abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198112773
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ziekenhuizen niet overspoelen toch? Oftewel, zolang de instroom lager is dan de uitstroom is het daar niet aan het groeien.

Dit is de verpleegafdeling (Nice):
[ afbeelding ]

En hier de IC:
[ afbeelding ]
Jij snapt na een jaar Corona toch wel het effect van een R0 die boven de 1 is? Moet ik nu echt gaan uitleggen dat dit versnelde stijging tot gevolg heeft? En dat die dagelijkse opnames in no-time weer boven de uitstroom uitkomen? Echt, ik wil je feestje niet verpesten, maar de ontwikkeling is gewoon niet goed. Hoe graag je het ook wilt.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_198112777
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Same shit, different name.
Toch vreemd van iemand die het afgelopen jaar constant "Jaapgod" riep ;).
pi_198112787
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

[..]

Omdat; schoenmaker blijf bij je leest.
Ja, als we dat spelletje gaan spelen ken ik er nog wel één: https://www.rivm.nl/over-(...)-j-t-jaap-van-dissel

quote:
Expertise
• Afweerstoornissen
• Klinische infectieziekten
• Antibiotica en antibioticabeleid
• Cellulaire immuniteit en intracellulaire infecties
Daar staat ook geen 'viroloog' en 'epidemioloog' bij.
pi_198112792
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:12 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Jij snapt na een jaar Corona toch wel het effect van een R0 die boven de 1 is? Moet ik nu echt gaan uitleggen dat dit versnelde stijging tot gevolg heeft? En dat die dagelijkse opnames in no-time weer boven de uitstroom uitkomen? Echt, ik wil je feestje niet verpesten, maar de ontwikkeling is gewoon niet goed. Hoe graag je het ook wilt.
Waarom kan jij in godsnaam niet accepteren dat de ziekenhuizen op dit moment gewoon een daling ondergaan? Je zit maar te bleren; het stijgt, het daalt niet in de ziekenhuizen.

Er laten 2 users hierboven met duidelijke grafieken zijn dat het duidelijk daalt in de ziekenhuizen en toch ga je over op een andere boeg om maar negatief te zijn.
pi_198112815
quote:

[..]

Je kunt neerbuigend doen, maar dat is nergens voor nodig.

Het punt is, begin februari was de Britse variant al alom aanwezig volgens de modellen. Als die op dat moment al meer dan 50% aanwezig was en de ziekenhuisopnames nog steeds dalen is het toch logischer dat het model niet klopt?
pi_198112819
Het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is afgelopen etmaal afgenomen. Volgens het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) zijn momenteel 1858 mensen met Covid-19 opgenomen, 85 minder dan vrijdag. Van deze patiënten zijn er 522 zo ziek dat ze op de intensive care liggen. Dat zijn er twaalf meer dan een dag eerder.

Op de ic's schommelt het aantal coronapatiënten al zo'n twee weken tussen de 500 en 550.

Ziekenhuizen namen afgelopen etmaal 176 nieuwe patiënten op, 44 minder dan op vrijdag. Van hen zijn er twintig opgenomen op de intensive care, evenveel als een dag eerder. Volgens het LCPS volgt de Covid-ziekenhuisbezetting een overwegend dalende trend. ,,We verwachten dat dit deze week aanhoudt."
pi_198112822
quote:

[..]

Jij snapt niet hoe R0 werkt, nog lijk je te snappen dat vaccinaties er voor zorgen dat mensen minder snel in het ziekenhuis komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198112829
quote:

[..]

Heb net een modelletje gemaakt en de cijfers gaan de komende 2 weken keihard dalen. Je leest het hier als eerst. :P
pi_198112831
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, als we dat spelletje gaan spelen ken ik er nog wel één: https://www.rivm.nl/over-(...)-j-t-jaap-van-dissel
[..]

Daar staat ook geen 'viroloog' en 'epidemioloog' bij.
Goed, prima. Dan zijn Gommers/Kuipers en van Dissel even serieus te nemen, ook prima.
pi_198112841
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:14 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Waarom kan jij in godsnaam niet accepteren dat de ziekenhuizen op dit moment gewoon een daling ondergaan? Je zit maar te bleren; het stijgt, het daalt niet in de ziekenhuizen.

Er laten 2 users hierboven met duidelijke grafieken zijn dat het duidelijk daalt in de ziekenhuizen en toch ga je over op een andere boeg om maar negatief te zijn.
Jij snapt het heel goed waarschijnlijk. Wil jij mij dan uitleggen hoe het kan dat de nieuwe opnames alweer sinds 9 februari stijgen?
pi_198112846
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:18 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Jij snapt het heel goed waarschijnlijk. Wil jij mij dan uitleggen hoe het kan dat de nieuwe opnames alweer sinds 9 februari stijgen?
Nogmaals, kijk eens naar de grafieken hierboven.
pi_198112851
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jij snapt niet hoe R0 werkt, nog lijk je te snappen dat vaccinaties er voor zorgen dat mensen minder snel in het ziekenhuis komen.
Hilarisch dit.
pi_198112858
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:19 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hilarisch dit.
Duidelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198112859
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je kunt neerbuigend doen, maar dat is nergens voor nodig.

Het punt is, begin februari was de Britse variant al alom aanwezig volgens de modellen. Als die op dat moment al meer dan 50% aanwezig was en de ziekenhuisopnames nog steeds dalen is het toch logischer dat het model niet klopt?
Die opnames dalen niet. Verwijt mij maar neerbuigendheid. Ik weet niet of dat een slechtere eigenschap is dan naïviteit.
pi_198112863
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:18 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Die gaan niet over de vraag die hij stelt.
pi_198112876
quote:
Alleen samen krijgen we Carola onder controle.

Wat een teringland is dit aan het worden.
pi_198112878
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:18 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

https://lcps.nu/522-covid(...)k-15-verplaatsingen/

Kijk bij de 2e grafiek even naar de gestippelde trendlijn.
pi_198112891
ben benieuwd naar de besmettingscijfers van de regio Haaglanden over een kleine week _O-
pi_198112892
Interessant om de GGD teststraat cijfers van vorige week maandag/dinsdag/woensdag te vergelijken met deze week:
•vorige week 87.000 getest, nu 113.000
•vorige week 10.400 positief, nu 10.500 positief
•vorige week 11,6% positief, nu 9,4% positief
Wat is jullie conclusie?
pi_198112898
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

En toch komen er sinds 9 februari weer dagelijks meer mensen in het ziekenhuis. Rara hoe kan dat?
pi_198112903
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:18 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Maandag 9 februari 2021, alle teststraten dicht vanwege de sneeuw. Uitgestelde tests worden de rest van de week ingehaald.
Maandag 16 februari 2021, teststraten in de ochtend dicht. Uitgestelde tests worden de rest van de week ingehaald.

Cijfers bevatten teveel correcties door het winterweer van de afgelopen periode.

Maar hoe verklaar jij dan dat er deze periode veel meer mensen zijn getest, maar het percentage van het aantal besmette personen daalt van 12% naar 9%?
pi_198112913
Maar mooi weer, jongOns. Denk dat dit effect gaat hebben.
Daar kan geen avondklok tegenop.
Go hard or go home
pi_198112915
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 16:22 schreef Noordzijde het volgende:
Interessant om de GGD teststraat cijfers van vorige week maandag/dinsdag/woensdag te vergelijken met deze week:
•vorige week 87.000 getest, nu 113.000
•vorige week 10.400 positief, nu 10.500 positief
•vorige week 11,6% positief, nu 9,4% positief
Wat is jullie conclusie?
Wat is jouw conclusie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')