abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197923144
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hoe zou jij ermee frauderen als je zou willen?
Weet ik veel, ik ben geen fraudeur.
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:32:51 #27
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197923180
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik weet niet welke bronnen jij gebruikt. Maar in november zijn nog verkiezingen in de VS geweest.

Feiten:
- Op de verkiezingsavond stond de favoriet ruimschoots voor.
- Toen zijn ze in een aantal staten gestopt met tellen.
- De staten waar ze gestopt zijn met tellen waren uitgerekend de staten die de coup plegers nodig hadden om nog te kunnen weten.
- Nog toevalliger was dat ze daar overal achterstanden en ze allemaal (behalve Alaska) nog gewonnen hadden nadat er tot dagen na de verkiezingen nog nieuwe stembiljetten "gevonden" werden.
- En overal waren de verschillen zeer klein maar ze zijn allemaal naar de coup plegers gegaan.

Nu wordt de winnaar door de media neergezet als een slechte verliezer die zijn verlies niet wil accepteren. Bij alle verdachte omstandigheden wordt weggekeken.

Wat het nog smeriger maakt is dat er zeer vreedzame en rustige protesten bij het capitool zijn geweest na deze verkiezingsfraude. Maanden daarvoor waren nog door heel de VS rellen vanwege Black Lives Matter, vooral door aanhangers van de tegenstanders die door verkiezingsfraude de overwinning hebben kunnen bemachtigen. Zij stonden natuurlijk ongelooflijk voor schut dat de andere partij wel rustig en geweldloos kon protesteren. Daar hadden ze een oplossing voor. Gooi er een handjevol idioten tussen. Laat hun rellen en dingen vernielen zodat de aanhangers van de rechtmatige winnaar van de verkiezingen door de hele wereld gezien worden als gewelddadige idioten. Zo kun je ook frauderen.
_O-
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_197923203
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:30 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Maar je weet op voorhand dat het erg fraudegevoelig zou zijn?!
pi_197923225
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:34 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar je weet op voorhand dat het erg fraudegevoelig zou zijn?!
Yep.

Mag dat niet?

Ik weet ook op voorhand ook dat sneeuw wit is en uit de lucht komt vallen, maar ik ben ook geen weerman.
pi_197923333
Bakel... als de dame zo nodig wil stemmen geeft zij haar machtiging aan iemand in haar gemeente die uitkomt namens haar partij. Dan weet ze toch voor 99% dat die stem bij de juiste partij terecht komt?

Soms is problemen maken en zoeken zo makkelijk. Maar oplossingen bedenken....
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:42:06 #31
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197923347
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:21 schreef Scrummie het volgende:
Poststemmen :')

Lekker frauderen, moet kunnen in een land waarin de overheid werkelijk zo goed als niets goed kan regelen.
Ik ken nog wel wat krokettenbezorgers die de poststemmen wel willen vervoeren 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197923355
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Yep.

Mag dat niet?

Ik weet ook op voorhand ook dat sneeuw wit is en uit de lucht komt vallen, maar ik ben ook geen weerman.
Dat sneeuw wit is kun je zien. Dat in 2016 en 2018 in de VS in de orde van 0.0025% frauduleuze poststemmen zijn gevonden ook, alleen is het daarmee nogal vreemd om dan de conclusie te trekken dat het fraudegevoelig zou zijn.
pi_197923376
Gaat de rechter niet doen.

Wel met de PvdD eens.
zie email 27 oktober
pi_197923668
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:30 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het is wel vreemd hoe je stellig van iets overtuigd lijkt te zijn en niet een voorbeeld kunt benoemen.
pi_197923723
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik weet niet welke bronnen jij gebruikt. Maar in november zijn nog verkiezingen in de VS geweest.

Feiten:
- Op de verkiezingsavond stond de favoriet ruimschoots voor.
- Toen zijn ze in een aantal staten gestopt met tellen.
- De staten waar ze gestopt zijn met tellen waren uitgerekend de staten die de coup plegers nodig hadden om nog te kunnen weten.
- Nog toevalliger was dat ze daar overal achterstanden en ze allemaal (behalve Alaska) nog gewonnen hadden nadat er tot dagen na de verkiezingen nog nieuwe stembiljetten "gevonden" werden.
- En overal waren de verschillen zeer klein maar ze zijn allemaal naar de coup plegers gegaan.

Nu wordt de winnaar door de media neergezet als een slechte verliezer die zijn verlies niet wil accepteren. Bij alle verdachte omstandigheden wordt weggekeken.

Wat het nog smeriger maakt is dat er zeer vreedzame en rustige protesten bij het capitool zijn geweest na deze verkiezingsfraude. Maanden daarvoor waren nog door heel de VS rellen vanwege Black Lives Matter, vooral door aanhangers van de tegenstanders die door verkiezingsfraude de overwinning hebben kunnen bemachtigen. Zij stonden natuurlijk ongelooflijk voor schut dat de andere partij wel rustig en geweldloos kon protesteren. Daar hadden ze een oplossing voor. Gooi er een handjevol idioten tussen. Laat hun rellen en dingen vernielen zodat de aanhangers van de rechtmatige winnaar van de verkiezingen door de hele wereld gezien worden als gewelddadige idioten. Zo kun je ook frauderen.
Iemand die dat allemaal kan organiseren en het vervolgens in ruim 60 rechtszaken niet door de mand valt heeft het gewon verdient president van de VS te worden.

Als je dit werkelijk nog geloofd ben je echt wel aan een psychiater toe.
  woensdag 10 februari 2021 @ 13:06:07 #36
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197923855
Mensen pfff, hebben jullie enig idee hoeveel fraude je moet plegen om tot een resultaat te komen? Voor iedere zetel heb je circa 70000 stemmen nodig.

Daarnaast zal ook het stemmen via post gaan met een check op ID. Dit is in Nederland prima op orde wat grootschalige fraude haast onmogelijk maakt. Overigens is het meesturen van je ID ook een probleem, want niet iedereen heeft een scanner en printer in huis. Volledig digitaal zal ook geen optie zijn.

Het enige waar ik moeite mee zou hebben is dat je mensen onder druk kan zetten om te stemmen op een kandidaat waar ze helemaal niet op willen stemmen, maar dan nog heb je 70000 stemmen per zetel nodig. Dan hebben we het wel over een heel grootschalige operatie om de verkiezingsuitslag te kunnen beļnvloeden.

Stemmen per machtiging uitbreiden naar 3 of 4 is wellicht een betere optie. Ligt in de lijn van mantelzorg wat nu zo gewenst is.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197923856
Ik denk dat poststemmen niet zozeer fraude gevoelig is, je doet een dubbele envelop waar de buitenste op naam is, dat kan je verifiėren. De binnenste enveloppe gaat in de stembus.

Fraude is niet het probleem maar wel het enorme tijdsintensieve gedoe er om heen. En daarmee ook de kosten.
pi_197923905
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:06 schreef Herkauwer het volgende:
Stemmen per machtiging uitbreiden naar 3 of 4 is wellicht een betere optie. Ligt in de lijn van mantelzorg wat nu zo gewenst is.
Eens met wat je verder zei op dit laatste stukje na. Is dit niet juist fraudegevoeliger in die zin dat het best kan dat de gemachtigde zijn/haar eigen stem laat gelden in plaats van voor wie die persoon gemachtigd is?
pi_197923920
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:14 schreef Cherni het volgende:
Je kunt toch iemand machtigen om te stemmen.
Je kunt de OP toch lezen.
  woensdag 10 februari 2021 @ 13:11:50 #40
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197923934
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Mja, maar is dit niet juist fraudegevoeliger in die zin dat het best kan dat de gemachtigde zijn/haar eigen stem laat gelden in plaats van voor wie die persoon gemachtigd is?
Ja dat klopt. Maar verwachten we ook niet van mantelzorgers dat ze goed zorgen voor mensen en ze niet zieker maken dan ze zijn?

Op dit moment is het ook mogelijk om met machtiging te stemmen, dus die discussie is nu niet aan de orde denk ik. Dan nog zal het vast gebeuren, is het ongetwijfeld een misdrijf en is de impact op de verkiezingen zo goed als nihil. Weinig risico.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197923940
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Bakel... als de dame zo nodig wil stemmen geeft zij haar machtiging aan iemand in haar gemeente die uitkomt namens haar partij. Dan weet ze toch voor 99% dat die stem bij de juiste partij terecht komt?

Soms is problemen maken en zoeken zo makkelijk. Maar oplossingen bedenken....
Stemgeheim.

Daarnaast moet je maar iemand genoeg vertrouwen om voor je te laten stemmen.
pi_197923961
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:06 schreef qajariaq het volgende:
Ik denk dat poststemmen niet zozeer fraude gevoelig is, je doet een dubbele envelop waar de buitenste op naam is, dat kan je verifiėren. De binnenste enveloppe gaat in de stembus.

Fraude is niet het probleem maar wel het enorme tijdsintensieve gedoe er om heen. En daarmee ook de kosten.
Valt wel mee. Stembureaus draaien voornamelijk op vrijwilligers die een schamele dagvergoeding krijgen.

Als daarmee het democratisch stemproces gewaarborgd blijft tijdens een pandemie, dan heb ik daar graag een ¤1 belastinggeld voor over.
pi_197923986
Ik ben helemaal voor.
Laat iedereen zelf bepalen of ie per post wil stemmen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197924010
In NL wordt al jaren per post gestemd door NLers die in het buitenland wonen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197924040
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
In NL wordt al jaren per post gestemd door NLers die in het buitenland wonen.
Klopt, ze hadden het stemmen mooi uit kunnen spreiden over meerdere weken met zo'n oplossing.
Nu moet je met z'n allen toch weer in de rij staan bij een stembureau omdat er na iedere stemmer de boel weer schoongemaakt moet worden, potloodje ontsmet, etc.

Ik vind het schandelijk dat het kabinet zo passief hier in heeft gestaan terwijl we al bijna een jaar tegen deze pandemie aankijken. Alsof ze het er bewust op aan willen laten komen in de hoop dat VVD-stemmers sowieso wel komen opdagen.
pi_197924049
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:06 schreef Herkauwer het volgende:
Mensen pfff, hebben jullie enig idee hoeveel fraude je moet plegen om tot een resultaat te komen? Voor iedere zetel heb je circa 70000 stemmen nodig.

Daarnaast zal ook het stemmen via post gaan met een check op ID. Dit is in Nederland prima op orde wat grootschalige fraude haast onmogelijk maakt. Overigens is het meesturen van je ID ook een probleem, want niet iedereen heeft een scanner en printer in huis. Volledig digitaal zal ook geen optie zijn.

Het enige waar ik moeite mee zou hebben is dat je mensen onder druk kan zetten om te stemmen op een kandidaat waar ze helemaal niet op willen stemmen, maar dan nog heb je 70000 stemmen per zetel nodig. Dan hebben we het wel over een heel grootschalige operatie om de verkiezingsuitslag te kunnen beļnvloeden.

Met 69999 geldige stemmen is 1 fraudestem genoeg
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197924065
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klopt, ze hadden het stemmen mooi uit kunnen spreiden over meerdere weken met zo'n oplossing.
Nu moet je met z'n allen toch weer in de rij staan bij een stembureau omdat er na iedere stemmer de boel weer schoongemaakt moet worden, potloodje ontsmet, etc.
Ik heb nog nooit rijen gezien...
pi_197924076
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Valt wel mee. Stembureaus draaien voornamelijk op vrijwilligers die een schamele dagvergoeding krijgen.

Als daarmee het democratisch stemproces gewaarborgd blijft tijdens een pandemie, dan heb ik daar graag een ¤1 belastinggeld voor over.
Je gaat het alleen niet voor een euro pp redden. Je moet van te voren al de biljetten op verzoek versturen, dat lukt niet met vrijwilligers, dat moet de gemeente doen. Daarna moet je dus heen en weer sturen wat op zich al meer aan porto kost. Tot slot heb je dan ontiegelijk veel vrijwilligers nodig, het tellen kost gewoon drie a vier keer meer tijd dan vanuit de stembus.

Ik ben zelf vrijwilliger maar ik betwijfel of ik het leuk ga vinden om alleen maar bergen oud papier te verzetten.
pi_197924077
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Met 69999 geldige stemmen is 1 fraudestem genoeg
Zo werkt dat natuurlijk niet. Dan ga jij er vanuit dat alle frauduleuze stemmen op dezelfde partij zijn.
pi_197924103
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit rijen gezien...
Hoewel het meestal wel mee valt, staat er in ieder geval waar ik stem bijna altijd wel minimaal kort rijtje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')