Jij snapt na een jaar Corona toch wel het effect van een R0 die boven de 1 is? Moet ik nu echt gaan uitleggen dat dit versnelde stijging tot gevolg heeft? En dat die dagelijkse opnames in no-time weer boven de uitstroom uitkomen? Echt, ik wil je feestje niet verpesten, maar de ontwikkeling is gewoon niet goed. Hoe graag je het ook wilt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ziekenhuizen niet overspoelen toch? Oftewel, zolang de instroom lager is dan de uitstroom is het daar niet aan het groeien.
Dit is de verpleegafdeling (Nice):
[ afbeelding ]
En hier de IC:
[ afbeelding ]
Ja, als we dat spelletje gaan spelen ken ik er nog wel één: https://www.rivm.nl/over-(...)-j-t-jaap-van-disselquote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Omdat; schoenmaker blijf bij je leest.
Daar staat ook geen 'viroloog' en 'epidemioloog' bij.quote:Expertise
• Afweerstoornissen
• Klinische infectieziekten
• Antibiotica en antibioticabeleid
• Cellulaire immuniteit en intracellulaire infecties
Waarom kan jij in godsnaam niet accepteren dat de ziekenhuizen op dit moment gewoon een daling ondergaan? Je zit maar te bleren; het stijgt, het daalt niet in de ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:12 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jij snapt na een jaar Corona toch wel het effect van een R0 die boven de 1 is? Moet ik nu echt gaan uitleggen dat dit versnelde stijging tot gevolg heeft? En dat die dagelijkse opnames in no-time weer boven de uitstroom uitkomen? Echt, ik wil je feestje niet verpesten, maar de ontwikkeling is gewoon niet goed. Hoe graag je het ook wilt.
Je kunt neerbuigend doen, maar dat is nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:12 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jij snapt na een jaar Corona toch wel het effect van een R0 die boven de 1 is? Moet ik nu echt gaan uitleggen dat dit versnelde stijging tot gevolg heeft? En dat die dagelijkse opnames in no-time weer boven de uitstroom uitkomen? Echt, ik wil je feestje niet verpesten, maar de ontwikkeling is gewoon niet goed. Hoe graag je het ook wilt.
Jij snapt niet hoe R0 werkt, nog lijk je te snappen dat vaccinaties er voor zorgen dat mensen minder snel in het ziekenhuis komen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:12 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Heb net een modelletje gemaakt en de cijfers gaan de komende 2 weken keihard dalen. Je leest het hier als eerst.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:12 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Goed, prima. Dan zijn Gommers/Kuipers en van Dissel even serieus te nemen, ook prima.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, als we dat spelletje gaan spelen ken ik er nog wel één: https://www.rivm.nl/over-(...)-j-t-jaap-van-dissel
[..]
Daar staat ook geen 'viroloog' en 'epidemioloog' bij.
Jij snapt het heel goed waarschijnlijk. Wil jij mij dan uitleggen hoe het kan dat de nieuwe opnames alweer sinds 9 februari stijgen?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:14 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Waarom kan jij in godsnaam niet accepteren dat de ziekenhuizen op dit moment gewoon een daling ondergaan? Je zit maar te bleren; het stijgt, het daalt niet in de ziekenhuizen.
Er laten 2 users hierboven met duidelijke grafieken zijn dat het duidelijk daalt in de ziekenhuizen en toch ga je over op een andere boeg om maar negatief te zijn.
Nogmaals, kijk eens naar de grafieken hierboven.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:18 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jij snapt het heel goed waarschijnlijk. Wil jij mij dan uitleggen hoe het kan dat de nieuwe opnames alweer sinds 9 februari stijgen?
Hilarisch dit.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij snapt niet hoe R0 werkt, nog lijk je te snappen dat vaccinaties er voor zorgen dat mensen minder snel in het ziekenhuis komen.
Die opnames dalen niet. Verwijt mij maar neerbuigendheid. Ik weet niet of dat een slechtere eigenschap is dan naïviteit.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kunt neerbuigend doen, maar dat is nergens voor nodig.
Het punt is, begin februari was de Britse variant al alom aanwezig volgens de modellen. Als die op dat moment al meer dan 50% aanwezig was en de ziekenhuisopnames nog steeds dalen is het toch logischer dat het model niet klopt?
Die gaan niet over de vraag die hij stelt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:18 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Nogmaals, kijk eens naar de grafieken hierboven.
Alleen samen krijgen we Carola onder controle.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:19 schreef Noordzijde het volgende:
https://twitter.com/verlengkeek/status/1363134826258325518
Man man man.
https://lcps.nu/522-covid(...)k-15-verplaatsingen/quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:18 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Nogmaals, kijk eens naar de grafieken hierboven.
En toch komen er sinds 9 februari weer dagelijks meer mensen in het ziekenhuis. Rara hoe kan dat?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij snapt niet hoe R0 werkt, nog lijk je te snappen dat vaccinaties er voor zorgen dat mensen minder snel in het ziekenhuis komen.
Maandag 9 februari 2021, alle teststraten dicht vanwege de sneeuw. Uitgestelde tests worden de rest van de week ingehaald.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:18 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jij snapt het heel goed waarschijnlijk. Wil jij mij dan uitleggen hoe het kan dat de nieuwe opnames alweer sinds 9 februari stijgen?
Jokehauser aprovedquote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:19 schreef Noordzijde het volgende:
https://twitter.com/verlengkeek/status/1363134826258325518
Man man man.
Wat is jouw conclusie?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:22 schreef Noordzijde het volgende:
Interessant om de GGD teststraat cijfers van vorige week maandag/dinsdag/woensdag te vergelijken met deze week:
•vorige week 87.000 getest, nu 113.000
•vorige week 10.400 positief, nu 10.500 positief
•vorige week 11,6% positief, nu 9,4% positief
Wat is jullie conclusie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |