abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197976043
Het verhaal, vorig jaar heb ik een koffiezetapparaat gekocht bij de mediamarkt. Deze begon in de december ineens te lekken en ik heb deze 22 december ingeleverd ter reparatie. 14 januari was deze gerepareerd retour, echter toen ik er thuis water in deed liep het er binnen 5 minuten onder uit. Het apparaat was dus niet gerepareerd maar ook niet getest aangezien het water er gewoon direct uitloopt als deze gevuld wordt.
15 januari heb ik deze weer teruggebracht en het apparaat werd weer opgestuurd. Deze was vandaag klaar en ik heb hem opgehaald. Ik mocht hem 'vanwege corona' niet testen op de balie. Eenmaal thuis water in het apparaat en het zag er goed uit. Echter na het zetten van 1 kopje koffie begon het apparaat weer te lekken.

Samengevat ik heb het apparaat nu 2 maanden niet kunnen gebruiken en 2x ongerepareerd retour gekregen. Sta ik in mijn recht om de koopovereenkomst te ontbinden? 2 maanden valt in mijn ogen niet meer in het 'binnen redelijk' termijn, en als ze hem nu weer opsturen wordt het al snel 3 maanden. Of telt dit als 2 x 1 maand (ondanks deze 2x ongerepareerd retour is gegaan) 1 maand zou namelijk nog wel kunnen vallen in 'redelijk termijn'
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zaterdag 13 februari 2021 @ 01:21:48 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197976249
Even los van of je in je recht staat. Ik zou gewoon je verhaal vertellen bij de service van MediaMarkt. Dat je er al 2 keer meer terug bent geweest en nu liever een nieuwe hebt. Probeer dat eens.
pi_197977525
Waarom koop je daar ook?

Coolblue nooit gezeur gehad en meteen geld terug of een nieuwe.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197977560
Dit is inderdaad voldoende om de koopovereenkomst de ontbinden. Het is mij voor minder gelukt.

Mediamarkt zijn echt een stel boeven. Als je bestolen wil worden moet je daar bestellen.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 16:32:50 #5
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_197984213
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 07:55 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Dit is inderdaad voldoende om de koopovereenkomst de ontbinden. Het is mij voor minder gelukt.

Mediamarkt zijn echt een stel boeven. Als je bestolen wil worden moet je daar bestellen.
Want ze verkopen alleen kapotte spullen of?
pi_197986315
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 16:32 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Want ze verkopen alleen kapotte spullen of?
Ja. Alleen maar. Geen enkele uitzondering.
pi_197986409
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 07:47 schreef halfway het volgende:
Waarom koop je daar ook?

Coolblue is wel echt next level coulant met retouren en reparaties idd _O_
  zaterdag 13 februari 2021 @ 20:23:25 #8
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_197988816
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:26 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ja. Alleen maar. Geen enkele uitzondering.
De flikkers
  zondag 14 februari 2021 @ 09:27:20 #9
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197995595
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:29 schreef Fugue het volgende:

[..]

Coolblue is wel echt next level coulant met retouren en reparaties idd _O_
Eens, laatst onze nespresso in maand 23 na aankoop voor reparatie opgestuurd. Krijg netjes updates dat ze het zelf hebben geprobeerd te repareren, wat niet lukte en daarom naar de fabrikant hebben gestuurd. 2 weken later (prima in Corona-tijd) is ons apparaat weer terug bij ons thuis en gemaakt door DeLonghi ^O^
Geen gezeur, geen gezeik. Heel fijn.

On topic: lees de algemene voorwaarden, wat staat aangeven over garantie? Zo niets (maar kan ik mij niet voorstellen) dan zijn er wel wat stappen die je op basis van het BW kunt nemen. Het is alleen de vraag of je bij zo’n gigant als de mediamarkt mensen in beweging krijgt. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator zondag 14 februari 2021 @ 12:54:30 #10
447051 crew  Peejtur
pi_197998610
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 07:47 schreef halfway het volgende:
Waarom koop je daar ook?

Daar gaat het hier niet om ;)
pi_198000426
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 00:55 schreef boegschroef het volgende:
Ik mocht hem 'vanwege corona' niet testen op de balie.
Wat is dat nou voor onzinregel, werkt je mondkapje dan opeens niet meer? Toen Coolblue nog open was tijdens de gedeeltelijke lockdown testten ze gewoon ter plekke spullen als ik dat wilde. Soms wat aan de prijs bij sommige artikelen, maar heb echt nog nooit gezeik gehad bij die zaak.
pi_198000430
Niet conform, je kan ze nog 1 poging geven om te repareren, daarna heb je als consument het recht de koop te ontbinden.

Ook dan niet akkoord gaan met een of andere tegoedbon of dat je wat anders mag uitkiezen, nee, je hebt recht op je geld terug.
pi_198000575
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 14:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niet conform, je kan ze nog 1 poging geven om te repareren, daarna heb je als consument het recht de koop te ontbinden.

Ook dan niet akkoord gaan met een of andere tegoedbon of dat je wat anders mag uitkiezen, nee, je hebt recht op je geld terug.
Ontbinden mag nu al, artikel 22 in onderstaande link:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2019-02-19

Gebruikt toen Coolblue arrogant deed en met allerlei wetteksten aan kwam toen ik m'n koffiemachine niet voor de derde keer wilde laten repareren. Ze beriepen zich op artikel 21 om nogmaals te mogen repareren of om te wisselen terwijl ik aangeven had dat niet te willen. Scheelde mij zoeken naar het artikel waar ik me op wilde beroepen, die stond er gewoon onder.
pi_198001709
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 14:39 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ontbinden mag nu al, artikel 22 in onderstaande link:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2019-02-19

Gebruikt toen Coolblue arrogant deed en met allerlei wetteksten aan kwam toen ik m'n koffiemachine niet voor de derde keer wilde laten repareren. Ze beriepen zich op artikel 21 om nogmaals te mogen repareren of om te wisselen terwijl ik aangeven had dat niet te willen. Scheelde mij zoeken naar het artikel waar ik me op wilde beroepen, die stond er gewoon onder.
Nou ja 3x is over het algemeen de norm, de wet spreekt niet zozeer over hoeveel keer immers.
Wel zou je kunnen zeggen dat dit teveel overlast voor de koper veroorzaakt, maar hoe dan ook, ik zou dus non conformiteit claimen, dat ook na 2x repareren er niets verbeterd is (begin niet eens over OF ze het gerepareerd hebben, doet er niet toe), je dus de koop ontbind.

Crapmarkt heeft geen poot om op te staan.

Ook ik heb daar nog nooit wat gekocht wat het gewoon deed zonder enige vorm van mankementen, zelfs scheerkoppen voor dure Philips scheerapparaten (ook daar gekocht) was bot en het apparaat zelf deed het niet..van 2 verschillende merken.

Laptop, deed het niet.
Airfryer, verhitte maar aan 1 kant.
Samsung galaxy s4 mini, back in the day, deed het niet goed etcetc.

Totale troep en sindsdien koop ik er nooit meer iets.
Enige waar ik ooit wat aan heb gehad is de Essent marketing kerel die er rondliep en mij echt klauwen met geld heeft bespaard op gas en elektra.
pi_198015805
Ja je kan de koopovereenkomst ontbinden op basis van: 1. Ondeugdelijk product 2. Niet nakomen van afspraken. Als de verkoper het product niet goed repareert, binnen 6 maanden dan kun je de koopovereenkomst ontbinden.

quote:
Wat kan ik doen als het product niet goed is gerepareerd?
Als een product niet goed is, heeft u recht op gratis reparatie of een nieuw product. Repareert de verkoper uw product niet goed? Dan kunt u nog een keer aan de verkoper vragen om het te maken. Dit kan net zo lang tot het product wel goed is.

Lukt het de verkoper niet om het product binnen 6 maanden te repareren? Dan kunt u de koopovereenkomst ontbinden (terugdraaien).

Gaat het gerepareerde of nieuwe product kapot na 6 maanden? Of na afloop van de extra garantietijd van de verkoper? Dan heeft u geen recht meer op gratis reparatie of een nieuw product. U moet dan bijbetalen. Hoeveel u moet bijbetalen hangt af van hoeveel eerder uw product kapot ging dan normaal.
Bron: https://www.juridischloke(...)ndeugdelijk-product/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')