quote:DEN HAAG - Het demissionaire kabinet wil de coronawet die op 1 maart afloopt, verlengen tot 1 juni, schrijft zorgminister Hugo de Jonge aan de Tweede Kamer. Deze wet, waarin de meeste coronamaatregelen vervat zijn, is tijdelijk en moet elke drie maanden officieel worden verlengd. Daarbij moet ook de Raad van State telkens advies uitbrengen over de noodzaak ervan.
Wedden dat hij nóg en keer verlengd gaat worden? (1 oktober)quote:De belangrijkste adviseur van het kabinet is het eens met een verlenging, omdat er nog steeds sprake is van een zeer ernstige situatie in alle regio’s. De raad verwijst naar de laatste brieven van het kabinet en de recente aanscherpingen zoals de avondklok en de verplichting van een negatieve test bij internationale reizen. De maatregelen uit de coronawet zullen naar verwachting in de komende maanden ook noodzakelijk zijn, aldus de Raad van State.
De Eerste en Tweede Kamer kunnen over de verlenging in debat. Als ze dat niet binnen een week willen doen, dan gaat de verlenging automatisch in.
"Ik blijft"quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik blijft tot min midden volgende winter om zeker te zijn dat het is afgelopen.
Oh altijd vervelend die woordinvulling op de mobiel. Ik verbeter me suf maar soms mis ik er 1quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
"Ik blijft"
En wat blijf jij dan tot midden volgende winter?
Ligt aan het kabinet dat er dan zit.quote:Op woensdag 10 februari 2021 08:37 schreef Bocaj het volgende:
Kabinet verlengt coronawet met drie maanden tot 1 juni.
Wedden dat hij nóg en keer verlengd gaat worden? (1 oktober)
En aangezien dat hetzelfde kabinet gaat zijn....quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ligt aan het kabinet dat er dan zit.
Dan zijn de mensen het blijkbaar nog niet zat genoeg...quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En aangezien dat hetzelfde kabinet gaat zijn....
Ik denk dat dit eerder aan Covid-19 zal liggen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ligt aan het kabinet dat er dan zit.
Dan al zorgen maken. Ik zou me pas zorgen maken als het niet meer verlengd word.quote:Op woensdag 10 februari 2021 14:49 schreef Gunner het volgende:
wat hadden jullie nou realistisch gezien verwacht? opheffing? dat is wel een beetje naïef.
Je kan uiteraard wel vraagtekens zetten bij de manier waarop.
Ik zou me pas zorgen maken als het na 1 juni wederom verlengd zou worden.
Why? Dan zouden we er vanaf zijn!quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dan al zorgen maken. Ik zou me pas zorgen maken als het niet meer verlengd word.
Nou ja, we willen van de zomer lekker weer genieten wat er mogelijk is, als er wel weer wordt versoepeld met de maatregelen. JIj en ik verdienen ook echt vrijheid om iets van te maken... man! Plezier maken met elkaar en gezellig chillen... wat wil je nog meer.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:14 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Why? Dan zouden we er vanaf zijn!
Ik denk dat iedereen er vanaf wil zien, daarom m'n verbijstering dat iemand zich zorgen maakt als die NIET verlengd wordt... ik kan niet wachten! (zomer.... eerder najaar thoughquote:Op woensdag 10 februari 2021 20:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou ja, we willen van de zomer lekker weer genieten wat er mogelijk is, als er wel weer wordt versoepeld met de maatregelen. JIj en ik verdienen ook echt vrijheid om iets van te maken... man! Plezier maken met elkaar en gezellig chillen... wat wil je nog meer.
De besmettingen nemen nu alweer toe toch? Dan volgen de ziekenhuisopnames over twee weken AFAIK...quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:24 schreef ZarB het volgende:
Gaan ze naar de ziekenhuisopnames kijken of naar de besmettingen? Want die eerste nemen af. Of ben ik nu heel optimistisch en naief?
Ja met ons samen wordt erg gezellig man! Maar iedereen snakt naar volledige vrijheid. Maar goed, beperkte maatregelen mag niet weer zo te lang duren, daar worden we ook niet goed van!quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:59 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen er vanaf wil zien, daarom m'n verbijstering dat iemand zich zorgen maakt als die NIET verlengd wordt... ik kan niet wachten! (zomer.... eerder najaar though)
Nu af, maar dat ligt uiteraard aan de gesloten teststraten van afgelopen zondag. Minder besmettingen gaan altijd gepaard met een reden (behalve daadwerkelijke afname). Dus het zal de komende dagen moeten blijken.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:59 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De besmettingen nemen nu alweer toe toch? Dan volgen de ziekenhuisopnames over twee weken AFAIK...
Ga daar maar wel van uit. Ik zie zo snel geen andere realistische coalitie.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:06 schreef mthecatlover het volgende:
Kabinet wordt niet verlengt per 17 maart...
De huidige coalitie wint zetels. Het merendeel van NL staat achter dit beleid.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:06 schreef mthecatlover het volgende:
Kabinet wordt niet verlengt per 17 maart...
Ik geloof dat niet, echt niet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
De huidige coalitie wint zetels. Het merendeel van NL staat achter dit beleid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |