abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197907661
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.

Some day, this will be over!
pi_197907840
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:12 schreef exode het volgende:
Dat heb ik ook Vaiana, vast hypocriet want ik kom wel af en toe bij de Zeeman. Zo koop ik ook bewust niets bij de Primark. Maar zoals gezegd, diep van binnen is dat natuurlijk hartstikke krom, want Ali heeft net een stapel stickers bezorgd hier.
Dus mijn principes zijn niet bepaald waterdicht, verre van :@
Herkenbaar hoor! Primark ben ik al een tijdje mee gestopt en überhaupt probeer ik kleding nu wel echt duurzaam te kopen, vooral omdat dit bij kleding relatief controleerbaar is. Ali doe ik niet meer, ook omdat er genoeg berichten zijn geweest over dat producten van Ali niet voldoen aan Europese veiligheidsmaatregelen waardoor ik het niet meer zo goed durf te gebruiken. :')
Maar ik koop ook gewoon tomatenblokjes van 45 cent bij de appie, dus he. Je kan onmogelijk alles goed doen en dat maakt dat het soms mega nutteloos voelt om het wel gedeeltelijk goed te (willen) doen.
pi_197907859
A. is dus zijn handschoen verloren in de grote vijver in de wijk. Normaal zou ik gerust naar de Action rijden voor een paar nieuwe.
Of betere sneeuw laarsjes voor Z. :)
Hier zit de Action trouwens ook naast de Aldi dus het is wel heel makkelijk daar even binnen te glippen. :P
pi_197907944
Het tokkievolk op onze school slaat weer toe. Kreeg net deze mail van onze directeur;

quote:
Beste ouders/verzorgers,

Ik krijg heel soms vragen van bezorgde ouders en/of verzorgers m.b.t. testen en vaccineren. Soms ook onvriendelijke, zelfs met een dreigende toon. Dat vind ik onplezierig en daarmee worden mijn grenzen overschreden.

Om te voorkomen dat meer (bezorgde) ouders met vragen zitten en komen, wil ik graag nogmaals duidelijkheid verschaffen:

1. Wij mogen en zullen in geen geval medische handelingen uitvoeren. Er is op school nog nooit een vaccinatie uitgevoerd en dat gaat ook niet gebeuren. En al helemaal niet zonder toestemming van ouders/verzorgers.

2. Datzelfde geldt voor het testen op COVID-19. We zullen en kunnen u niet verplichten de kinderen te laten testen. Dat gaat zeker niet op school plaatsvinden en ook hier geldt, al helemaal niet zonder toestemming.

Mocht zich in een klas van uw kind een besmetting voordoen, dan kan het gebeuren dat u wordt gevraagd na vijf dagen quarantaine uw kind te laten testen. Dat is geen verplichting, maar is altijd de vrije keuze van de verantwoordelijke ouder/verzorger!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:24:37 #5
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197907978
Ik koop selectief bewust. Als ik dingen 100x opnieuw moet kopen dan koop ik veel minder bewust dan bijvoorbeeld iets wat veel langer mee zal gaan.
pi_197908041
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:23 schreef Declan-Harp het volgende:
Het tokkievolk op onze school slaat weer toe. Kreeg net deze mail van onze directeur;
[..]

Damn. :') Weet je welke ouders dat zouden kunnen zijn? >:)
pi_197908092
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:23 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]

Oh wauw. Volgens mij snappen mensen soms niet dat ze mogen kiezen tussen testen of vijf dagen extra quarantaine. Beide zijn niet fijn, maar om nou de directeur te gaan mailen over landelijk beleid. :X
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197908121
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:26 schreef vencodark het volgende:

[..]

Damn. :') Weet je welke ouders dat zouden kunnen zijn? >:)
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:28 schreef PKM het volgende:

[..]

Oh wauw. Volgens mij snappen mensen soms niet dat ze mogen kiezen tussen testen of vijf dagen extra quarantaine. Beide zijn niet fijn, maar om nou de directeur te gaan mailen over landelijk beleid. :X
Wij zitten wel echt op een achterstandschool helaas.. Merk je aan de leraren niet hoor, maar die ouders soms.. :X
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197908200
WTF, wordt mijn kind niet gevaccineerd op school? Nou ja zeg, ze hebben al zoveel vakantie en dan gaan ze ook niet vaccineren.

Echt sommige mensen....die kennis van mij riep ook van alles op Facebook. Over kinderen en verplicht testen.
pi_197908307
Wel heerlijke discussie-stof hè. Juist de ultieme domheid van sommigen. En dan heb ik het niet over wel of niet vaccineren/testen. Maar vooral de zogenaamde wappies. :')
pi_197908311
Zeeman zet zich volgens mij juist wel in voor duurzaamheid, transparantie en zorg voor hun personeel; ze bieden veel BBL mbo-opleidingen intern aan.

https://www.trouw.nl/nieu(...)-wel-samen~b4de6838/
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:39:43 #12
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197908325
Ik snap best dat mensen vragen hebben over het testen.
Maar zijn er serieus mensen die geloven dat ze kinderen stiekem gaan vaccineren op school :')
Alsof ze daar tijd voor hebben :'(
pi_197908386
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:39 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik snap best dat mensen vragen hebben over het testen.
Maar zijn er serieus mensen die geloven dat ze kinderen stiekem gaan vaccineren op school :')
Alsof ze daar tijd voor hebben :'(
En alsof dat niet zou opvallen wanneer het kind thuiskomt met verhalen over naalden en pleisters op de arm. :Y)
pi_197908393
Clubsoda dat verbaasd me eigenlijk niets, ik vind het een sympathieke keten. Geen idee waarom, gevoelsmatig. Ik heb geprobeerd click & collect bij de Zeeman te doen maar wat ik daar altijd koop, staat niet online. Morgen maar even naar het filiaal in het dorp bellen. Ik moet nieuwe washandjes voor de kinderen hebben, van die heerlijke schreeuwerige met cartoons erop.
pi_197908419
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

En alsof dat niet zou opvallen wanneer het kind thuiskomt met verhalen over naalden en pleisters op de arm. :Y)
Nou B heeft nogal wat fantasie, dus die zou ik sowieso niet geloven als hij daarmee thuis zou komen. Mijn kind kunnen ze dus stiekem testen. ;)

Er is hier trouwens een jochie aan het spelen met B en die had gewoon geen handschoenen mee, dus we hebben maar een paar van B bij hem aangetrokken, zijn handen waren vuurrood.
pi_197909038
@exode een van mijn jongens wil geen handschoenen dragen. Ik ga de discussie niet meer aan, dan maar koude handen. :Y) Misschien heeft de moeder van dat jongetje eenzelfde discussie met hem gevoerd als ik met T vanmorgen.

En :o voor de mails aan de directeur. En :o :o voor het feit dat er serieus ouders zijn die denken dat hun kind getest/gevaccineerd wordt op school.
pi_197909240
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:exode een van mijn jongens wil geen handschoenen dragen. Ik ga de discussie niet meer aan, dan maar koude handen. :Y) Misschien heeft de moeder van dat jongetje eenzelfde discussie met hem gevoerd als ik met T vanmorgen.

En :o voor de mails aan de directeur. En :o :o voor het feit dat er serieus ouders zijn die denken dat hun kind getest/gevaccineerd wordt op school.
Dat zou me niets verbazen inderdaad en vreemde ogen dwingen natuurlijk.

Wij hebben mail van school of ouders tegen hun kinderen kunnen zeggen dat het ijs op de vijver naast de school absoluut niet dik genoeg is om op te lopen. Er liepen blijkbaar met name onderbouw kinderen op vanmiddag. De directeur benadrukte nog eens dat de school daar geen toezicht houdt. Ik was zelf niet op school vandaag, ben dan erg benieuwd hoe dat gaat.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 16:30:14 #18
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197909395
Oh lord die ouders zeg, dat is wel heel ernstig.
Ik kom nooit bij de Action, vriendin van me appt wel eens als er leuk hondenspeelgoed ligt of zo, of koelmatten, twee honden hebben zelfs al jaren een Action halsband om van een euro die ze eens gekregen hebben.
Wel echt Zeeman fan, beddengoed, ondergoed, handdoeken, theedoeken,leggings, hemdjes, joggingbroeken etc.
Dat is geloof ik de enige winkel die ik nu wel mis om zo even binnen te lopen, en Hema.
Wij kregen gisteravond eindelijk een cm sneeuw, er ligt niks meer en het gras en zo was gewoon groen maar icm het heerlijke zonnetje van vandaag heb ik vanmorgen wel heerlijk twee uur gelopen hier. Honden liggen nog in coma.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197909444
Wij werden gisteren getipt door de buurvrouw dat onze zesjarige ook bij de sloot aan het scharrelen was. Ik had hem al geïnformeerd over de gevaren en aangegeven dat hij niet op het ijs mag zonder mij, maar zo'n bevroren sloot heeft gewoon een enorme aantrekkingskracht. Gisteren hebben we toch nog even een extra gesprekje over ijs gevoerd. Zijn vader was behoorlijk geschrokken en boos, maar ik snapte T eigenlijk stiekem wel. Ik ben zelf vroeger soms wel 2 keer op een dag door het ijs gezakt, gewoon omdat het kon. :@ 2 van zijn vrienden waren al nat naar huis gegaan, dus ik hoop dat dat in ieder geval een klein beetje indruk gemaakt heeft. Al ben ik bang van niet. :X
pi_197909618
Oh Nikki, tegen die leeftijd zie ik wel op. Van die kinderen die alles willen ontdekken wat allemaal niet kan eigenlijk. Als ik Mijm nu al zie ooit :X

Ik mis de zeeman vooral voor spijkerbroeken. Die lijken hier altijd vrij lang goed te blijven én zijn natuurlijk goed te betalen. Online hadden ze er maar heel weinig laatst.
Action kom ik wel regelmatig, vooral voor knutselspullen/kantoorartikelen/kaarsen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197909640
Er zitten dus echt de hele dag vogeltjes in de achtertuin. We hebben zo’n omgekeerde fles met een plank eronder. Steeds gaat er daar eentje op zitten, die knoeit dan wat en daarna scharrelen er allerlei vogeltjes onder om dat weer op te eten O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197909887
Bij action koop ik knutselspullen, soms een cadeau voor een verjaardagsfeestje, fotolijstjes en fotoalbums en ook kerstspullen en kantoorartikelen.
Zeeman, Hema en Primark kom ik ook. Primark heeft soms leuk kleding vind ik.

Declan, in onze nieuwsbrief stond het ook nadrukkelijk vermeld. Dat er niet gevaccineerd of getest wordt. Dus denk dat ze daar ook wat vragen over hebben gehad.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 17:03:53 #23
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197909999
Ik zag vandaag een hele zwerm puttertjes in het veld. Echt zo gaaf!
Als ik met de honden loop voer ik de eksters en de kraaien altijd brokjes, ze kennen me al, die wachten echt op hun hapjes.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197910159
Alle vaccins gehad en nu dizzy.

Sneeuw was echt slecht om sneeuwmannekes te maken.

Misschien duw ik mijn gezicht erin voor de snowface challenge ;)
Werewolf
pi_197910172
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij werden gisteren getipt door de buurvrouw dat onze zesjarige ook bij de sloot aan het scharrelen was. Ik had hem al geïnformeerd over de gevaren en aangegeven dat hij niet op het ijs mag zonder mij, maar zo'n bevroren sloot heeft gewoon een enorme aantrekkingskracht. Gisteren hebben we toch nog even een extra gesprekje over ijs gevoerd. Zijn vader was behoorlijk geschrokken en boos, maar ik snapte T eigenlijk stiekem wel. Ik ben zelf vroeger soms wel 2 keer op een dag door het ijs gezakt, gewoon omdat het kon. :@ 2 van zijn vrienden waren al nat naar huis gegaan, dus ik hoop dat dat in ieder geval een klein beetje indruk gemaakt heeft. Al ben ik bang van niet. :X
Jullie gaan echt je handen vol krijgen he ;) B is een redelijk bange poeperd gelukkig, Zijn zusje daarentegen.....

Maar goed het was nu dus kinderen waarvan de ouders gewoon aanwezig waren om de koters van school te halen, ipv meteen naar huis gaan en de stoep weer vrij te maken, keken ze blijkbaar toe naar kinderen op de vijver. Tenminste daar ga ik vanuit aangezien het vooral om onderbouw kinderen bleek te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')