abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer donderdag 11 februari 2021 @ 08:52:54 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_197939018
Goedemorgen,

Na twee keer aangereden te zijn terwijl ik stilstond, ben ik nu voornemens om in mijn (lease)auto een dashcam te laten bouwen.
Ik wil liever geen 12v kabel over mijn dashboard, dus inbouwen is dan de enige optie en ik ben niet handig genoeg om dat efficient zelf te doen.

Nu zat ik zo eens te kijken:

https://www.dashcams.eu/d(...)shcam-inbouwservice/

En dit is best duur. Mijn enige eis is fullHD voor en achter en kentekens moeten gewoon goed zichtbaar zijn. Parkeerbeveiliging is niet nodig, het gaat me puur om de ritten.

Iemand ervaring met het laten inbouwen (ik woon in omgeving utrecht). Heeft het zin om 200 meer uit te geven aan een goede dashcam, of werken die van 100/200 net zo goed?

Alvast bedankt!
pi_197939042
Zorg iig dat de dashcam met minimaal 60 fps in de gewenste resolutie opneemt.
Bij het terugkijken van 30 fps footage viel het me op dat kentekens van auto's die op je afkomen vaak een soort "blur" zijn.

YouTube staat vol met reviews van dashcams, ook hoe ze presteren in het donker of volle zon.
  Official ESF Kreviewer donderdag 11 februari 2021 @ 09:00:48 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_197939107
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
YouTube staat vol met reviews van dashcams
Ja, daarom zie ik door de bomen het bos niet meer. 1000 reviews, youtube. Iedereen zegt dat een ander de beste is.
pi_197939815
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, daarom zie ik door de bomen het bos niet meer. 1000 reviews, youtube. Iedereen zegt dat een ander de beste is.
Ik vergelijk de beelden die ik zie, hoe vloeiend is het, hoe goed zijn details zichtbaar, etc.
Wil je er ook een parkeermodus (sentry mode) op hebben? Dan heb je vaak nog een extra accu-pack nodig.

Dan zie je tenminste ook nog wie er tegen je auto aanwandelde met een winkelkar terwijl je door de Appie liep.
pi_197940130
Zo, duur geintje inderdaad. Zoveel werk is inbouwen toch niet :o
Ik begin er zelf ook niet aan hoor, heb gewoon 2 zichtbare usb-kabels door de auto lopen naar de sigarettenaansteker...
  Official ESF Kreviewer donderdag 11 februari 2021 @ 10:12:05 #6
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_197940327
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

Wil je er ook een parkeermodus (sentry mode) op hebben? Dan heb je vaak nog een extra accu-pack nodig.

Zie OP.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:00 schreef Piles het volgende:
Zoveel werk is inbouwen toch niet
Ik begin er zelf ook niet aan hoor, heb gewoon 2 zichtbare usb-kabels door de auto lopen naar de sigarettenaansteker...
Zie OP.
pi_197940526
Ehm? Inbouwen?

Bij elke dashcam zit een 3m kabel.

Je stopt die kabel in je 12v contact (eventueel splitter). Vervolgens trek je die kabel naar beneden onder je matje rechts en vervolgens langs de deur omhoog, langs je raam naar de spiegel. Overal langs die route duw je de kabel in de randen / onder de rubbers. En ja dit kan bij elke auto.

Je ziet er vervolgens helemaal niks meer van.

Voila, zelf "ingebouwd".

Oh, en om een zoektoch te besparen, de VIOFO A119 V3 van ongeveer 100 euro is beter dan de meeste duurdere dashcams. Zoek maar op YT.

Als je bereid bent om 700 te betalen, ik doe het voor de helft inc camera ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door DX11 op 11-02-2021 10:31:43 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Official ESF Kreviewer donderdag 11 februari 2021 @ 11:07:00 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_197941286
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:25 schreef DX11 het volgende:
VIOFO A119 V3
Volgens mij heeft mijn auto niet eens een 12v aansluiting meer bij het dashboard. Misschien nog 1 in de armsteun oid, maar dat is ook kut.

Die VIOFO, heeft die beide kanten op of alleen vooruit? Volgens mij dat laatste en dat is niet wat ik zoek.
pi_197941792
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:25 schreef DX11 het volgende:
Ehm? Inbouwen?

Bij elke dashcam zit een 3m kabel.

Je stopt die kabel in je 12v contact (eventueel splitter). Vervolgens trek je die kabel naar beneden onder je matje rechts en vervolgens langs de deur omhoog, langs je raam naar de spiegel. Overal langs die route duw je de kabel in de randen / onder de rubbers. En ja dit kan bij elke auto.

Je ziet er vervolgens helemaal niks meer van.

Voila, zelf "ingebouwd".

Maar dan heb je nog steeds zo'n lelijke plug in je sigarettenaansteker (grappig dat dat ding nog steeds zo heet :P ) Met een hardwire kit van 3 euro kun je het heel eenvoudig zelf ook inbouwen. Kabeltje wegduwen achter de panelen en rechtstreeks op de zekeringenkast aansluiten. Beetje uitzoekwerk en dat kost je max. 2 uur denk ik.
Don't let my username fool you...
pi_197942172
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:07 schreef Kreator het volgende:

Die VIOFO, heeft die beide kanten op of alleen vooruit? Volgens mij dat laatste en dat is niet wat ik zoek.
Als je ook achter wil, zou ik altijd voor 2 cams gaan denk ik. Niet voor een dubbele, zeker niet als je kentekens / details van de achterligger wil kunnen zien.
pi_197944227
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:36 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar dan heb je nog steeds zo'n lelijke plug in je sigarettenaansteker (grappig dat dat ding nog steeds zo heet :P ) Met een hardwire kit van 3 euro kun je het heel eenvoudig zelf ook inbouwen. Kabeltje wegduwen achter de panelen en rechtstreeks op de zekeringenkast aansluiten. Beetje uitzoekwerk en dat kost je max. 2 uur denk ik.
Aangezien ts zelf niet handig is, is de plug misschien wel een betere optie. Scheelt toch ff 500 euro met laten doen.
pi_197953082
150¤ inbouwkosten voor een half uurtje werk is best duur. Veel meer dan je A stijl lostrekken en die kabel langs het plafond trekken is het niet.
.
pi_197953480
A stijl lostrekken hoeft niet eens. De kabel kan je er gewoon achter duwen met de hand of eventueel iets van een plastic stokje / pasje oid.
pi_201817018
Beetje oud Topic maar wil toch mijn ervaringen even delen. Heb ook een dashcam laten inbouwen bij een webshop.

Mij werd aangeraden om dit bij de dealer te laten doen maar ben toch zelf wat gaan knutselen. Heb er een 'Continue voeding' bij aangeschaft, die werkt eigenlijk als vervanging voor de sigarettenvoeding. Deze sluit je aan bij de zekeringskast van de auto.

In de voeding zit een beveiliging die ervoor zorgt dat de accu niet leeg loopt en door de voeding wordt ook de parkeerstand automatisch in- en uitgeschakeld. Het installeren heeft me niet meer dan een uur gekost en je hebt er eigenlijk alleen een schroevendraaier voor nodig.

[ Bericht 24% gewijzigd door dick_laurent op 19-10-2021 13:42:54 ]
pi_201861899
Een mattie van me heeft een aliexpress dashcam gehaald, aangesloten bij de regensensor onder het raam en daar ook stroom vanaf gepakt. Geen draadjes dus enzo en kan altijd filmen, ook als je auto stil staat blijkbaar. Trekt dus wel je accu leeg :')

Volgens mij is het deze: https://www.aliexpress.co(...)00023303150794%22%7D
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 21 januari 2022 @ 14:04:06 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203300264
Kick!

Iemand nog aanbevelingen voor een dashcam?
Mijn oude El Cheapo doet het niet meer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_203300660
Heb zelf deze ben er wel tevreden over. Alleen de achter camera zie je slecht de nummerplaten

https://www.xiaomiproduct(...)-plus-a500s-gps.html
  vrijdag 21 januari 2022 @ 15:33:43 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203301658
Thnx!

Lijkt geschikt. Ik ga eens even wat rondneuzen.
  maandag 24 januari 2022 @ 13:04:23 #19
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_203344107
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 14:33 schreef thaeastwood het volgende:
Heb zelf deze ben er wel tevreden over. Alleen de achter camera zie je slecht de nummerplaten

https://www.xiaomiproduct(...)-plus-a500s-gps.html
Ik heb deze ook, zonder camera achter.
Superblij mee en de kwaliteit is perfect.
pi_203347504
In de auto zit de Nordväl DC103
Ookal is het 1080P. Het beeld is uitstekend
zowel de voor als achter camera.

En op mijn Elektro scooter de
Innovv K5 2CH Dual True 4K Wifi GPS
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  maandag 24 januari 2022 @ 18:34:24 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203348604
Die Xiaomi lijkt wel veel voor weinig. :)
pi_203746652
https://www.action.com/nl-nl/p/nor-tec-dual-dashcam/

Action dashcam, drie tientjes. Iemand ervaring mee?
pi_203774245
Ja, is een waardeloos ding, slecht beeld, slechte ophanging en slecht in te stellen. niet kopen!!!
Citroën DSuper bjr 1972-118 pk--Citroën C4 Cactus bjr 2018-110pk
pi_216341016
Hallo allemaal

van @dick.laurent mocht ik geen nieuwe topics meer openen. Dus daarom heb ik dit oude topic gevonden.

Ik wil graag een dashcam vóór en achter, onder de 100 euri, die GEMAKKELIJK te gebruiken is. Als in, op een knop drukken en hij start met opnemen, nog een knop om het op te slaan dan wel te wissen (opslaan alleen als er iets is gebeurd dan zet ik het op de computer).

Dus echt een SIMPEL werkende dashcam. Dan mag hij best wat inleveren op de beeldkwaliteit of hoogtechnische snufjes,zolang een achterlijke hem maar kan bedienen.

Heeft iemand daar tips voor? Het is voor de verzekering ook zegmaar.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 13:31:57 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216341137
Viofo is redelijk toonaangevend momenteel, geloof ik. Zelf ff kijken welke. Heb zelf sinds een maand de 119 mini 2, maar die kijkt alleen vooruit. Ik heb geen zin in bedrading naar achterklep en hardwiring.
Iets meer dan ¤100. https://www.viofo.nl/
pi_216341439
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 13:31 schreef Hyperdude het volgende:
Viofo is redelijk toonaangevend momenteel, geloof ik. Zelf ff kijken welke. Heb zelf sinds een maand de 119 mini 2, maar die kijkt alleen vooruit. Ik heb geen zin in bedrading naar achterklep en hardwiring.
Iets meer dan ¤100. https://www.viofo.nl/
Dta zijn echt mooie dingen hoor maar kan dit niet toch iets goedkoper zegmaar
pi_216342325
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 13:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal

van @:dick.laurent mocht ik geen nieuwe topics meer openen.
Heel begrijpelijk.

quote:
Ik wil graag een dashcam vóór en achter, onder de 100 euri, die GEMAKKELIJK te gebruiken is. Als in, op een knop drukken en hij start met opnemen, nog een knop om het op te slaan dan wel te wissen (opslaan alleen als er iets is gebeurd dan zet ik het op de computer).

Dus echt een SIMPEL werkende dashcam. Dan mag hij best wat inleveren op de beeldkwaliteit of hoogtechnische snufjes,zolang een achterlijke hem maar kan bedienen.

Heeft iemand daar tips voor? Het is voor de verzekering ook zegmaar.
Dashcams gaan normaal gesproken opnemen zodra je de auto start en de dashcam stroom krijgt.
En als je de auto stopt, gaan ze na enkele seconden weer uit, tenzij er een accu / condensator in zit (of een powerbank aan hangt) om wat langer op te nemen.

Het bewaren van een situatie kan op 2 manieren:
- met een bewaarknop die je indrukt als er iets gebeurd is dat je wil bewaren, hij bewaart dan x seconden voordat het gebeurde tot x seconden daarna, afhankelijk van de cam en de instellingen.
- door g-krachten als trigger te gebruiken, dat kan een aanrijding zijn maar ook iets te hard over een drempel gaan

De eerder genoemde Viofo camera's zijn prima, DOD heb ik zelf nog ergens liggen, werkt ook goed.

Verder... "voor de verzekering" ga je er vanuit dat een ander fout zit, waarschijnlijk? Ga eerst maar eens 50.000km schadevrij rijden, dan ben je ervaren.
pi_216342364
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heel begrijpelijk.
[..]
Dashcams gaan normaal gesproken opnemen zodra je de auto start en de dashcam stroom krijgt.
En als je de auto stopt, gaan ze na enkele seconden weer uit, tenzij er een accu / condensator in zit (of een powerbank aan hangt) om wat langer op te nemen.

Het bewaren van een situatie kan op 2 manieren:
- met een bewaarknop die je indrukt als er iets gebeurd is dat je wil bewaren, hij bewaart dan x seconden voordat het gebeurde tot x seconden daarna, afhankelijk van de cam en de instellingen.
- door g-krachten als trigger te gebruiken, dat kan een aanrijding zijn maar ook iets te hard over een drempel gaan

De eerder genoemde Viofo camera's zijn prima, DOD heb ik zelf nog ergens liggen, werkt ook goed.

Verder... "voor de verzekering" ga je er vanuit dat een ander fout zit, waarschijnlijk? Ga eerst maar eens 50.000km schadevrij rijden, dan ben je ervaren.
Als ik zelf fout zit, wil ik ook het filmpje hebben. Alleen krijgt de verzekering deze dan niet.
pi_216342370
Ik zal eens zoeken op DOD. Ik wil liever een goedkopere camera die wat pixelachtiger filmt, dan een duurdere met haarscherp beeld. Zolang het kenteken nog enigszins leesbaar is is het wel goed genoeg.
pi_216342473
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 15:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik zal eens zoeken op DOD. Ik wil liever een goedkopere camera die wat pixelachtiger filmt, dan een duurdere met haarscherp beeld. Zolang het kenteken nog enigszins leesbaar is is het wel goed genoeg.
Kenteken is in de praktijk niet leesbaar op "pixelachtige" webcams.

Webcams hebben van zichzelf een grote kijkhoek dus is een hogere resolutie wel nodig.
Een hoge framerate van 60 fps is ook fijn, omdat je anders bewegende kentekens niet scherp krijgt, dat wordt een blur.

Maar om te zien wie er van links kwam is een 0,3 megapixel wel genoeg, het is net wat je wil.
pi_216342543
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 15:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als ik zelf fout zit, wil ik ook het filmpje hebben. Alleen krijgt de verzekering deze dan niet.
Dat zou ik niet te snel stellen. Dat kan bij een aanrijding prima door hulpdiensten in beslag genomen worden als bewijs. Als je zelf nog in staat bent om het SD-kaartje door te slikken, dan uiteraard niet.
pi_216342580
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 16:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat zou ik niet te snel stellen. Dat kan bij een aanrijding prima door hulpdiensten in beslag genomen worden als bewijs. Als je zelf nog in staat bent om het SD-kaartje door te slikken, dan uiteraard niet.
Bij echt een groot ongeluk zal het sowieso wel duidelijk zijn wiens schuld het is toch. Laten we hopen dati k dat niet mee hoef te maken... Ik heb het toch gepresteerd om te fietsen zonder ongeluk en dat al mijn leven lang, wel wat close calls gehad maar dat kwam vooral doordat ik onder invloed fietste, zeker als student. Autorijden kan niet onder invloed dus laten we hopen dat alles goed blijft gaan.
pi_216342593
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 16:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Kenteken is in de praktijk niet leesbaar op "pixelachtige" webcams.

Webcams hebben van zichzelf een grote kijkhoek dus is een hogere resolutie wel nodig.
Een hoge framerate van 60 fps is ook fijn, omdat je anders bewegende kentekens niet scherp krijgt, dat wordt een blur.

Maar om te zien wie er van links kwam is een 0,3 megapixel wel genoeg, het is net wat je wil.
Hmm. Dan is de camera van 25 euro bij de action misschien onvoldoende.

Maar omdat ik al redelijk ver in mijn budget ga zitten door een auto te kopen e.d. denk ik toch dat een duurdere dashcam pas later kan. Of ben ik nou dom bezig en is het goedkoop duurkoop?
pi_216342697
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 16:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Hmm. Dan is de camera van 25 euro bij de action misschien onvoldoende.
Het hangt van je wensen af.

quote:
Maar omdat ik al redelijk ver in mijn budget ga zitten door een auto te kopen e.d. denk ik toch dat een duurdere dashcam pas later kan. Of ben ik nou dom bezig en is het goedkoop duurkoop?
Ook dat hangt van je wensen af. Je hebt veel advies gekregen voor auto's binnen je budget en en een laag verbruik en kwam vervolgens zelf met een Dacia Duster omdat die wat "meer status" had, zoals je dat zelf formuleerde.

En kom nou... als je die ¤100 voor de dashcam dit kwartaal niet kan ophoesten, dan kan dat over 3 maanden toch alsnog? Als dat niet lukt zou ik ook maar niet aan een auto beginnen.
pi_216342740
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 16:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het hangt van je wensen af.
[..]
Ook dat hangt van je wensen af. Je hebt veel advies gekregen voor auto's binnen je budget en en een laag verbruik en kwam vervolgens zelf met een Dacia Duster omdat die wat "meer status" had, zoals je dat zelf formuleerde.
Na ja weet je wat het ook een beetje is, ik woon in een rijke VVD gemeente, en de lokale garage heeft weinig goedkopers dan die dacia staan. En ik koop auto's alleen in mijn eigen dorp.

Verder wil ik graag een trekhaak wat lastig wordt op een heel kleine auto.
pi_216342780
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 16:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Na ja weet je wat het ook een beetje is, ik woon in een rijke VVD gemeente, en de lokale garage heeft weinig goedkopers dan die dacia staan. En ik koop auto's alleen in mijn eigen dorp.
Dat is sowieso een bizarre instelling. Je beperkt je keuze daarmee gigantisch.

En ook in VVD-gemeenten rijden Toyota Yaris en dat soort auto's rond, vaak als 2e auto en dat is prima.

quote:
Verder wil ik graag een trekhaak wat lastig wordt op een heel kleine auto.
Hoe vaak ga je dat gebruiken? En waarom zou een trekhaak lastig zijn op een kleine auto?

Het alternatief voor een Dacia Duster is toch niet meteen een Aygo een Alto? Er zit nog heel wat tussenin.
Tenzij je wekelijks met paardentrailers gaat rijden, zie ik genoeg alternatieven.

Ik vind het allemaal flauwekul wat je uitkraamt. Je creëert echt je eigen drama.

En als je een Dacia Duster wil, koop je die. Advies is er om in de wind te slaan. Als jij dat mooi vindt en je krijgt dat goedkoop verzekerd en je kan de wegenbelasting en het hogere verbruik ophoesten, gewoon doen.

Maar ga dan niet zemelen over die laatste ¤75 extra voor een goede dashcam. Dat slaat compleet nergens op.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-01-2025 16:48:38 ]
  zaterdag 18 januari 2025 @ 17:44:15 #37
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216343526
Zoveel kans dat een dashcam zijn kosten gaat terugverdienen is er ook niet.
Ik heb zo'n ding omdat ik op een mooie dag een vallende meteoriet wil filmen. :P

Bekijk deze YouTube-video
pi_216344738
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 17:44 schreef Hyperdude het volgende:
Zoveel kans dat een dashcam zijn kosten gaat terugverdienen is er ook niet.
Ik heb zo'n ding omdat ik op een mooie dag een vallende meteoriet wil filmen. :P

Bekijk deze YouTube-video
De kans dat ik de postcodeloterij win is groter, maar áls er zoiets gebeurt is dit ook wel handig om te hebben ja.
pi_216366377
Ik heb een jaar of 10 geleden een ongeluk gehad wat wel mijn schuld was, maar duidelijk een gevolg was van een situatie die er voor gebeurde. Dat heb ik kunnen bewijzen door mijn dashcam beelden. Daarom ben ik toen wel schuldig bevonden door de rechter voor het aanrijden van het andere verkeer van rechts, maar zonder enige straf. Zonder de beelden was het een flinke boete en aantekening op strafblad geweest.
pi_216367292
Ik heb al een aantal jaar een dashcam in de auto. Aan het voor en achterraam. Een setje (2 kanaals). Dit setje op bol.com gekocht.

Aansluiting gewoon via sigarettenaansteker. Probleem alleen bij mijn auto (Ford) is dat er altijd spanning op de 12v van de sigarettenaansteker staat. Dus heb hier zelf een schakelaar tussen gebouwd. Moet elke keer schakelaar in en uitschakelen, maar bij de meeste merken gaat de spanning eraf als je de auto uitzet.
De dragen gewoon tussen de A stijl/dasboard, deurrubbers gedrukt. Zie je niets van

En ik heb een dashcam zonder klein monitor want daar kijk je toch niet op. en die zijn veel te groot.
Ik heb er al een paar keer wat aan gehad. Ben een keer slachtoffer geworden van geweld op een parkeerterrein van een supermarkt en omdat ik beelden van zowel voor als achter had, heb ik dit naar de politie gestuurd. Uiteraard anoniem want tegenwoordig staan je privegegevens op een aangifte en heb geen zin in een steen door mijn raam!
pi_216367633
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 15:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
Uiteraard anoniem want tegenwoordig staan je privegegevens op een aangifte en heb geen zin in een steen door mijn raam!
Hoeft niet perse, bij geweldzaken met kans op dreiging bied slachtofferhulp een tussen-postadres aan, erg tof van ze.
pi_216371646
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 16:30 schreef DX11 het volgende:

[..]
Hoeft niet perse, bij geweldzaken met kans op dreiging bied slachtofferhulp een tussen-postadres aan, erg tof van ze.
Ik heb net voor de eerste keer proef gereden in mijn eentje, dus zonder instructeur, en ik wilde bijna Slachtofferhulp bellen omdat ik zo zenuwachtig werd ervan :'(
pi_216375039
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 16:30 schreef DX11 het volgende:

[..]
Ik heb de politie gebeld en de situatie verteld. ze vertelde letterlijk dat bij een aangifte alle gegevens in het dossier komen te staan die beide partijen krijgen
pi_216378394
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 07:45 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ik heb de politie gebeld en de situatie verteld. ze vertelde letterlijk dat bij een aangifte alle gegevens in het dossier komen te staan die beide partijen krijgen
Ik zeg toch ook niet dat het niet zo is...

Alleen als je slachtofferhulp er bij betrekt dan worden ZIJ de 2e partij (als je dit verzoekt), dus dan komen hun contactgegevens er in te staan (voor jou). Ik heb het zelf ervaren, het is echt waar. Jouw zaak was slachtofferhulp niet bij betrokken, dus dan heb je dat niet ervaren.
pi_216443945
Ik heb deze goedkope dashcam gekocht bij de Action. Beter goedkoop, dan niks.

https://shop.action.com/n(...)nor-tec-dual-dashcam

Nou staat er in het instructieboekje dat je een draadje kunt verbinden aan de + van de achteruitrijlamp. Dus dat betekent dat -ie een signaal krijgt als deze lamp aan gaat (dat gebeurt dus zodra je hem in z'n achteruit zet)

Maar ik heb daar toch zo een verloop stukje voor nodig, of niet? Want dat verloop stukje zit er niet bij.

Volgens mij werkt het ook als je gewoon op de knop druk van het cameraatje hoor. Eigenlijk wil ik er een die altijd achteruit én vooruit filmt maar goed ik koop later wel een duurdere dit is goed als backup eigenlijk ook.

pi_216445665
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 22:44 schreef julian6 het volgende:
https://www.action.com/nl-nl/p/nor-tec-dual-dashcam/

Action dashcam, drie tientjes. Iemand ervaring mee?
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 22:20 schreef D-super het volgende:
Ja, is een waardeloos ding, slecht beeld, slechte ophanging en slecht in te stellen. niet kopen!!!
en dan
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 13:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik wil graag een dashcam vóór en achter, onder de 100 euri, die GEMAKKELIJK te gebruiken is.

[..]

Heeft iemand daar tips voor?
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 22:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb deze goedkope dashcam gekocht bij de Action. Beter goedkoop, dan niks.

https://shop.action.com/n(...)nor-tec-dual-dashcam

:|W

Ook gewoon exact DIE kopen he _O-
pi_216446365
Ja veel plezier met je pixels
pi_216446906
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 03:19 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
en dan
[..]
[..]
:|W

Ook gewoon exact DIE kopen he _O-
Ach het is beter dan niks toch ?

Het beeld dat ik zag op youtube zag er prima uit. Goed genoeg voor de verzekering. S nachts inderdaad kan beter maar ja. Hij was afgeprijsd voor 17 euro.
pi_216447092
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 09:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ach het is beter dan niks toch ?

Het beeld dat ik zag op youtube zag er prima uit. Goed genoeg voor de verzekering. S nachts inderdaad kan beter maar ja. Hij was afgeprijsd voor 17 euro.
Kan je er kentekens mee lezen?
pi_216447768
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 09:50 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Kan je er kentekens mee lezen?
Hangt ervan af hoe ver weg ze zijn. Ik had wel een review youtube filmpje gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')