abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198523676
Nog even een aanvulling op de poeptips: het boekje 'Dag drol' heeft hier flink bijgedragen aan het zindelijk worden, want T vond het reuze-interessant dat zijn drollen samen met de drollen van de buren door een tunnel onder de straat terecht kwamen.

Tips van Duman hielpen hier heel goed. Hij heeft misschien nog één of twee keer per week een ongelukje maar het grootste gedeelte van de keren komt de poep terecht waar het hoort.
pi_198524553
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 23:06 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Boes? Al is dat meer een stier dan een bizon, maar die zegt wel dat soort dingen. Ik zag hem laatst op tv voorbij komen. Geweldig vond ik dat vroeger, maar ze hadden er hier geen interesse in :’(

En wat ben ik blij dat we de zindelijkheids-fase gehad hebben. Drama was het met kleuter, maar hij poepte gewoon niet op school, dus echte problemen heeft het niet opgeleverd, alleen frustratie aan beide kanten. Maar vandaag, met 5,5 jaar, melde hij trots dat hij voor het eerst op school gepoept heeft!

Wij hebben een uitnodiging van het cb gehad, maar ik weet niet welke afspraak dit is. Ze zijn dan 3j9m, dan krijgen ze nog geen prikken toch? Voor ons wel van belang want zonder prikken ga ik alleen, met prikken samen. De vorige afspraak ging niet door, dus ik weet niet wat voor afspraak we nu krijgen, alleen sowieso de ogentest want er zat een knutselbrilletje bij die ze alvast kunnen versieren.
Nee het liedje heet boi da cara preta, wat ik er zo van kon vinden is het een Portugees kinderlied :P
pi_198529600
(Chocolade)foto! O+

pi_198530306
NicolasJoy O+ O+
pi_198530333
NJ, wat een boevenkop :D O+ Heerlijk!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_198531186
Wat een snoetje O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198534220
Wat schattig O+

Nu heb ik zin in chocola :')
  dinsdag 16 maart 2021 @ 18:53:17 #233
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198534329
Ja ik ook!

Over een uur komt Picnic mijn toetje brengen gelukkig :9 .

Verder wil ik nog wel even kwijt dat ik kinderen van 3,5 echt dodelijk vermoeiend vind. Leuk, maar vermoeiend. Al dat weerwoord de hele tijd... dat rekken in iedere dag nieuwe toonaarden, het opeens betwisten van regels die jarenlang prima geaccepteerd waren. Het lijkt me heel goed als hij dat straks lekker op school kan gaan botvieren allemaal. Beetje jammer dat we nog tot september moeten wachten :{ .

En ik vroeg een poosje geleden over jullie BSO-ervaringen bij de schoolstart, volgens mij was dat in dit topic. We hebben nu bedacht om de BSO een maand na de start te laten ingaan, dan kan ik hem nog een maand daar laten wennen (vroeger ophalen) en dan ga ik pas weer aan het werk. Denk dat we zo wel een aardig evenwicht hebben gevonden.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198534739
Ik had verwacht dat ze na dit toetje alleen nog maar chocolademousse had willen hebben, maar dat valt mee!

Ze was er in elk geval intens gelukkig mee, stralende ogen. *)
pi_198540364
NJ! Heerlijk. O+

Oproep voor de afspraak 3j9m hebben we een maand geleden binnen gekregen (is pas in juni.) er zat idd iets bij om de ogentest te oefenen. Laatste keer met haar op het cb is met 2j2m geweest.

En peuters. Ze kan enorm krijsen als iets haar niet zint, maar draait daarin snel bij als we bij ons standpunt blijven. Afgelopen week zei ze aan tafel op de vraag of ze nog wat vlees wilde: ‘nee, bedankt voor het vragen, maar ik hoef niet meer’. Haha dit kwam er enorm wijs uit.
pi_198540627
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 22:27 schreef Nolita het volgende:
NJ! Heerlijk. O+

Oproep voor de afspraak 3j9m hebben we een maand geleden binnen gekregen (is pas in juni.) er zat idd iets bij om de ogentest te oefenen. Laatste keer met haar op het cb is met 2j2m geweest.

En peuters. Ze kan enorm krijsen als iets haar niet zint, maar draait daarin snel bij als we bij ons standpunt blijven. Afgelopen week zei ze aan tafel op de vraag of ze nog wat vlees wilde: ‘nee, bedankt voor het vragen, maar ik hoef niet meer’. Haha dit kwam er enorm wijs uit.
Haha! _O-

Wij hadden een gesprek over yoghurt in de auto (daar is ie niet gek op) want dat wilde hij hebben. Ik: maar dat is wel een beetje zuur, meestal wil je dat niet, weet je het zeker? Casper: Ja maar yoghurt is ook wel een beetje verfrissend toch mama?

:')
pi_198540689
Casper heeft trouwens een vriendinnetje op de opvang (ze hadden de ‘verkering’ op dag 1 weer aan na de lockdown :')) en kwam er een paar weken geleden mee aan dat ie graag met haar wilde spelen. Ze moest dan wel bij ons komen want “ik vind spelen bij haar huis wel een beetje spannend mama”. Ik heb vanavond haar moeder maar benaderd of er een speelafspraakje mogelijk is. Ik wist niet dat dit op 3 jarige leeftijd al begon :')

[ Bericht 8% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 16-03-2021 22:57:03 ]
  dinsdag 16 maart 2021 @ 22:52:04 #238
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_198540751
Wij hebben sinds kort ook speelafspraakjes met een buurjongetje :o . Die komt heel schattig met zn vader of moeder aanbellen om te vragen of de kapitein komt buiten spelen en soms spelen ze bij elkaar O+ ze gaan straks ook naar dezelfde school, dus hartstikke leuk als ie daar al iemand kent O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198540836
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 22:52 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hebben sinds kort ook speelafspraakjes met een buurjongetje :o . Die komt heel schattig met zn vader of moeder aanbellen om te vragen of de kapitein komt buiten spelen en soms spelen ze bij elkaar O+ ze gaan straks ook naar dezelfde school, dus hartstikke leuk als ie daar al iemand kent O+
Wat leuk! O+
pi_198543376
Hoe doen jullie dat dan op het KDV met afspreken? Wij zien alleen de leidster even snel buiten en aangezien de opvang op 10 minuten rijden is, is het de vraag waar alle vriendjes en vriendinnetjes van Juul wonen. Kunnen dus enorm uit de buurt wonen.

Juul is wel echt enorm blij als B weer eens een vriendje of vriendinnetje meeneemt uit school. Dat vindt ze poepjegezellig en vaak speelt ze wat mee. Ze kent de meeste namen wel inmiddels en op de een reageert ze net wat enthousiaster dan de ander (ik als ouder ook :D )

B gaat vaak bij de overburen op de trampoline springen en tegenwoordig sleept ie Juul dan mee. Ze hebben 3 jongens waarvan 1 baby. Juul kan daar ook lang rondhangen.
pi_198543965
Hier hebben we ook al speeldates besproken, maar het komt er iedere keer maar niet van. Zo jammer. Net zoals alles in deze tijd. :@
Protège moi de mes désirs.
pi_198544007
Mijn lieve U. is vandaag 3 geworden. ❤ Helaas ook dit jaar geen groot feestje, dus dan maar thuis uitbundig uitgepakt. :)

Hij is al zo groot, maar als ik naar hem kijk zie ik nog steeds mijn lieve kleine baby. ❤
pi_198544040
Mooie foto NJ! Ondeugende blik heeft ze!

Klinkt als een goede beslissing Lemijn! Overigens herken ik de rest eigenlijk niet. Ik vind ze nu juist zoveel makkelijker. Em heeft zich omgekleed voordat ik haar ook maar kan vragen dat te doen (in tegenstelling tot grote broer die ik wel moet blijven aansporen), ze eten vrijwel zonder gedoe (uitgezonderd de opmerking ‘dit vind ik niet lekker’ van Lala bij alles wat we niet wekelijks eten) en spelen zonder gedoe samen (mits broer er niet bij is).

Ze zijn gisteren ook weer bij de kleuters gaan wennen, deze keer is de opvangjuf ook even weggegaan en zijn ze langer geweest. Ze vonden het wel een beetje raar dat de kleuterjuf niet wist wie wie was. “Lala is Lala en Em is Em”.

Hier geen speelafspraakjes, alleen met hun nichtje van bijna 4. Die gaat haar verjaardag ook echt al met een kinderfeestje vieren. Ze wilden wel graag dat een jongetje van school kwam logeren, maar dat heb ik toch nog even afgehouden :P

En ik denk dat ze toch nog geen prikken krijgen bij de cb-afspraak. In de brief staat heel specifiek dat ze gewogen en gemeten worden, en dat er daarna naar de ontwikkeling gekeken wordt. Meer niet. En ik heb het cb-boekje van kleuter erbij gepakt en hij kreeg ook pas met 4j3m zijn laatste inenting, en die afspraak was niet uitgesteld oid. Ik ga dus op goed geluk alleen, en anders werkt mijn man toch thuis op 5 minuten fietsen, dat zou lang genoeg moeten zijn om alsnog te komen.
pi_198544065
*O* Gefeliciteerd U *O*
pi_198544151
Gefeliciteerd U! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_198544709
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 09:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mijn lieve U. is vandaag 3 geworden. ❤ Helaas ook dit jaar geen groot feestje, dus dan maar thuis uitbundig uitgepakt. :)
[ afbeelding ]
Hij is al zo groot, maar als ik naar hem kijk zie ik nog steeds mijn lieve kleine baby. ❤
Wat staat ie te stralen O+ gefeliciteerd!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 17 maart 2021 @ 10:30:56 #247
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_198544847
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 09:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd! Wat een feestelijk plaatje zeg O+
pi_198545543
Oh wat een grote U!! gefeliciteerd!
pi_198545882
Dank! O+ Stralen deed ‘ie inderdaad en daar deden we het voor. O+
Gelukkig vond hij de door mij gemaakte verjaardagstaart ook mooi. :+
pi_198546699
Gefeliciteerd U! *O*

@exode Dit een een klein dorp met 1 kdv en ik kom er zelf vandaan, daarom ken ik de meeste ouders wel en weet ik bij wie welk kind hoort. Anders zou ik ook geen idee hebben hoor :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')