quote:Op zaterdag 16 maart 2024 17:05 schreef Firuze60 het volgende:
Hoe staat het inmiddels met dit voornemen?
https://www.nu.nl/muziek/(...)ptember-in-ahoy.htmlquote:Speciaal fanconcert voor Golden Earring op 30 september in Ahoy
Het afscheidsconcert voor Golden Earring vindt op 30 september plaats in Rotterdam Ahoy. Onder de noemer De Earring & ik spelen zo'n duizend muzikanten, met hulp van Nederlandse artiesten, verschillende nummers van de rockband.
Initiatiefnemer Yaël Vinckx vroeg fans in 2023 een video in te sturen met hun versie van Radar Love. Uit de honderden inzendingen werden de beste en origineelste versies geselecteerd. De namen van de Nederlandse artiesten worden later bekendgemaakt.
Het afscheidsconcert voor de Haagse band zou oorspronkelijk vorig jaar oktober plaatsvinden, maar dat werd uitgesteld. De organisatie wilde meer tijd aan het evenement besteden, omdat ze nieuwe partners had gevonden.
Golden Earring stopte in 2021 nadat bekend was geworden dat gitarist en zanger George Kooymans aan de ziekte ALS lijdt. Hij kan daardoor niet meer optreden. De overige bandleden lieten weten niet zonder hem verder te willen.
Barry Hay, Cesar Zuiderwijk en Rinus Gerritsen beloofden in 2023 dat ze bij het concert aanwezig zijn. Ze konden toen nog niet zeggen of ze ook zouden meespelen. Of Kooymans bij het evenement aanwezig kan zijn, is nog niet duidelijk.
De kaartverkoop voor het concert gaat vrijdag van start. Met het concert wil de organisatie ook aandacht vragen voor onderzoek en bestrijding van ALS. Een deel van de opbrengst van de ticketverkoop gaat dan ook naar Stichting ALS Nederland.
Wowquote:Op woensdag 10 april 2024 18:54 schreef MadMaster het volgende:
https://www.nu.nl/muziek/(...)ptember-in-ahoy.html
@golfer heeft zojuist een kaartje voor me geregeld in de pre-salequote:Op woensdag 10 april 2024 20:21 schreef Blues het volgende:
[..]
WowZou best een kaartje willen kopen hiervoor... maar op vrijdag zit ik weer op mijn werk
Echte liefdequote:Op donderdag 11 april 2024 19:15 schreef Blues het volgende:
[..]
@:golfer heeft zojuist een kaartje voor me geregeld in de pre-sale![]()
Ik zal naar je zwaaien als ik aan het spelen benquote:Op donderdag 11 april 2024 19:15 schreef Blues het volgende:
[..]
@:golfer heeft zojuist een kaartje voor me geregeld in de pre-sale![]()
Ja tof! Hoe kan ik je herkennen?quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:59 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik zal naar je zwaaien als ik aan het spelen ben
Dat lijkt mij niet zo moeilijk?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Dat duurt nog even dus daar ga ik over nadenkenquote:
Bestaan de FOK! tshirts nogquote:Op zaterdag 20 april 2024 20:30 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat duurt nog even dus daar ga ik over nadenken
quote:Als de Golden Earring in 2021 plotseling ophoudt te bestaan, zijn hun talloze fans in shock. Gitarist George Kooymans lijdt al een tijd aan de ongeneeslijke ziekte ALS en daarom is een afscheidsconcert geven niet meer mogelijk.
De Earring-fans laten het er niet bij zitten. Onder aanvoering van journalist Yaël Vinckx wordt er een groots afscheid in Rotterdam Ahoy georganiseerd, waar bijna duizend amateurmuzikanten samen een muzikale ode brengen aan hun helden.
Jong en oud doet auditie om mee te mogen spelen bij dit fanconcert. In de De Earring & ik bundelen Yaël Vinckx en regisseur Joris Postema hun krachten om de bijzondere verhalen van een aantal fans te tonen. Gewone Nederlanders voor wie de muziek van ‘de Earring’ de soundtrack van hun leven is.
Regie: Joris Postema
Omroep: NTR
Producent: DOXY
Eens kijken of ik nog fatsoenlijk in beeld komquote:Op woensdag 1 januari 2025 17:15 schreef Blues het volgende:
Vanavond de docu over 'de Earring en ik'![]()
https://www.npodoc.nl/documentaires/2025/01/de-earring-en-ik.html
[..]
Laat me wetenquote:Op woensdag 1 januari 2025 17:20 schreef Zorro het volgende:
Eens kijken of ik nog fatsoenlijk in beeld kom
En En En?quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
Eens kijken of ik nog fatsoenlijk in beeld kom
2x kort, 1x als we vanuit de hal naar de zaal vertrekken en 1x tijdens Radar love heel snel.quote:
En mij zag je al helemaal niet tsk!quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:38 schreef Zorro het volgende:
2x kort, 1x als we vanuit de hal naar de zaal vertrekken en 1x tijdens Radar love heel snel.
Beide keren 2 of 3 seconden
Was op zich mooi maar ik had mee van de muziek verwacht. Alle artiesten compleet buiten beschouwing, Goed die krijgen al aandacht genoeg. Maar ook de rockfanfare totaal niet te zien. Ik verwachtte een muziekdocu met verhalen eromheen. Het werd een soort drama met een beetje muziek erin.
Schande!quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:48 schreef Blues het volgende:
[..]
En mij zag je al helemaal niet tsk!![]()
Mss dat ze nog eens het hele concert uitzenden?
https://www.rtl.nl/boulev(...)de%2Dinitiatiefnemer.quote:Golden Earring kondigt alsnog afscheidsconcert aan in Rotterdam Ahoy
De Haagse band Golden Earring geeft op 30 januari 2026 een afscheidsconcert in Rotterdam Ahoy. Dat maakten bandleden Barry Hay, Cesar Zuiderwijk en Rinus Gerritsen dinsdag bekend in de Rotterdamse concertzaal. Bandlid George Kooymans, die door de ziekte ALS niet meer kan optreden, is mede-initiatiefnemer.
Een groot aantal Nederlandse artiesten, onder wie DI-RECT, Maan, Danny Vera en Acda en de Munnik, treedt op tijdens One Last Night, zoals de avond heet. De kaartverkoop start donderdag om 10.00 uur. Van elk verkocht kaartje gaat 5 euro naar een goed doel voor onderzoek naar en de behandeling van ALS. Ook Frank Lammers, The Opposites, Son Mieux, Flemming, DeWolff, Davina Michelle en Guus Meeuwis treden op.
Barry, Cesar en Rinus spelen mee met de aanwezige artiesten, maar gaan niet met z'n drieën zonder gitarist op het podium staan. "Het wordt heel lastig om George erbij te hebben", zei Cesar dinsdag. Verder willen de bandleden geen uitspraken over hem doen. "Dat is aan hem en zijn familie."
Golden Earring stopte in 2021 noodgedwongen toen bekend werd dat gitarist George de progressieve ziekte ALS heeft. Twee jaar daarvoor gaf de band een voorlopig laatste optreden, voordat de coronapandemie in 2020 alles platlegde. "Het zal voor niemand een verrassing zijn dat we onze carrière niet af hebben kunnen sluiten zoals we dat hadden willen doen", zegt frontman Hay over de show. "Toen ik daar twee maanden geleden over sprak met George ontstond het idee om bevriende bands en artiesten te vragen om samen een groots afscheid te organiseren. We kunnen zelf natuurlijk niet meer twee uur op een podium staan, maar samen is dat een ander verhaal."
De band maakt gebruik van het decor van De Vrienden van Amstel LIVE. "Dus vandaag kunnen we dan toch aankondigen dat Golden Earring nog een laatste keer zal spelen", aldus Barry. "Out with a bang baby!"
Is het gaan kriebelen na "ons" afscheids... ja wat,... Tribute?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/boulev(...)de%2Dinitiatiefnemer.
Dit!!quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:58 schreef MadMaster het volgende:
Hoe graag ik de Earring nog een keer zou willen zien, ik moet er niet aan denken om Flemming, Davina Michelle en Guus Meeuwis hun werk te horen vertolken.
Ik sla dus over en koester de vele keren dat ik hen tijdens concerten en enkele keren daarbuiten heb mee mogen maken…
i.v.m. die hele polonaise ga ik ook nietquote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:58 schreef MadMaster het volgende:
Hoe graag ik de Earring nog een keer zou willen zien, ik moet er niet aan denken om Flemming, Davina Michelle en Guus Meeuwis hun werk te horen vertolken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |