abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198157549
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:26 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Sneue mensen in jouw omgeving dan. Dat mensen de maatregelen zat worden en er minder rekening mee gaan houden kan ik nog wel volgen. Ik kan me bijvoorbeeld prima voorstellen dat mensen steeds minder rekening houden met de avondklok en toch na 21 uur thuiskomen als het zo uitkomt. Maar om echt bewust regels te gaan overtreden om het overtreden....ja, dan ben je wel echt een sneu figuur.
Heb je wel gelijk in, overtreden om het overtreden is ook gewoon onzinnig.
Maar binnen mijn vriendenkring worden de bezoekersaantallen weer langzaam opgevoerd. En als straks de avondklok nog steeds van kracht is als het buiten licht is, zal ik die ook gaan negeren als dat uitkomt. Zet wel een potje met geld opzij voor eventuele boetes. Als Den Haag weigert te versoepelen dan moeten we het zelf maar doen. Niet iets om over op te scheppen of trots op te zijn, maar gewoon bittere noodzaak om het leven weer een beetje kleur te geven.

Heb me voorheen altijd voor 98% aan de regels gehouden maar percentage is nu gestaag aan het zakken. Het is mooi geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door LanaMyst op 23-02-2021 09:49:30 ]
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:16:39 #202
411554 HostiHawaii
Honest Asshole
pi_198157880
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je maatregelen nu gaat versoepelen gaan de besmettingen omhoog en kan je die maatregelen weer gaan verzwaren. Waarom is dit zo ontzettend lastig voor het gepeupel
Hoe langer je wacht met versoepelen, hoe meer mensen en masse eropuit gaan en dan is de kans op besmettingen nog VEEL hoger.

Men is het zat. En terecht.
In discussie gaan met complotdenkers is net als het als de Special Olympics. Debiel. :') :D
pi_198157886
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 06:57 schreef YourCaptor het volgende:

[..]

Deze had ik nog niet meegekregen, kijk hem staan. Was alleen even voor de foto.
Dat moet ik eens zeggen tegen zo'n BOA.

Het geeft mij overigens alleen maar aan dat de regels dus niet te doen zijn. De mondkapverplichting is 1 grote grap, een gedragsexperiment. Waar zelfs degene die het heeft ingevoerd zich niet aan houdt. Dat zegt alles. Weg ermee.
Gedragsexpiriment, dat was het in de kalverstraat afgelopen zomer. En opeens was de symboolmaatregel er 2 maanden later.

Inderdaad: dikke onzin.

Waar het mij om gaat hier is dat de grote corona chef van NL met al zijn regeltjes die hij een ander oplegt, gewoon niet zelf volgt. Niet de eerste keer. Alsof ze zich boven de wet zetten.
Met al zijn fouten en falen vind ik dit eigenlijk wel genoeg om hem te laten opstappen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 10:22:28 #204
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_198157957
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:16 schreef HostiHawaii het volgende:

[..]

Hoe langer je wacht met versoepelen, hoe meer mensen en masse eropuit gaan en dan is de kans op besmettingen nog VEEL hoger.

We zitten in het laatste stadium, nog een paar maanden en we kunnen los.

En dan gaan mensen janken dat ze het zat zijn :'( :'(

Doe toch ff normaal joh.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:30:32 #205
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198158059
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
We zitten in het laatste stadium, nog een paar maanden en we kunnen los.
Hoe kom je daarbij? De doelpalen worden continu verschoven. Laatst weer zo'n OMT-lid die dacht te moeten roepen 'geen publiek bij voetbal in geheel 2021'

En dan zeg jij... nog een paar maanden en dan kunnen we los?
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 10:33:49 #206
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_198158110
quote:
19s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:30 schreef Gunner het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? De doelpalen worden continu verschoven. Laatst weer zo'n OMT-lid die dacht te moeten roepen 'geen publiek bij voetbal in geheel 2021'

En dan zeg jij... nog een paar maanden en dan kunnen we los?
De ouderen worden volop gevaccineerd en we gaan richting de zomer. Vorige zomer was er ook geen vuiltje aan de lucht, dus ik snap niet dat sommige mensen “geen perspectief” meer zien.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:35:49 #207
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_198158136
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:33 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

De ouderen worden volop gevaccineerd en we gaan richting de zomer. Vorige zomer was er ook geen vuiltje aan de lucht, dus ik snap niet dat sommige mensen “geen perspectief” meer zien.
Zometeen is Rutte opgeflikkerd in maart en dan kan mooi t land weer open _O_
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:37:09 #208
411554 HostiHawaii
Honest Asshole
pi_198158149
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:43 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Maar binnen mijn vriendenkring worden de bezoekersaantallen weer langzaam opgevoerd. En als straks de avondklok nog steeds van kracht is als het buiten licht is, zal ik die ook gaan negeren als dat uitkomt. Zet wel een potje met geld opzij voor eventuele boetes. Als Den Haag weigert te versoepelen dan moeten we het zelf maar doen. Niet iets om over op te scheppen of trots op te zijn, maar gewoon bittere noodzaak om het leven weer een beetje kleur te geven.

Heb me voorheen altijd voor 98% aan de regels gehouden maar percentage is nu gestaag aan het zakken. Het is mooi geweest.
Dit dus. Ik heb tot nu toe geen gebruik gemaakt van mijn avondklokvrijstelling, maar ik zie mijn vriendin al veel minder door deze draconische maatregel. Mede door de afstand en het feit dat ze werkt tot 19:00

Moet ik dan 40km rijden om haar een uurtje te kunnen zien!? Nope, vanaf nu ga ik die vrijheid gewoon gebruiken om haar te zien.

Ik laat mijn relatie niet naar de kloten gaan door regels die niet op mij van toepassing zijn.
Ik houd me keurig aan de 1,5 meter en mondkapjesplicht. Die 2 snap ik nog wel.

Maar die avondklok? Steek het in je reet, politiek Den Haag!!
In discussie gaan met complotdenkers is net als het als de Special Olympics. Debiel. :') :D
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:37:11 #209
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198158150
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:16 schreef HostiHawaii het volgende:

[..]

Alleszins te begrijpen. Alleen heeft het covid virus er geen boodschap aan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:40:42 #210
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198158182
quote:

[..]

Ik hoop met je mee, maar het helpt niet als er weer eens een expert een mening de ether in flikkert die al het perspectief weer teniet probeert te doen.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:42:02 #211
411554 HostiHawaii
Honest Asshole
pi_198158190
quote:

[..]

Mijn vriendin werkt in de Horeca. Is ze blij dat ze nog werk heeft? Nee! Het is bezigheidstherapie geworden en alle lol is weg, dat trekt ook door in de relationele sfeer. Mentaal zit ze aan de grond. Het werk wat ze altijd met liefde deed, doet ze nu puur "omdat het moet". En haar werkzaamheden hebben niks meer te maken met hetgeen haar werk zo leuk maakte.

Moeten mensen mentaal kapot gaan? Moeten mensen financieel de grond in geboord worden? Is dat het allemaal waard?

Ik ben een gezonde vent van middelbare leeftijd, maar ook ik ben niet de olijke vent die ik was hierdoor. Men wordt depressief en daar kan je ook lichamelijk ziek van worden. Zelfs ook meer vatbaar voor Covid19.

Dus ja, zeg het maar.
pi_198158201
quote:

[..]

Vorig jaar hadden we op 8 maart een intelligente lockdown, en een max aantal bezoekers van 3 terwijl de IC bezetting en besmettingen het dubbele was is van wat het nu is, waarschijnlijk zelfs veel meer want er werd toen nog weinig getest.

Nu zitten we op 8 maart met een harde lockdown, een avondklok en max 1 bezoeker.
Dus dan vind ik het moeilijk te geloven dat de regels dit voorjaar en zomer gelijk zullen zijn met vorig jaar.
De stijfkoppige houding van het kabinet en het pertinent weigeren om serieus naar de nevenschade te kijken cq een balans vinden tussen maatregelen en leefbaarheid hebben mij alle vertrouwen in het kabinet doen verliezen, dat vertrouwen had ik vorig jaar nog wel omdat het kabinet toen nette en gematigde maatregelen nam itt tot het buitenland.

Ja er is nu een variant die ietsje besmettelijker is, maar we zijn ook aan het vaccineren, dus dat zou je feitelijk tegen elkaar weg kunnen strepen.
Plus dat het virus lang niet zo gevaarlijk is als dat een jaar geleden aangenomen werd.
pi_198158330
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:43 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Ja er is nu een variant die ietsje besmettelijker is,
Een besmettelijkere variant zorgt voor een hogere R en een hogere R zorgt voor exponentiële groei van besmettingen/ziekenhuisopnames/IC-opnames. Men is bang voor die exponentiële groei van de Engelse variant (en eventuele andere varianten), vandaar die strenge maatregelen nu.

Ik zeg niet dat ik het overal mee eens ben, zo heb ik mijn twijfels bij de avondklok, maar te verklaren en te begrijpen zijn de maatregelen wel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 12:00:44 #214
411554 HostiHawaii
Honest Asshole
pi_198159282
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:22 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Doe toch ff normaal joh.
Wat is er niet normaal aan mijn observatie?
Het is gewoon zo. Hoe langer je wacht, des te ongeduldiger wordt men. Wat is daar zo lastig aan?
pi_198161243
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:12 schreef DX11 het volgende:
Ik vermoed dat als de lockdown richting de zomer gaat, mensen er echt met zijn allen tegenin gaan, want we zijn er allemaal echt wel klaar mee. Volgende week gaan we richting de 20 graden, we gaan het merken.
Wanneer ik door Utrecht loop zie ik iig dat niemand nog iets geeft om die anderhalve meter maatregel, en groepsvorming ed.

Wordt ook absoluut niet tegen opgetreden. Wat er ook niet aan meewerkt dat mensen zich er nog aan houden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_198161284
quote:

[..]

3.8% van Nederland is gevaccineerd.
"Pools are perfect for holding water"
pi_198161435
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:37 schreef HostiHawaii het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb tot nu toe geen gebruik gemaakt van mijn avondklokvrijstelling, maar ik zie mijn vriendin al veel minder door deze draconische maatregel. Mede door de afstand en het feit dat ze werkt tot 19:00

Moet ik dan 40km rijden om haar een uurtje te kunnen zien!? Nope, vanaf nu ga ik die vrijheid gewoon gebruiken om haar te zien.

Ik laat mijn relatie niet naar de kloten gaan door regels die niet op mij van toepassing zijn.

Waarom overnacht je niet bij haar?
pi_198161707
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:43 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Vorig jaar hadden we op 8 maart een intelligente lockdown, en een max aantal bezoekers van 3 terwijl de IC bezetting en besmettingen het dubbele was is van wat het nu is, waarschijnlijk zelfs veel meer want er werd toen nog weinig getest.

Nu zitten we op 8 maart met een harde lockdown, een avondklok en max 1 bezoeker.
Dus dan vind ik het moeilijk te geloven dat de regels dit voorjaar en zomer gelijk zullen zijn met vorig jaar.
De stijfkoppige houding van het kabinet en het pertinent weigeren om serieus naar de nevenschade te kijken cq een balans vinden tussen maatregelen en leefbaarheid hebben mij alle vertrouwen in het kabinet doen verliezen, dat vertrouwen had ik vorig jaar nog wel omdat het kabinet toen nette en gematigde maatregelen nam itt tot het buitenland.

Ja er is nu een variant die ietsje besmettelijker is, maar we zijn ook aan het vaccineren, dus dat zou je feitelijk tegen elkaar weg kunnen strepen.
Plus dat het virus lang niet zo gevaarlijk is als dat een jaar geleden aangenomen werd.
Je gaat besmettingen toch niet op laten lopen omdat het kan. Als ze aan het vaccineren zijn kan er meer maar als dan de besmettingen nog steeds te hoog zijn ben je er nog niet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 23 februari 2021 @ 14:56:02 #219
411554 HostiHawaii
Honest Asshole
pi_198161909
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:28 schreef Azula het volgende:

[..]

Waarom overnacht je niet bij haar?
Dat gaat niet altijd omdat zij andere tijden werkt dan ik. Zij begint bv om 13:00 en ik om 8 uur. Ik heb al meermaals mijn rooster aangepast hiervoor, daar niet van, maar dat lukt niet altijd omdat ik ambulante ICT doe in de zorg.
pi_198162328
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:56 schreef HostiHawaii het volgende:

[..]

Dat gaat niet altijd omdat zij andere tijden werkt dan ik. Zij begint bv om 13:00 en ik om 8 uur. Ik heb al meermaals mijn rooster aangepast hiervoor, daar niet van, maar dat lukt niet altijd omdat ik ambulante ICT doe in de zorg.
Vervelend voor jullie hoor.

Je hebt vrijstelling dus zou gewoon middelvinger en naar haar toe gaan _O-
pi_198167973
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 07:03 schreef YourCaptor het volgende:

[..]

_O- _O- _O- :')
Ja daarom heb je een mondkapje op, zodat je tegen mij beschermd bent. :D Nee, je draagt hem zodat jij het virus niet verspreid.
Ik had van het domme volk ook niet anders verwacht dat ze alleen maar aannames doen. Gelukkig kom je niet zo dichtbij dat je het FFP keurmerk ziet.
pi_198170262
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:43 schreef LanaMyst het volgende:

Herkenbaar inderdaad. Ik houd me ook vrij goed aan de maatregelen, maar als het zo uitkomt niet aan de avondklok. Ik ga niet na 21 uur de deur uit specifiek, maar ik kom nog wel eens na 21 uur thuis. Ik ga me daar niet aan aanpassen. Het maakt namelijk geen verschil of ik om 20 uur, 21 uur of 22 uur naar huis toe rijdt. Tenminste, wat Corona betreft dan. Op de weg is het wel heerlijk rustig na 21 uur :)
pi_198170410
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:37 schreef HostiHawaii het volgende:

Als je die vrijstelling hebt zou ik hem zeker gebruiken. Volgens mij denken veel mensen dat de politie iedereen controleert die ze tegenkomen, maar ze kijken gewoon even je auto in, zien dat je er alleen in zit en vinden het verder wel prima. Ze zetten echt niet iedere auto aan de kant hoor.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 20:58:30 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_198170585
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:51 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Als je die vrijstelling hebt zou ik hem zeker gebruiken. Volgens mij denken veel mensen dat de politie iedereen controleert die ze tegenkomen, maar ze kijken gewoon even je auto in, zien dat je er alleen in zit en vinden het verder wel prima. Ze zetten echt niet iedere auto aan de kant hoor.
Ik ben nog geen enkele keer gecontroleerd. Sterker nog, ik zie bijzonder weinig politie in de avonduren.

Uiteraard was er wat media aandacht zeker in het begin met een controle op de A2, en tijdens de rellen in de avonduren.

Nu ebt het wat weg en is de capaciteit afgeschaald, de KMAR kan niet blijven helpen, en de politie is overdag nodig, want overdag is er al te weinig capaciteit waardoor de huidige regels bij mooi weer op drukke plekken al niet gehandhaafd kunnen worden.

Men zal inderdaad waar het nodig is gericht controleren, meerdere personen in een auto kan een aanleiding zijn om je eventueel te stoppen, iemand die alleen zit valt natuurlijk onder de categorie woon-werkverkeer. Ook de politie zal de beschikbare capaciteit zo goed mogelijk inzetten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_198171172
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik ben nog geen enkele keer gecontroleerd. Sterker nog, ik zie bijzonder weinig politie in de avonduren.

Uiteraard was er wat media aandacht zeker in het begin met een controle op de A2, en tijdens de rellen in de avonduren.

Nu ebt het wat weg en is de capaciteit afgeschaald, de KMAR kan niet blijven helpen, en de politie is overdag nodig, want overdag is er al te weinig capaciteit waardoor de huidige regels bij mooi weer op drukke plekken al niet gehandhaafd kunnen worden.

Men zal inderdaad waar het nodig is gericht controleren, meerdere personen in een auto kan een aanleiding zijn om je eventueel te stoppen, iemand die alleen zit valt natuurlijk onder de categorie woon-werkverkeer. Ook de politie zal de beschikbare capaciteit zo goed mogelijk inzetten.
Ja precies. Ik kom ze ook op zich weinig tegen en als ik ze tegenkom kijken ze even en that's it. Gewoon een afweging die ze maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')