Graag ontopic en zonder geflame en stupide plaatjes nu verder.
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 20:46 schreef golfer het volgende:
Hernieuwde poging nadat dit topic [Centraal] Ajax , deel 2 : Fier en Koen
vanaf het begin verpest werd.Graag ontopic en zonder geflame en stupide plaatjes nu verder.
quote:Sinds jullie het topic verkloten met offtopic gedoe en flame-pogingen.
Op vrijdag 24 januari 2003 20:47 schreef Fulton het volgende:
sinds wanneer bepaal jij of een topic 'verpest' is
En nu ontopic over Ajax verder hier.
Morgen ff kaartjes halen voor Ajax- Feyenoord trouwens
quote:Bron http://www.voetbalonline.nl
Blessures overschaduwen carrière van Jari LitmanenAMSTERDAM, 25 januari 2003 14:08 - Als Ronald Koeman stelt 'een slecht gevoel' te hebben over Jari Litmanen, slaat dit niet op de technische en tactische vaardigheden van de Finse international, maar vooral op het feit dat hij slechts zelden helemaal fit is. Vriend en vijand zullen het met elkaar eens zijn dat Jari Litmanen één van die spelers is waarvoor je naar het stadion gaat. Een prachtige techniek, gekoppeld aan een goed tactisch inzicht maken van hem een voetballer die iedere coach wel in de basis van zijn team wil hebben. In de afgelopen 10 jaar is het echter maar zelden voorgekomen dat Litmanen in de basis bij zijn club stond. Hele of halve blessures stonden dit altijd in de weg, waardoor het gevoel dat Ronald Koeman heeft gerechtvaardigd is. Litmanen kwam naar Ajax in het seizoen 1992-93. In de eerste 7 seizoenen viel het wat betreft zijn blessures allemaal nogal mee. In totaal speelde hij in zijn eerste periode in Amsterdam 159 competitiewedstrijden en scoorde hij 91 maal. Een geweldige staus van dienst dus.Bij Barcelona ging het mis. In zijn eerste seizoen (1999-2000) stond hij slechts 14 maal in de basis en viel hij 7 keer in. In totaal scoorde hij dit seizoen 3 maal. Het seizoen daarna (2000-2001) statte hij nog maar 4 maal in de basis, viel éénmaal in en scoorde hij ook een keer. Door halverwege naar Liverpool te gaan hoopte hij meer aan spelen te zullen toekomen. Aanvankelijk zag het daar ook naar uit. Hij startte datzelfde seizoen bij Liverpool 8 maal in de basis, viel 13 keer in en scoorde 4 maal. Maar dit seizoen ging het weer mis in Engeland. Hij speelde niet eenmaal alvorens Ajax hem, op wel hel speciale condities, kreeg van Liverpool. Maar ook bij Ajax heeft Litmanen geen geluk. Slechts 5 competitiewedstrijden startte hij dit seizoen in de basis, viel 3 maal in en scoorde 3 keer. In totaal speelde Litmene(31) tot nu toe 174 competitiewedstrijden voor Ajax en scoorde hij 94 maal.
Jari blijft gewoon bij Ajax, en het lijkt wel of VOL hoopt dat ie weg gaat.
quote:Als mod heb je vast wel eens gehoord van:
Op vrijdag 24 januari 2003 20:49 schreef golfer het volgende:[..]
Sinds jullie het topic verkloten met offtopic gedoe en flame-pogingen.
Dat is namelijk mijn taak als moderator om dat tegen te gaan.En nu ontopic over Ajax verder hier.
Het editten van posts
Het verwijderen van posts
quote:Feyenoord - Ajax - 0-2 Jari Litmanen
Op zaterdag 25 januari 2003 19:46 schreef mitt het volgende:
Logisch dat Koeman ontevreden is over Litmanen.
Hij heeft amper iets kunnen bewijzen voor Ajax.
Hoop voor Litmanen en Ajax dat ie een tijd gewoon wel kan spelen, anders word het toch ff een probleem.
Plus een aantal heeel belangrijke acties/voorzetten (vreemd dat VOL die ff vergeet). Voor mij heeft ie zich alweer genoeg bewezen. Maar ja VOL en jij kijken IMO niet verder dan de goals die ie maakt.
quote:[img]inkopsmiley[/img]
Op zaterdag 25 januari 2003 22:12 schreef mitt het volgende:
De doelpunten waren idd belangrijker.
Maar hij is amper inzetbaar en hij is gehaald voor de Champions League en om wat bij te brengen, dat is bijna niet gelukt, dus mag Koeman ontevreden zijn over Litmanen.
quote:Doet die 90e minuut je nog steeds pijn?
Op zaterdag 25 januari 2003 22:18 schreef CAZZO het volgende:[..]
[afbeelding]
ik ken nog wel een speler van ajax die nauwlijks inzetbaar is en dan ook nog het dubbele wil gaan verdienen
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 22:49 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Doet die 90e minuut je nog steeds pijn?
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 22:55 schreef CAZZO het volgende:[..]
VdV: "Ik zei nog hier komt ie, hij kwam dan ook alleen wat later"
quote:
TUNIS (ANP) - Hatem Trabelsi is zaterdag in zijn geboorteland Tunesië met overweldigende meerderheid verkozen tot sportman van het jaar. De vleugelverdediger van Ajax kreeg maar liefst 2100 stemmen. Gewichtheffer en nummer twee Youssef Sebaï moest het doen met 789 stemmen.
quote:
AMSTERDAM (ANP) - Ajax heeft met Sevilla overeenstemming bereikt over een tijdelijke overgang van aanvaller Nikos Machlas. De Spaanse club mag de Griek voor de rest van het seizoen huren.De spits spreekt binnenkort samen met zijn zaakwaarnemer met vertegenwoordigers van de nummer elf van de hoogste Spaanse divisie. Machlas is bezig met zijn vierde seizoen bij Ajax. Onder trainer Ronald Koeman komt de oud-speler van OFI Kreta en Vitesse nauwelijks aan spelen toe. De 29-jarige aanvaller staat open voor een Spaans avontuur. Hij hoopt snel tot een akkoord te komen.
En Machlas, tja een spits zonder talent vind ik. Terecht dus dat ie niet wordt opgesteld.
Machlas gun ik een goede club, van mij hoeft hij echt niet weg, is hij zoveel minder dan Mido/Zlatan?
quote:bron: AT5 text.
'CHOI MOGELIJK MET KIM NAAR AJAX'
Tegenover de krant Sports Seoul heeft
zaakwaarnemer Yeungjoong Lee laten
weten dat Sungkook Choi mogelijk in de
zomer met Donghyun Kim naar Ajax
verhuist. Dit meldt ajax.netwerk.to
Lee zei dat op het vliegveld van Seoul
wachtend op de vlucht naar Nederland
waar hij gaat onderhandelen met Feye-
noord over de transfer van Nam-il Kim.
Hoewel de transfer van Choi nog niet in
zo'n vergevorderd stadium is als die
van Donghyun Kim, liet hij weten dat
Choi kandidaat is om mee te komen met
Kim. Choi is aanvoerder van Korea U20.
Ajax is zoals bekend op zoek naar
diverse jeugdspelers voor het tweede
Lijkt wel of heel Korea naar nederland komt. Opzich geen moeite mee, maar Ajax speelde van de week met 2 nederlanders.
quote:Das commercieel gezien goed voor de club.
Op zondag 26 januari 2003 01:33 schreef HeatWave het volgende:[..]
bron: AT5 text.
Lijkt wel of heel Korea naar nederland komt. Opzich geen moeite mee, maar Ajax speelde van de week met 2 nederlanders.
Was blij dat Ajax er niet aan mee deed, maar dus toch. Damn als Beenhakkert hiervoor het contract met Jari beeindigd, dan ******************************************************************* die kakkerlak ********************************** en mag ie *******************
Alloewel op je 19e al vaak kapot zijn is ook niet alles.
quote:ja tuurlijk zou het cool zijn als hij bij Ajax zou blijven, maar nog veel cooler als ze hem een FIT zouden houden. En over vd Vaart wil ik het niet eens hebben, dat gaat een hele vervelende zaak worden vrees ik....
Op zondag 26 januari 2003 01:53 schreef Ajaxno1 het volgende:
Ik zie overigens een rol voor Jari als trainer of iets met de jeugd. Dat wou ie zelf ook geloof ik. Alleen jammer dat zo'n topspeler al op z'n 31e kapot is.Alloewel op je 19e al vaak kapot zijn is ook niet alles.
quote:Sterker nog, hij ziet Hertha als opstapje naar Ajax 1.
Op zondag 26 januari 2003 10:14 schreef amnesiac het volgende:
Gister op RTL 5 was nog een interview met Nando Rafael ... en hij wilde graag in Ajax 1 spelen.
quote:helaas, was het een herhaling van een aantal maanden terug, maar het blijft leuk dat hij nog ooit voor ajax wil spelen.
Gister op RTL 5 was nog een interview met Nando Rafael ... en hij wilde graag in Ajax 1 spelen.
quote:Dat wil ik ook wel.
Petre word gehuurd tot het einde van het seizoen.
quote:Dat stond al in het transfergeruchten topic
Op maandag 27 januari 2003 20:52 schreef mitt het volgende:
en Munteanu krijgt geen contract aangeboden van Ajax..Petre word gehuurd tot het einde van het seizoen.
ik weet gewoon niet meer waar ik het moet posten .
quote:En nu nog wel even in het Bevestigde Transfertopic posten hoor...
Op maandag 27 januari 2003 21:34 schreef keeper het volgende:[..]
Dat stond al in het transfergeruchten topic
.
ik weet gewoon niet meer waar ik het moet posten
.
(dat je niet meer weet waar het moet is dus met opzet: omhoog moeten die post aantallen )
quote:sssttt, straks krijgen de FA's het nog door.
Op maandag 27 januari 2003 21:44 schreef Doc het volgende:
(dat je niet meer weet waar het moet is dus met opzet: omhoog moeten die post aantallen)
quote:Dus we mogen crossposten.
Op maandag 27 januari 2003 21:44 schreef Doc het volgende:
(dat je niet meer weet waar het moet is dus met opzet: omhoog moeten die post aantallen)
Maar een apart topic én een post in alle 3 de topics mag weer niet zeker .
quote:hoort in het Ajax-topic he
Op maandag 27 januari 2003 21:34 schreef keeper het volgende:[..]
Dat stond al in het transfergeruchten topic
.
ik weet gewoon niet meer waar ik het moet posten
.
Ajax speelde met de volgende opstelling:
Lobont; Trabelsi, Bergdolmo (31. Pasanen), Chivu, Sneijder (31. Van Damme); Galasek, Pienaar, Maxwell (31. Witsche); Van der Meyde (31. Wamberto), Ibrahimovic, Mido.
Ook al was het maar twee keer een half uur en was Ajax niet echt geïnspireerd, vind ik het als Volendam-supporter toch wel even leuk om te melden
quote:En als Feyenoord-supporter vind ik het wel leuk om te lezen
Op woensdag 29 januari 2003 12:03 schreef Maja het volgende:
Ook al was het maar twee keer een half uur en was Ajax niet echt geïnspireerd, vind ik het als Volendam-supporter toch wel even leuk om te melden
quote:goh....
Op woensdag 29 januari 2003 12:33 schreef -F- het volgende:[..]
En als Feyenoord-supporter vind ik het wel leuk om te lezen
quote:optiefen
Op woensdag 29 januari 2003 12:33 schreef -F- het volgende:[..]
En als Feyenoord-supporter vind ik het wel leuk om te lezen
quote:Laat maar joh, wij lachen harder. Wij hebben 2e ronde cl
Op woensdag 29 januari 2003 16:34 schreef FlyingFox het volgende:[..]
optiefen
Ik haat verliezen, ook als het helemaal nergens om gaat...
maar goed.......... next
quote:Maar zo te merken is de vorm er volledig vanaf. Hoop maar dat ze die snel terugpakken!
Op woensdag 29 januari 2003 16:42 schreef Ajaxno1 het volgende:
Laat maar joh, wij lachen harder. Wij hebben 2e ronde cl
quote:Nee, spelers hadden geen zin om te spelen, snap Ajax toch al niet. Ze zijn in de winterstop van hort naar her gegaan.
Op woensdag 29 januari 2003 16:46 schreef DaMayan het volgende:[..]
Maar zo te merken is de vorm er volledig vanaf. Hoop maar dat ze die snel terugpakken!
Maar, mischien hebben ze op aanraden van Koeman, Volendam wel laten winnen. Wie weet.
Maar ja, motivatie, ambiance ed spelen uiteraard ook mee (al mag je als Ajax zijnde echt niet van Volendam verliezen
quote:Nou, ja. Krijgt de eigen jeugd weer kans.
'Ook Petre niet naar Ajax'--------------------------------------------------------------------------------
29-1-2003
De komst van Ovidiu Petre naar Ajax lijkt van de baan. De Roemeense middenvelder viel tijdens een oefenstage in de smaak bij trainer Ronald Koeman, maar de administratieve afhandeling dreigt een tijdelijke overgang in de weg te staan.Ajax wilde Petre (20) op huurbasis overnemen van National Boekarest met daarbij de optie tot koop. 'Maar er zit te veel papieren rompslomp omheen', zei Leo Beenhakker in De Telegraaf. De technisch directeur doelt op de administratieve handelingen voor een werk- en verblijfvergunning, die mogelijk twee maanden in beslag nemen.
Volgens zaakwaarnemer Victor Becali is een misverstand tussen de clubs de reden voor het afketsen van de overgang. 'De details waren afgerond, maar National Boekarest wilde een transfer voor anderhalf miljoen euro, terwijl Ajax een huur voor ogen had', aldus Becali tegenover Reuters.
Petre werkte onlangs met landgenoot Vlad Munteanu een oefenstage af bij Ajax. Terwijl Petre bij Koeman een goede indruk achterliet, bleek linksbuiten Munteanu geen versterking voor de Amsterdamse club.
Trabelsi stuurt aan op vertrek bij Ajax
Als Ajax niet wil voldoen aan de salariseisen van rechtervleugelverdediger Hatem Trabelsi zal Zied Tlimcani, de zaakwaarnemer van de Tunesier, aansturen op een vertrek bij de Amsterdammers. De 25 jarige international, die tot 2004 onder contract staat eist een verbeterde overeenkomst. De besprekingen daarover werden twee maanden geleden stopgezet. 'Toen Hatem bij Ajax tekende zei technisch directeur Beenhakker dat hij zich eerst moest bewijzen bij Ajax, dat hij een versterking was. Daar was hij het mee eens, en daarom hebben we dat contract geaccepteerd. Maar in de afgelopen zestien maanden heeft hij laten zien dat hij een goede voetballer is, volgens sommigen een van de beste van dit Ajax. Dat willen we graag in zijn contract terugzien, maar de aanbieding die Ajax ons deed was onacceptabel. Daarom lijkt het me beter als we binnenkort om een vertrek gaan praten. Het gaat Hatem niet om geld, maar om respect voor zijn prestaties.'aldus zijn zaakwaarnemer. Hij verwacht niet dat Ajax moeilijk zal doen als hij een transfer gaat bespreken. 'Ajax zal bij het bepalen van de transfersom rekening moeten houden met de financiele situatie van veel clubs. Daarbij reken ik er ook op dat ze denken aan de dromen die Hatem heeft. Net als iedere andere voetballer wil hij ook spelen in de Serie A, Primera Division of Premier League. Na dit seizeon heeft hij twee jaar in Nederland gespeeld, dat is sowiezo een mooie tijd. Niet alleen financieel, maar ook voetballend zou een vertrek voor hem beter zijn.' Hatem Trabelsi, die onlangs werd uitgeroepen tot Sportman van het jaar in Tunesie, is na Rafael van der Vaart de tweede speler die vna Ajax een forse salarisverhoging wil. 'Deze speler mag van mij roepen wat hij wil, aldus technisch directeur Leo Beenhakker. Hatem is in het bezit van een contract tot 2004, en wij hebben ook nog een eenzijdige optie van twee jaar op hem. Hij heeft naar de maatstaven van Ajax een heel geod contract, geloof mij maar. Er is inderdaad al een tijdje geen contact geweest, maar dat is toch niet zo vreemd? We zijn aan het voetballen, en ik hoef toch niet elke week met Hatem om de tafel te gaan zitten? Als Hatem weg wil, zal ik dat wel te horen krijgen. Zin zaakwaarnemer weet dat daar een prijskaartje aan hangt.'
misschien word het eens tijd voor een algeheel spreekverbod voor zaakwaarnemers?
quote:Ik verheug me al op 9 februari.
Op woensdag 29 januari 2003 12:03 schreef Maja het volgende:
Ajax verliest oefenwedstrijd(je) met 2-0 van VolendamDoelpunten: Faria en Tuyp.
Ajax speelde met de volgende opstelling:
Lobont; Trabelsi, Bergdolmo (31. Pasanen), Chivu, Sneijder (31. Van Damme); Galasek, Pienaar, Maxwell (31. Witsche); Van der Meyde (31. Wamberto), Ibrahimovic, Mido.
quote:Hier niet, hecht niet zoveel waarde aan zulke oefenwedstrijdjes.
Op woensdag 29 januari 2003 19:34 schreef LoekB het volgende:
In welk topic valt er op dit moment trouwens nou veel te zeiken dan?.
quote:Oefenwedstrijden moet je óók kunnen winnen. Zeker tegen clubs als Volendam.
Op woensdag 29 januari 2003 19:50 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Hier niet, hecht niet zoveel waarde aan zulke oefenwedstrijdjes.
Koeman laat V. der Vaart zondag nog niet spelen te veel risco,
Ik las het op SBS voetbaltext 802 of 802
quote:Gehehe en als het Feyenoord gebeurd dan ze je "Tjah, was toch maar een oefenwedstrijd"
Op woensdag 29 januari 2003 19:51 schreef LoekB het volgende:[..]
Oefenwedstrijden moet je óók kunnen winnen. Zeker tegen clubs als Volendam.
quote:Walk-over.
Op donderdag 30 januari 2003 21:33 schreef TheGHunter het volgende:
Hoe denken de Ajax fans over de komende Amstel Cup wedstrijd tegen Roda? Walk-over of toch een moeilijke wedstrijd? realistisch als t ff kan, we weten nu wel hoe goed jullie denken dat jullie clubje is
En ik ben realistisch.
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 21:34 schreef tong80 het volgende:[..]
Walk-over.
En ik ben realistisch.
quote:Misschien wel maar de voorbereiding zegt niks over wat een club in de competitie gaat doen.
Op woensdag 29 januari 2003 19:51 schreef LoekB het volgende:[..]
Oefenwedstrijden moet je óók kunnen winnen. Zeker tegen clubs als Volendam.
Bron NOS teletekst.
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:05 schreef tong80 het volgende:
Didulica vertrekt aan het eind van het seizoen.Bron NOS teletekst.
Doei, gek word je ervan, lekker naar Ajax komen, opgeleid worden, mooie wedstrijden spelen, je even in de kijker spelen en arrogant weg willen...
Tijd voor BINDENDE contracten.....
quote:Denk dat ie weg wil omdat hij geen perspetief meer ziet bij Ajax in de vorm van een basisplaats. Heeft ie wel gelijk in. Lobont als eerste keeper en de jonge Steekelenburg voor de toekomst.
Op vrijdag 31 januari 2003 12:28 schreef HeatWave het volgende:[..]
Doei, gek word je ervan, lekker naar Ajax komen, opgeleid worden, mooie wedstrijden spelen, je even in de kijker spelen en arrogant weg willen...
quote:Bij mijn weten liep het contract gewoon ten einde. Als je er dan samen met de club niet uitkomt kan je als speler gewoon weg...
Op vrijdag 31 januari 2003 12:28 schreef HeatWave het volgende:[..]
Waarom Lobont eigenlijk boven Didulica?
quote:Omdat Lobont in potentie de betere keeper is dan Didulica.
Op vrijdag 31 januari 2003 12:41 schreef Doc het volgende:[..]
Bij mijn weten liep het contract gewoon ten einde. Als je er dan samen met de club niet uitkomt kan je als speler gewoon weg...
Waarom Lobont eigenlijk boven Didulica?
quote:Is dat zo?
Op vrijdag 31 januari 2003 12:42 schreef zjroentje het volgende:[..]
Omdat Lobont in potentie de betere keeper is dan Didulica.
quote:t gebeurt niet vaak, maar ik ben het met je eens. Ik verlang nog wel eens terug naar de 3 buitenlanders regel...
Op vrijdag 31 januari 2003 15:05 schreef CAZZO het volgende:
zet nou gewoon die stekelenburg in de goal daar heeft nederland in de toekomst ook nog wat aan
die buitenlanderds denken alleen maar aan ¤ en $
quote:idd..alleen heeft Ajax nu teveel buitenlanders die van belang zijn.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:14 schreef HeatWave het volgende:[..]
t gebeurt niet vaak, maar ik ben het met je eens. Ik verlang nog wel eens terug naar de 3 buitenlanders regel...
dan heb ik het over Wamberto, Yakubu..
quote:Omdat hij al veel ervaring heeft op een redelijk niveau en op de trainingen veel heeft laten zien.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:03 schreef Doc het volgende:[..]
Is dat zo?
Waarom dan wel?
quote:Niet gelukt, had jij van te voren gedacht dat ze de 2e groepsronde zouden halen en daarin ook gewoon goed zouden meedoen?? ik iig niet met zo'n jong team! Denk dat daarin toch ook de ervaring van Litmanen meetelt!
Op zaterdag 25 januari 2003 22:12 schreef mitt het volgende:
De doelpunten waren idd belangrijker.
Maar hij is amper inzetbaar en hij is gehaald voor de Champions League en om wat bij te brengen, dat is bijna niet gelukt, dus mag Koeman ontevreden zijn over Litmanen.
Wel jammer van die gele kaart voor Galasek idd. Het is al een hele waslijst met geblesseerden en dan nu weer een schorsing opzich was de kaart wel terecht natuurlijk..
quote:De Jong heeft al bewezen dat ie Galasek kan vervangen op die positie.
Op maandag 3 februari 2003 11:16 schreef HeatWave het volgende:
Ik was in iedergeval blij verrast gisterenWel jammer van die gele kaart voor Galasek idd. Het is al een hele waslijst met geblesseerden en dan nu weer een schorsing
opzich was de kaart wel terecht natuurlijk..
quote:Vd Vaart Is Er Dan Helaas Nog Niet Bij Hoor,
Op maandag 3 februari 2003 12:42 schreef STHAJONG het volgende:
en vergeet niet dat v/d vaart er ookw eer bij is tegen feyenerddus heb er wel vertrouwen in zondag
quote:Hell no. helaas niet.
Op maandag 3 februari 2003 12:42 schreef STHAJONG het volgende:
en vergeet niet dat v/d vaart er ookw eer bij is tegen feyenerddus heb er wel vertrouwen in zondag
Dat was wel een mooie confrontatie gweest, de talenten van vd Vaart tov v Persie.
Maar het mag weer niet zo zijn met Barbie vd vaart
Keeper: Rüstu Reçber (Fenerbahçe en Turkije).
Verdedigers: Carlos Puyol (FC Barcelona en Spanje), Alessandro Nesta (AC Milan en Italië), Cristian Chivu (Ajax en Roemenië), Roberto Carlos (Real Madrid en Brazilië).
Middenvelders: Clarence Seedorf (AC Milan en Nederland), Michael Ballack (FC Bayern München en Duitsland), Zinedine Zidane (Real Madrid en Frankrijk), Damien Duff (Blackburn Rovers en Ierland).
Aanvallers: Thierry Henry (Arsenal en Frankrijk), Ronaldo (Real Madrid en Brazilië).
Coach: Senol Günes (Turkije)
Leuk dat er meerdere Feyenoorders waren genomineerd, maar de titel daadwerkelijk binnenhalen is natuurlijk alleen aan een Ajax speler voortbestemd.
Gaat wel goed zo, O'brien beste linkerback van de groepsronde op het WK
En nu Chivu in het eufa.com elftal van het jaar
quote:Same here, ik weet alleen niet meer wat ik toen heb gestemd, wel dat ik op Chivu had gestemd. en o,ja op Seedorf heb ik ook gestemd. Op basis van z'n prestaties bij AC-Milan en omdat ie ondanks alles toch een Nederlander blijft
Op maandag 3 februari 2003 22:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Hmmm Puyol en Duff... Zouden er bij mij niet zo snel in staan denk ik...
[Dit bericht is gewijzigd door Ajaxno1 op 03-02-2003 22:05]
quote:Ik mis een Nederlandse spits. En dan mag die Ronaldo er dus uit.
Op maandag 3 februari 2003 21:58 schreef Ajaxno1 het volgende:
team van het jaar
quote:Jah inderdaad... Maar ja, twee keer scoren in een WK finale telt overal iets zwaarder blijkbaar...
Op maandag 3 februari 2003 22:04 schreef keeper het volgende:[..]
Ik mis een Nederlandse spits. En dan mag die Ronaldo er dus uit.
quote:idd, Chivu en Seedorf zijn overigens de enige spelers in dit elftal die niet op het WK hebben gespeeld.
Op maandag 3 februari 2003 22:06 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Jah inderdaad... Maar ja, twee keer scoren in een WK finale telt overal iets zwaarder blijkbaar...
quote:Gefeliciteerd
Chivu in uefa.com team van het jaar
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:21 schreef CAZZO het volgende:[..]
Gefeliciteerd
Wanneer is de huldiging op het Leidsche Plein?
Maak nu eens een centraal Twente topic, en blijf hier weg.
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:29 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Maak nu eens een centraal Twente topic, en blijf hier weg.
quote:Volgende week, maar wel op P2...
Op maandag 3 februari 2003 22:21 schreef CAZZO het volgende:[..]
Gefeliciteerd
Wanneer is de huldiging op het Leidsche Plein?
quote:ff terug zwaaien
Op maandag 3 februari 2003 22:38 schreef CAZZO het volgende:[..]
weer een pauper zonder gevoel voor humor
quote:
Leuk dat er meerdere Feyenoorders waren genomineerd, maar de titel daadwerkelijk binnenhalen is natuurlijk alleen aan een Ajax speler voortbestemd.
Maar wel terecht dat er geen Feyenoorders in staan. Zoveel hebben ze niet laten zien dit seizoen. Misschien over 1 of 2 jaar dat v. Persie ofzo er bij staat, maar laat hem ook eerst maar is Europees nog is flink wat van z'n kunsten tonen.
Dat Chivu er bij staat vind ik wel terecht, die hoort wel bij de top op dit moment...
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 03-02-2003 23:01]
quote:
Jelle Van Damme is voor het eerst opgenomen in de selectie van het Belgisch Elftal voor de vriendschappelijke interland tegen Algerije op 12 februari. Naast de negentienjarige verdediger van Ajax debuteert ook de 25-jarige aanvaller Cédric Roussel van Mons in de selectie van de Belgische bondscoach Aimé Anthuenis.Van Damme verhuisde medio 2001 van GB Antwerpen naar Ajax. Door een blessure van John O'Brien kreeg de lange Belg dit seizoen regelmatig een kans in de basis. Hij speelde deze jaargang vier wedstrijden in de Champions League en zeven in de Holland Casino Eredivisie.
Geert De Vlieger van Willem II, Thomas Buffel van Feyenoord en Tom Soetaers van Roda JC ontvingen eveneens een uitnodiging. Het duel van de Rode Duivels tegen Algerije betekent de eerste wedstrijd van voormalig bondscoach Georges Leekens als bondscoach van de Noord-Afrikanen.
quote:
Wamberto twee maanden uit roulatieAjax moet het voorlopig doen zonder Wamberto. De Braziliaanse aanvaller heeft tijdens de training een middenvoetsbeentje gebroken. Het herstel neemt minimaal tweeënhalf maand in beslag.
Onder trainer Ronald Koeman is Wamberto dit seizoen geen vaste waarde. De Braziliaan moet normaal gesproken Victor Sikora en Nourdin Boukhari voor zich dulden. Bovendien wordt ook rechtsbuiten Andy van der Meyde gebruikt aan de linkerkant.
Wamberto kwam dit seizoen pas in zes wedstrijden in actie, waarvan twee vanaf de aftrap. Begin oktober had hij tegen Feyenoord een basisplaats, maar in die wedstrijd moest hij vanwege een spierblessure nog voor rust worden gewisseld
quote:Jammer voor Wamberto, maar ik denk niet dat Ajax hem zal missen.
Op dinsdag 4 februari 2003 19:55 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Hopelijk komt er nog een keer snel een club voor deze speler
quote:denk niet dat wamberto echt zal worden gemist tegen feyenoord
Op woensdag 5 februari 2003 06:58 schreef amnesiac het volgende:[..]
Jammer voor Wamberto, maar ik denk niet dat Ajax hem zal missen.
Hopelijk komt er nog een keer snel een club voor deze speler
hoe kan iemand van 2 meter afstand nog steeds over schieten???
Misschien dat ik m daarom inderdaad ook wel een transfer gun...
quote:maar wel weer scoren 2 meter buitenspel staande. dat maakt een hoop goed. en hij speelt altijd wel lekker tegen feyenoord, scoort ook vaak. dus het is toch wel jammer
Op woensdag 5 februari 2003 13:42 schreef G1Ace het volgende:
hoe kan iemand van 2 meter afstand nog steeds over schieten???
quote:
Ajax heeft opnieuw een jeugdspeler uit de eigen opleiding vastgelegd. De club kwam donderdag een tweejarige verbintenis met Daniël de Ridder overeen. De A-junior, die op 6 maart aanstaande zijn negentiende verjaardag viert, speelt dit seizoen beurtelings in de A1 van trainer Danny Blind en Ajax 2 van trainer John van 't Schip.
Ook die back viel me in positieve zin op, Rustenburg...
quote:Maakte overigens wel de beginnersfout om bij het uitverdedigen die Belg van Ajax A1 centraal door het midden aan te spelen, die vervolgens balverlies leed en daarmee de eerste treffer van Excelsior mogelijk maakte.
Op donderdag 6 februari 2003 18:10 schreef Da_Sandman het volgende:Ook die back viel me in positieve zin op, Rustenburg...
Al meer nieuws over Zlatan btw?
quote:Telegraaf (eerder dan Ajax.nl
Op donderdag 6 februari 2003 19:28 schreef mitt het volgende:
Akachar heeft mij redelijk overtuigdAl meer nieuws over Zlatan btw?
quote:
Ibrahimovic vraagteken voor Feyenoord
AMSTERDAM - Het is hoogst onzeker of Zlatan Ibrahimovic zondag voor Ajax inzetbaar is in de klassieker tegen Feyenoord. De spits gleed woensdag in het bekerduel met Roda JC, waarin hij matchwinner was, uit en liep daarbij een verrekking op in de linkerliesspier. Onderzoek in het ziekenhuis wees uit dat de spier niet is gescheurd, waardoor de komende dagen wordt bekeken of de Zweed alsnog kan spelen.
Ajax kampt toch al met een overvolle ziekenboeg. Heitinga, Litmanen, Mendes da Silva, O'Brien, Sikora, Stekelenburg, Timmer, Wamberto, Van der Vaart en Bergdolmo zijn geblesseerd, terwijl Witschge donderdag ziek op bed lag. Galasek is na zijn gele kaart tegen Willem II geschorst voor de topper.Trainer Ronald Koeman heeft nog wel de hoop dat Bergdolmo op tijd fit is. Maar de coach ziet geen reden het centrale duo Chivu/Pasanen uit elkaar te halen. Koeman gaat sowieso uit van een vast elftal, met het oog op de komende Champions League-wedstrijden.
Ibrahimovic is niettemin de laatste tijd belangrijk voor de ploeg, met zijn goede spel en zijn doelpunten. Hij heeft duidelijk de voorkeur boven Mido. De Zweed heeft voetballend meer inbreng dan de Egyptenaar, vindt Koeman.
Rafael van der Vaart is optimistisch over zijn herstel. De middenvelder kampt met een beenblessure. Donderdag trainde hij weer met de bal en over "een week of anderhalve week" verwacht hij weer te kunnen voetballen. De wedstrijd tegen Arsenal op 18 februari lijkt te vroeg voor Van der Vaart.
"Ik richt me daar ook helemaal niet op, ik richt me nergens op. Eerst wil ik honderd procent fit worden. Dat was ik de vorige keren ook wel, maar misschien heb ik toen wel te veel gespeeld in een kort tijdsbestek."
en lullig voor Bergdolmo, een blessure op dit moment.
quote:idd.
Op donderdag 6 februari 2003 22:40 schreef mitt het volgende:
Laten we maar wel hopen dat Zlatan kan spelen.
Je zag duidelijk het verschil met Mido.en lullig voor Bergdolmo, een blessure op dit moment.
Of mischien net zo tegen Lyon dan scoort hij nog aan het eind
quote:Tegen Roma konden we ook zonder...
Op vrijdag 7 februari 2003 07:43 schreef Ajax_master het volgende:
verdomme! haalt van der Vaart Arsenal niet!Of mischien net zo tegen Lyon dan scoort hij nog aan het eind
quote:Ja maar met Litmanen was dat. Dat zit er nu ook niet in.
Op vrijdag 7 februari 2003 12:51 schreef Ajaxno1 het volgende:
Tegen Roma konden we ook zonder...
quote:Maar toen deed Chivu ook niet mee, dus is het hopen op een 2e stunt van de jonkies.
Op vrijdag 7 februari 2003 14:44 schreef DaMayan het volgende:[..]
Ja maar met Litmanen was dat. Dat zit er nu ook niet in.
quote:En gelijk heeft die
Hoewel de achterstand op PSV verdubbelde van twee tot vier punten was het vertrouwen in het Ajax-kamp om de landstitel te prolongeren gegroeid na de 1-1 tegen Feyenoord. Trainer Ronald Koeman verwoordde en verklaarde het na afloop. Vier punten zijn overbrugbaar als je onze beide programma´s tegen elkaar afzet. Belangrijker: als dit jonge team met een gemiddelde leeftijd van 21,3 jaar op de been blijft tegen een compleet Feyenoord en je weet dat onze blessureboeg de komende weken langzaam leegstroomt, dan zie ik niet in waarom wij geen kampioen kunnen worden.
quote:
Koeman heeft weer 18 fitte spelers
Amsterdam, 14 februari 2003
Ajax trainde vrijdagochtend in de Arena. Het was de laatste oefensessie voorafgaand aan het duel tegen FC Groningen. Richard Witschge, Andre Bergdølmo, Jelle van Damme en Andy van der Meyde zijn allen weer fit geneog om zaterdag te kunnen spelen tegen de Noorderlingen.
Spits Mido haalde het einde niet. Tijdens de training, waarbij het accent lag op het afwerken op doel, verergerde Mido bij een schotpoging de bovenbeenblessure die hij opeglopen had in de interland tegen Denemarken en de Egyptische aanvaller kan tegen Groningen niet spelen. Mocht het nodig zijn om Zlatan in die wedstrijd te wisselen, dan heeft Koeman geen echte spits meer op de bank. ,,De stand zal bepalen wie dan in de spits komt te staan'', aldus Koeman. ,,We hebben met Boukhari, Pienaar en Seedorf jongens die op een andere manier die positie kunnen invullen, mocht het nodig zijn.''
Ronald Koeman kan in het thuisduel tegen Groningen, zaterdag om 19.30 in de Arena, wel weer beschikken over de herstelde Richard Witschge en Andre Bergdølmo. Zij speelden donderdagavond al met Jong Ajax tegen ADO Den Haag (2-1 verlies) om wedstrijdritme op te doen. Ten opzichte van het duel tegen Feyenoord is Tomas Galasek na een schorsing weer inzetbaar. Ook is Jelle van Damme hersteld van een gekneusde long en is Andy van der Meyde voldoende fit na de lichte hersenschudding die hij opliep tegen Feyenoord. Het betekent dat Koeman een selectie van 18 spelers heeft voor de wedstrijd van zaterdag.Koeman vertelde later aan de verzamelde pers dat Zlatan weer geheel fit is. De spits was wel afgereisd voor een interland met Zweden, maar had, op eigen verzoek, niet gespeeld. ,,Ook omdat hij voor de volgende interland geschorst is'', zei Koeman.
De trainer gaf aan blij te zijn met de immer groeiende mentale weerbaarheid van zijn team. ,,Ze zijn eerst met de wedstrijd tegen Groningen bezig en kijken nog niet te veel naar Arsenal. Ook met het terugkomen van al die interlands gaan ze goed om. Het is toch lastig. Volgens mij is wel de blessure van Mido daar op terug te voeren. Het was een zware reis en hij heeft 90 minuten gespeeld. Maar bijvoorbeeld voor Lobont is het spelen van een interland best goed. Hij is lang uit de roulatie geweest met een blessure, dus die kan het gebruiken om veel wedstrijden te spelen.''Ook Rafael van der Vaart en John O'Brien waren weer op het gras van de Arena. Zij zullen zich na de wedstrijd tegen Groningen bij de groep aansluiten. Koeman vertelde te overwegen beiden mee te nemen naar Londen , omdat daar immers de groepstrainingen zullen plaatsvinden. De coach benadrukte dat het vooral om de trainingen gaat, en niet om een van beiden mee te laten ddoen tegen Arsenal op dinsdag. ,,Ze hebben dan drie dagen goede groepstraining en kunnen donderdag eventueel met Jong Ajax meedoen'', aldus Koeman.
quote:Erg jammer. Vooral vanwege de tegenstrijdige berichten (er zijn geen rellen IN het supportershome geweest alleen er om heen en bij Strandvliet. Daarbij heeft de politie zelf gezegd tijdens die ongeregeldheden dat het home gewoon open mocht blijven en er doorgetapt mocht worden.. Aldus www.f-side.nl ).
De gemeente Ouder-Amstel heeft de exploitatievergunning van het supportershome tijdens het spelen van thuiswedstrijden van Ajax met onmiddellijke ingang en voor onbepaalde tijd ingetrokken. De Stichting Beheer Supportershome AJAX heeft dit in een persbericht naar buiten gebracht.Deze maatregel is genomen op basis van het politierapport dat naar aanleiding van de ongeregeldheden na de wedstrijd Ajax-Feyenoord is geschreven. Aanstaande maandag zal er overleg plaatsvinden tussen het bestuur van het supportershome en de gemeente Ouder-Amstel. Het bestuur betreurt het besluit en roept supporters op zich rustig te houden om het voortbestaan van het home niet in gevaar te brengen. De plek waar supporters het liefst voor en na wedstrijden van Ajax verzamelen opende pas in november 2002 haar deuren.
quote:Die onzin heeft alleen maar geld gekost. Een technische samenwerking is natuurlijk wel leuk, hoewel ik me niet een speler kan herinneren die we ooit uit Ghana via deze club hebben gekregen.
Ajax heeft vrijdag bekendgemaakt dat het haar aandelen in de Ghanese voetbalclub Ashanti Goldfields Sporting Club heeft verkocht aan Ashanti Goldfields Company. De Amsterdamse club had een meerderheidsbelang van 51% in de Afrikaanse club. De koper van de aandelen was al in het bezit van de resterende 49%. De financiele details van de transactie zijn niet bekendgemaakt. Ten behoeve van de afwaardering is in het vorige boekjaar al een voorziening getroffen. De samenwerking, die teruggaat tot 1 juli 1999, gaat niet totaal verloren. Ajax gaat met Ashanti Goldfiels op technisch gebied samenwerken. Eenzelfde soort constructie wil Ajax met GBA in Belgie realiseren.
quote:Naja, Zlatan was toch lekker op dreef momenteel. Maar toch vervelend, zo zonder back-up spits te zitten
Ajax zal het zaterdagavond in de competitiewedstrijd tegen FC Groningen in de Amsterdam Arena moeten stellen zonder Mido. De Egyptenaar heeft te veel last van een spierblessure in de bovenbeen die hij woensdag in de vriendschappelijke interland van Egypte tegen Denemarken opliep. Vrijdag verergerde de kwetsuur toen hij op de training een balletje trapte. De spits zal het de komende dagen rustig aan moeten doen. Het is nog onzeker of hij dinsdag in Londen van de partij kan zijn als Ajax het in de Champions League opneemt tegen Arsenal.
quote:
Freddie Ljungberg is volgens zijn coach Arsene Wenger niet op tijd hersteld voor de Champions Leauge wedstrijd dinsdag tegen Ajax. De Zweedse middenvelder is al sinds 21 december uit de roulatie wegens een achillesblessure. Woensdag speelde de international 45 minuten weer mee met de reserves van Arsenal tegen Ipswich. Helemaal pijnvrij is Ljungberg nog niet. Wenger vindt het daarom te riskant om hem dinsdag in te zetten. Ljungberg ontbrak dan ook in de selectie van Arsenal voor de FA-cup strijd tegen Manchester United vandaag.
quote:Mooi dat die geblesseerd is, alleen hebben ze nog genoeg waardige vervangers over
Op zaterdag 15 februari 2003 15:28 schreef keeper het volgende:[..]
By the way, heeft iemand nog dat mooie plaatje van: ""groeten uit de champions leauge"" ?
quote:WHAHAHAHA!
Op zaterdag 15 februari 2003 16:14 schreef Ajax_master het volgende:
Ik denk dat Ajax gewoon een gelijkspel uit london haalt en die week daarop prikt Van der Vaart er een paar in in de Arena!
Die kans acht ik net zo groot als de kans dat er vanavond een ufo land in Hoogezand-Sappemeer!
quote:Klik eens op de link uit de openingspost
Op zaterdag 15 februari 2003 16:14 schreef Ajax_master het volgende:
By the way, heeft iemand nog dat mooie plaatje van: ""groeten uit de champions leauge"" ?
quote:Die UFO is al geland in Amsterdam
Op zaterdag 15 februari 2003 16:17 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
WHAHAHAHA!
Die kans acht ik net zo groot als de kans dat er vanavond een ufo land in Hoogezand-Sappemeer!
quote:En wie gaan daar allemaal heen?
Op zaterdag 15 februari 2003 16:54 schreef mitt het volgende:
Vanavond tegen Groningen
iig ik.
ik zal wel de enige hier zijn..
quote:Hijs live @ Canal Plus, die ik zit op de bank
Op zaterdag 15 februari 2003 17:00 schreef keeper het volgende:[..]
En wie gaan daar allemaal heen?
.
iig ik.
quote:doe je wel wat warms aan ?
.
iig ik.
quote:Gedaan, maar wat was het hoerig koud zeg
Op zaterdag 15 februari 2003 19:17 schreef mitt het volgende:
doe je wel wat warms aan ?
En die wedstrijd was ook nog überslecht .
Snel vergeten weer dus .
quote:was er ook weer bij...vakkie 401..... het was idd heel slecht en inspiratieloos....maar ja voor hetzelfde geldt verlies je nog 2 pnt vlak voor zo'n CL-wedstrijd.
.
iig ik.
quote:
Volgend jaar zal Zlatan weer met zijn achternaam Ibrahimovic op zijn rug lopen, tenminste als het aan de Zweedse aanvaller zelf ligt. Tegenover Aftonbladet liet Zlatan weten al dit seizoen uit respect voor zijn vader en familie weer de naam Ibrahimovic willen dragen in plaats van zijn voornaam. Dat bleek echter niet mogelijk omdat de shirts al gedrukt waren door Adidas.
quote:
Real Betis heeft vijftien miljoen euro geboden voor Zlatan Ibrahimovic, zo meldt Voetbal International. De nummer zes in de Primera División is bereid de Ajacied voor vijf jaar vast te leggen. "Van een vertrek is geen sprake", aldus Ibrahimovic' zaakwaarnemer Anders Carlsson. "Ik ben met Ajax in gesprek over de aanpassing van zijn contract."
quote:*check*
Op zondag 16 februari 2003 21:53 schreef keeper het volgende:[..]
Gedaan, maar wat was het hoerig koud zeg
.
En die wedstrijd was ook nog überslecht
.
Snel vergeten weer dus
.
quote:GTST is de meest realistische soap van dit moment
Op woensdag 19 februari 2003 20:35 schreef LoekB het volgende:
Goede tijden, slechte tijden verrast z'n grootste doelgroep maar is en laat vd Vaart tegen Arsenal scoren. Zijn jullie ook weer blij..
Waarom hoor ik nou nooit eens iets over 20 miljoen voor Kezman ofzo? Of "real aast op v Persie"?
quote:Ze hadden het in GTST ook over Ajax-Arsenal en niet Arsenal-Ajax droppie
Op woensdag 19 februari 2003 20:35 schreef LoekB het volgende:
Goede tijden, slechte tijden verrast z'n grootste doelgroep maar is en laat vd Vaart tegen Arsenal scoren. Zijn jullie ook weer blij..
quote:Tja, wat moet je er mee. Met een van Persie of een Kezman
Op woensdag 19 februari 2003 21:37 schreef HeatWave het volgende:
Waarom hoor ik nou nooit eens iets over 20 miljoen voor Kezman ofzo? Of "real aast op v Persie"?
quote:bron
Technisch directeur Leo Beenhakker liet in Voetbal International weten dat de contractonderhandelingen met Van der Vaart en De Jong in de afrondende fase zijn. In beide gevallen gaat het om het openbreken en verbeteren van het contract. Lerby liet tegen VI weten ook te verwachten dat hij er voor zijn speler, Zlatan, ook wel denkt uit te komen. In zijn geval zal zijn contract welke duurt tot 2006 niet verlengd worden, maar volgt er wel een fikse salarisverhoging. Het Spaanse Betis deed de Zweedse aanvaller afgelopen week een aanbieding (zoals we vorige week meldden vanuit Spanje), maar de spits van Ajax zal daar zo goed als zeker niet op ingaan. Hij liet weten met Ajax in onderhandeling te zijn over contractverbetering.Volgens VI zullen de onderhandelingen met Pienaar niet heropend worden. De Zuid-Afrikaan, die nog tot 2006 onder contract staat, is niet tevreden met het aanbod tot verbetering van zijn contract. Ajax wil niet verder gaan.
quote:bron
Naar aanleiding van het eerder genoemde artikel in Voetbal International over het positieve verloop van de onderhandelingen met Ajax nam het ANP vandaag contact op met van der Vaart. 'Ik weet zeker dat het goedkomt' zo bevestigde Van der Vaart het verhaal, hopend dat het 'gezeik' omtrent de onderhandelingen bijna voorbij is.De middenvelder had tegelijk nog een minder positief nieuwtje voor het ANP. Zijn rentree donderdag in het tweede elftal gaat niet door. Hij ondervond een lichte terugslag in zijn herstel.
quote:Dat zijn de betere berichten.
Op donderdag 20 februari 2003 01:30 schreef keeper het volgende:[..]
quote:Alsof het dan wél realistisch is.
Op woensdag 19 februari 2003 23:40 schreef keeper het volgende:[..]
Ze hadden het in GTST ook over Ajax-Arsenal en niet Arsenal-Ajax droppie
.
oh ja, wat moet je met een Kezman/v Persie? Ik denk dat ZEKER v Persie bij veel clubs het heel goed zou doen, en Kezman is gewoon een uitstekende spits (helaas). Dus waarom daar niet op geaast wordt is me ECHT een raadsel. Maar goed, optreden is europa is natuurlijk een goede etalage...
De nadelen van europees "succes"...
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 09:39 schreef G1Ace het volgende:
de kans is zeer goed aanwezig dat v/d vaart dan wel weer meespeelt
quote:bron: voetbalonline.nl
Alles leek erop dat Rafael van der Vaart bijna wedstrijdfit was. Maar na maandag, nadat hij met de selectie mee trainde aan de vooravond van het Champions League-duel tegen Arsenal, kreeg hij alsnog te maken met een terugslag. 'Ik heb last van mijn bovenspieren en neem een paar dagen rust", aldus Van de Vaart. Aanvankelijk hield Ronald Koeman rekening met zijn terugkeer in de thuiswedstrijd tegen Arsenal. Of dit er nu nog van komt is zeer twijfelachtig, aangezien Van der Vaart nu ook vandaag het duel tegen de reserves van AZ aan zich voorbij moeten gaan. De hoop van Van der Vaart is nu gevestigd op een plaats op de bank in het duel van zondag tegen Utrecht.Rafael van der Vaart speelde dit seizoen zijn laatste competitie-duel voor Ajax, meer dan twee maanden geleden, op 7 december uit tegen De Graafschap (1-1).
quote:Als we de stats moeten geloven gaat Ajax weer 3 punten morsen en het kampioenschap verspelen zondag.
De knop moet om naar Utrecht
Amsterdam, 20 februari 2003
Utrecht-uit. Dit altijd beladen duel staat ingeklemd tussen Arsenal-Ajax en Ajax-Arsenal. Maar ook na het succes in Londen en het filosoferen over de mogelijkheden voor komende woensdag, mag de wedstrijd tegen FC Utrecht niet over het hoofd worden gezien. Een keer eerder dit seizoen zat Ajax in dezelfde situatie. Feyenoord-uit was het duel tussen de Rosenborg-dubbel.
Die Klassieker won Ajax met 1-2 . De Amsterdammers leverden daarmee het bewijs dat de knop van Europees voetbal zo naar nationaal voetbal om kan worden gezet. Ook in de andere competitiewedstrijden na een Champions-Leagueduel in den vreemde ging het redelijk. Alleen thuis tegen NAC liep Ajax tegen puntverlies op. Dat was na de domper in Milaan toen Crespo een kwartier voor tijd de verliezende treffer scoorde.
De shirts van Utrecht en Arsenal ontlopen elkaar niet veel, de kleuren zijn in elk geval eender. Maar in de Domstad heeft Ajax het altijd moeilijk. Vorig seizoen verloor Ajax met liefst 3-1. Een jaar eerder was het 2-1 - toen werd Grim onterecht met een rode kaart weggestuurd - en ook in het seizoen 1999-2000 verloren de Amsterdammers met 3-1. Voor de laatste winst van Ajax moeten we terug naar augustus 1997, toen werd het maar liefst 1-7. Richard Witschge en Litmanen zijn de enigen uit de huidige selectie die destijds ook op het veld stonden.FC Utrecht kent momenteel zware tijden. De financiële misère slaat ook daar hard toe en de ploeg van trainer Foeke Booy moet in de wedstrijden proberen daar niet aan te denken. Dat lukte afgelopen zaterdag aardig. RBC werd door een doelpunt van Dirk Kuyt geklopt. Kuyt is dit seizoen van grote waarde voor zijn team. De spits scoorde tot nu al negen maal en bezet met dat aantal, dat ook door Mido en Buffel werd geproduceerd, de derde plaats in het topscorersklassement. Mede dankzij zijn scoringslust prijkt FC Utrecht nog in het linkerrijtje met 28 punten uit 19 duels.
In de thuiswedstrijd tegen de FC Utrecht bleef Ajax overeind en won met 3-1. Vorig seizoen wonnen de Amsterdammers de beker dankzij een golden goal van Zlatan.
Een erg belangrijke wedstrijd dus.
Wie moet er in de basis? Pasanen vs. Bergdolmo:
b]Poll: Welke verdediger?: Pasanen vs. Bergdolmo [/b]
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen
Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
quote:Wat nu weer?
Mido tot nader order buiten selectie Ronald KoemanRonald Koeman zal tot nader order geen beroep doen op Mido. Om disciplinaire redenen zal de Egyptische aanvaller vanaf heden het programma volgen van Jong Ajax.
Over de achtergrond van de beslissing doen Ajax en Ronald Koeman verder geen mededelingen.
quote:ik denk dat Mido het een beetje frustrerend vond dat hij nu 2e keus ik achter Zlatan, en dat hij daarom 0,0 gemotiveerd is qua trainingen
Op donderdag 20 februari 2003 17:23 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Wat nu weer?
Mido veel plezier in Spanje/Italie/Engeland
quote:En wie heeft Ajax dan achter de hand als stand in voor Zlatan?
Op donderdag 20 februari 2003 17:43 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
ik denk dat Mido het een beetje frustrerend vond dat hij nu 2e keus ik achter Zlatan, en dat hij daarom 0,0 gemotiveerd is qua trainingen
Mido veel plezier in Spanje/Italie/Engeland
quote:gooi daniel de ridder er dan meteen in
Op donderdag 20 februari 2003 17:48 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
En wie heeft Ajax dan achter de hand als stand in voor Zlatan?
quote:Jah of Akachar... Natuurlijk niet te overmoedig gaan worden met de jonge spelers...
Op donderdag 20 februari 2003 18:15 schreef zbz het volgende:[..]
gooi daniel de ridder er dan meteen in
quote:Pasanen!
Op donderdag 20 februari 2003 16:17 schreef Ajax_master het volgende:
eff poll gemaakt, van de keuze:Wie moet er in de basis? Pasanen vs. Bergdolmo:
quote:LOL!
Opgelicht
Circa 380 Ajax-supporters zijn voor honderden Euro's opgelicht. Zij waren in de veronderstelling kaarten te hebben gekocht voor de wedstrijd Arsenal - Ajax. Voor elke kaart werd maar liefst honderd euro neergelegd.Dat de diverse bestuursorganen in 'Neerlands grootste poel des verderfs' een reputatie hoog te houden hebben waar het om duistere geldzaken gaat, kon de supporters blijkbaar niet weerhouden om reeds vooraf te betalen. Toen de gedupeerden de kaarten op wilden halen, was de handelaar natuurlijk nergens te bekennen.
De oplichter, een oud-bestuurslid van de supportersvereniging Ajax, heeft deze supporters op financieel gebied aardig hun neus laten stoten.
Bron: Lunatic News
quote:Nou dat zou een ontzettende domme zet van AJAX zijn, als ze dat zouden doen. Als je kijkt naar de Champions League wedstrijden in het vooruitzicht, daarnaast zou het nog een klus zijn om een "el cheapo" spits te halen met de dezelfde kwaliteiten.
Op donderdag 20 februari 2003 19:13 schreef Ajaxno1 het volgende:
Hmmm Mido mag nu wel eens verkocht worden, als ie z'n plek niet weet, dan mag ie nu toch echt wel eens het gaan proberen bij een andere club (hij is toch zo goed).
quote:Vreemd. Als onderneming die winst moet maken en er genoeg geld wordt geboden voor v/d Vaart zullen ze hem toch moeten verkopen lijkt me. Bovendien is 1 seizoen extra "gegarandeerd" niet echt geweldig lijkt me.
Op vrijdag 21 februari 2003 16:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Het aangepaste contract betekent namelijk dat, mocht er buitenlandse belangstelling voor Rafael komen, hij daar niet op kan en wil ingaan.'
quote:Dit naar aanleiding van dit nieuwsbericht:
Op vrijdag 21 februari 2003 16:15 schreef Furby het volgende:
Nou, dan maar hier verder tussen het andere gelul in.
Vreemd. Als onderneming die winst moet maken en er genoeg geld wordt geboden voor v/d Vaart zullen ze hem toch moeten verkopen lijkt me. Bovendien is 1 seizoen extra "gegarandeerd" niet echt geweldig lijkt me.
quote:
AMSTERDAM (ANP) - Ajax heeft het contract van Rafael van der Vaart aangepast. In ruil voor betere financiële condities zal de getalenteerde middenvelder ten minste tot medio 2004 bij Ajax blijven spelen.Over de financiële details van de overeenkomst, die formeel een looptijd heeft tot de zomer van 2006, doet Ajax zoals gebruikelijk geen mededelingen. ,,Het sterk verbeterde contract houdt in elk geval in dat Van der Vaart voorlopig niet op een buitenlandse aanbieding kan en wil ingaan'', benadrukte technisch directeur Leo Beenhakker vrijdag. Hij toonde zich verheugd over het langverwachte akkoord met de Amsterdamse gangmaker.
,,Deze zaak heeft in de media veel stof doen opwaaien. Toch zijn de gesprekken tussen zijn zaakwaarnemer Sören Lerby en mijzelf altijd in een goede en professionele sfeer verlopen. Het is voor Ajax fantastisch nieuws dat Rafael ook volgend seizoen nog bij ons speelt.''
De slepende onderhandelingen raakten in een impasse nadat algemeen directeur Arie van Eijden tijdens zijn nieuwjaarstoespraak zijn beklag had gedaan over de hoge financiële eisen van onder anderen Van der Vaart. De speler en zijn zaakwaarnemer voelden zich afgeschilderd als geldwolven en dreigden even met een mogelijk vertrek. Mede dankzij interventie van Beenhakker kwamen beide partijen weer in gesprek met elkaar.
Van der Vaart liet zich woensdag al positief uit over de uitkomst van de nieuwe besprekingen. ,,Ik weet zeker dat het goed komt'', zei hij. ,,Ik heb het ook wel gehad wat dat betreft. Ik wil dat het rondkomt, dan is er geen gezeik meer. Dan kan ik me helemaal op het voetbal concentreren.''
quote:Een speler die niet achter z'n club staat, moet imo onmiddelijk oprotten en flinke trap onder z'n hol krijgen.
Op donderdag 20 februari 2003 22:39 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Nou dat zou een ontzettende domme zet van AJAX zijn, als ze dat zouden doen. Als je kijkt naar de Champions League wedstrijden in het vooruitzicht, daarnaast zou het nog een klus zijn om een "el cheapo" spits te halen met de dezelfde kwaliteiten.
Aan een speler als Mido die vaak ongeinspireerd is heb je namelijk ook niks.
En vind het vreemd dat Ajax niks zegt over het waarom, begin te vermoeden dat meneer Mido heeft gevochten oid
quote:Dat zou je nu toch onderhand moeten weten!
Op vrijdag 21 februari 2003 18:34 schreef chelloboy het volgende:
Het is toch echt belachelijk dat bericht over het contract van v d Vaart op teletekst staat op 101 nog wel.
Oja NOS en ajaks is hetzelfde toch
quote:Inderdaad. Ze hadden een extra nieuwsuitzending er aan moeten wijten
Het is toch echt belachelijk dat bericht over het contract van v d Vaart op teletekst staat op 101.
quote:Ja ik weet het maar kan me er nog steeds kwaad om maken.
Op vrijdag 21 februari 2003 18:36 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Dat zou je nu toch onderhand moeten weten!
quote:Wat een gejank weer! tering, wat lopen jullie toch te zeiken man, wie zegt nou dat een contract openbreking van Kerstman NIET op 101 komt te staan.
Het is toch echt belachelijk dat bericht over het contract van v d Vaart op teletekst staat op 101 nog wel.
Dit is echt heel triest, zielig, kleinzerig, CALIMERO gedrag.
Grow up!
ONtopic...
En Mido moet OF normaal doen OF anders zout ie maar op, Zlatan is eerst keuze en als je het daar niet mee eens bent is het jammer. Je bent prof of niet. Als je zo goed bent speel je jezelf in de basis ipv lopen mieren!
Van mij hoeft ie niet weg, maar ik denk niet dat je er veel aan hebt zo....
quote:Hmmmz, ik heb jullie wel eens andere dingen horen zeggen!
Op vrijdag 21 februari 2003 18:46 schreef HeatWave het volgende:En Mido moet OF normaal doen OF anders zout ie maar op, Zlatan is eerst keuze en als je het daar niet mee eens bent is het jammer. Je bent prof of niet. Als je zo goed bent speel je jezelf in de basis ipv lopen mieren!
quote:-10 Generalisatie. Ik zie niet in waarom een speler die niet gemotiveerd is zou moeten spelen?
Op vrijdag 21 februari 2003 18:51 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Hmmmz, ik heb jullie wel eens andere dingen horen zeggen!
quote:Achja, de hele wereld is voor Ajax, de KNVB, Ajax, de UEFA, iedereen
quote:Het gaat mij niet om spelen of niet?
Op vrijdag 21 februari 2003 19:10 schreef HeatWave het volgende:[..]
-10 Generalisatie. Ik zie niet in waarom een speler die niet gemotiveerd is zou moeten spelen?
Het gaat mij om het feit dat Mido enige tijd geleden nog op handen gedragen werd omdat in een wedstrijd 2 keer scoorde. En nu moet ie ineens oprotten?
Zlatan werd eerst ook uitgekotst en is nu ineens de heilige messias!
quote:Ach dat janken ze al jaren, ik heb daar nog nooit echt bewijs van gezien eigenlijk.
Op vrijdag 21 februari 2003 19:15 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Achja, de hele wereld is voor Ajax, de KNVB, Ajax, de UEFA, iedereen
Er staat een bericht over Ajax op teletekst! SCHANDALIG!!! waar halen die NOS joden het lef vandaan!!! Er gebeurt wat bij Ajax en dan zetten ze het nog op teletekst ook!! De HONDEN!!!
Triest gedoe altijd....
quote:Inderdaad!
Op vrijdag 21 februari 2003 19:19 schreef HeatWave het volgende:Triest gedoe altijd....
Al net zo triest als dat gejank over Jol altijd!
quote:Tis heel simpel. Zlaten kostte veel geld en speelde k*t, dus was niemand blij met hem, nu speelt hij goed, dus is hij populair... zo moeilijk is het niet toch?
Op vrijdag 21 februari 2003 19:19 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Het gaat mij niet om spelen of niet?
Het gaat mij om het feit dat Mido enige tijd geleden nog op handen gedragen werd omdat in een wedstrijd 2 keer scoorde. En nu moet ie ineens oprotten?
Mido speelde redelijk maar Zlatan werd beter, Mido speelde dus niet, Mido loopt voor de 2de keer ERG vervelend (al weet niemand wat er precies aan de hand is) en dus is hij niet populair.... Logisch toch?
Als Kezman moeilijk gaat doen gebeurt vast hetzelfde, en toen v Persie brutaal werd was ook de kuip te klein...
Zo werkt het nou eenmaal als je mensen niet IRL kent. Je gaat af op de berichten en baseert daar je oordeel op.
Zodra mido weer gewoon doet, mag hij van MIJ spelen, maar als zich niet binnen de groep gedraagt als lid van het team heeft hij bij Ajax niets te zoeken toch? Je moet het met z'n allen doen...
quote:blablabla, Jol fluit slecht, daar is iedereen het over eens die naar voetbal kijkt, en niet alleen (bv) ik adhv Ajax-F'noord. Van de week negeert hij weer een elleboog stoot en spreekt oa Studio Sport er schande van, en terecht.
Op vrijdag 21 februari 2003 19:20 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Inderdaad!
Dus dit zijn 2 verschillende zaken
Studio sport/KNVB/FIFA etc zijn NIET voor Ajax, dit vinden alleen die trieste Calimero's
Jol fluit WEL slecht..
Lijkt me duidelijk een verschil....
quote:Aha, Maar studio sport is toch alleen maar pro-ajax
Op vrijdag 21 februari 2003 19:26 schreef HeatWave het volgende:
Van de week negeert hij weer een elleboog stoot en spreekt oa Studio Sport er schande van, en terecht.
quote:Dit was niet bij een wedstrijd van Ajax....
Op vrijdag 21 februari 2003 19:28 schreef DaMayan het volgende:[..]
Aha, Maar studio sport is toch alleen maar pro-ajax
![]()
![]()
vd Vaart krijgt dan weer van de Nederlandse pers en sommige supporters (vooral de niet ajacieden eigenlijk) ster-allures opgelegd. Dat is ook weer jammer. Maar nu er een overeenkomst is gesloten moet dat ook maar over opgehouden worden.
de Jong heeft trouwens ook een mooie contractverlenging gekregen. NOG geen ster-allures. Maar een hele goede speler!
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 19:26 schreef HeatWave het volgende:blablabla, Jol fluit slecht, daar is iedereen het over eens die naar voetbal kijkt, en niet alleen (bv) ik adhv Ajax-F'noord. Van de week negeert hij weer een elleboog stoot en spreekt oa Studio Sport er schande van, en terecht.
Studio sport/KNVB/FIFA etc zijn NIET voor Ajax, dit vinden alleen die trieste Calimero's
Jol fluit WEL slecht..
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 19:20 schreef FrankyMcG het volgende:Inderdaad!
quote:Doe jezelf een plezier en ga niet de poltiek in, debatteren en beargumenteren kan je namelijk totaal niet..
Op vrijdag 21 februari 2003 19:39 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
[..]
En over het geval dat het vorig jaar anders was, dus Zlatan gehaat en Mido geliefd. Is niet geheel waar. Men floot Zlatan uit, omdat hij niet goed speelde. Maar er was geen haat jegens hem, hij bracht namelijk nooit de club in discridiet. (overigens heb ik nog nooit Zlatan uitgefloten).
Mido, speelt goed. Maar speelde de laatste tijd alleen voor zichzelf, speelde niet gemotiveerd. Dacht dat ie het op 50% ook wel haalde. En toen Koeman hem daarop aansprak en zelfs strafte begon meneer Ajax te verraden. EN DAT ZAL IK HEM NOOIT NEVER meer vergeven, maar na wat interviews waarin het uilecht vond ik dat ie wel weer het Ajax shirt mocht dragen, maar had altijd een vies smaakje in m'n mond als hij scoorde.
En nu ie weer niet zich 100% inzet, tjah nu wil ik hem dan ook niet meer zien als speler van Ajax 1.
Mocht ie wel terugkomen en scoren, zal ik juichen. Maar alleen omdat Ajax dan gescoord heeft.
quote:Het is maar net hoe je het wilt zien
Op vrijdag 21 februari 2003 19:26 schreef HeatWave het volgende:[..]
blablabla, Jol fluit slecht, daar is iedereen het over eens die naar voetbal kijkt, en niet alleen (bv) ik adhv Ajax-F'noord. Van de week negeert hij weer een elleboog stoot en spreekt oa Studio Sport er schande van, en terecht.
Jol fluit WEL slecht..
Iemand deze link al gelezen?:)
http://sportsillustrated.cnn.com/inside_game/gabriele_marcotti/news/2003/02/20/marcotti_insider/
niet slecht al zeg ik het zelf
quote:Zo is het maar net!
Op vrijdag 21 februari 2003 20:56 schreef -Tita- het volgende:
Ok, even ander onderwerp.Iemand deze link al gelezen?:)
http://sportsillustrated.cnn.com/inside_game/gabriele_marcotti/news/2003/02/20/marcotti_insider/
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 19:19 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
quote:gaaf artikel
Op vrijdag 21 februari 2003 20:56 schreef -Tita- het volgende:
Ok, even ander onderwerp.Iemand deze link al gelezen?:)
en zowel geweldig en waar.....
alsook jammer (imho verlaten veel talenten ajax nog net 1 a 2 jaar te snel voor het "makkelijke" grote geld )
quote:Natuurlijk. Kapitaalvernietiging is ontoelaatbaar. Het is geen club.
Op vrijdag 21 februari 2003 19:53 schreef Ajaxno1 het volgende:Mocht ie wel terugkomen
quote:
Hossam: 'Straf van Koeman te zwaar'Ahmed Hossam, afgelopen donderdag door Ronald Koeman voor onbepaalde tijd verbannen naar de tweede selectie van Ajax, is het niet eens met zijn straf. 'Ik ben fout geweest, maar dit is te zwaar', aldus de aanvaller.
Een dag na door Koeman uitgesproken ban, sijpelde de reden van de straf naar buiten. De Ajax-coach wás al niet tevreden over de inzet van de Egyptenaar, waarna deze zich ook nog eens niet liet zien tijdens een sponsor-verplichting. Dat deed voor de Groninger de deur dicht en verwees zijn aanvaller naar de Amsterdamse beloftes.
Ahmed Hossam liet een dag later weten de straf van zijn coach te zwaar te vinden. 'Ik werd bij Koeman geroepen', aldus Mido, 'waarop hij me vroeg waarom ik niet op die sponsorbijeenkomst was geweest. Ik heb geruild met Nourdin Boukhari, vertelde ik hem eerlijk. "Dit is al het zoveelste incident, ik zet je terug naar Jong Ajax", zei de trainer toen. Daarna zei ik niks meer. Goed, ik ben fout geweest, maar ik vind deze straf te zwaar. Verder heb ik er niks over te zeggen.'
Ronald Koeman vindt de straf op zijn plaats. Discipline is discipline en of het nou gaat om een belangrijke- of minder belangrijke speler, is voor de coach niet interessant. 'Al moet ik verder met met maar tien spelers. Waar het omgaat is dat iedereen zich realiseert dat er geen enkele speler groter is dan het elftal', aldus Koeman. 'Ik kan moeilijk gaan ontkennen dat ik niet kwaad ben op Mido. Ik besef heel goed dat ik te maken heb met jonge spelers en dat die jonge spelers vanwege hun leeftijd ook fouten mogen maken. Maar het houdt een keer op.'
quote:En Koeman heeft helemaal gelijk!. En als Mido de straf te zwaar vind, dan gaat ie maar is "gewoon" werk doen. Kijken hoe snel ie met zo'n mentaliteit ontslagen wordt!
Op zaterdag 22 februari 2003 10:53 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
quote:Om eerlijk te zijn, als dit de reden is vind ik het ook een redelijk zware straf! Maar er zal wel meer gespeeld hebben!
Op zaterdag 22 februari 2003 10:53 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
quote:Lezen, dit is was 1 van de vele redenen. En zwaar?, het staat in zijn contract hij heeft zich hier gewoon aan te houden, als jou baas zegt: "Joh ga is naar die bijeenkomst" dan ga je toch ook.
Op zaterdag 22 februari 2003 11:10 schreef Emizea het volgende:[..]
Om eerlijk te zijn, als dit de reden is vind ik het ook een redelijk zware straf! Maar er zal wel meer gespeeld hebben!
quote:Lezen? Dat kan ik!
Op zaterdag 22 februari 2003 11:13 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Lezen, dit is was 1 van de vele redenen. En zwaar?, het staat in zijn contract hij heeft zich hier gewoon aan te houden, als jou baas zegt: "Joh ga is naar die bijeenkomst" dan ga je toch ook.
Zo bedoelde ik het niet, ik weet ook wel wat er in het verleden heeft gespeeld. Maar ik bedoel dat er tijdens dat gesprek met Koeman ook wel wat "woorden" zijn gewisseld o.i.d.
Maar als ik van mijn baas naar een bijeenkomst moet en ik ga niet dan word ik niet terug gezet naar een mindere functie.
Maar 1 ding is gewoon duidelijk, het is geen lievertje!
quote:Nee, die zet je meteen op straat
Op zaterdag 22 februari 2003 11:33 schreef Emizea het volgende:[..]
Lezen? Dat kan ik!
![]()
Zo bedoelde ik het niet, ik weet ook wel wat er in het verleden heeft gespeeld. Maar ik bedoel dat er tijdens dat gesprek met Koeman ook wel wat "woorden" zijn gewisseld o.i.d.
Maar als ik van mijn baas naar een bijeenkomst moet en ik ga niet dan word ik niet terug gezet naar een mindere functie.Maar 1 ding is gewoon duidelijk, het is geen lievertje!
quote:Jah, kan altijd mooi smoesje verzinnen, maar ik denk dat ik eerder een officiele waarschuwing krijg ofzo....
Op zaterdag 22 februari 2003 11:35 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Nee, die zet je meteen op straat
.
Maar ja we dwalen af!
quote:Jij zit ruim 2 weken na dato nog steeds te janken om het feit dat Jol niet floot voor die 'overtreding' van Van Persie!
Op vrijdag 21 februari 2003 19:44 schreef HeatWave het volgende:
Doe jezelf een plezier en ga niet de poltiek in, debatteren en beargumenteren kan je namelijk totaal niet..
Ben benieuwd of je vorig jaar met Machlas de vallende zwaan net zo hard aan roepen was dat Jol zo schandalig floot.
Vast niet!
[off-topic]
Ik zou trouwens niet weten wat ik uberhaupt in de politiek te zoeken heb!
[/off-topic]
quote:Het staat ook op de voorpagina van de Telegraaf, nu is de Telegraaf zeker ook voor Ajax
quote:Voor één keer ben ik het helemaal met je eens, Chelloboy. Slecht dit.
quote:Goede zaak
Ajax heeft het contract met Nigel de Jong opengebroken en verlengd tot medio 2006. Nigel de Jong had een verbintenis die in de zomer van 2004 zou aflopen. Over de condities van het nieuwe contract doet Ajax zoals gebruikelijk geen mededelingen.
bron ajax.nl
---------------------------------------------------------------------------------------------
Zlatan Ibrahimovic heeft het 'winning instinct'
Amsterdam, 22 februari 2003
Hij kwam voor veel geld van het kleine Malmö naar het grote Ajax. En hij werd verguisd in zijn eerste seizoen bij de Amsterdamse club. Op de training scheen hij dingen te doen met een bal die niemand ooit eerder had gezien, maar in wedstrijden wilde het maar niet lukken met hem. 'Miskoop', werd er gefluisterd. Het tij is echter gekeerd. Halverwege zijn tweede seizoen in Amsterdam is Zlatan Ibrahimovic eerste keus als aanvalsleider van Ajax. 'Wereldspits', fluisteren de aanvankelijke sceptici steeds vaker over de lange Zweed met de onnavolgbare schijnbewegingen.
Zlatan Ibrahimovic weet zelf eigenlijk ook niet precies waar al die bewegingen vandaan komen. ,,Ik was vroeger altijd al met een bal bezig. Maar die 'moves', die gebeuren gewoon. Ondanks mijn lengte ben ik niet zo goed met mijn hoofd, maar wel met mijn voeten.''
Trainer Ronald Koeman heeft bij herhaling gezegd dat 'bij Zlatan het kwartje gevallen is'. Daarmee doelend op het feit dat de Zweed zijn techniek tegenwoordig in dienst stelt van het elftal en dat daardoor het rendement van zijn acties toeneemt. Volgens Koeman weet Ibrahimovic nu wat het is om de nummer 9 van Ajax te zijn. In het buitenland kent de bewondering voor de spits geen grenzen. Als Ajax voor de Champions League in actie komt, wordt de persafdeling van de club overstelpt met aanvragen voor interviews met Ibrahimovic. Zelfs tegen Arsenal (Zlatan: ,,Ik speelde niet goed, maar we hebben een punt, dat is belangrijk'') waren de Engelse toeschouwers lyrisch over de spits.
,,Ik heb er niet aan getwijfeld dat het goed zou komen'', zegt Ibrahimovic. ,,De overstap van Malmö naar Ajax was een moeilijke. Ik was jong, alleen en ik ging naar een grote club, die altijd moet winnen. Ik ben hard blijven trainen en nu speel ik meer in teamverband. Altijd heb ik geweten dat als het eenmaal zou gaan, dat het ook goed zou gaan. Ik voel me licht en speel nu met veel zelfvertrouwen.''
Dat heeft Zlatan Ibrahimovic mede te danken aan zijn trainer Ronald Koeman. ,,De trainer praat veel met me en hij is heel eerlijk. Zijn manier van werken geeft me een goed gevoel.'' Ook krijgt de spits af en toe wat tips van een beroemde voorganger, Marco van Basten. ,,Hij is een legende'', zegt Ibrahimovic bewonderend. ,,En je kan met hem lachen. Van Basten is heel grappig.''
Dat goede gevoel vertaalt zich steeds vaker in uitstekende prestaties in de wedstrijden van Ajax. Het Champions-Leagueduel tegen Arsenal betekende de eerste maal in een lange reeks wedstrijden dat Ibrahimovic niet scoorde. ,,Het gaat goed. Ik vond de wedstrijden tegen PSV en Feyenoord twee van de betere, maar het belangrijkste is dat er een vaste lijn in zit. Het gaat 'steady'.''
,,Scoren is voor mij bonus'', vindt Zlatan, die als eerbetoon aan zijn Bosnische vader en Kroatische moeder weer als Ibrahimovic door het voetballeven wil gaan. ,,Ik wil vooral lekker voetballen. Als je bij Ajax speelt, moet je overal goed in zijn. Wel heb ik van te voren gezegd dat ik minstens vijftien doelpunten wil maken dit seizoen.''
Om tot topprestaties te komen, is een beetje druk niet erg voor de Zweed. ,,Er moet concurrentie zijn. Dat houdt je scherp.'' Ook het spelen van belangrijke wedstrijden heeft geen verlammende uitwerking. ,,Het is beter voor mij als er wat druk op staat. Ik kan er wel tegen en zo niet, dan helpen we elkaar in het team. Topteams zijn altijd op een goede manier ontspannen.''
De mogelijkheden lijken onbeperkt voor Ibrahimovic. ,,Ik wil zo goed worden als ik kan. Met Ajax hebben we in Nederland alles al gewonnen. Nu wil ik zien hoever we kunnen gaan. Ik moet prijzen binnenhalen. Met Ajax en met het Zweedse elftal.'' De jeugdigheid van het huidige Ajax vormt voor hem geen beletsel. ,,We winnen toch? Ik denk dat we met dit team ver kunnen komen. Het is belangrijk dat we ons professioneel opstellen. Om te winnen moet je gefocust zijn. De mensen hebben nu weer respect voor Ajax. Als wij gaan spelen, gaan we ervan uit dat we winnen. Zo moet je natuurlijk ook denken. Dat is het 'winning instinct'.''
De 21-jarige spits dicht zijn ploeg een goede kans toe om dit jaar al ver te komen in de Champions League. ,,In deze ronde spelen we nog twee keer thuis en wij zijn in eigen huis nog sterker dan uit. In een uitwedstrijd moet je voorzichtiger zijn. Arsenal had niet zoveel respect voor ons van te voren, waarschijnlijk omdat we nog jong zijn. Maar we spelen goed voetbal en halen prima resultaten.''
,,Ik denk niet dat we al te veel bezig zijn met de thuiswedstrijd tegen Arsenal'', aldus Ibrahimovic. ,,Iedereen concentreert zich op de eerstvolgende tegenstander, en dat is Utrecht. Heeft Ajax daar uit al in geen tijden gewonnen? Dat gaan we dan veranderen zondag'', klinkt het strijdbaar.
De sfeer binnen het team is goed, vindt Zlatan. ,,Er is goede vriendschap onderling. We vertrouwen en steunen elkaar.'' Ibrahimovic gaat tegenwoordig voorop in de strijd. Verdedigers bij de tegenstander weten inmiddels dat het een moeilijke wedstrijd voor hen gaat worden met de Zweed in de punt van de aanval bij Ajax. Ontzag voor zijn opponenten heeft hij niet. ,,Ik heb wel tegen goede verdedigers gespeeld, maar ik ben nog niet in een situatie geweest dat ik dacht: wat is die jongen moeilijk te bespelen.''
--------------------------------------------------------------------------------
Mooie repotage, hij blijft nog lang bij ajax dus mido: zeg maar dag met je handje
Poll: Wat moet er met Mido gebeuren?
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen
quote:Ik zeik helemaal niet meer over die overtreding ,maar goed een slow chat over dit moet in ONZ..
Op zaterdag 22 februari 2003 12:14 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Jij zit ruim 2 weken na dato nog steeds te janken om het feit dat Jol niet floot voor die 'overtreding' van Van Persie!
Ben benieuwd of je vorig jaar met Machlas de vallende zwaan net zo hard aan roepen was dat Jol zo schandalig floot.
Vast niet!
[off-topic]
Ik zou trouwens niet weten wat ik uberhaupt in de politiek te zoeken heb!
[/off-topic]
Ik denk ook dat Koeman een beetje overdrijft nu, het kan wel zo zijn dat Mido zich niet aan de regels houdt, maar als je zijn verhaal leest valt het allemaal wel mee. En het heeft we als gevolg gehad dat je verzwakt tegen Utrecht begint. Niet dat ik zeg dat we met Mido niet verloren zouden hebben, maar dat weet je dus nooit, het was wel een feit dat Ajax iets beter was maar geen doelpunten maakte, en wie kan je daarvoor inzetten? Juist....
Maar goed, we zullen wel weer zien hoe het afloopt...
Mido is goed, maar hij moet niet denken dat ie god zelf is.....je hebt nu eenmaal verplichtingen bij een topclub als AJAX.
Dit was echter de druppel, gister op Canal + vertelde hij dat Mido al tijden zich niet aan de regels hield......
En over gister, tsja, jammer, we hadden hem goed kunnen gebruiken (net als tegen Arenal woensdag) maar eruit=eruit.
En inderdaad, zoveel spitsen heeft Ajax niet op het moment...
Hij heeft weldegelijk zn kwaliteiten en ben er zeker niet voor om hem te verkopen. Je moet altijd wel een 2e spits klaar hebben staan voor beslures enzo.
Ik denk dat ze tegen Arsenal echt op scherp gaan staan. Ze weten nu allemaal hoe die arsenal spelers in het echt zijn dus het zijn niet meer die grote namen maar "normale" voetballers.
Pienaar zal nu wel extra aangepakt worden dus nu moet iemand anders die rol proberen over te nemen. Met een goede taktische aanvallende opzet moet je zo door die op 1 lijn staande verdediging heen kunnen lijkt.
Wie de jeugd heeft,heeft de toekomst
quote:Verkeer topic lijkt me.
Op maandag 24 februari 2003 22:49 schreef chelloboy het volgende:
In het Philips Stadion heeft Jong PSV de competitiewedstrijd tegen Jong Ajax met 1-0 gewonnen. Het enige doelpunt werd in de 50ste minuut gescoord door PSV'er Evren. PSV had het betere van het spel in een wat saaie wedstrijd en de beste kansen waren ook voor de thuisclub. De broers Ronald en Erwin Koeman zaten naast elkaar op de tribune. De Egyptische spits Mido werd behoorlijk uitgefloten door het talrijke opgekomen publiek. De toegang in het Philips Stadion was gratis. De gehele eerste ring op Zuid was daardoor volgelopen met een kleine 4500 supporters. Aan de kant van PSV stonden o.a. Leandro, Park, Van der Schaaf, Coutinho en Gakhokidze in de basis. Aan de kant van Jong Ajax deden o.a. Mido, O'Brien, Yakubu en Seedorf mee.
![]()
Wie de jeugd heeft,heeft de toekomst
AMSTERDAM (ANP) - Mido is terug in de selectie van Ajax. Op verzoek van zijn ploeggenoten heeft coach Ronald Koeman de Egyptische voetballer in genade aangenomen. De aanvaller is inzetbaar voor het Champions League-duel woensdag met de Engelse formatie Arsenal. Koeman zette Mido vorige week om disciplinaire reden terug naar het tweede elftal.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Hoorde ik deze trainer afgelopen zondag niet zeggen dat hij nog liever met tien man speelt dan dat hij Mido weer in de selectie op zou nemen?
Standvastig en principieel hoor
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 15:37 schreef SCH het volgende:Standvastig en principieel hoor
![]()
quote:idd. Hij zei dat Mido niet mee zou doen tegen Arsenal. En vd Vaart ook zeker niet.
Op dinsdag 25 februari 2003 15:37 schreef SCH het volgende:
Mido terug in selectie AjaxAMSTERDAM (ANP) - Mido is terug in de selectie van Ajax. Op verzoek van zijn ploeggenoten heeft coach Ronald Koeman de Egyptische voetballer in genade aangenomen. De aanvaller is inzetbaar voor het Champions League-duel woensdag met de Engelse formatie Arsenal. Koeman zette Mido vorige week om disciplinaire reden terug naar het tweede elftal.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Hoorde ik deze trainer afgelopen zondag niet zeggen dat hij nog liever met tien man speelt dan dat hij Mido weer in de selectie op zou nemen?
Standvastig en principieel hoor![]()
quote:Hij laat dus zijn oren hangen als de rest van het team daar om vraagt.
Op dinsdag 25 februari 2003 15:43 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
. Wat ben je weer lekker kansloos bezig..
Er staat Op verzoek van zijn ploeggenoten.
Als hij dat dus niet zou doen, zou er nog meer onrust binnen het team komen..
Verstandige beslissing dus...
Koeman staat dus niet boven de ploeg?
Ik vroeg het me gewoon af hoor, ze moeten het bij Ajax zelf maar weten maar dit wekt toch enige verbazing.
quote:Wat een onzin zeg, natuurlijk staat Koeman boven de ploeg.
Op dinsdag 25 februari 2003 15:47 schreef SCH het volgende:[..]
Hij laat dus zijn oren hangen als de rest van het team daar om vraagt.
Je had hem afgelopen weekend moeten horen, het was een keihard punt en Mido zou niet zonder meer zomaar terugkeren.Koeman staat dus niet boven de ploeg?
Ik vroeg het me gewoon af hoor, ze moeten het bij Ajax zelf maar weten maar dit wekt toch enige verbazing.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 25-02-2003 17:41]
quote:Vind het een goede actie hoor.
Op dinsdag 25 februari 2003 17:38 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Wat een onzin zeg, natuurlijk staat Koeman boven de ploeg.
Maar als de spelersgroep het verzoekt is het niet meer dan logisch dat ie het doet..
quote:Jullie praten wel alles goed zeg.
Op dinsdag 25 februari 2003 17:38 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Wat een onzin zeg, natuurlijk staat Koeman boven de ploeg.
Maar als de spelersgroep het verzoekt is het niet meer dan logisch dat ie het doet..
Als de spelers denken dat zij Mido nodig hebben in het team is het alleen maar goed van Koeman dat ie um alsnog terug neemt.
Hij denkt dus niet aan zichzelf, maar aan het team. Goed voor het vertrouwen tussen spelers en coach imo..
Heb je hem in het weekend niet gehoord?
Hij is in ieder geval geen standvastig man, geen man van zijn woord: liever met tien man dan dat Mido terug komt
quote:Leuke smoes. Je moet lezen:" Onder druk van de directie die de aandeelkoers in de gaten houdt en geen kapitaalvernietiging toestaat"
Op dinsdag 25 februari 2003 15:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Er staat Op verzoek van zijn ploeggenoten.
,,Natuurlijk speelt het mee dat we Mido nodig hebben. Er is nog maar een spits in de selectie. Ik heb veel vertrouwen in deze spelers, dus daarom heb ik naar hen geluisterd. Het is nu wel de allerlaatste kans. Ook de groep accepteert nu niets meer. De situatie heeft alles wel in een stroomversnelling gebracht. Hopelijk kunnen we Mido weer gebruiken zoals vorig jaar.''
,,Wat je ook doet, mensen zullen altijd zeggen 'die heeft daar niets te vertellen'. Ik weet wel hoe het zit. De groep is een eenheid, waar er eentje buiten viel. Er is hard over gesproken. Alles is gericht op het resultaat. Of het de voorbereiding op Arsenal verstoord heeft, weten we pas na de wedstrijd.''
quote:Denken-in-teamverband.
Op dinsdag 25 februari 2003 17:50 schreef SCH het volgende:
Hij is in ieder geval geen standvastig man, geen man van zijn woord: liever met tien man dan dat Mido terug komt
quote:Dan moet hij niet van die stoere uitspraken doen. Hij heeft zich nu al gediskwalificeerd als eventuele bondscoach
Op dinsdag 25 februari 2003 18:28 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Denken-in-teamverband.
quote:Je hebt er duidelijk geen verstand van
Op dinsdag 25 februari 2003 23:21 schreef SCH het volgende:[..]
Dan moet hij niet van die stoere uitspraken doen. Hij heeft zich nu al gediskwalificeerd als eventuele bondscoach
Maar ik hoop dat Koeman nog lang blijft, echt een topcoach, hoe hij omgaat met alle situaties etc., geweldig.
Ik ben zeer tevreden over Koeman als Ajax-coach.
quote:Toegeven dat hij zwakke uitspraken heeft gedaan, is blijkbaar erg moeilijk. Een coach met kloten zou Mido nog een weekje buiten de ploeg hebben gehouden. Maar fijn dat je zo tevreden bent
Op dinsdag 25 februari 2003 23:35 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Je hebt er duidelijk geen verstand van
Maar ik hoop dat Koeman nog lang blijft, echt een topcoach, hoe hij omgaat met alle situaties etc., geweldig.
Ik ben zeer tevreden over Koeman als Ajax-coach.
quote:Teambelang gaat voor alles, als het team ontevreden is loopt het niet lekker en heb je er nog meer nadelen van.
Op dinsdag 25 februari 2003 23:45 schreef SCH het volgende:[..]
Toegeven dat hij zwakke uitspraken heeft gedaan, is blijkbaar erg moeilijk. Een coach met kloten zou Mido nog een weekje buiten de ploeg hebben gehouden. Maar fijn dat je zo tevreden bent
Maar dat begrijp jij vast niet
quote:Dat begrijp ik heel goed.
Op dinsdag 25 februari 2003 23:50 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Teambelang gaat voor alles, als het team ontevreden is loopt het niet lekker en heb je er nog meer nadelen van.
Maar dat begrijp jij vast niet
Je gaat alleen niet in op de kern van het punt. De uitspraken van Koeman: ik speel nog liever met tien man dan dat Mido terugkomt. Dat is twee (!) dagen later al niks meer waard en dat vind ik geen sterke beurt. Vogens mij is het ook teambelang om consequent te zijn.
quote:Hij vond dat ja, dat vind die nu nog. Of heb je hem horen zeggen dat die dat niet vond?
Op dinsdag 25 februari 2003 23:52 schreef SCH het volgende:[..]
Dat begrijp ik heel goed.
Je gaat alleen niet in op de kern van het punt. De uitspraken van Koeman: ik speel nog liever met tien man dan dat Mido terugkomt. Dat is twee (!) dagen later al niks meer waard en dat vind ik geen sterke beurt. Vogens mij is het ook teambelang om consequent te zijn.
Maar omdat het team dat wil gaat hij toch overstag, tegen zijn zin in.
De spelers en hij kunnen toch wel een andere mening erop nahouden, alleen hebben de spelers het nu voor het zeggen in deze situatie.
Maargoed, LB allemaal.
quote:Wilde de spelersgroep van Persie ook terughebben?
Op woensdag 26 februari 2003 18:35 schreef MR_Appelflap het volgende:
Lijkt een beetje op het verhaal "van persi", die is ook in genade teruggekomen. Hij speelt nu geweldig, dus mag dat zeker wel ?
quote:Manchester, here we come
Op woensdag 26 februari 2003 23:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
We gaan naar Manchester....
quote:NOS TT
Technisch directeur Leo Beenhakker en
coach Ronald Koeman hebben Ahmed 'Mido'
Hossam voor de rest van het seizoen
teruggezet naar de selectie van Jong
Ajax.De aanvaller wordt gestraft naar
aanleiding van uitspraken die hij in
diverse media deed na afloop van het
Champions League-duel met Arsenal.
Ruim een week geleden zette Koeman de
Egyptenaar ook al uit de selectie.Daar
lagen toen disciplinaire redenen aan
ten grondslag.Afgelopen dinsdag werd
Mido,op aanraden van de A-selectie,weer
bij het eerste gehaald.
Beenhakker heeft Mido,die in september
ook al eens uit de selectie werd gezet,
voorlopig op non-actief gesteld.
quote:*zucht*
Ahmed 'Mido' Hossam is weer uit de A-selectie van Ajax verwijderd. Technisch directeur Leo Beenhakker en coach Ronald Koeman hebben besloten de Egyptische aanvaller voor de rest van het seizoen te verbannen naar het tweede elftal. De reden daarvoor zijn uitlatingen die Mido deed na afloop van Ajax-Arsenal, woensdag.
Jammer, ms wel logische actie van Ajax, maar toch...
quote:
Dat vond ook de weer in genade genomen Mido, de Egyptische spits die de moegestreden Ibrahimovic zeven minuten voor tijd mocht vervangen. "Ik vond het prachtig dat ik er weer bij was", zei de aanvaller die vorige week door Koeman uit de selectie werd gezet. "Ik respecteer de beslissing van de trainer en ga er alles aan doen dat dit nooit meer zal gebeuren."
Dan hebben we dus alleen Zlatan en Boukhari op dit moment, en het schijnt niet mogelijk te zijn om Machlas terug te halen. Dat laatste vindt ik zeker niet erg, maar goed Ajax heeft toch wel een probleem.
Mido heeft een paar dagen geleden van Koeman te horen gekregen dat Ajax nu met 2 spitsen wilde spelen, namelijk met Mido en Zlatan. Waarschijnlijk heeft Mido toen
gedacht mooi " ze hebben mij nodig dus ik kan doen en laten wat ik wil "
Althans dit dachten ze bij het Radio 1 journaal.
btw Mido heeft wel een vette auto, een Lamborgini of een Ferrari
Lekker nuttig ook in Nederland...
Volgend seizoen een nieuwe spits kopen en Quansah ook terughalen.
Wel klote dat Nando Rafael het land uit moest, die hadden we goed kunnen gebruiken.
quote:Super jammer! die jongen was erg goed.
Op vrijdag 28 februari 2003 17:49 schreef methodmich het volgende:Wel klote dat Nando Rafael het land uit moest, die hadden we goed kunnen gebruiken.
Kan Wamberto voorlopig niet spelen op de positie van Andy v/d Meyde?
Wamberto is volgens mij nog steeds een goede voetballer, als ik mocht kiezen tussen Van der Meyde en Wamberto dan koos ik voor Wamberto.
klotezooi! Ajax's scorend vermogen is al zo laag.
Wat zou ie nou weer gedaan hebben dan, na die uitspraken eerst dat het nooit meer zou gebeuren etc?
Weer een goeie speler weg omdat ie wat eigenwijs is.....
quote:Liever met 10 man dan met vd Meyde...
Op vrijdag 28 februari 2003 17:40 schreef GerardVanAs het volgende:
Machlas vertrok precies op het verkeerde moment. We moeten het nu voorlopig in de competititie stellen zonder Mido en vd Meyde, en in de CL is vd Meyde er dan weer wel.
Laat die twee echt heeeeeeeeeeeeeeeeel snel oprotten
quote:Zlatan's collega.........
Op vrijdag 28 februari 2003 18:30 schreef Juan Zueco het volgende:
Wat heeft Mido eigenlijk precies gezegd?J.
G1Ace dat is wel jammer, anders kon hij mooi voor Andy invallen.
19 jaar en dan zo reageren, maarja het zit in de cultuur hae
quote:IDD, land uit!
Op vrijdag 28 februari 2003 18:50 schreef Netanyahu het volgende:
Heerlijk opzouten met die *piep*
Laat hem maar eens zo de arrogante meneer uit te gaan hangen in Egypte !19 jaar en dan zo reageren, maarja het zit in de cultuur hae
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |