Ik merk zelf een soortgelijk iets. Vrouwen die ik daadwerkelijk leuk vind hoef ik niet per se direct in bed te hebben. Dan is de persoon an sich interessanter dan het toekomen aan de daad en heb ik zelfs een soort van gezonde zenuwen. Bij enkel lust is dat toch anders met me gesteld.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:46 schreef Cockwhale het volgende:
Nee. Bij mij in ieder geval niet. Als ik een crush heb, dan heb ik die al voordat we seks hebben. De meeste vrouwen waar ik (het meest heftig) verliefd op was heb ik geen seks mee gehad. Sommigen niet eens mee gezoend zelfs...
Waarom denk je eigenlijk mannen vaker dan vrouwen ook graag seks zonder verliefdheidsgevoelens te hebben?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik denk vooral dat mensen (m/v) graag seks hebben als ze verliefdheidsgevoelens hebben.
Maar dat het bij mannen vaker voorkomt dat ze ook graag seks hebben zonder die gevoelens.
Al met al denk ik wel dat bij gevoelens het een bevestiging kan zijn. Niet zozeer de trigger om verliefd te worden, maar een bevestiging dat het verliefdheid (wederzijds) is.
Ik denk dat je daar wel een beetje de essentie te pakken hebt; wil je de vrouw, of wil je sex?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:11 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik merk zelf een soortgelijk iets. Vrouwen die ik daadwerkelijk leuk vind hoef ik niet per se direct in bed te hebben. Dan is de persoon an sich interessanter dan het toekomen aan de daad en heb ik zelfs een soort van gezonde zenuwen. Bij enkel lust is dat toch anders met me gesteld.
Omdat dat in de praktijk zo werkt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:20 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Waarom denk je eigenlijk mannen vaker dan vrouwen ook graag seks zonder verliefdheidsgevoelens te hebben?
Nee hoor, niet raar...quote:Op zaterdag 6 februari 2021 04:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik ben niet erg geinteresseerd in seks, van mij hoeft seks helemaal niet.
Dus bij mij zal het eerder een afknapper zijn denk ik. Mijn libido is extreem laag, ik ben niet a-seksueel maar het scheelt niet veel eigenlijk.
Ik vind uiterlijk ook niet erg belangrijk. Ik raak veel eerder verliefd op innerlijke schoonheid. Bevlogenheid, idealisme. Een vrouw die de planeet wil redden bijvoorbeeld. De natuur, iemand die opkomt voor hen zonder stem, zoals de dieren, de bomen, onze Moeder Aarde. Iemand die mensen belangeloos helpt.
Een barbiepop die alleen maar mooi is, maar niet verder komt dan IKEA op zaterdag en haar schoonouders op zondag, de avonden doorbrengt met RTL en de zender voor wit--Nederland SBS en barbequen in de zomer en spontaan klaarkomt als ze de folders met aanbiedingen van de Poeisz of de Albert Heijn binnenkrijgt in de brievenbus, doet me helemaal niets, zo iemand zal me eerder brengen tot gevoelens van walging.
Ik ben allereerst, al sinds mijn kinderjaren, verliefd op Moeder Aarde, Gaia, Panchamama, de bomen, het bos, de natuur, de dieren, de planten en de sterren aan de hemel, de vlinder en de elfjes, de konijntjes, het water, de lucht en alles dat mooi en lief is.
En dat is nooit veranderd.
Een ieder die met mij meedroomt hierin is mijn vriend of vriendin en soms kan ik op zo'n vrouw verliefd worden. Seks blijft dan denk ik toch een afknapper voor me. Geen idee waarom, ik lees liever een mooi boek van Thea Beckman denk ik, dan seks te moeten bedrijven.
Misschien ben ik een beetje raar. Mijn excuses dan voor mijn raarheid.
Het antwoord is simpel, JA !!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:09 schreef Lintzaag het volgende:
Hoi iedereen,
even een vraag voor de mannen onder ons: stel je vindt een meid aantrekkelijk en haar verder ook leuk en jullie hebben een goede klik. worden mannen dat over het algemeen verliefd als je sex met ze hebt? of zijn andere dingen daarin belangrijk? Ik zie dat veel vrouwen na de sex met een man vrij snel verliefd (denken te) zijn. Werkt dit voor mannen ook zo of koppelen ze dat meer los van sex?
Niet alleen bij vrouwen...quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:31 schreef -marz- het volgende:
Hormonen als oxytocine veroorzaken die gevoelens bij vrouwen dacht ik?
Een vrouwenlichaam bezit die mechanismen voor binding met haar kind. Misschien dat aanraking van een andere volwassene dit ook opwekt ofzo.
N=1 vrouw hier maar bij mij gaat de liefde al snel stromen van seks dus voor je het weet sta ik 's morgens ontbijtjes te maken, seks zonder binding is niet echt een optie voor me al probeerde ik het eerder wel, vond het wel een stoere independent woman ding om te doen maar de realiteit is weerbarstig gebleken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Brainfreeze-Cat op 13-02-2021 12:48:12 ]
Seks is toch seks? Aanraking en knuffelen en ook intiem dat is toch ook al intens. Waarom moet er eerst veel meer (diepere?) gevoelens bij komen voordat je seks wilt?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:31 schreef -marz- het volgende:
Hormonen als oxytocine veroorzaken die gevoelens bij vrouwen dacht ik?
Een vrouwenlichaam bezit die mechanismen voor binding met haar kind. Misschien dat aanraking van een andere volwassene dit ook opwekt ofzo.
N=1 vrouw hier maar bij mij gaat de liefde al snel stromen van seks dus voor je het weet sta ik 's morgens ontbijtjes te maken, seks zonder binding is niet echt een optie voor me al probeerde ik het eerder wel, vond het wel een stoere independent woman ding om te doen maar de realiteit is weerbarstig gebleken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |