abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197931785
Vorige week een laptop gekocht via de webshop van de MediaMarkt, maar na het openen en bekijken en uitproberen bevalt de laptop mij niet. Ik wil een andere laptop. Ik kan in de retour voorwaarden nergens lezen dat producten als een laptop niet retour genomen kan worden maar ik zou het toch nog graag willen horen of iemand hier ervaring mee heeft en of ze inderdaad niet moeilijk zullen gaan doen ?

De laptop is nog in nieuwstaat, compleet en in originele verpakking.
pi_197931902
Media markt is daar nogal moeilijk in.
Zijn al diverse topics over geweest.
Volgens mij halen ze een klein bedrag achterwege en krijg je dus niet het volledige bedrag retour.
(als de verpakking open is geweest)
pi_197932022
Ja, je mag het uitpakken en uitproberen. (dit kan niet met een dichte doos)
Ze moeten het volledige bedrag weer naar je overmaken.
pi_197932349
quote:
99s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:29 schreef Mr.Ping het volgende:
Eh whut. Bron?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_197932412
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:39 schreef Chinless het volgende:

[..]

Eh whut. Bron?
Gewoon standaard consumentenwetgeving.............
pi_197932417
Wat bevalt er dan niet aan die laptop?
pindazakje
pi_197932428
quote:

[..]

Eh whut. Bron?
https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijd
quote:
Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen. U mag bijvoorbeeld een broek passen. Maar u mag de broek niet dagen lang dragen en weer terugsturen. Deed u dit toch? En werd het product daardoor minder waard? Dan mag de verkoper de prijs verminderen. Hij moet dit wel eerst tegen u zeggen.

Mag ik de verpakking stukmaken?
Het is de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. En als u het product terugstuurt, moet u het weer netjes inpakken. Maakt u de verpakking stuk? En was de verpakking makkelijk te openen, zonder het stuk te maken? Dan kan het redelijk zijn dat de verkoper u kosten in rekening brengt.

De verpakking is verzegeld
U mag een verzegelde verpakking niet openmaken. Doet u dit toch? Dan zit u aan de koop vast. Voorbeelden zijn:

producten die niet meer schoon zijn als u ze uitprobeert, zoals ondergoed of een scheerapparaat
producten die gevaarlijk kunnen zijn zoals pillen
cd’s, dvd’s, usb-sticks met software
Mag ik downloaden of streamen?
Ook digitale inhoud zoals een app, e-book, game, film of muziek mag u uitproberen tijdens de bedenktijd. Dat betekent dat u het product 14 dagen lang kunt downloaden of online afspelen (streamen).

De verkoper mag wel met u afspreken dat u de bedenktijd verliest na downloaden of streamen. Dit moet hij volgens de regels doen:

vóór de koop krijgt u de vraag krijgt of u ermee akkoord gaat dat u aan de koop vastzit
na de koop krijgt u een bevestiging dat u aan de koop vastzit
Krijgt u geen vraag of bevestiging? Of krijgt u dit te laat? Dan hebt u wél bedenktijd. Ook als u de digitale inhoud al hebt afgespeeld of gedownload.
dag
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:43:28 #9
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_197932464
Anders kun je altijd het bedrag storneren
pi_197932548
Kocht jaren terug een laptop bij MM, deed hem open, vond hem zo traag. Startte na 20 minuten de factory recovery en deed hem weer in doos. Adapter en alle accesoires nog in de zakjes. Kreeg keurig mijn geld terug, moest alleen wel via de post retour, want de winkel nam geen geopende zaken terug.
.
pi_197937141
Mediamarkt is wat ik uit ervaring weet in de winkel vrij makkelijk met retourneren, gewoon geld terug. Online geen idee.
pi_197937816
quote:

[..]

Eh whut. Bron?
Artikel 6:230o BW.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197937823
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:43 schreef damsco het volgende:
Wait what?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 februari 2021 @ 03:21:42 #14
408813 crew  trein2000
pi_197958614
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 02:57 schreef baskick het volgende:

[..]

Artikel 6:230o BW.
Daar over gesproken, zouden ketens als action zich realiseren dat die aankopen via hun click en collect site een koop op afstand zijn? :D
zie email 27 oktober
pi_197959037
quote:
99s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:29 schreef Mr.Ping het volgende:
Dat is onzin hoor. Ik heb bij de mediamarkt gewerkt heel lang geleden, achter de servicebalie. Ik heb training gehad in die wetgeving.

Als jij in de winkel iets koop, dus niet op afstand en het product werkt gewoon (dus is niet kapot in de doos) hoeft de verkoper jou geen geld terug te geven. Als men dat wel doet is dat pure coulance.

Mediamarkt gaat daar veeeel ruimhartiger mee om dan ze wettelijk verplicht zijn. Wil je het product uitproberen kan dat in de winkel, zodra je afrekent is het van jou.

Edit: ooo laat maar is via de webshop. Dan heb je gelijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197959217
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 03:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar over gesproken, zouden ketens als action zich realiseren dat die aankopen via hun click en collect site een koop op afstand zijn? :D
😂😂😂😂 Je kan het proberen met een 1 euro aanschaf haha
  vrijdag 12 februari 2021 @ 08:37:47 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197959567
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 03:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Volgens mij werken ze daar sluw omheen door het als een reservering te behandelen. Zo wordt het ook uitdrukkelijk genoemd.

Er komt dan nog geen koopovereenkomst tot stand bij het reserveren, het is vrijblijvend.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 12 februari 2021 @ 08:44:47 #18
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197959675
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:43 schreef damsco het volgende:
Is dit nu een lopende grap, want ik zie dit vaker voorbij komen.

Storneren kan alleen bij machtigingen en niet eens bij alle soorten machtiging. De kans dat TS de laptop heeft gekocht op basis van een machtiging is zeer klein.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 12 februari 2021 @ 08:50:13 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197959754
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:44 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Is dit nu een lopende grap, want ik zie dit vaker voorbij komen.

Storneren kan alleen bij machtigingen en niet eens bij alle soorten machtiging. De kans dat TS de laptop heeft gekocht op basis van een machtiging is zeer klein.
Ja, al vrij oude grap. De user die erom bekend stond, zie ik al een tijd niet meer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197959825
Een laptop doos is meestal verzegeld, in dat geval is de MM niet verplicht deze terug te nemen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:06:45 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197959944
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:56 schreef boegschroef het volgende:
Een laptop doos is meestal verzegeld, in dat geval is de MM niet verplicht deze terug te nemen.
Dat geldt niet voor laptops. Zou een mooie boel worden, gaat iedereen gewoon zijn dozen verzegelen om om het herroepingsrecht heen te werken :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197960025
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat geldt niet voor laptops. Zou een mooie boel worden, gaat iedereen gewoon zijn dozen verzegelen om om het herroepingsrecht heen te werken :D
Die verzegeling op laptops is geldig vanwege de windows licentie. Dit valt onder het 'te registreren software' (dit was tenminste 10 jaar geleden zo toen ik nog laptops verkocht.)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:15:43 #23
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197960062
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:13 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Die verzegeling op laptops is geldig vanwege de windows licentie. Dit valt onder het 'te registreren software' (dit was tenminste 10 jaar geleden zo toen ik nog laptops verkocht.)
Ah, daar had ik nog niet bij stilgestaan.
Daar heb je zeker een goed punt en dat zou ook een uitzondering op het herroepingsrecht zijn inderdaad :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197962371
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:13 schreef boegschroef het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah, daar had ik nog niet bij stilgestaan.
Daar heb je zeker een goed punt en dat zou ook een uitzondering op het herroepingsrecht zijn inderdaad :)
De ACM ( Consuwijzer) noemt een laptop anders expliciet als zaak die je binnen 14 dagen terug kunt sturen:
"Voorbeeld: U koopt online een laptop deze wordt 1 juni bij u thuis afgeleverd. Bedenktijd: tot en met 15 juni."
https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijd kopje 'wanneer eindigt mijn bedenktijd'.

Die verzegeling is niet relevant.
dag
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:28:17 #25
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197962957
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:49 schreef Peter het volgende:

[..]

[..]

De ACM ( Consuwijzer) noemt een laptop anders expliciet als zaak die je binnen 14 dagen terug kunt sturen:
"Voorbeeld: U koopt online een laptop deze wordt 1 juni bij u thuis afgeleverd. Bedenktijd: tot en met 15 juni."
https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijd kopje 'wanneer eindigt mijn bedenktijd'.

Die verzegeling is niet relevant.
Hoezo is die verzegeling niet relevant? Als er programmatuur op staat en hij is verzegeld dan is dat hartstikke relevant :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')