abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197835889
Nu iedereen al pakweg een jaar veilig in zijn holletje zit weggekropen vanwege de cojona is het eens tijd om terug te denken aan wat hachelijke momenten in je jonge of oude bestaan waarin je met momenten voor je leven gevreesd hebt. Hebben jullie weleens zo'n situatie meegemaakt of in een situatie gezeten waarin het ook maar even door je hoofd ging: dit kan weleens vervelend aflopen? Deel hier jullie meest angstige zweethandjes-verhalen :)

Zoals altijd TS eerst:

Toen ik nog een kleine jongen was ging ik, en mijn familie, met de waterfiets iets verder peddelen dan eigenlijk de bedoeling was, stuk verder dan waar de boeien niet voor niks liggen. Iedereen zwemmen, van de glijbaan etc etc. Tot er opeens een ietwat grotere boot op hoge snelheid op ons af komt stomen, menneke voor het stuur flesje bier in zijn hand, muziek op, om zicj heen aan het kijken. Mijn vader schreeuwen en fluiten en roepen maar er gebeurde niks. Dichter en dichter bij kwam de boot en op het laatste moment keek hij geschrokken om en stuurde hij zijn boot zo ver mogelijk van ons af. Omdat ik dit als kind heb meegemaakt weet ik niet precies hoe groot het risico achteraf was maar ik kan het me incident plus mijn ouders in paniek nog zo goed herinneren dat dat toch wel enigszins penibel was.

Nu jullie :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197836039
Niet alleen liken @Erasmus
Ook posten :D
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197836109
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:33 schreef Fok-it het volgende:
Niet alleen liken @:Erasmus
Ook posten :D
Ik was al bezig met nadenken :+

Ik denk toch echt dat het de Aardbevingen in Kumamoto 2016 waren. Dat was voor het eerst dat ik een grote aardbeving van deze schaal meemaakte. Ik was er toen op reis door Japan en heel toevallig was ik samen met een toenmalig vriendin daar op vakantie in een dorp in de buurt van Kumamoto, niet gek ver van het epicentrum vandaan. Dus waar ik ook was, was het extreem heftig.

Ik heb serieus doodsangsten uitgestaan. Als Nederlander ben je dit natuurlijk niet gewend. Ik was al tyfusbang bij kleinere irrelevante aardbevingen die ik daarvoor meemaakte.

Ik was toen gelukkig wel buiten toen het gebeurde. Direct naar een random restaurant in de straat gerend en daar onder een tafel gesprongen (ik wist niet beter wat ik moest doen). Het werd een puinzooi maar gelukkig hadden we het overleefd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Erasmus op 05-02-2021 16:40:26 ]
pi_197836167
Dat lijkt me ook echt creepy inderdaad. Wat merkte je er fysiek van op het moment zelf? Begint de grond onder je letterlijk de schudden?
pi_197836196
Lag in bed in een hutje op de Gili eilanden keek naar het plafond en daar zag ik een enorme vogelspin recht boven me heb er nog nachtmerries van
pi_197836210
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:41 schreef Fok-it het volgende:
Dat lijkt me ook echt creepy inderdaad. Wat merkte je er fysiek van op het moment zelf? Begint de grond onder je letterlijk de schudden?
Het is lastig om te omschrijven en het klinkt misschien raar, maar het voelde alsof de grond opeens een waterbed was. De grond onder je schudt echt en als je op de grond zit/ligt voel je de "waves".

Brr, ik wil er niet nog een keer aan herinnerd worden. Gelukkig is (bijna) alles in Japan earthquake proof, maar daar denk je 0,0 aan op het moment dat er een best wel heftige aardbeving gaande is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 05-02-2021 16:46:03 ]
pi_197836212
Oh en een carcrash gelukkig was alleen de auto total loss
pi_197836255
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:45 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Het is lastig om te omschrijven en het klinkt misschien raar, maar het voelde alsof de grond opeens een waterbed was. De grond onder je schudt echt en als je op de grond zit/ligt voel je de "waves".

Brr, ik wil er niet nog een keer aan herinnerd worden. Gelukkig is (bijna) alles in Japan earthquake proof, maar daar denk je 0,0 aan op het moment dat er een best wel heftige aardbeving gaande is.
Lijkt me inderdaad een bizarre ervaring.
pi_197836279
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:44 schreef Fugue het volgende:
Lag in bed in een hutje op de Gili eilanden keek naar het plafond en daar zag ik een enorme vogelspin recht boven me heb er nog nachtmerries van
:D buiten dat het enge kutbeesten zijn meestal niet giftig gelukkig
pi_197836355
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad een bizarre ervaring.
Onze trip naar Fukuoka (daar waren we van plan om de doorreis te eindigen) via Kumamoto hebben we toen ook afgebroken, het was wel een aardbeving met een extreme impact geweest. In Kumamoto en omstreken een hoop doden/gewonden gevallen en oude gebouwen/tempels verwoest. Toen gingen we maar naar huis in Tokio met de Shinkansen.

Wel een pitstop gemaakt in Osaka (waren we al geweest tijdens de doorreis maar we wilden bijkomen van de stress), de culinaire hoofdstad van Japan. Mooi bovengemiddeld hotelletje gepakt van het geld dat we hadden gebudgetteerd voor de laatste leg van de trip. Heerlijk gegeten, gezopen, gestapt en geneukt voor de stress relief.

Eind goed al goed *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 05-02-2021 16:55:47 ]
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:56:46 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_197836384
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:54 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Onze trip naar Fukuoka (daar waren we van plan om de doorreis te eindigen) via Kumamoto hebben we toen ook afgebroken, het was wel een aardbeving met een extreme impact geweest. In Kumamoto en omstreken een hoop doden/gewonden gevallen en oude gebouwen/tempels verwoest. Toen gingen we maar naar huis in Tokio met de Shinkansen.

Wel een pitstop gemaakt in Osaka (waren we al geweest tijdens de doorreis maar we wilden bijkomen van de stress), de culinaire hoofdstad van Japan. Mooi bovengemiddeld hotelletje gepakt van het geld dat we hadden gebudgetteerd voor de laatste leg van de trip. Heerlijk gegeten, gezopen, gestapt en geneukt voor de stress relief.

Eind goed al goed *O*
Veel te positief voor dit topic :r

Nee maar begrijpelijk. Volgens mij ook best een impact voor de mensen daar. Ik geloof dat Haruki Murakami er ook een boek over heeft geschreven 'Na de aardbeving'.
pi_197836488
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Veel te positief voor dit topic :r

Nee maar begrijpelijk. Volgens mij ook best een impact voor de mensen daar. Ik geloof dat Haruki Murakami er ook een boek over heeft geschreven 'Na de aardbeving'.
Klopt, geinig dat je dat weet. :o

Erg sneu voor de mensen aldaar. Het is niet van dezelfde schaal als de Sendai/Fukushima aardbevingen in 2011, maar het kwam er verdomme wel in de buurt. De impact was alsnog niet mals.
pi_197836543
Toen ik op vakantie in Florida was met mijn ouders, ik was 12 denk ik, was ik lekker in de zee aan het zwemmen. En toen stond mijn vader ineens heftig te roepen op het strand, ik kon het niet verstaan dus ik dacht het zal wel. Komt mijn vader de zee in stormen om mij eruit te trekken, een hoop paniek en gedoe. Hij had dus vinnen boven het water zien uitsteken op een paar meter afstand van mij.

Het waren dolfijnen :') _O-
-XOXO-
pi_197836585
quote:
In Maleisië zat er een vet grote spin in de douche in mijn hotelkamer. Zo groot als een koffieschoteltje. Doodsangsten :'(
-XOXO-
pi_197836632
quote:
Gili eilanden wil ik ook heen

Jelly. :'( Zou die vogelspin accepteren, die doet toch niks als je niks doet? Of denk ik daar te makkelijk over?

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 05-02-2021 17:11:13 ]
pi_197836793
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:10 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Gili eilanden wil ik ook heen

Jelly. :'( Zou die vogelspin accepteren, die doet toch niks als je niks doet? Of denk ik daar te makkelijk over?
Zijn wel giftige varianten, bananenspin wil je echt niet in je bed.
Gelukkig werden buurtbewoners wakker van mijn gegil en hebben hem gevangen maar no way dat ik nog in die hut ben gaan liggen :')
pi_197836795
Twee keer.

Een keer een mes op mijn keel gehad (opgegroeid in een achterbuurt, eind basisschool), terwijl mijn vriendje in elkaar geschopt werd door wat jongens.

En een keer toen ik in een mui terecht kwam. Na een moment van paniek wist ik me te herinneren wat te doen.

Voor zo'n spin zou ik ook doodsangsten uitstaan. Niet dat de spin gevaarlijk is, maar misschien begeeft m'n hart het dan wel. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  vrijdag 5 februari 2021 @ 17:19:57 #18
319979 Fok-it
All is well
pi_197836818
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:18 schreef Fugue het volgende:

[..]

Zijn wel giftige varianten, bananenspin wil je echt niet in je bed.
Gelukkig werden buurtbewoners wakker van mijn gegil en hebben hem gevangen maar no way dat ik nog in die hut ben gaan liggen :')
En ik vond het al onprettig dat er gekkos over de muren liepen in Thailand.
pi_197836838
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:08 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

In Maleisië zat er een vet grote spin in de douche in mijn hotelkamer. Zo groot als een koffieschoteltje. Doodsangsten :'(
Ik haat die shit echt aan Azie. Slangen en hagedissen allemaal prima maar gore, grote spinnen echt ga dood :r
  vrijdag 5 februari 2021 @ 17:21:19 #20
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_197836851
Ik heb wel eens last van slaapverlamming, en dan lijkt het net alsof je niet meer kan ademen; vond dat wel redelijk creepy. Tot je weet wat het is iig. Ook een keer tegen mijn wil in in een politieachtervolging gezeten als bijrijder, dat was ook geen leuk ritje. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_197836904
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:21 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb wel eens last van slaapverlamming, en dan lijkt het net alsof je niet meer kan ademen; vond dat wel redelijk creepy. Ook een keer tegen mijn wil in in een politieachtervolging gezeten als bijrijder, dat was ook geen leuk ritje. :{
Ohja dat eerste is ook doodeng. Voelde je ook dat er iemand in je kamer was?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 17:25:04 #22
459912 FlippingCoin
pi_197836939
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:23 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ohja dat eerste is ook doodeng. Voelde je ook dat er iemand in je kamer was?
Nee dat heb ik wel eens gehad maar vond ik minder eng. :P

Dit voelde alsof ik wakker was geworden alleen ik volledig verlamd was tot mijn ademshaling aan toe, en dat leek nog best even te duren tot ik met een adrenalinerush klaarwakker was.

Ik heb niet zo'n geloof in paranormale dingen dat kan ik redelijk snel rationaliseren, maar als lichte hypochonder is het falen van het menselijk lichaam geen rare gedachte. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_197836970
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee dat heb ik wel eens gehad maar vond ik minder eng. :P

Dit voelde alsof ik wakker was geworden alleen ik volledig verlamd was tot mijn ademshaling aan toe, en dat leek nog best even te duren tot ik met een adrenalinerush klaarwakker was.
Ja ik herken het maar meestal gaat dat gepaard met het gevoel dat er een lurker in je kamer staat
pi_197837004
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:21 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb wel eens last van slaapverlamming, en dan lijkt het net alsof je niet meer kan ademen; vond dat wel redelijk creepy. Tot je weet wat het is iig. Ook een keer tegen mijn wil in in een politieachtervolging gezeten als bijrijder, dat was ook geen leuk ritje. :{
Heb je de film Borgman gezien?
-XOXO-
  vrijdag 5 februari 2021 @ 17:27:55 #25
459912 FlippingCoin
pi_197837011
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:26 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja ik herken het maar meestal gaat dat gepaard met het gevoel dat er een lurker in je kamer staat
Ja of over je bed kruipen of zo. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')