Dat staat toch in het artikel waar we het over hebben?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:34 schreef raptorix het volgende:
Maar kan iemand de cijfertjes posten met verschil in vaccinaties tussen Nederland en Denemarken, ik denk dat het verschil schromelijk overdreven is.
Nederland loopt in op andere Europese landen door hoog vaccinatietempoquote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:34 schreef raptorix het volgende:
Maar kan iemand de cijfertjes posten met verschil in vaccinaties tussen Nederland en Denemarken, ik denk dat het verschil schromelijk overdreven is.
Nee alleen dat artsen dat willen, en zaken als: In dit tempo, aangezien landen naar ratio vaccins krijgen, is het echt niet zo dat Nederland maanden later klaar zal zijn, het zetten van de spuiten is namelijk niet de bottleneck.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:36 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Dat staat toch in het artikel waar we het over hebben?
En dat gaat er met nog eens een vvd-kabinet niet beter op worden. Die partij is meer van de window-dressing voor de buitenwereld dan voor een daadwerkelijk goed functionerende overheid en land, dat kost namelijk geld. Geld dat in zakken van VVD vrinden hoort te verdwijnen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, ik wordt een triest van, alsof we hier een bananenland leven.
staat letterlijk in de openingszin: " Denemarken is één van de absolute koplopers als het op vaccineren aankomt. Volgens de laatste cijfers heeft nu ruim zes procent van de Denen een vaccinatie gekregen, in Nederland is dat iets meer dan drie procent"quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee alleen dat artsen dat willen, en zaken als: In dit tempo, aangezien landen naar ratio vaccins krijgen, is het echt niet zo dat Nederland maanden later klaar zal zijn, het zetten van de spuiten is namelijk niet de bottleneck.
Dat plaatje zegt alleen maar iets over de huidige situatie, het is echt niet zo dat Denemarken over 2 maanden dubbel zoveel voorloopt.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nederland loopt in op andere Europese landen door hoog vaccinatietempo
Zie dit plaatje.
Ik begrijp je even niet.quote:
En dat ik daar dus een hele simpele veklaring voor heb gegeven en ook uitgelegt heb waarom Nederland gewoon op zelfde moment klaar zal zijn als de Denen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:42 schreef Abyss33 het volgende:
We hebben het toch over de huidige situatie? Dat Nederland het slecht doet tot nu toe..
Je snapt het concept van procent denk ik niet zo goed.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:43 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp je even niet.
je vraagt net heeft iemand de cijfers van Denemarken..over hoeveel ze gevaccineerd hebben want volgens jou kon dat niet zoveel meer zijn..
Vervolgens zeg ik, het staat in het artikel.. de informatie die je zoekt.
Wat wil je precies?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
16 gemeentes met 0 besmettingen
11 gemeentes met 1 besmettingen
77 gemeentes met 2-4 besmettingen
101 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zonder besmettingen geen opnames.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:16 schreef raptorix het volgende:
Besmettingen zijn compleet niet interessant, alles draait om opnames.
Ja prima dat ze op hetzelfde moment klaar zijn..quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat ik daar dus een hele simpele veklaring voor heb gegeven en ook uitgelegt heb waarom Nederland gewoon op zelfde moment klaar zal zijn als de Denen.
Als je dit zo ziet gaat het in Nederland best snel, had ik niet verwacht als je de dagelijkse berichten erover leest.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nederland loopt in op andere Europese landen door hoog vaccinatietempo
Zie dit plaatje.
Op dit soort posts hoor je alleen maar 'quote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Of je houdt je aan de regels en krijgt geen boete. Het leven kan zo simpel zijn.
Werkt niet vertekenend, want dat land krijgt ook minder vaccinaties beschikbaar.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je dit zo ziet gaat het in Nederland best snel, had ik niet verwacht als je de dagelijkse berichten erover leest.
Denemarken heeft procentueel gezien een stuk meer gevaccineerd, maar lijkt wel totaal maar zo'n 350.000 vaccinaties gezet te hebben, werkt ook wel een beetje vertekenend.
Als ik dit zie ben ik geneigd te zeggen dat het best goed gaat met vaccineren in vergelijking.
Hoog ons kent ons gehalte en super eigenwijs volk.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:34 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Opmeer is zwaar gereformeerd ofzo? Eerste plaatje wat ik tegenkom is die van een kerk
Dat begrijp ik, maar naast een bepaald aantal vaccinaties krijgen moet je ze ook zetten.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:49 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Werkt niet vertekenend, want dat land krijgt ook minder vaccinaties beschikbaar.
Het gaat juist om de percentages van de bevolking..
Besmettingen zijn inderdaad wel van belang.. Maar probleem is de cijfers die je ziet zijn altijd gebaseerd op hoeveel er is getest. Dat is dan weer minder van belang.quote:
Omdat het in een beginfase compleet nonsens is om percentages tegen elkaar af te zetten.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doe even normaal, zeg. Je stelt een vraag, krijgt daar netjes antwoord op en stelt vervolgens een andere vraag.
Opnames worden minder naarmate we meer vaccineren aangezien opnames relatief weinig bij 55 minners voorkomen, kortom besmettingen worden steeds minder relevant, dat zijn gewoon mensen die straks even ziek zijn.quote:
Geen bewijs voor. Dus onzinnig dat te stellenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien was het zonder avondklok wel 5000 gemiddeld
En toen heb je gebeld? Of ben je alleen naar fok! gerend om te posten?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanmiddag een rondje wezen wandelen hier in het Brabantse: zeker 5 adressen gespot waar een partytent buiten stond met statafels, alcohol, carnavalsmuziek en verklede groepen volwassenen
Natuurlijk is eerder altlijd beter, maar er word hier gedaan of Denemarken het gigantisch beter doet, en sneller klaar zou zijn, ik durf gerust te stellen dat binnen 2/3 weken de percenages vrijwel gelijk zullen zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 16:48 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ja prima dat ze op hetzelfde moment klaar zijn..
Maar dat is toch niet het hele verhaal?
Het gaat niet alleen om het einddoel..
Je wil toch zo snel mogelijk zoveel mensen vaccineren, helemaal nu in het griepseizoen.. en heftige maatregelen.
Daar heb je straks niks aan..Iemand die nu covid krijgt en eventueel gevaccineerd had kunnen zijn. dat is waar het hier om gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |