abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:30:51 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198062956
https://www.ed.nl/binnenland/jessica-23-kreeg-rekening-voor-bevalling-in-tandartsenpraktijk-politie-betaalt-bizar-dat-ze-dit-durfden-te-sturen~a88ae035/

quote:
VELP - Jessica Aaldering uit Velp beviel twee weken geleden onverwachts van haar derde zoontje. Dat gebeurde noodgedwongen in de behandelkamer van een tandartsenpraktijk. Ze kreeg daar vervolgens een gepeperde rekening voor gepresenteerd, maar die wordt nu betaald door de politie van Velp.

Het is en blijft een bijzonder verhaal. De 23-jarige Jessica Aaldering beviel begin februari van haar zoontje Herman, zonder dat ze wist dat ze zwanger was. Jessica kreeg na een val van haar fiets plotseling last van weeën, waarna ze door toevallig passerende politieagenten naar de nabijgelegen tandartsenpraktijk Klaassen in Velp werd gebracht. Daar werd een behandelkamer beschikbaar gesteld waar Herman vervolgens, met de nodige hulp van de agenten, ter wereld werd gebracht.

Ruim twee weken later maken moeder en zoon, ondanks dat Herman tien weken te vroeg geboren is, het qua gezondheid goed. De baby ligt nog steeds in een couveuse in het Arnhemse Rijnstate Ziekenhuis, waar hij vanwege de vroege geboorte en een opgelopen klaplong zuurstof toegediend krijgt.

Maar moeder Jessica had nog nauwelijks gelegenheid gehad om op adem te komen, toen een volgend probleem zich aandiende: wie zou de rekening van de bevalling betalen?

Vrij bizar
Tandartsenpraktijk Klaassen bleef achter met de factuur van de noodzakelijke schoonmaakkosten van de behandelkamer waarin de bevalling plaatsvond, zo laat de praktijk weten. Volgens de tandarts was de behandelkamer door de bevalling flink vervuild en moest deze door een extern schoonmaakbedrijf met speciale materialen schoon worden gemaakt.

De kosten voor die extra poetsbeurt bedroegen 211 euro en 75 cent. Via de politie kwam de factuur uiteindelijk terecht bij Jessica.

Een flink bedrag en een onaangename verassing voor Jessica, die de factuur via een van de politieagenten toegestuurd kreeg. ,,Het is vrij bizar dat ze mij hier überhaupt een rekening van durven te sturen. De politie is destijds nog naar binnen gelopen om te vragen of ik bij de tandarts kon bevallen. Dat kon, maar nu moet ik alsnog heel veel geld betalen. Ik heb hier toch ook niet om gevraagd?”

Genereuze handreiking van de politie

,,Het lijkt mij dat een tandartspraktijk voor zulke dingen verzekerd is”, denkt Jessica hardop. Volgens de tandarts is dat niet zo. Voor het declareren van deze kosten zouden volgens de praktijk geen codes zijn in de tandartsenwereld. De politie had de praktijk daarom geadviseerd de factuur door te sturen naar Jessica, zodat zij de factuur kon declareren bij haar zorg- of ziektekostenverzekering.

Maar navraag bij een verzekeraar leert dat de kosten voor dit uitzonderlijke gevallen niet worden gedekt via een zorgverzekering. Enkel de kosten voor thuisbevallingen en bevallingen in het ziekenhuis of kraamhotel worden gedekt. Volgens de verzekeraar zouden de schoonmaakkosten met een goede aansprakelijkheidsverzekering (AVP) waarschijnlijk wel worden vergoed.

Die heeft Jessica niet, en dus zou ze het hele bedrag op moeten hoesten. Ware het niet dat de politie van Velp alle betrokkenen een bijzonder genereuze handreiking heeft gedaan. Ze zijn bereid de ruim 200 euro aan schoonmaakkosten te vergoeden, blijkt uit navraag. Tot grote dankbaarheid van zowel de tandartsenpraktijk als Jessica. ,,De politie was eerder al mijn redder in nood, en is dat nu opnieuw”, reageert die laatste opgewekt.

Wat een verhaal :')

3 kinderen op je 23e waarvan ze het bij minimaal 1 nieteens wist dat ze zwanger was :')
Wel kinderen op de wereld zetten maar geen 200 euro kunnen betalen :')
Geen aansprakelijkheidsverzekering hebben :')

Medelijden met de kindjes... :{
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:39:37 #2
338319 ZarB
Piña colada
pi_198063290
Eerst al met je bevalling in de krant en nu hier weer de media over opzoeken. Schei uit en ga je koters opvoeden. En een aansprakelijkheidsverzekering nemen. :') de vlieger "iq staat omgekeerd evenredig aan vruchtbaarheid" gaat weer eens op hier.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198063294
Crowdfunding uit zieligheid medelijden in 3..2..1..
Google is your friend, abuse your friends
pi_198063335
Lijken mij normale kosten toch?
.
pi_198063402
Een kind krijgen, niks is zo zalig
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:45:48 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198063467
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:30 schreef leolinedance het volgende:
Wel kinderen op de wereld zetten maar geen 200 euro kunnen betalen
Ga er nou eens op in waar je deze conclusie vandaan haalt. Durf je niet he. Want dan moet je inhoudelijk worden wat al niet je sterkste kant is.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198063507
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:43 schreef phoenyx het volgende:
Een kind krijgen, niks is zo zalig
Ja het was echt geweldig om allemaal te zien
pi_198063541
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:41 schreef Fer het volgende:
Lijken mij normale kosten toch?
Lijkt mij ook. Als je de boel onderschijt moet je ook dokken.
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:50:14 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198063577
Ik snap wel dat ze niet wil betalen, betalen is nooit leuk. Maar wie verwacht ze dan dat het gaat betalen en waarom is dat wel eerlijk?
pi_198063674
Heet dit nu een déjà vu?
pi_198063731
Zal wel een zeiker zijn, maar 23 en al 2 kids... ga godverdomme nog lekker je jeugd leven man, ik werd vader op 29, en had daarvoor al een paar goed enge jaren gehad. Zou ik niet gemist willen hebben.
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:56:35 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198063733
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:54 schreef Candaasje het volgende:
Heet dit nu een déjà vu?
Was je erbij toen ze beviel?
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:57:25 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198063756
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:56 schreef Sfancta het volgende:
Zal wel een zeiker zijn, maar 23 en al 2 kids... ga godverdomme nog lekker je jeugd leven man, ik werd vader op 29, en had daarvoor al een paar goed enge jaren gehad. Zou ik niet gemist willen hebben.
3 hè. Djayvano, Dylano en Herman.

Vind 29 nog jong, ik was 33 :P
pi_198063796
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

3 hè. Djayvano, Dylano en Herman.
Die naam Herman vind ik wel echt des Konings _O_

Die andere namen hebben ze hier ook allemaal op het plaatselijke kamp
pi_198063919
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:58 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Die naam Herman vind ik wel echt des Konings _O_

Die andere namen hebben ze hier ook allemaal op het plaatselijke kamp
Genoemd naar de vader en opa.

Overigens over de slechte pr voor die tandarts. Alsof dat wat uitmaakt voor een tandartsenpraktijk. Met dank aan de vooruitstrevendheid en gierigheid van de overheid hebben we al 20 jaar een enorm tekort aan tandartsen. Die mensen komen om in het werk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198063924
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Was je erbij toen ze beviel?
Ze is hier vandaag in NWS al bevallen, maar dat topic is gesloten ;)

EDIT: oh nvm, het is een reeks geworden. Ik zal wel scheel gekeken hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door Candaasje op 17-02-2021 21:20:10 ]
pi_198064203
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:39 schreef ZarB het volgende:
Eerst al met je bevalling in de krant en nu hier weer de media over opzoeken. Schei uit en ga je koters opvoeden. En een aansprakelijkheidsverzekering nemen. :') de vlieger "iq staat omgekeerd evenredig aan vruchtbaarheid" gaat weer eens op hier.
Klinkt alsof iemand heel snel heel veel hele grote sterallures heeft ontwikkeld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:33:10 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198066155
De Telegraaf heeft het ook ontdekt :')

Moeder (23) die bij tandarts beviel van baby krijgt rekening toegestuurd

https://www.telegraaf.nl/(...)n-het-wel-razendsnel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')