Volgens mij is er een verschil tussen ergens geen probleem mee hebben en ergens het achter staan. Als ik dan cijfers hoor dat 80% achter de avondklok staat en ik zie hoe zij zich overdag gedragen, dan heb ik hier mijn bedenkingen bij.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben echt geen probleem met die 21:00, daar pas je je gewoon iets op aan, het word een probleem als de dagen langer worden en het weer mooier, mensen pikken dat niet.
Heb jij er last van als de Fok! frontpage alleen tussen 9 uur 's morgens en 5 uur 's middags bereikbaar is? Indien nee, dan ben je er voorstander van om Fok! alleen op werktijden beschikbaar te hebben.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij is er een verschil tussen ergens geen probleem mee hebben en ergens het achter staan. Als ik dan cijfers hoor dat 80% achter de avondklok staat en ik zie hoe zij zich overdag gedragen, dan heb ik hier mijn bedenkingen bij.
Ik kan je de link naar het artikel sturen, pollen in de lucht is ongeveer zelfde week als griepvirus zijn grootste daling vertoont. Heeft ook met de uitkomende knoppen en bomen te maken en allergenen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieuze vraag, heeft iemand eigenlijk enig idee waarom griepvirussen nagenoeg verdwijnen wanneer het pollenseizoen begint? Andere luchtvochtigheid? Meer UV?
Ik kan me er iets bij voorstellen dat de testbereid verminderd is, al is het maar tijdelijk. Door het weer (te glad, niet willen reizen met de sneeuw, maar ook sneeuw- en schaatspret willen en de snotneus maar even negeren), maar ook door het lekken van de data en simpelweg omdat men niet meer wil.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het ook iets om in de gaten te houden, dat sowieso. Indien er een stijging in zit ben ik wel benieuwd waar dat door komt, want die stijging zit niet in de besmettingscijfers. Is de testbereidheid omlaag? Is het klinisch beeld veranderd? Vertekenen de ziekenhuisopnames van het moment vanwege het slechte weer van de afgelopen periode?
In het geval van het verzorgingstehuis bij mn broertje werden patiėnten vrij snel naar het ziekenhuis verplaatst, maar dat duurde nu ook langer vanwege beperkte bezetting in de ziekenhuizen.
Ik denk vooral ook: mensen meer naar buiten.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieuze vraag, heeft iemand eigenlijk enig idee waarom griepvirussen nagenoeg verdwijnen wanneer het pollenseizoen begint? Andere luchtvochtigheid? Meer UV?
Dan moet je daar duidelijk op reageren, daarnaast zelfs als het opnames gelijk blijft, maar de totale bezetting daalt, dan is dat gunstig, daarmee kun je waarschijnlijk concluderen dat mensen sneller het ziekenhuis verlaten en dus waarschijnlijk minder ziek zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:00 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Blijkbaar ben ik heel dom. Zo dom dat ik niet eens begrijp dat een stippellijntje op een grafiek die op z'n laagste punt bij 155 staat en ondertussen op 175 staat blijkbaar een dalende trend laat zien. Even voor de duidelijkheid; ik heb het nergens over de bezetting in de ziekenhuizen. Die daalt (nog), dat weet ik. Ik heb het over nieuwe opnames.
De vraagstelling is hierbij heel relevant.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij is er een verschil tussen ergens geen probleem mee hebben en ergens het achter staan. Als ik dan cijfers hoor dat 80% achter de avondklok staat en ik zie hoe zij zich overdag gedragen, dan heb ik hier mijn bedenkingen bij.
Ik weet het niet. Als de doorstroom 2 weken terug verminderd was kan dat tot gevolg hebben dat die afgelopen week weer hoger was, maar dat is maar een gok. Ik ben benieuwd naar komende week, die zou een stuk beter beeld moeten geven.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me er iets bij voorstellen dat de testbereid verminderd is, al is het maar tijdelijk. Door het weer (te glad, niet willen reizen met de sneeuw, maar ook sneeuw- en schaatspret willen en de snotneus maar even negeren), maar ook door het lekken van de data en simpelweg omdat men niet meer wil.
De doorstroom zal dan wel verminderd zijn, inderdaad. Maar hoe zie je dat dan in relatie tot lagere en nu weer hogere aantallen nieuwe opnames?
Net zoals je niet kunt zeggen dat mensen het ermee eens zijn omdat ze zich eraan houden, ze hebben vooral geen zin in een boete...quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
De vraagstelling is hierbij heel relevant.
Kwam deze link van Margriet tegen: https://www.margriet.nl/n(...)ollen-immuunsysteem/quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:03 schreef popje het volgende:
[..]
Ik kan je de link naar het artikel sturen, pollen in de lucht is ongeveer zelfde week als griepvirus zijn grootste daling vertoont. Heeft ook met de uitkomende knoppen en bomen te maken en allergenen.
Misschien een rare, maar kunnen we dan niet een (lichte) allergische reactie opwekken bij de mensen in een risicogroepquote:Volgens Hoogeveen zijn er twee theorieėn: “Of de aerosole pollen belemmeren de verspreiding van het virus door de lucht of er is sprake van immunoboosting— waarbij pollen de turbo op het immuunsysteem zetten. Die twee kunnen wel eens van veel groter effect zijn dan de invloed van UV-licht.”
Sorry hoor, maar ik heb dat in meerdere posts waar jij op reageerde aangegeven. Terwijl je mij een beetje af zit te zeiken hier blijk je zelf nogal moeite te hebben met lezen. Lekker is dat.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet je daar duidelijk op reageren, daarnaast zelfs als het opnames gelijk blijft, maar de totale bezetting daalt, dan is dat gunstig, daarmee kun je waarschijnlijk concluderen dat mensen sneller het ziekenhuis verlaten en dus waarschijnlijk minder ziek zijn.
Zo bij mij is vandaag ook de pollenallergie begonnen. Mensen die buiten bang wegspringen als ik m neus snuit of nies. Geeft wel ruimte zoquote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:03 schreef popje het volgende:
[..]
Ik kan je de link naar het artikel sturen, pollen in de lucht is ongeveer zelfde week als griepvirus zijn grootste daling vertoont. Heeft ook met de uitkomende knoppen en bomen te maken en allergenen.
Dan schrijf je gewoon: Nieuwe opnames, niet totale opnames, dan is het gelijk duidelijk, het is nu ECHT niet duidelijk dat je dat bedoeld. Overigens bekijk ik nu die aantallen, en daar zie ik ook gewoon een (lichte) daling, als ik straks zin heb zal ik ze eens per week proberen te visuliseren.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:08 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik heb dat in meerdere posts waar jij op reageerde aangegeven. Terwijl je mij een beetje af zit te zeiken hier blijk je zelf nogal moeite te hebben met lezen. Lekker is dat.
Wat je zegt in de eerste alinea zie je inderdaad terug in de cijfers. Deze week significant meer mensen getest dan de laatste twee weken. Dat verklaart gedeeltelijk waarom er deze week sprake van een stijging zal zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me er iets bij voorstellen dat de testbereid verminderd is, al is het maar tijdelijk. Door het weer (te glad, niet willen reizen met de sneeuw, maar ook sneeuw- en schaatspret willen en de snotneus maar even negeren), maar ook door het lekken van de data en simpelweg omdat men niet meer wil.
De doorstroom zal dan wel verminderd zijn, inderdaad. Maar hoe zie je dat dan in relatie tot lagere en nu weer hogere aantallen nieuwe opnames?
Jij vond het niet duidelijk. Dat kan.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan schrijf je gewoon: Nieuwe opnames, niet totale opnames, dan is het gelijk duidelijk, het is nu ECHT niet duidelijk dat je dat bedoeld. Overigens bekijk ik nu die aantallen, en daar zie ik ook gewoon een (lichte) daling, als ik straks zin heb zal ik ze eens per week proberen te visuliseren.
Ik doe er toch ook verder niet moeilijk over? Daarnaast is bijna niemand die dit als werkgetal gebruikt omdat het niet zo heel relevant is.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij vond het niet duidelijk. Dat kan.
Ik begreep wel waar hij het over had. Dus misschien was hij niet duidelijk genoeg naar jouw zin en heb jij niet goed genoeg gelezen.
Er moet serieus in februari nog vertelt worden dat het vaccineren niet het probleem is?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:24 schreef Discombobulate het volgende:
Zag vandaag wel echt weer ontzettend veel mensen op de been. Je kan maatregelen treffen wat je wil, maar mensen zijn er zo onderhand echt helemaal klaar mee. Of je accepteert het gewoon of je gaat als VWS en GGD als de bliksem sneller vaccineren, een gigantische operatie met het leger oid. Die mensen hebben verstand van logistiek.
Binnenkort jetlaggen we de klok weerquote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:27 schreef MoreDakka het volgende:
Dat het om half zes nog licht is doet het humeur ook goedOp naar de zomertijd!
Er zijn zeker wel mensen die daarnaar kijken. Ik denk ook dat het wel relevant is, en dat is volgens mij eerder al eens gebleken toen ook leek dat er een daling was, maar inmiddels de nieuwe opnames toch weer aan het stijgen waren. De kans dat dan de bezetting ook weer stijgt, is dan zeker een mogelijkheid.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doe er toch ook verder niet moeilijk over? Daarnaast is bijna niemand die dit als werkgetal gebruikt omdat het niet zo heel relevant is.
Wanneer er een aanzienlijke stijging is zou dat kloppen, dat is echter niet het geval, het blijft ongeveer gelijk, wat waarschijnlijk betekent dat je over 1-2 weken weer ziet dat de afname in totale opnames stagneert. Het belangrijkste is nu om geen stijging te zien omdat zoals gezegt de kwetsbare groepen nu spoedig gevaccineerd zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn zeker wel mensen die daarnaar kijken. Ik denk ook dat het wel relevant is, en dat is volgens mij eerder al eens gebleken toen ook leek dat er een daling was, maar inmiddels de nieuwe opnames toch weer aan het stijgen waren. De kans dat dan de bezetting ook weer stijgt, is dan zeker een mogelijkheid.
We weten niet of het over 1-2 weken weer gaat afnemen. Net zo min als toenemen. Nu lijkt er een stijging te zijn in de nieuwe opnames.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wanneer er een aanzienlijke stijging is zou dat kloppen, dat is echter niet het geval, het blijft ongeveer gelijk, wat waarschijnlijk betekent dat je over 1-2 weken weer ziet dat de afname in totale opnames stagneert. Het belangrijkste is nu om geen stijging te zien omdat zoals gezegt de kwetsbare groepen nu spoedig gevaccineerd zijn.
Natuurlijk weet je niets zeker, maar als er nu meer mensen uitstromen, en de instroom nu gelijk blijft, dan is de kans groot dat je na de periode van een gemiddeld ziekteverblijf dat terug gaat zien in de cijfers. Ik weet ook niet hoeveel wedstrijden Ajax volgend jaar gaat winnen, maar waarschijnlijk meer dan 16, en minder dan 32, op basis van statistiek waarschijnlijk ergens rond de 25. Het gaat er ook niet om dat je het exact hoeft te weten, het gaat erom of je trends kunt voorspellen zodat je daar op kunt reageren voordat het te laat is.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We weten niet of het over 1-2 weken weer gaat afnemen. Net zo min als toenemen. Nu lijkt er een stijging te zijn in de nieuwe opnames.
Als het vaccineren goed doorzet en effect heeft, zal het inderdaad sowieso minder snel stijgen, met de maatregelen nog in werking zeker.
Ik snap niet hoe je dit een irrelevant getal kunt noemen. Het is zo ongeveer de basis van de R0 berekening van het RIVM.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doe er toch ook verder niet moeilijk over? Daarnaast is bijna niemand die dit als werkgetal gebruikt omdat het niet zo heel relevant is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |