Waarom deze vraag? Ik neem aan dat je een vaste baan hebt en dit min of meer zat bent.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:10 schreef Leonos het volgende:
Hebben jullie weleens nagedacht om je baan op te zeggen en te gaan reizen?
De meeste mensen doen dit na hun studie, want geen verplichtingen, qua hypotheek, of whatever, maar van werkende mensen hoor je dit niet zo vaak.
Busje kopen en door naar Europa reizen
Iemand ervaringen hiermee en tips waar je rekening mee moet houden?
Hoe deed je dat bij terugkomst? Kon je in Nederland tijdelijk bij iemand terecht of heb je vanuit het buitenland al plannen gemaakt voor een nieuwe woning enzo?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:40 schreef Farenji het volgende:
Ik heb het twee keer gedaan. Een keer toen het bedrijf waar ik werkte werd verkocht en ik gebruik kon maken van een vertrekregeling. Paar maanden gereisd, teruggekomen en gewoon weer een baan gevonden. En een keer jaren later, tijdje gespaard en toen ontslag genomen. Toen heb ik ook mijn huurhuis opgezegd, en alle spullen verkocht of opgeslagen. Was erg tof maar minder tof dat je dan na een half jaar weer terug in NL komt en dakloos bent. Is allemaal wel goed gekomen, maar dat zou ik de volgende keer toch iets anders doen.
Nou, ik had wel wat reserve qua geld, en het idee was dat ik even een paar dagen ofzo bij mijn ouders zou slapen en dan heel snel een woning huren. Maar toen kwam ik erachter dat vrijwel alle verhuurders een arbeidscontract of bewijs van inkomen wilden zien. Dus moest ik eerst een baan hebben, en daarna nog een huis vinden. Heb uiteindelijk paar maanden bij mijn ouders gebivakkeerd (ik was toen in de dertig) en dat was voor beide partijen lang niet altijd een succes.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe deed je dat bij terugkomst? Kon je in Nederland tijdelijk bij iemand terecht of heb je vanuit het buitenland al plannen gemaakt voor een nieuwe woning enzo?
Ja, na een tijdje kan dat wel gaan schuren inderdaadquote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou, ik had wel wat reserve qua geld, en het idee was dat ik even een paar dagen ofzo bij mijn ouders zou slapen en dan heel snel een woning huren. Maar toen kwam ik erachter dat vrijwel alle verhuurders een arbeidscontract of bewijs van inkomen wilden zien. Dus moest ik eerst een baan hebben, en daarna nog een huis vinden. Heb uiteindelijk paar maanden bij mijn ouders gebivakkeerd (ik was toen in de dertig) en dat was voor beide partijen lang niet altijd een succes.
Dat zal dus nu wel op een houtje bijten zijn voor jullie?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:05 schreef Noudanzeg het volgende:
ik heb samen met mijn vrouw een reisorganisatie opgezet, dus we reizen wat afSoms willen er ook nog mensen betalen om mee te mogen....
Nee, alleen gereisd, niet gewerkt. Had genoeg gespaard daarvoor. Ik ben toen overland naar India gereisd, via Turkije, Iran en Pakistan. En daarna half India door. Dat is natuurlijk een goedkoop land. Ben wel anderhalve maand ofzo in Goa blijven plakken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, na een tijdje kan dat wel gaan schuren inderdaadHeb je toen echt gereisd of tussendoor ook nog in het buitenland gewerkt en langer op 1 plek gebleven?
Superquote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:17 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee, alleen gereisd, niet gewerkt. Had genoeg gespaard daarvoor. Ik ben toen overland naar India gereisd, via Turkije, Iran en Pakistan. En daarna half India door. Dat is natuurlijk een goedkoop land. Ben wel anderhalve maand ofzo in Goa blijven plakken.
Ja, drie dagen met de Trans Asia Express, die nu niet meer rijdt geloof ik. De grens tussen Pakistan en India was niet zo bijzonder, kwestie van paspoort tonen en doorlopen, van Lahore naar Amritsar. De dagelijkse "closing of the border" ceremonie was op zich wel het bekijken waard. Maar de grens tussen Iran en Pakistan was pas echt een verhaal op zich: https://india.farenji.net/2010/11/08/crossing-border/quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Super
Turkije-Iran via treinverbinding tussen Ankara en Teheran? En hoe ging dat met de grenscontrole tussen Pakistan en India?
nou, we hebben de focus wat moeten verleggen. We hebben een bedrijf in Rusland, Altai, en normaal gesproken werken we eigenlijk alleen met niet-Russen, maar nu dus meer met expats, en soms ook een groep Russen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat zal dus nu wel op een houtje bijten zijn voor jullie?
Haha pfoe wat een verhaal. Gewoon echt onmogelijk dus om op de bonnefooi dat land binnen te komen. En de omweg zou eventueel wel alle -Stans doorkruisen + Nepal om in India te komen toch?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, drie dagen met de Trans Asia Express, die nu niet meer rijdt geloof ik. De grens tussen Pakistan en India was niet zo bijzonder, kwestie van paspoort tonen en doorlopen, van Lahore naar Amritsar. De dagelijkse "closing of the border" ceremonie was op zich wel het bekijken waard. Maar de grens tussen Iran en Pakistan was pas echt een verhaal op zich: https://india.farenji.net/2010/11/08/crossing-border/
holy shit, wat een verhaalquote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, drie dagen met de Trans Asia Express, die nu niet meer rijdt geloof ik. De grens tussen Pakistan en India was niet zo bijzonder, kwestie van paspoort tonen en doorlopen, van Lahore naar Amritsar. De dagelijkse "closing of the border" ceremonie was op zich wel het bekijken waard. Maar de grens tussen Iran en Pakistan was pas echt een verhaal op zich: https://india.farenji.net/2010/11/08/crossing-border/
Dit dus. Maar dan een jaar onbetaald verlof en mijn woning verhuren, zodat hypotheek e.d. gedekt zijn.quote:
Dit is ook een optie.quote:
Maar?quote:
In Europa kan je gewoon vrij rondreizen?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:09 schreef golfer het volgende:
Dan zal de corona-pandemie wel helemaal verdwenen moeten zijn uit alle landen die je zou willen bezoeken.
Het idee is om een aantal maanden rond te reizen, vandaar de vraag.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:22 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom deze vraag? Ik neem aan dat je een vaste baan hebt en dit min of meer zat bent.
Je kunt altijd alles opgeven en je eigen leven gaan leiden. Maar als je bang bent voor de risico's, moet je daar gewoon niet aan beginnen.
Want in een keurig netjes geregeld leven kan ook van alles en nog wat misgaan, dus een leven op de gok is een groot risico.
Ik denk dat jij niet echt geschikt bent voor dit avontuurlijke bestaan.
Verhaal gelezenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja en dan kom je terug...moet je die huurder er maar weer eens uit zien te krijgen..dank je de koekoekquote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:58 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dit dus. Maar dan een jaar onbetaald verlof en mijn woning verhuren, zodat hypotheek e.d. gedekt zijn.
Nee.quote:Op maandag 22 februari 2021 15:12 schreef Leonos het volgende:
In Europa kan je gewoon vrij rondreizen?
Ja oke, maar richting Belgie, Duitsland, Frankrijk kan je gewoon.quote:Op maandag 22 februari 2021 15:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee.
Tenzij noodzakelijk.
Maar ga jij nu maar eens zomaar naar GB. Dan zal je toch al 10 dagen in quarantaine moeten.
Als je voor een jaar verhuurd met tijdelijk contract en vooral niet verlengt dan kan dat zonder problemen.quote:Op maandag 22 februari 2021 15:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja en dan kom je terug...moet je die huurder er maar weer eens uit zien te krijgen..dank je de koekoek
Afgezien van je hypotheek verstrekker...quote:Op maandag 22 februari 2021 19:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als je voor een jaar verhuurd met tijdelijk contract en vooral niet verlengt dan kan dat zonder problemen.
Wat ga je er mee doen? Veel grenzen zitten nog vrij dicht...quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:47 schreef Leonos het volgende:
In overleg met de werkgever, onbetaald verlof gekregen
Naar de Kempervennen!quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat ga je er mee doen? Veel grenzen zitten nog vrij dicht...
Begrijpelijk dat je baas je daar vrij voor geeft. Enorme boost op je cvquote:Op donderdag 11 maart 2021 09:50 schreef Leonos het volgende:
[..]
Naar de Kempervennen!
Duurt nog even voordat dinnetje klaar is met werk dingie, dan gaan we.
Je kan best naar het buitenland hoor, het is een ''advies''.quote:Op maandag 22 februari 2021 15:16 schreef golfer het volgende:
Nee.
Tenzij noodzakelijk.
Maar ga jij nu maar eens zomaar naar GB. Dan zal je toch al 10 dagen in quarantaine moeten.
Sommige landen moet je toch een test laten zien?quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je kan best naar het buitenland hoor, het is een ''advies''.
Ze gaan jou niet tegenhouden om de grens over te houden, ook voor reizen buiten Europa niet.
De hele wereld is oranje, oftewel alleen noodzakelijke reizen toegestaan.quote:Op donderdag 11 maart 2021 11:00 schreef Leonos het volgende:
Sommige landen moet je toch een test laten zien?
Hongarije bijvoorbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |