abonnement Unibet Coolblue
pi_197876171
Hoi ik overweeg om een flinke hoeveelheid zilver te kopen, zo een 5 a 10 kilo, nu wil ik dit fysiek kopen, zeker geen papier zilver (fake!), en eigenlijk ook niet met de optie om het direct onder toezicht in een kluis te stallen.

Heeft iemand ervaring met betrouwbare zaken? Zeker nu ik me kan voorstellen dat door Corona de fysieke zaken nog dicht zijn. Daarnaast hebben jullie munten of baren? Denk zelf dag een mix van wat munten baren wel handig is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Leukste jonkie 2022 zondag 7 februari 2021 @ 18:26:46 #2
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197876321
Ik heb zelf mijn goud en zilver bij https://www.bullionstar.com/ gestald. Zilver heb ik in munten, goud in baren.

Ik vind het zelf eigenlijk wel lekker dat het veilig in Singapore ligt en dat ik het niet thuis heb liggen.

Als je direct fysiek zilver wilt hebben is https://www.amsterdamgold.com/ wel een goede. Je kunt dan zelf eerst zien wat je koopt. Het enige nadeel is echter dat ze geen contant geld meer accepteren (deden ze vroeger wel) en wat je juist wilt met fysiek goud of zilver is dat het anoniem en niet traceerbaar is.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_197876340
Zelf heb ik weleens bij amsterdamgold gekocht, levertijd daar is wel altijd vrij lang.


Verder kan bij goldrepublic ook zilver/goud kopen wat dan op schiphol? wordt opgeslagen. Het is van jou, het is fysiek alleen heb je het niet thuis liggen. Maar wel het veiligste.

Als je het helemaal makkelijk wilt doen kan je via marktplaats zilveren guldens kopen, die worden daar regelmatig aangeboden.

Nadeel is wel dat je het echt moet controleren met een magneet bv. Vaak genoeg gehad dat ik minder kreeg dan wat afgesproken was, of dat er een hele zooi nikkelen guldens tussen zat.

Bij 1000+ guldens is dat niet zo 123 te checken namelijk.

Of je moet een handelaar kennen waarvan je weet dat die te vertrouwen is, weet dat er in friesland eentje zit. Alleen die biedt al een tijd niets meer aan via marktplaats.

Edit: nog wel dus :)


Let overigens wel dat de guldens altijd een paar % boven de spotprijs worden aangeboden op marktplaats en je dus eigenlijk altijd iets te veel betaald. Al heb je dat in deze periode wel weer snel ingelopen gok ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door 111210 op 07-02-2021 19:44:38 ]
pi_197876354
Waarom zou je het in huis willen hebben?

Minder veilig en je betaalt btw en vervoerskosten
  Leukste jonkie 2022 zondag 7 februari 2021 @ 18:31:24 #5
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197876424
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:28 schreef Wereldgozer het volgende:
Waarom zou je het in huis willen hebben?

Minder veilig en je betaalt btw en vervoerskosten
BTW op zilver is dramatisch inderdaad. Die 21% maak je niet zo snel goed.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_197876613
Die BTW is inderdaad wel irritant, die opslag op Schiphol is inderdaad wel interessant, ik heb het namelijk liever thuis, en anders wel in Nederland. Voor inbraak ben ik niet zo bang, er word hier eigenlijk nooit ingebroken en we zijn zelden van huis.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 7 februari 2021 @ 19:15:22 #7
104963 ETA
European Travel Author
pi_197877253
toch niet vanwege de zilver squeeze toch?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zondag 7 februari 2021 @ 19:19:10 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197877306
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:41 schreef raptorix het volgende:
Die BTW is inderdaad wel irritant, die opslag op Schiphol is inderdaad wel interessant, ik heb het namelijk liever thuis, en anders wel in Nederland. Voor inbraak ben ik niet zo bang, er word hier eigenlijk nooit ingebroken en we zijn zelden van huis.
Opslag is duur.
pi_197877340
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:41 schreef raptorix het volgende:
Die BTW is inderdaad wel irritant, die opslag op Schiphol is inderdaad wel interessant, ik heb het namelijk liever thuis, en anders wel in Nederland. Voor inbraak ben ik niet zo bang, er word hier eigenlijk nooit ingebroken en we zijn zelden van huis.
Dan zou ik zelf voor de zilveren guldens gaan, die kan je makkelijk kopen en raak je ook meteen weer kwijt wanneer je dat zou willen.
pi_197877402
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:15 schreef ETA het volgende:
toch niet vanwege de zilver squeeze toch?
Niet specifiek, maar mocht het een snelle rit omhoog zijn dan wil ik dat wel meepakken, ik vind zelf zilver ten opzichte van goud wat ondergewaardeerd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197877422
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:20 schreef 111210 het volgende:

[..]

Dan zou ik zelf voor de zilveren guldens gaan, die kan je makkelijk kopen en raak je ook meteen weer kwijt wanneer je dat zou willen.
Mjah, zal eens kijken, liefst koop ik namelijk wel in 1 keer wat groter in, geen zin om stad en land af te lopen en weer ruzie te moeten maken met allerlei hosselaars :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 7 februari 2021 @ 19:36:07 #12
104963 ETA
European Travel Author
pi_197877609
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet specifiek, maar mocht het een snelle rit omhoog zijn dan wil ik dat wel meepakken, ik vind zelf zilver ten opzichte van goud wat ondergewaardeerd.
Is je goed recht, maar je bent op de hoogte dat de push voor zilver toevallig op de hoogte punt van de GME push was? En dat Citadel dik in SLV zit?

Er is een SLV boost geweest vorige week na alle hype eromheen, maar is inmiddels weer redelijk tot oude niveau teruggezakt.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_197877720
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mjah, zal eens kijken, liefst koop ik namelijk wel in 1 keer wat groter in, geen zin om stad en land af te lopen en weer ruzie te moeten maken met allerlei hosselaars :)
Kan deze verkoper wel aanraden, zit wel in friesland. Maar 100% betrouwbaar, hij verkoopt het vanuit huis, en heeft vaak wel grote voorraad waar hij aan kan komen, dus dat vind ik zelf wel prettig. Andere handelaren spreken vaak buiten anoniem ergens af.

https://link.marktplaats.(...)&utm_content=app_ios
pi_197877729
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:36 schreef ETA het volgende:

[..]

Is je goed recht, maar je bent op de hoogte dat de push voor zilver toevallig op de hoogte punt van de GME push was? En dat Citadel dik in SLV zit?

Er is een SLV boost geweest vorige week na alle hype eromheen, maar is inmiddels weer redelijk tot oude niveau teruggezakt.
Dat weet ik, maar de zilverprijs is nou niet bepaald ontzettend gestegen hierdoor. Daarnaast is het voor mij geen korte termijn speculatie, ik kan het ook 10 jaar of langer vasthouden, of voor eeuwig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197877764
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:40 schreef 111210 het volgende:

[..]

Kan deze verkoper wel aanraden, zit wel in friesland. Maar 100% betrouwbaar, hij verkoopt het vanuit huis, en heeft vaak wel grote voorraad waar hij aan kan komen, dus dat vind ik zelf wel prettig. Andere handelaren spreken vaak buiten anoniem ergens af.

https://link.marktplaats.(...)&utm_content=app_ios
Thx, niet zoveel zin om buiten af te spreken ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 8 februari 2021 @ 22:04:32 #16
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_197898200
Ik heb zelf goeie ervaringen met 101 munten: https://www.101munten.nl/. Tegen redelijke prijzen kun je snel online aan zilver komen via 101 munten. Jaren geleden ben ik via Catawiki begonnen met het aankopen van goud en zilver. Toen zilver jaren terug laag stond heb ik tegen goede prijzen veilingen gewonnen (echter wel rekening houden met veiling- en verzendkosten). Ook kocht ik in Duitsland nog hier en daar wat goud en zilver in. Vorig jaar was ik meer gericht op goud, dus het zilver is daar bij mij een beetje ingeschoten.

Zelf heb ik de helft van mijn zilver en iets meer dan de helft van mijn goud opgeslagen in een kluis bij de Nederlandse kluis. De rest heb ik thuis bij me.
pi_197919227
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:26 schreef datismijnmening het volgende:
Het enige nadeel is echter dat ze geen contant geld meer accepteren (deden ze vroeger wel) en wat je juist wilt met fysiek goud of zilver is dat het anoniem en niet traceerbaar is.
Hoe zou een bankbetaling daar verandering in brengen? Je hoeft je bank afschriften toch niet aan derden te tonen?
pi_198055021
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 05:56 schreef jaco het volgende:

[..]

Hoe zou een bankbetaling daar verandering in brengen? Je hoeft je bank afschriften toch niet aan derden te tonen?
de belastingdienst kijkt wel mee en hogere transacties worden altijd vermeld door banken.
pi_198059801
B
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:35 schreef yamazaki het volgende:

[..]

de belastingdienst kijkt wel mee en hogere transacties worden altijd vermeld door banken.
boven de 15K idd, maar dan moet je idd ook wel aardig grote aankopen doen.
pi_198069357
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:35 schreef yamazaki het volgende:

[..]

de belastingdienst kijkt wel mee en hogere transacties worden altijd vermeld door banken.
TS geeft aan dat hij geen vertrouwen heeft in zilver etf's. Dat is zijn reden om fysiek zilver te willen kopen. Hij zegt nergens dat hij belastingen wil ontduiken of ontwijken.

Als het inderdaad om een groot bedrag gaat, dan zal hij eerst een grote kontante opname bij z'n bank moeten doen. Dit heeft hoe dan ook de aandacht van de belastingdienst. Het lijkt me dat een bank overboeking naar een officiele zilver verkoper geen of minder alarmbellen doet rinkelen dan een even grote kontante opname. Kortom: ik zie het gemis van kontant afrekenen niet zo.
pi_198338743
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:35 schreef yamazaki het volgende:

[..]

de belastingdienst kijkt wel mee en hogere transacties worden altijd vermeld door banken.
De belastingdienst heeft geen inzage in betalingen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198366414
Heb zelf jaren geleden munten gekocht via https://www.goudstandaard.com/
Toentertijd snel en netjes verpakt bezorgd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')