abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 februari 2021 @ 13:04:30 #251
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198016317
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:36 schreef exode het volgende:
Verwarming op school van vriendin is nog steeds kaduk, ze zitten daar dus kou te lijden. Ze doet lessen bewegend nu, anders is het echt te koud.
Zo ver gaan sommige scholen dus om open te blijven. Van de 27 paar ouders, kreeg mijn vriendin van 20 paar gezeik over zich heen gisterenavond. Het is echt goed dat ik niet in het onderwijs werk, ik zou alleen maar ruzie hebben met ouders denk ik.
Ik las hier laatst ook iets over scholen waar het binnen -5 was omdat de ramen open moesten blijven. Ik geloof toch niet dat je als kind ook maar iets mee krijgt van een les op die manier.
pi_198016331
Wij hoorden rond 20:30 uur dat school dicht zou zijn vandaag. En om 8:26 uur vandaag dat school toch open zou gaan vanaf 11:15 uur vandaag. De moeite die het kostte om mijn kinderen die een pyjamadag hadden ingelast in beweging te krijgen. :{w

@exode ik zou ook boos zijn. Niet alleen als juf maar ook als ouder. Dan zitten die kinderen volgende week thuis omdat ze door de kou lage weerstand krijgen en verkouden worden. :')
  maandag 15 februari 2021 @ 13:07:15 #253
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_198016371
Hier werden tot voor kort mails verstuurd, maar sinds 2 weken staat alles in Parro. Maar je krijgt maar 1 x per 24 uur (rond 22.00) een automatische mail dat er iets in Parro staat, dus je moet actief zelf naar de site gaan om de mededelingen te lezen. Dan mis je dus van alles.

De school was trouwens gewoon open, want het was niet glad, gelukkig.

Vandaag kreeg de hele school warme chocolademelk van de écht goede chocolatier O+ O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_198016400
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:07 schreef SaskiaR het volgende:
Hier werden tot voor kort mails verstuurd, maar sinds 2 weken staat alles in Parro. Maar je krijgt maar 1 x per 24 uur (rond 22.00) een automatische mail dat er iets in Parro staat, dus je moet actief zelf naar de site gaan om de mededelingen te lezen. Dan mis je dus van alles.

De school was trouwens gewoon open, want het was niet glad, gelukkig.

Vandaag kreeg de hele school warme chocolademelk van de écht goede chocolatier O+ O+
Kun je de pushmeldingen niet aanzetten?
pi_198016401
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:07 schreef SaskiaR het volgende:
Hier werden tot voor kort mails verstuurd, maar sinds 2 weken staat alles in Parro. Maar je krijgt maar 1 x per 24 uur (rond 22.00) een automatische mail dat er iets in Parro staat, dus je moet actief zelf naar de site gaan om de mededelingen te lezen. Dan mis je dus van alles.

De school was trouwens gewoon open, want het was niet glad, gelukkig.

Vandaag kreeg de hele school warme chocolademelk van de écht goede chocolatier O+ O+
Heb je geen Parro-app? Die geeft meldingen gelijk door.
Je kunt er ook voor kiezen om eens per uur een update te krijgen ipv eens per 24u.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 15 februari 2021 @ 13:10:45 #256
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_198016425
Kijk, hier zitten de experts ;) ik heb en wil geen app, heb er al te veel :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 15 februari 2021 @ 13:11:26 #257
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198016436
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hoorden rond 20:30 uur dat school dicht zou zijn vandaag. En om 8:26 uur vandaag dat school toch open zou gaan vanaf 11:15 uur vandaag. De moeite die het kostte om mijn kinderen die een pyjamadag hadden ingelast in beweging te krijgen. :{w

@:exode ik zou ook boos zijn. Niet alleen als juf maar ook als ouder. Dan zitten die kinderen volgende week thuis omdat ze door de kou lage weerstand krijgen en verkouden worden. :')
Oh my, dat zou ik er hier niet meer doorheen krijgen hoor :o Hoef je bij mij overigens ook niet te doen: me een vrije dag geven en dan enkele uren voor mijn dienst roepen dat ik toch moet komen. :')
  maandag 15 februari 2021 @ 13:26:45 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198016676
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:10 schreef SaskiaR het volgende:
Kijk, hier zitten de experts ;) ik heb en wil geen app, heb er al te veel :P
Mja, oke, maar als dat het comminucatiemiddel wat de school gebruikt dan is het natuurlijk niet hun probleem als jij pas om 22 uur je mail opent. Of weigert de app te gebruiken of eerder op de dag te checken....

Wij gebruiken een soortgelijk portaal om berichten mee te versturen. En ouders weten dat. En of zij het dan om 13 uur lezen of om 22 uur, das niet mijn probleem. Maargoed, veel ouders lezen slecht of niet, is mijn ervaring.
Ik weet dat het programma ook daar 1x per dag een samenvatting mailt, tenzij anders ingesteld.
OF, als de leerkracht het knopje spoedbericht aanvinkt, dan wordt er gelijk een mail naar het gekoppelde mailaccount gestuurd, met de mededeling dat er een mededeling klaar staat op het portaal.
Ik ga als test gewoon een keer het woord POEP in een bericht zetten, kijken hoeveel reacties ik dan krijg.

Overigens is het zo dat ouders ook via de app kunnen ziekmelden via een speciale knop. Maar heel veel ouders sturen dan gewoon een tekstberichtje. Ik blijf er op hameren dat ze de ziekmeldknop gebruiken. Want daar komt direct een melding van binnen bij mij. Ook via de mail. Terwijl dat bij een gewoon tekstbericht niet zo is en ik dat dus ook soms pas later op de ochtend lees.
  maandag 15 februari 2021 @ 13:28:20 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198016700
mijn collega bestelde trouwens iets bij click en collect bij de plaatselijke blokker. Aan de telefoon kreeg zij te horen dat ze pas om 17 uur kon komen, omdat er tussen elk klant 4 uur moest zitten.
Mijn collega vroeg nog... bedoelt u niet dat er tussen bestellen en ophalen 4 uur moet zitten? Maar de vrouw aan de telefoon was ervan overtuigd dat er echt tussen elke klant 4 uur moest zitten.
Das dan rustig bij die blokker. 3 klanten per dag.
  maandag 15 februari 2021 @ 13:30:27 #260
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_198016734
Ik heb nu in Parro ingesteld dat berichten direct verstuurd worden, wist eerst niet dat die mogelijkheid er was. Het is nu vooral wennen aan de overgang van het ene naar het andere communicatiemiddel, denk ik.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_198016757
Hier werd t gewoon echt pas om 22.05 in parro gezet (22.07 de andere klas)..
Maar gelukkig stond er meteen in dat ze s middags weer naar school moesten.. Dit was al genoeg flexibiliteit, eerst denken dat je vrij bent en dan tóch moeten zou hier ook níet gewaardeerd worden..
  maandag 15 februari 2021 @ 13:32:14 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198016762
Verzekeringstechnisch vraagje (en ja ik heb de verzekeraar gebeld, maar het was te druk dus ik word terug gebeld)
Maar ik heb een arbeidsongeschiktheidsverzekering met een paar uitzonderingsclausules. Nu is het zo dat ik onlangs bij de betreffende arts ben geweest en die heeft mij 'gezond' verklaart omdat er al 10 jaar voorbij is sinds de operatie (die ik eerlijk heb opgegeven toen ik de verzekering afsloot).
Dan zou toch ook die clausule aangepast kunnen worden?
pi_198016766
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:28 schreef amaranta het volgende:
mijn collega bestelde trouwens iets bij click en collect bij de plaatselijke blokker. Aan de telefoon kreeg zij te horen dat ze pas om 17 uur kon komen, omdat er tussen elk klant 4 uur moest zitten.
Mijn collega vroeg nog... bedoelt u niet dat er tussen bestellen en ophalen 4 uur moet zitten? Maar de vrouw aan de telefoon was ervan overtuigd dat er echt tussen elke klant 4 uur moest zitten.
Das dan rustig bij die blokker. 3 klanten per dag.
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:28 schreef amaranta het volgende:
mijn collega bestelde trouwens iets bij click en collect bij de plaatselijke blokker. Aan de telefoon kreeg zij te horen dat ze pas om 17 uur kon komen, omdat er tussen elk klant 4 uur moest zitten.
Mijn collega vroeg nog... bedoelt u niet dat er tussen bestellen en ophalen 4 uur moet zitten? Maar de vrouw aan de telefoon was ervan overtuigd dat er echt tussen elke klant 4 uur moest zitten.
Das dan rustig bij die blokker. 3 klanten per dag.
_O-
  maandag 15 februari 2021 @ 13:33:39 #264
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198016784
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:28 schreef amaranta het volgende:
mijn collega bestelde trouwens iets bij click en collect bij de plaatselijke blokker. Aan de telefoon kreeg zij te horen dat ze pas om 17 uur kon komen, omdat er tussen elk klant 4 uur moest zitten.
Mijn collega vroeg nog... bedoelt u niet dat er tussen bestellen en ophalen 4 uur moet zitten? Maar de vrouw aan de telefoon was ervan overtuigd dat er echt tussen elke klant 4 uur moest zitten.
Das dan rustig bij die blokker. 3 klanten per dag.
:D
  maandag 15 februari 2021 @ 13:50:07 #265
56471 pinquit
oh my lama!
pi_198017087
Bwaha Amaranta! :') :D
Maar waarom zou er 4u moeten zitten tussen click en collect dan? Ik snap die ook niet helemaal.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 15 februari 2021 @ 13:53:25 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198017140
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:50 schreef pinquit het volgende:
Bwaha Amaranta! :') :D
Maar waarom zou er 4u moeten zitten tussen click en collect dan? Ik snap die ook niet helemaal.
Tussen het plaatsen van de bestelling en het ophalen? geen idee? Zodat de winkel de tijd heeft om het klaar te maken?
Ik bestelde vanmorgen iets online bij de Hema, en ik wacht nu nog op de ontvangstbevestiging....
pi_198017163
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:50 schreef pinquit het volgende:
Bwaha Amaranta! :') :D
Maar waarom zou er 4u moeten zitten tussen click en collect dan? Ik snap die ook niet helemaal.
Om het zogenaamde funshoppen tegen te gaan. Dus dat je even nadenkt voordat je iets besteld. :)
pi_198017195
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:28 schreef amaranta het volgende:
mijn collega bestelde trouwens iets bij click en collect bij de plaatselijke blokker. Aan de telefoon kreeg zij te horen dat ze pas om 17 uur kon komen, omdat er tussen elk klant 4 uur moest zitten.
Mijn collega vroeg nog... bedoelt u niet dat er tussen bestellen en ophalen 4 uur moet zitten? Maar de vrouw aan de telefoon was ervan overtuigd dat er echt tussen elke klant 4 uur moest zitten.
Das dan rustig bij die blokker. 3 klanten per dag.
Arme dame van de Blokker. _O-
pi_198017214
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:50 schreef pinquit het volgende:
Bwaha Amaranta! :') :D
Maar waarom zou er 4u moeten zitten tussen click en collect dan? Ik snap die ook niet helemaal.
Is idd vanuit de overheid; minder funshoppen en minder drukte :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 15 februari 2021 @ 13:59:42 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_198017219
Oooh oké :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_198017230
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Tussen het plaatsen van de bestelling en het ophalen? geen idee? Zodat de winkel de tijd heeft om het klaar te maken?
Ik bestelde vanmorgen iets online bij de Hema, en ik wacht nu nog op de ontvangstbevestiging....
Om funshoppen tegen te gaan.
  maandag 15 februari 2021 @ 14:19:54 #272
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198017605
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:50 schreef BE het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik. Die waren vast al op pad toen die verspreid werd. ;)
Anyway.. ik deel dat dus (dat de ophaaldag gewijzigd is) in de buurt(preventie)app. Krijg ik een sneer dat de app daar niet voor bedoeld is maar alleen voor buurtpreventie.
Uh oke, dus ik deel met mijn buurtgenoten (die misschien geen Twitter hebben) dat de container niet opgehaald wordt en dat mag niet.
Het is niet zo dat ik een of andere meme gedeeld heb.
  maandag 15 februari 2021 @ 14:22:08 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198017643
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

Anyway.. ik deel dat dus (dat de ophaaldag gewijzigd is) in de buurt(preventie)app. Krijg ik een sneer dat de app daar niet voor bedoeld is maar alleen voor buurtpreventie.
Uh oke, dus ik deel met mijn buurtgenoten (die misschien geen Twitter hebben) dat de container niet opgehaald wordt en dat mag niet.
Het is niet zo dat ik een of andere meme gedeeld heb.
Ik kan daar zo slecht tegen. Van die dictator beheerders. Ook in van die facebookgroepen. Blergh.
pi_198017681
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:59 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Nou, ik was bijna ook boos geworden op de directeur.. Maar dat had meer te maken met het tijdstip (22.05) waarop we te horen kregen dat ze pas om 12 uur op school mochten zijn dan om het feit dat ze dicht gingen..Ik bedoel, de meeste scholen gaven t veeel eerder door...
Dan was hij/zij dus om 22:05 nog aan het werk.

Sorry, ik zie letterlijk de andere kant, mijn vriendin is behalve juf dus ook manager en heeft die overleggen op zondagavond met de directeur. Vaak gaat zo'n beslissing over meerdere schijven, het wordt voorgelegd aan de leerkrachten, aan de stichting, in het MT besproken en vaak ook nog naar de ouderraad. Dan ben je zo even wat uren verder, zeker op zondagavond.
In plaats van uitgebreid dineren, zat zij dus veel te bellen. En dan is een reactie als 'zo jullie melden het laat' soms best misplaatst.

Natuurlijk wil je het eerder weten, zo zal een school het ook veel eerder willen beslissen. Ze doen dat niet om ouders te pesten.
Maar je was gelukkig bijna boos ;) veel ouders lieten de bijna achterwege. Eerste reactie mag zuchten zijn en denken 'SHIT hoe ga ik dit nu weer regelen' dat is normaal. Maar daarna mag er wel begrip komen vind ik.
pi_198017703
Dat scheelt rotzooi in de straat dus lijkt me prima buurtpreventie.

Hier kwamen ze er vanmiddag pas mee dat het plastic vandaag niet wordt opgehaald. Die zakken moet voor 7uur aan de weg staan dus liggen er allemaal al, dat gaat echt een teringzooi worden.

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mja, oke, maar als dat het comminucatiemiddel wat de school gebruikt dan is het natuurlijk niet hun probleem als jij pas om 22 uur je mail opent. Of weigert de app te gebruiken of eerder op de dag te checken....

Wij gebruiken een soortgelijk portaal om berichten mee te versturen. En ouders weten dat. En of zij het dan om 13 uur lezen of om 22 uur, das niet mijn probleem. Maargoed, veel ouders lezen slecht of niet, is mijn ervaring.
Ik weet dat het programma ook daar 1x per dag een samenvatting mailt, tenzij anders ingesteld.
OF, als de leerkracht het knopje spoedbericht aanvinkt, dan wordt er gelijk een mail naar het gekoppelde mailaccount gestuurd, met de mededeling dat er een mededeling klaar staat op het portaal.
Ik ga als test gewoon een keer het woord POEP in een bericht zetten, kijken hoeveel reacties ik dan krijg.

Overigens is het zo dat ouders ook via de app kunnen ziekmelden via een speciale knop. Maar heel veel ouders sturen dan gewoon een tekstberichtje. Ik blijf er op hameren dat ze de ziekmeldknop gebruiken. Want daar komt direct een melding van binnen bij mij. Ook via de mail. Terwijl dat bij een gewoon tekstbericht niet zo is en ik dat dus ook soms pas later op de ochtend lees.
Zo werkt de app van onze peuterspeelzaal ook, vind het juist ideaal dat ziekmelden met een paar klikken is geregeld.
Via de app kregen we gisteravond ook een berichtje dat de opvang en psz gewoon open zijn. Vorige week waren er maar 5 kindjes, vandaag niet veel meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')