown hoor je ook nog maar heel zachtjes. Eigenlijk de enigen die echt boos zijn zijn de kroegbazen enerzijds, en de lerarenvakbonden anderzijds.
De meesten zullen toch zoiets hebben van: "Dit is dus het plan, laten we het eerst maar samen proberen." Het heeft iets potsierlijks dat je blij moet zijn dat je je vrijheid terugkrijgt als er waarschijnlijk helemaal geen probleem meer is. En dat je nog lang te maken hebt met massale screening wat voor allerlei andere ziektes niet wordt gedaan. Maar toch.
Denk dat de meeste mensen in Nederland ook wel zouden tekenen voor 'in april weer terrasje pakken, in mei weer naar de kroeg, op 21 juni terug naar normaal'. Maar goed met dit kabinet kun je aan die datums gerust nog 2 maanden vast plakken, en dat gaan mensen nou net weer niet accepteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |