Crypto?quote:Op zondag 21 februari 2021 01:51 schreef Daksijs het volgende:
Hoe ben je in 5 dagen dan aan 90k gekomen?
Je hoeft maar 40.000 euro uit te geven. De eerste 50.000 euro zijn vrijgesteld van belasting.quote:Op zondag 21 februari 2021 01:44 schreef lincynl het volgende:
Hoi, ik kom hier alleen even bevestiging vragen of ik dit goed heb begrepen. Stel dat ik op 5 januari 90.000 euro aan spaargeld/aandelen etc heb, en in december geef ik dit allemaal uit, dan hoef ik daar dus nooit belasting over te betalen omdat ik het nooit op 1 januari heb? Ik heb geen familie of vrienden dus ik vraag het hier maar even na voor de zekerheid.
Dat kan inderdaad.quote:Op zondag 21 februari 2021 07:04 schreef raptorix het volgende:
Maar om je vraag te beantwoorde, je kunt 5 dure jassen bestellen op 31 december, en die op 2 januari retour sturen
https://www.oger.nl/onlin(...)23897-dbruin-n6.html
Roerende zaken voor eigen gebruik zijn vrijgesteld toch?quote:Op zondag 21 februari 2021 08:54 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad.
Weet alleen niet waarom je dat zou doen, want voor je vermogen waarover je belasting schuldig bent verandert het niets
Weinig eigen gebruik aan als je ze terugstuurt.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Roerende zaken voor eigen gebruik zijn vrijgesteld toch?
quote:Op zondag 21 februari 2021 07:04 schreef raptorix het volgende:
Maar om je vraag te beantwoorde, je kunt 5 dure jassen bestellen op 31 december, en die op 2 januari retour sturen
https://www.oger.nl/onlin(...)23897-dbruin-n6.html
En het is illegaal advies. Doen we niet.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:54 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad.
Weet alleen niet waarom je dat zou doen, want voor je vermogen waarover je belasting schuldig bent verandert het niets
Belastingontwijking is niet illegaal.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:53 schreef Rene het volgende:
[..]
[..]
En het is illegaal advies. Doen we niet.
Die discussie gaan we hier ook niet voeren
Ik zie je kunt, uiteraard adviseer ik niet om dat te doen, daarnaast is het tientjeswerk.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:53 schreef Rene het volgende:
[..]
[..]
En het is illegaal advies. Doen we niet.
Die discussie gaan we hier ook niet voeren
Het woord kan heeft een verwijzing naar mag. TS zou dit kunnen interpreteren dat de genoemde optie zou mogen.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zie je kunt, uiteraard adviseer ik niet om dat te doen, daarnaast is het tientjeswerk.
ja stel je voor dat te en de rest van de lezers zelf niet kan bedenken of iets illegaal isquote:Op zondag 21 februari 2021 10:26 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Het woord kan heeft een verwijzing naar mag. TS zou dit kunnen interpreteren dat de genoemde optie zou mogen.
Inprincipe betaal je dan is geen belasting. Ik heb bv zelf meegemaakt dat in maart/april, mijn crypto heel hard omhoog ging. Groot deel uitbetaald en in september een huis gekocht. Dus over dat bedrag nooit iets hoeven betalen. Over het overige natuurlijk wel, maar het scheelde heel flink in de belasting.quote:Op zondag 21 februari 2021 01:44 schreef lincynl het volgende:
Hoi, ik kom hier alleen even bevestiging vragen of ik dit goed heb begrepen. Stel dat ik op 5 januari 90.000 euro aan spaargeld/aandelen etc heb, en in december geef ik dit allemaal uit, dan hoef ik daar dus nooit belasting over te betalen omdat ik het nooit op 1 januari heb? Ik heb geen familie of vrienden dus ik vraag het hier maar even na voor de zekerheid.
De non-discussie was dan ook al 6 maanden afgeslotenquote:Op zondag 10 september 2023 10:19 schreef paardendokter het volgende:
Met 90.000 ¤ spaargeld betaal je de volgende box 3 belasting:
2021: 1 ¤ (wordt niet geheven)
2022: 0 ¤
2023: 38 ¤ (voorlopig vastgesteld)
Het is dus een non-discussie
Nee hoor, 31 maanden Snabjequote:Op zondag 10 september 2023 10:56 schreef snabbi het volgende:
[..]
De non-discussie was dan ook al 6 maanden afgesloten
Ok, keek inderdaad niet naar het jaartal. Dank voor de non-discussie.quote:Op zondag 10 september 2023 11:00 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Nee hoor, 31 maanden Snabje
Dit is alleen geen ontwijking maar ontduiking. Die jassen vertegenwoordigen gewoon waarde en dat moet je opgeven. Doe je dat niet dan pleeg je fraude.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Belastingontwijking is niet illegaal.
quote:Op zondag 10 september 2023 11:01 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ok, keek inderdaad niet naar het jaartal. Dank voor de non-discussie.
Ik betwijfel het. Als je die redenatie volgt zou iedereen ook altijd de dagwaarde van zijn/haar auto moeten opgeven. Heb je hier ook een bron voor?quote:Op zondag 10 september 2023 11:02 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dit is alleen geen ontwijking maar ontduiking. Die jassen vertegenwoordigen gewoon waarde en dat moet je opgeven. Doe je dat niet dan pleeg je fraude.
Dat moet ook gewoon ja, dat niemand dat doet is iets anders natuurlijk.quote:Op zondag 10 september 2023 11:06 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Als je die redenatie volgt zou iedereen ook altijd de dagwaarde van zijn/haar auto moeten opgeven. Heb je hier ook een bron voor?
Uh ik weet niet hoor. Volgens je eigen bron is het vrijgesteld:quote:Op zondag 10 september 2023 11:07 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dat moet ook gewoon ja, dat niemand dat doet is iets anders natuurlijk.
Bron: belastingdienst.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |