abonnement Unibet Coolblue
pi_198135480
Veel koop en sociale huur is gemengd, zeker in de grote steden. Ik vroeg mij af, stel je hebt een dure koopwoning gekocht en enkele maanden later komen een stel Tokkies naast je wonen en geven enorme overlast. Is je huis dan niet onverkoopbaar? Naast de waardedaling zullen weinig mensen naast dit soort mensen willen wonen die voor geen reden vatbaar zijn.

Hoe ga je als woningeigenaar hiermee om?
pi_198135697
Denk dat een verstandig mens dat kan kopen niet vrijwillig naast sociale huur gaat zitten. Dat is vragen om problemen
  zondag 21 februari 2021 @ 19:49:41 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_198135717
De kans dat het gebeurt is dan ook vrij klein
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_198135726
Dure koopwoningen naast sociale huur is niet heel gangbaar.
pi_198135751
Je hebt ook Tokkies met een koophuis hoor
  zondag 21 februari 2021 @ 19:52:24 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_198135768
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:51 schreef osodevo het volgende:
Je hebt ook Tokkies met een koophuis hoor
Vast wel, maar niet in dure koopwoningen, wat dar dan ook mag zijn
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_198135773
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:50 schreef NightDancert het volgende:
Dure koopwoningen naast sociale huur is niet heel gangbaar.
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  zondag 21 februari 2021 @ 19:54:05 #8
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198135801
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:51 schreef osodevo het volgende:
Je hebt ook Tokkies met een koophuis hoor
Zeker in een volksbuurt kun je gewoon pech hebben, makkelijk zat. En ja daar doe je niets tegen.
pi_198135806
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:35 schreef osodevo het volgende:
Veel koop en sociale huur is gemengd, zeker in de grote steden. Ik vroeg mij af, stel je hebt een dure koopwoning gekocht en enkele maanden later komen een stel Tokkies naast je wonen en geven enorme overlast. Is je huis dan niet onverkoopbaar? Naast de waardedaling zullen weinig mensen naast dit soort mensen willen wonen die voor geen reden vatbaar zijn.

Hoe ga je als woningeigenaar hiermee om?
ja en je verlies nemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 21 februari 2021 @ 19:54:35 #10
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198135808
Klagen de buren dat hun woning onverkoopbaar is ts?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198135835
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:51 schreef osodevo het volgende:
Je hebt ook Tokkies met een koophuis hoor
zeker, bij mij in de straat komt dat geregeld voor, of er wonen tokkies of er wonen studenten. De huizen gaan hier weg voor rond de 150k, dat zijn rijtjeswoningen met tuin.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198135998
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Zeker in een volksbuurt kun je gewoon pech hebben, makkelijk zat. En ja daar doe je niets tegen.
Daarom als je genoeg te besteden hebt niet in een volkswijk gaan wonen. In mijn studententijd was dat wel geinig aangezien ik zelf ook regelmatig strontlazarus thuiskwam om een uur of vier, maar als je een normaal leven hebt is het niet echt relaxed als je buren er regelmatig tot diep in de nacht er een teringzooi van maken.
pi_198136815
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:03 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Daarom als je genoeg te besteden hebt niet in een volkswijk gaan wonen. In mijn studententijd was dat wel geinig aangezien ik zelf ook regelmatig strontlazarus thuiskwam om een uur of vier, maar als je een normaal leven hebt is het niet echt relaxed als je buren er regelmatig tot diep in de nacht er een teringzooi van maken.
Ligt er aan wat je doet als je strontlazerus thuis komt.

Knal je de poort/deur dicht en flikker je voor de 50ste keer over een plantenbak doe je uitscheld voor het een of het ander, trek je daarna de deur dicht en is het klaar. Dan zullen mensen daar misschien last van hebben, maar overlast is het niet.

Kom je echter thuis, ga je in de voortuin met de frietpan aan nog even bitterballen bakken voor je vrienden, gaan jullie nog een uurtje of 3 afpilzen met de muziek op standje 10 en extra hard praten om boven de muziek uit te komen, dan is dat wel overlast natuurlijk
  zondag 21 februari 2021 @ 22:01:14 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198138900
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:39 schreef Banaanvragen het volgende:
Kom je echter thuis, ga je in de voortuin met de frietpan aan nog even bitterballen bakken voor je vrienden, gaan jullie nog een uurtje of 3 afpilzen met de muziek op standje 10 en extra hard praten om boven de muziek uit te komen, dan is dat wel overlast natuurlijk
Overlast als je geen leven hebt.

Bitterballen en bier zijn focking lekker.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198139807
Klinkt als die bekende mop van die Turk en die dokter.
pi_198141337
Wachten tot de Tokkies zijn verhuisd en dan zelf verhuizen
pi_198142410
Eigenlijk wil je bij het kopen van het huis zo snel mogelijk de buren kennen. Een slechte buurt is nog niet eens zo erg, maar vervelende buren wel.

Maar goed .. vervelende buren heb je overal he. Ook in rijke wijken.
pi_198142447
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:51 schreef osodevo het volgende:
Je hebt ook Tokkies met een koophuis hoor
Ik heb dit zelf een keer meegemaakt. Tokkies bij ons in de buurt (gelukkig geen buren) die net voor de grote prijsstijgingen een huis hadden gekocht. Waren dan geen ‘echte’ tokkies want je moet een inkomen hebben, maar qua gedrag en overlast waren het wel echte tokkies. Vaak ook politie in de straat.

Deze huizen zijn nu dus +400k waard. Dus als je als starter met goede baan zo’n huis wilt kopen, zou je naast zo’n tokkie kunnen wonen.
Hallo
pi_198142554
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:36 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Ik heb dit zelf een keer meegemaakt. Tokkies bij ons in de buurt (gelukkig geen buren) die net voor de grote prijsstijgingen een huis hadden gekocht. Waren dan geen ‘echte’ tokkies want je moet een inkomen hebben, maar qua gedrag en overlast waren het wel echte tokkies. Vaak ook politie in de straat.

Deze huizen zijn nu dus +400k waard. Dus als je als starter met goede baan zo’n huis wilt kopen, zou je naast zo’n tokkie kunnen wonen.
400k en starter in 1 zin gebruiken....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198142571
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

400k en starter in 1 zin gebruiken....
Startend stel.
pi_198142578
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:48 schreef Lowkeyz het volgende:
Denk dat een verstandig mens dat kan kopen niet vrijwillig naast sociale huur gaat zitten. Dat is vragen om problemen
Ja ondanks dat de overgrote meerderheid in de sociale huur prima fatsoenlijke mensen zijn, zal je hier naar mijn idee eerder bezopen werkelozen treffen dan in een koopwoning.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198142619
De markt is oververhit, potentiële kopers kijken geenszins naar de buren en bieden gewoon.
Dit gaat nooit veranderen, toch?
pi_198142644
quote:
6s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:47 schreef skrn het volgende:

[..]

Startend stel.
Die kopen toch een villa van 10 miljoen of bedoel je niet 18-jarige miljonairs?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198142670
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die kopen toch een villa van 10 miljoen of bedoel je niet 18-jarige miljonairs?
Ik ken ze wel, een startend stel dat gewoon 4 ton kan ophoesten.
pi_198142676
quote:
9s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:56 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik ken ze wel, een startend stel dat gewoon 4 ton kan ophoesten.
Ik ook wel. Ik ken ook iemand die contant 2 miljoen heeft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198142713
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ook wel. Ik ken ook iemand die contant 2 miljoen heeft.
Ok, maar dan is 4 ton een beetje onder zijn/haar niveau natuurlijk.

On topic, buren, jet moet het maar treffen. Zo is het net. En er is nog steeds goedkope koop natuurlijk, ik woon ook in een buurt met veel sociale huur en koopwoningen rond de 2 ton. Ervaar zelf geen problemen.
pi_198144226
quote:
6s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:47 schreef skrn het volgende:

[..]

Startend stel.
Precies startend stel met goede baan
Hallo
pi_198144420
Dat is juist het fijne aan de dichtbebouwde, grote stad: Je hebt vrij weinig met individuele buren te maken en meer met de wijk als geheel. Eén goede of slechte bewoner maakt geen verschil.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_198144673
Hier in de buurt heb je ook een wijk met veel sociale huurwoningen. Tijdens onze zoektocht naar een nieuwbouwhuis (koop) werd een deel platgegooid waarbij de nieuwe huizen 50/50 koop/sociale huur zouden worden. We hebben dit uiteindelijk niet gedaan omdat we wisten dat in de wijk veel tokkies wonen in de bijstand welke letterlijk elke dag met een halve liter in hun voortuin zitten.

Nu 6 jaar later lopen we wel eens door de wijk en valt het best mee. De buurt is wel verbeterd met de komst van koopwoningen maar alle sociale huur woningen zijn naar statushouders gegaan. Hierdoor is de samenstelling van de buurt wel veranderd.

Wij hebben uiteindelijk 50.000 euro meer betaald voor een nieuwbouw woning in een buurt zonder enige sociale huur. Maar ik denk dat het zich uiteindelijk wel terugbetaald omdat je buren in deze wijken meer gelijkgestemden zijn. Het maakt niet uit of ze wit of zwart zijn of wat ze geloven want in de straat zitten alle soorten afkomsten maar niemand zit in de bijstand of met muziek en een halve liter in de voortuin.
pi_198145126
Tussen sociale huur wil je niet zitten. Dat zou voor mij een reden zijn om er niet te kopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')