abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 januari 2003 @ 03:02:20 #1
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_8098669
Ja, hallo. Voor de kenners onder u het meest vage Lou Reed album dat er te beluisteren is en voor de niet-kenners ook.
quote:
Metal Machine Music goes on and on and on for over an hour, pausing only for side breaks with no rhythms, melodies, or formal structures to buffer the onslaught. If you're brave enough to listen to the whole thing, it's hard not to marvel at the scope of Reed's obsession; it's obvious he spent a lot of time on these layered sheets of noise, and enthusiasts of the violent guitar freakout may find it pleasing in short bursts. But confronting Metal Machine Music from front to back in one sitting is an experience that's both brutal and numbing. It's hard to say what Lou Reed had in mind when he made Metal Machine Music, and Reed has done little to clarify the issue over the years, though he summed it up quite pointedly in an interview in which he said, "Well, anyone who gets to side four is dumber than I am." For the record, I did get to side four. But I got paid for it.
Allmusic zegt dat erover en Vork dit.

Maar wat vinden jullie ervan?

pi_8098679
alles wat ik ervan weet is dat het voornamelijk feedback is en het wordt beschouwd als de Plan 9 From Outer Space van de muziekwereld
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zaterdag 25 januari 2003 @ 03:06:49 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_8098701
Wat ik er over hoorde is dat Lou het album opnam omdat hjij weg wilde bij z'n platenmaatschappij, dat lukte ook aanzgein het album ongeveer een week in de winkel heeft gelegen en daarn ais teruggetrokken vanwege onverkoopbaar en Lou is meteen ontslagen...
Maar ja eigenlijk is het ook weer inspiratie gweest voor expermineten van bv. Sonic youth...
pi_8098702
Zeer leuk voor de Reed liefhebbers om dit dubbelalbum te hebben, staat dus ook zeker in de planning .

Werd al na een paar dagen uit de verkoop gehaald, door de platenmaatschappij.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  zaterdag 25 januari 2003 @ 03:07:28 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_8098705
Oja, ik heb de cd maar heb nog nooit alle 4 tracks in 1 sessie beluisterd
pi_8098714
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 03:07 schreef ranja het volgende:
Oja, ik heb de cd maar heb nog nooit alle 4 tracks in 1 sessie beluisterd
Ik ga hem zeker nog eens geconcentreerd afluisteren, helemaal!

[Dit bericht is gewijzigd door Diverse_Reality op 25-01-2003 03:15]

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  zaterdag 25 januari 2003 @ 03:13:51 #7
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_8098732

En het covertje.

pi_8099213
Heb de CD meerdere malen in z'n geheel geluisterd. Quite freaky
Maar inderdaad, de laatste jaren nooit meer geluisterd, geef mij maar een gewone liedjesplaat zoals Transformer, Berlin of een van de Velvet Underground platen.
yankee charlie dinges
  zaterdag 25 januari 2003 @ 13:55:26 #9
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_8101544
Ik vind het nog wel om aan te horen en eigenlijk wel leuk, maar ik heb dan ook alleen nog maar track 1 en nog niet in zo'n gekke bui geweest om het vier keer achter elkaar te horen.
  zaterdag 25 januari 2003 @ 13:57:23 #10
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_8101572
Ik vind er niks van , want ik ken het niet... Maar ik wou effe zegge dat lou reed een nieuw album heeft: The raven.Dat wist je vast al maar ik schrijf hetoch maar effe(je weet immers maar nooit) Komt uit op 31 januari volgens de OOr.de oor schreef dat het een album van monumentale proporties is.Ze bedoelen vast= errug goed.must have voor alle reedfans dus!
de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
pi_8101930
Wat ik van MMM gehoord heb vind ik echt vreselijk saai. Ik zag 'm een tijdje terug nog goedkoop op vinyl liggen (zal wel een herdruk of bootleg zijn geweest) en even stond ik te twijfelen om 'm voor de verzameling aan te schaffen. Maar het ding zou vast toch nooit de hoes uitkomen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zaterdag 25 januari 2003 @ 14:44:56 #12
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8102139
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 13:57 schreef thesoundfan het volgende:
Ik vind er niks van , want ik ken het niet... Maar ik wou effe zegge dat lou reed een nieuw album heeft: The raven.Dat wist je vast al maar ik schrijf hetoch maar effe(je weet immers maar nooit) Komt uit op 31 januari volgens de OOr.de oor schreef dat het een album van monumentale proporties is.Ze bedoelen vast= errug goed.must have voor alle reedfans dus!
Klopt, die CD bevat Lou Reed's interpretaties van een deel van het werk van Edgar Allan Poe. Zat er al aan te denken om er een topic over te starten, maar ik wacht nog even tot ie officieel uit is; heb 'm verder ook nog niet gehoord. Maar het klinkt allemaal erg veelbelovend, in ieder geval.
pi_8102499
Niet echt een origineel gegeven, Alan Parsons Project hebben ook al eens een hele lp over Edgar Allan Poe gemaakt inclusief een nummer over 'The raven'. Maar goed, misschien wordt het evengoed wel een mooie cd.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 28 januari 2003 @ 19:54:53 #14
17542 Mescalino
dit is een ondertitel....
pi_8159776
Voor de mensen die het nog niet weten. Dit album moet niet serieus genomen worden. Hij heeft het wellicht nooit letterlijk zo gezegd maar dit album was gewoon een protest album tegen een wurg contract van zijn platen maatschapij.
Ik heb de moeite genomen om 1 nummer te beluisteren en heb daarna een doos asprientjes weg gewerkt.
96 M; MESCALINE; 3,4,5-TRIMETHOXYPHENETHYLAMINE
  dinsdag 28 januari 2003 @ 22:50:04 #15
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_8164078
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 14:44 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Klopt, die CD bevat Lou Reed's interpretaties van een deel van het werk van Edgar Allan Poe. Zat er al aan te denken om er een topic over te starten, maar ik wacht nog even tot ie officieel uit is; heb 'm verder ook nog niet gehoord. Maar het klinkt allemaal erg veelbelovend, in ieder geval.

Ik heb het nummer"call on me" gedownload.ijzersterk!met zangeres, maar niet zo bijzondere arrangementen(en dus sfeer) als op berlin helaas.Het klinkt gewoner maar wel ongelooflijk mooi nummer.Het word steeds veelbelovender!ik download lekker verder.smile.
de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
  Overall beste user 2022 woensdag 29 januari 2003 @ 11:49:09 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_8170651
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 03:02 schreef Wodan het volgende:
Maar wat vinden jullie ervan?
Dat het duidelijk te horen is dat Ome Lou nogal onder de dope zat tijdens de opnamen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_8172323
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 11:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat het duidelijk te horen is dat Ome Lou nogal onder de dope zat tijdens de opnamen.

Dat kun je wel stellen

Heb ff een "part" gedownload maar ik denk dat ik nog even wacht met de andere "part's" binnen te halen

beetje gefreak kan ik wel warderen....maar dit slaat werkelijk alles

Iedereen is uniek, behalve ik
  zaterdag 1 maart 2003 @ 19:33:24 #18
48819 meanmofo
Up to Lexington, 125
pi_8797799
The Raven, de dubbelaar, moet je lekker gaan luisteren. Het is handig als je Poe wel gelezen hebt. Het is nog mooier als je ook nog POEtry, het stuk dat Lou maakte met Bob Wilson, gezien hebt.
Er staan prachtige verbindende teksten op en een paar onvervalste Lou Reed songs (Blind Rage, Change, Edgar Allen Poe) op.
We hebben er erg lang op moeten wachten maar ik vind 'm niet tegenvallen. Maar je moet er even voor gaan zitten. Je zet 'm niet aan als muzikaal behangetje.
Lou Reed en Poe hebben veel gemeen qua sfeer en beide weten met weinig woorden een beeld op te roepen (The Gun, The Heroine, Kicks)
Maar oké, dit ging over Metal Machine Music en ik moet zeggen dat ik 'm wel eens uitgeluisterd heb maar ik vind er niet zoveel aan. Wel het idee maar je kan er niks uithalen verder, gewoon een hoop gefreak en that's it ! Wel leuk dat het laatste nr op de 2e plaat zgn blijft hangen.
Er zit een tik in en dat is een leukigheidje van lou.
Ik heb de originele plaat een keer voor weinig, hagelnieuw, nooit gedraaid, kunnen kopen en daar is íe één keer uit geweest.
Fire Music op The Raven doet denken aan MMM en ik skip 'm wel direct door ik krijg er koppijn van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')