abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197808567
Originele post van @very:

quote:
Vandaag geef ik jullie een kans mij tot nieuwe inzichten te laten komen. Het vergt alleen wel een paar minuten van je tijd.

Continu verklaard men mij voor gek wanneer ik aangeef niet per se anti-Trump te zijn.
Nagenoeg uitsluitend gaat men er dan al automatisch van uit dat ik dan wel Pro-Trump moet zijn, maar dit is ook niet het geval. Mijn politieke visie valt niet echt aan één stroming op te hangen.
Maar wel ben ik behoorlijk Anti-Anti-Trump.

Dit gegeven lijkt voor veel mensen lastig te begrijpen, en ik denk dat dit vooral komt omdat de polarisatie op dit moment zo gigantisch is, mede dankzij de media. Want ruimte voor nuances en/of argumenten die in het voordeel van Trump zouden pleiten is er niet meer bij, want voor je het weet ben je alleen maar weer bezig je eigen visie te verdedigen en alle verwijten of persoonlijke aantijgingen te ontkrachten. Inhoudelijk van gedachten wisselen op dit onderwerp lijkt nagenoeg onmogelijk. Zelfs in Nederland, waar we toch best neutraal naar de situatie zouden moeten kunnen kijken.

En mijn overtuiging is dus dat de framing van Trump zijn weerga niet kent, en dat dus lang niet alle aantijgingen zomaar kloppen. Ik geloof dat deze man de grootste haatcampagne OOIT over zich heen heeft gekregen omdat hij simpelweg niet wil meespelen met de rest van de grote jongens. Of in ieder geval niet volgens hun regels. En dus moet ie gehaat worden, want hij moet z.s.m. weer opbokken opdat er weer een nieuw poppetje zijn plek kan innemen die wel gewoon springt wanneer hem dat verteld wordt.

Maar goed, ik kijk ook niet alles wat ie zegt en ik kijk ook niet alles wat de andere zeggen, dus echt zeker weten doe ik het niet. Ik vind het alleen erg aannemelijk, gezien de hoeveelheid ongenuanceerde stront die ik elke keer weer lees en waarvan ik na het lezen van de headline eigenlijk al weet dat het weinig met feiten te maken zal hebben maar vooral met het creëren van een sfeer omtrent de persoon Trump.

Nu wil ik jullie een paar video's voorleggen met de vraag hiernaar te kijken en erop te reageren.
Maar dan dus wel graag zonder de vooroordelen die bijna onlosmakelijk verbonden lijken te zijn aan iedereen die zich niet duidelijk uitspreekt TEGEN Trump.

Dus het verzoek om (op z'n minst één) van onderstaande video's kijken en daar dan inhoudelijk op te reageren. Klopt het niet wat deze "comedian" ons laat zien? Doet hij aan cherry picking?
Of praat hij gewoon poep en is het ook maar een gekkie?

Graag wel dan met onderbouwing komen voor de antwoorden die je geeft, want alles wat hij hier namelijk zegt lijkt lijnrecht tegenover te staan wat ik iedereen om me heen hoor zeggen.
Maar als ik die mensen dan om onderbouwing vraag dan "heeft men wel wat beters te doen".

Daar gaan we!

Trump VS Biden. Who is worse?

Who disrespected COVID the most?

Who disrespects colored people the most?

Who disrespects LGBTQ the most?

Who disrespects the military the most?

Who disrespects disabled people the most?
pi_197808914
Nieuw topic geopend omdat ik vond dat er toch een zinvolle discussie uit kwam. Ook mijn best gedaan om een bij BNW-passende titel aan toe te voegen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:25 schreef very het volgende:

[..]

Ik vind het lastig om hier kort antwoord op te geven zonder gelijk neergezet te worden als complotwappie :P
En ik zou het nog snappen ook dat je die titel krijgt wanneer je naar de bondige samenvatting zou luisteren.
Maar zoals ik eerder al eens zei: Dit is een enorm diep onderwerp welke zich niet in een paar zinnen, of een paar topics zelfs, compleet laat ontleden. Een goed lang direct gesprek met een biertje erbij leent zich daar veel beter voor.

Maar goed; ik denk dat The Great Reset een heel grootschalig plan is wat ook echt niet pas op papier is gezet sinds de Corona uitbraak, maar al veel langer op de agenda staat. En het zijn niet de plannen van een of ander enthousiast hobbyclubje maar van het World Economic Forum (dat nogal een vinger in de pap heeft). Dat die plannen er liggen is geen geheim trouwens.

[ afbeelding ]

Of slogans als Build Back Better:

Het lijkt er dus op dat er een collectief is dat bereid is deze agenda 2030 na te jagen.
En nou ben ik op zich niet tegen een soort van reset, want ik zie ook wel dat we weinig duurzaam bezig zijn en dat de wereld zoals ie nu draait heftige gebreken begint te vertonen en niet veel langer meer zo kan doorgaan. De verschillen in welvaart worden steeds obscener. Maar waar ik me wel aan stoor is dat er aan alle kanten ogenschijnlijk gestuurd wordt richting deze agenda, maar zonder dat iemand ook daadwerkelijk durft te zeggen dat we dit inderdaad aan het doen zijn en waar we precies naartoe gaan.

En de media zou hier normaal gesproken een belangrijke rol vervullen, maar hoor jij hier iets over? Behalve dan de Qanons die dit zien als de ultieme machtsgreep van de elite? Mensen die normaal pretenderen enorm maatschappelijk betrokken te zijn weten vaak niet eens wie Klaus Schwab is. En als er iemand plannen heeft om de maatschappij opnieuw in te richten, dan is hij het wel. En dat mag natuurlijk (ook al krijg ik wel een beetje jeuk van zijn verschijning)...maar hier is transparantie op zijn plaats. Wanneer je dit niet bespreekbaar maakt geef je eigenlijk elke vorm van sturing uit handen aan de beleidsmakers. Laten we hier JUIST eerlijk en open over praten, want het is nogal een biggie.

Maar nu krijg ik toch het idee dat het wederom (zoals altijd) weer achterkamertjespolitiek is. En op zich begrijpelijk vanuit hun standpunt, want de mensen zouden zomaar eens kunnen vinden dat de lui die deze plannen maken en met bijzondere catchphrases komen zelf stiekem wel flink wat zullen ownen. Misschien wel ALLES :P

En ik kan mij dus ook niet aan de indruk onttrekken dat dit bewust zoveel mogelijk uit de media wordt gehouden. De motieven laten zich raden, vooral als je een beetje kijkt wie er zoal achter die nieuws outlets zitten. Voorbeeld: waarom zijn bijna alle Nederlandse kranten opeens in Belgische handen? (bron

Propaganda is al zo oud als de media zelf, dus het zou naief zijn te denken dat deze niet zal worden ingezet bij zulke grootschalige plannen de wereld en daarmee de mens te veranderen.
En dat is dus waarom ik van mening ben dat ze dus eigenlijk gewoon een verlengstuk zijn van een politieke agenda, en dat vind ik een slechte zaak. Vooral icm social media, die als een soort emotionele terreurfactor kunnen fungeren. Ik vrees ook dat Social Media een Trojaans Paard zal blijken....het maakt meer kapot dan het ooit gebracht heeft.

En dit is, denk ik, dus ook de voornaamste reden dat Trump koste wat kost zo genadeloos mogelijk kapot gemaakt moest worden, want als hij nog een termijn mocht dan zou dat wel eens desastreus kunnen zijn voor die 2030 agenda. Of er ook daadwerkelijk is gefraudeerd...ik weet het niet. Maar het feit dat ik het als serieuze mogelijkheid bestempel zegt al wel wat. En dat Trump zelf ook nog eens een clown is maakte hem misschien nog wel een makkelijker slachtoffer, want hij laat zich makkelijk framen.

Overigens zeg ik dus niks over dat Trump geen mafkees is of dat ie wel alleen maar goed bezig geweest is.
Mijn relaas s puur gericht op de rol van de media in onze huidige maatschappij.
Ik ben het hier zelfs gedeeltelijk met je eens. Er zijn genoeg problemen met de media te bedenken en ik merk ook dat alles zo gepolariseerd is dat ik soms zelf te snel de neiging heb om een reden te zoeken om iets af te serveren uit het andere kamp.

Maar ik heb hier toch ook wel wat aanmerkingen op:

1. Ik denk dat je je vergist in wat het WEF doet. Deze organiseert een meeting om met wereldleiders en top economen huidige trends te bespreken. Het stukje reclame wat je daar ziet is daarbij een verwijzing naar een trend en duidelijk bedoelt om te prikkelen. Juist door te chargeren krijg je mensen zo ver om hier over aan het praten te krijgen.

De 'you won't know anything and be happy about it' gaat over het feit dat er een duidelijke trend gaande is naar services maken van alles. Een eerste simpele stap is media; je krijgt bv geen fysieke krant meer maar leest artikelen op het internet. Duidelijker zie je het nog bij films en muziek, wanneer heb je voor het laatst iets aangeschaft? Praktisch iedereen is overgestapt naar diensten als Netflix en Spotify. En met bv zelf-rijdende auto's , lease constructies en services als uber/lyft gaat ook autobezit die kant op.

Maar als je naar de machten kijkt die achter deze specifieke trend zitten lijkt mij het WEF niet de juiste club; zoals gezegt, deze bespreken het op hun meeting. Op de site zie je ook dat ze wel degelijk een kanttekening plaatsen bij de effecten die dit heeft op privacy. (Best transparant toch?). Als je de basis van deze trend wil bekijken kan je beter kijken naar big tech/silicon valley en venture capitalism. Iets waar mijn inziens heel veel haken en ogen aan zitten en er juist flink gereguleerd moet worden.

Ook voor 'the great reset' en 'build back better' geld dat het gebaseerd is op bestaande trends. Het WEF voorspelt dat we door Corona in de grootste economische crisis sinds WOII terecht zijn gekomen (/gaan komen). Wat sowieso gaat leiden tot grote economische veranderingen. Dus 'the great reset' lijkt me dan ook een redelijk voor de hand thema bij deze conferentie. Dat betekend nog niet dat de hele agenda er al ligt.

Wel ben ik het er mee eens dat je altijd met een kritisch oog moet kijken naar de machthebbers in de wereld, want dat werkt altijd corruptie in de hand. En je kan de media prima kwalijk nemen dat ze te makkelijk zich hebben laten gijzelen door de clickbait en aansprekende headlines in plaats van de diepere onderzoeksjournalistiek.

Maar ik vind dat dit juist vaak geld voor de berichtgeving over Trump; ik vind het een verschrikkelijke president, maar de echt grote schandalen zijn vaak ondergesneeuwd doordat de media weer in de honger naar kliks op het volgende kleine puntje sprongen. Jammer genoeg zie je nu ook bij Biden gebeuren dat de rechtse media allerlei uit het verband getrokken punten als falen van Biden aan het pushen is; dat maakt het juist lastiger om juist ook de terechte, gedegen kritiek eruit te filteren.

Verder geld het propaganda punt natuurlijk minstens net zo sterk voor het media netwerk achter Trump. Niet voor niets is juist Bannon zo nauw betrokken geweest in het begin bij Trumps presidentschap (en o.a. ook the Brexit). En bv Fox is ook heel invloedrijk en verre van neutraal.
pi_197809034
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:26 schreef kipknots het volgende:
Nieuw topic geopend omdat ik vond dat er toch een zinvolle discussie uit kwam. Ook mijn best gedaan om een bij BNW-passende titel aan toe te voegen ;)
[..]

Ik ben het hier zelfs gedeeltelijk met je eens. Er zijn genoeg problemen met de media te bedenken en ik merk ook dat alles zo gepolariseerd is dat ik soms zelf te snel de neiging heb om een reden te zoeken om iets af te serveren uit het andere kamp.

1. Ik denk dat je je vergist in wat het WEF doet. Deze organiseert een meeting om met wereldleiders en top economen huidige trends te bespreken. Het stukje reclame wat je daar ziet is daarbij een verwijzing naar een trend en duidelijk bedoelt om te prikkelen. Juist door te chargeren krijg je mensen zo ver om hier over aan het praten te krijgen.

De 'you won't know anything and be happy about it' gaat over het feit dat er een duidelijke trend gaande is naar services maken van alles. Een eerste simpele stap is media; je krijgt bv geen fysieke krant meer maar leest artikelen op het internet. Duidelijker zie je het nog bij films en muziek, wanneer heb je voor het laatst iets aangeschaft? Praktisch iedereen is overgestapt naar diensten als Netflix en Spotify. En met bv zelf-rijdende auto's , lease constructies en services als uber/lyft gaat ook autobezit die kant op.

Maar als je naar de machten kijkt die achter deze specifieke trend zitten lijkt mij het WEF niet de juiste club; zoals gezegt, deze bespreken het op hun meeting. Op de site zie je ook dat ze wel degelijk een kanttekening plaatsen bij de effecten die dit heeft op privacy. (Best transparant toch?). Als je de basis van deze trend wil bekijken kan je beter kijken naar big tech/silicon valley en venture capitalism. Iets waar mijn inziens heel veel haken en ogen aan zitten en er juist flink gereguleerd moet worden.

Ook voor 'the great reset' en 'build back better' geld dat het gebaseerd is op bestaande trends. Het WEF voorspelt dat we door Corona in de grootste economische crisis sinds WOII terecht zijn gekomen (/gaan komen). Wat sowieso gaat leiden tot grote economische veranderingen. Dus 'the great reset' lijkt me dan ook een redelijk voor de hand thema bij deze conferentie. Dat betekend nog niet dat de hele agenda er al ligt.

Wel ben ik het er mee eens dat je altijd met een kritisch oog moet kijken naar de machthebbers in de wereld, want dat werkt altijd corruptie in de hand. En je kan de media prima kwalijk nemen dat ze te makkelijk zich hebben laten gijzelen door de clickbait en aansprekende headlines in plaats van de diepere onderzoeksjournalistiek.

Maar ik vind dat dit juist vaak geld voor de berichtgeving over Trump; ik vind het een verschrikkelijke president, maar de echt grote schandalen zijn vaak ondergesneeuwd doordat de media weer in de honger naar kliks op het volgende kleine puntje sprongen. Jammer genoeg zie je nu ook bij Biden gebeuren dat de rechtse media allerlei uit het verband getrokken punten als falen van Biden aan het pushen is; dat maakt het juist lastiger om juist ook de terechte, gedegen kritiek eruit te filteren.

Verder geld het propaganda punt natuurlijk minstens net zo sterk voor het media netwerk achter Trump. Niet voor niets is juist Bannon zo nauw betrokken geweest in het begin bij Trumps presidentschap (en o.a. ook the Brexit). En bv Fox is ook heel invloedrijk en verre van neutraal.
Ik ben het volgens mij helemaal met deze post eens, maar kom hier vanavond allicht nog even op terug. Drukke dag vandaag :)
People assume too much.
pi_197816281
Als ik de realiteits-bias weglaat, want die is afhankelijk van ideologie is mijn insziens een grote katalysator van de éxtra haat die Trump krijgt omdat hij objectief een enorme empathieloze domme (doch sluwe, want truukje 70 jaar geperfectioneerd) klootzak is. Zo iemand die altijd precies datgene zegt dat op dat moment het bloed onder je nagels treitert. Ipv pas op de plaats, de ruzie escaleren, ipv een keertje ongelijk toe geven net zo lang double-downen tot het volgende schandaal er is en het niet meer hoeft. Als je dat jaren volhoudt dan zijn mensen dat godsgruwelijk zat op een gegeven moment. Hij noemde de media al fake vér voor deze perceived haatcampagne. En dan zet je zélf de toon.

Je zíet wat hij uitvreet en toch overal mee weg komt. Zo'n beetje zoals het zoontje van de rector overal mee weg kwam en toch nog tijd zag om je te pesten ondertussen. Overal waar journalisten induiken komen schimmige financiën naar voren.

En mensen moeten ook niet de extreme haat onderschatten naar Obama toe. Wij komen veel in aanraking met linkse MSM, maar in de VS hebben rechtse media minstens een zo groot bereik en veel mensen zien vrijwel alléén maar rechtse media. Fox staat aan bij de kapper 24/7 in Georgia, niet CNN.
Check bijv. nu Breitbart. Alléén maar haat-artikelen naar Biden. Als je CNN en MSNBC leest of de opinie-artikelen van WaPo, tja, dan lijkt het alsof er een haatcampagne naar Trump aan de gang was, maar diezelfde haatcampagne zag je ook aan de andere kant. Maar die kom je zelden tegen omdat de NL media het daar niet zo veel over hebben. Die quoten CNN.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 4 februari 2021 @ 16:40:11 #5
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197816593
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:21 schreef Knipoogje het volgende:
Als ik de realiteits-bias weglaat, want die is afhankelijk van ideologie is mijn insziens een grote katalysator van de éxtra haat die Trump krijgt omdat hij objectief een enorme empathieloze domme (doch sluwe, want truukje 70 jaar geperfectioneerd) klootzak is. Zo iemand die altijd precies datgene zegt dat op dat moment het bloed onder je nagels treitert. Ipv pas op de plaats, de ruzie escaleren, ipv een keertje ongelijk toe geven net zo lang double-downen tot het volgende schandaal er is en het niet meer hoeft. Als je dat jaren volhoudt dan zijn mensen dat godsgruwelijk zat op een gegeven moment. Hij noemde de media al fake vér voor deze perceived haatcampagne. En dan zet je zélf de toon.

Je zíet wat hij uitvreet en toch overal mee weg komt. Zo'n beetje zoals het zoontje van de rector overal mee weg kwam en toch nog tijd zag om je te pesten ondertussen. Overal waar journalisten induiken komen schimmige financiën naar voren.

En mensen moeten ook niet de extreme haat onderschatten naar Obama toe. Wij komen veel in aanraking met linkse MSM, maar in de VS hebben rechtse media minstens een zo groot bereik en veel mensen zien vrijwel alléén maar rechtse media. Fox staat aan bij de kapper 24/7 in Georgia, niet CNN.
Check bijv. nu Breitbart. Alléén maar haat-artikelen naar Biden. Als je CNN en MSNBC leest of de opinie-artikelen van WaPo, tja, dan lijkt het alsof er een haatcampagne naar Trump aan de gang was, maar diezelfde haatcampagne zag je ook aan de andere kant. Maar die kom je zelden tegen omdat de NL media het daar niet zo veel over hebben. Die quoten CNN.
Dat zag je toch ook al op dag 1 gebeuren. Trump et al. schept op over de grootste menigte ever. Media heeft zoiets van eh nee, zijn dus fake news en de toon is gezet.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_197820910
Ik krijg altijd dit gevoel bij Trumps schandalen.

donderdag 4 februari 2021 @ 21:41:48 #7
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197822336
Kom op nou, ieder weldenkend mens gaat niet blind met die man mee. Hij belde al jaren voor zijn presidentschap naar media om onder een andere naam positief nieuws over hemzelf te vertellen. Hoe je daar ooit een sterke leider in kan zien...

Mij laat het vooral zien dat mensen die zo neerkijken op Duitsers, omdat die zo dom meegingen met Hitler, zich niet beseffen dat dit mogelijk is in elk land, wanneer dan ook. Gelukkig is de bestorming redelijk met een sisser afgelopen, maar veel mensen realiseren zich niet wat zich daar nu eigenlijk afspeelde. Dit was allemaal zorgvuldig opgebouwd via allerlei (sociale) media als Youtube. Facebook en Breitbart. Een grote groep loswringen van de realiteit, laten geloven dat de mainstream media een agenda heeft die het op jou heeft gemunt. Ondanks dat Trump's leugens makkelijk aan te tonen waren ging het er bij de gehersenspoelde niet meer in. Want ja, de media zijn ratten.

Om nog maar te zwijgen over het gedoe rondom globalisten, niets anders dan antisemitische framing. Tijdens Rally's en het laatste protest werden dan ook constant video's laten zien van Joodse mensen via Hollywoord, macht over de Democraten, macht over de EU. Het opmerkelijkste vind ik nog steeds dat het zelfs in Nederland bij een groep heel goed heeft gewerkt, en die mensen zouden staan juichen als Trump de EU fysiek had aangevallen. Fuck verdragen (is politiek correct), fuck mensenrechten (die staan in de weg om alle Moslims, Joden en ander gespuis te verbannen van het land).

Uiteraard gaan de usual suspects nu zeggen dat dit allemaal onzin is, en vervolgens aangeven dat de media dit over zichzelf heeft afgeroepen, bijgestaan door een filmpje van YT, waarin een totale random dude halve waarheden en hele verzinsels opvoert en dit door zelfbenoemde kritische mensen meteen voor waar wordt aangenomen.

En weet je... hij had het nog voor elkaar gekregen ook als hij zich tijdens het begin van de coronacrisis als een president had gedragen. Dikke kans dat hij dan herkozen werd, zie het als een president in oorlogstijd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vis1980 op 04-02-2021 21:47:23 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197823042
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:26 schreef kipknots het volgende:
[..]

Dit besef ik me, en ik vind het op zich ook geen slecht uitgangspunt.
Al vraag ik me wel af hoe we straks tegen het delen van zaken als auto's aan gaan kijken na de corona crisis :P
En ook zou ik het zelf helemaal kut vinden om niet gewoon mijn eigen persoonlijke auto te hebben, maar wie weet veranderd dat nog.

quote:
Eens. Maar de slogan BBB komt volgens mij wel van hun en zie je nu al breed gedragen worden. Wat ik dan weer raar vind is dat Rutte hier dan ook weer een beetje vaag over doet wanneer hem ernaar gevraagd werd.

quote:
Agenda 2030 lag er al, toch? Daar is dit deel van.

quote:

Ook dit laatste ontken ik niet. Ik gebruik Trump in mijn topic omdat het wellicht het beste voorbeeld is op dit moment. De essentie van mijn visie blijft dat ik vind dat de media dus een verlengstuk van de politiek is om het volk te sturen is terwijl het juist een verlengstuk van de burger zou moeten zijn om de politiek te sturen.

@Vis1980:
ik heb besloten ff niet meer op jouw post te reageren...want die zit weer lekker vol aannames.
Als je me wilt overtuigen van bepaalde zaken die Trump fout gedaan heeft, geef me die links naar de voorbeelden/bewijsstukken en ik zal er gegarandeerd naar kijken.
En dan nog maar een keer: Nooit heb ik gezegd in Trump een goede of sterke leider te zien.
Dit gegeven schijnt er maar niet bij jou in te gaan.
People assume too much.
  donderdag 4 februari 2021 @ 23:01:25 #9
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197824162
Ik zeg ook niet dat jij hem een sterke leider vindt. Verder wordt meneer voor de tweede keer geimpeached, wat bedoel je met links naar zijn fouten?

Die man maakte dagelijks fouten, loog alles aan elkaar. Alles.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 01:36:31 #10
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_197826190
"Trump Fanboy" ring a bell, of was jij een van die weinige die dat niet geoperd heeft ?.
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  vrijdag 5 februari 2021 @ 02:20:35 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197826376
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 01:36 schreef DeMolay het volgende:
"Trump Fanboy" ring a bell, of was jij een van die weinige die dat niet geoperd heeft ?.
Ik noem geen naam in mijn comment.
pi_197838765
Inhakende op de OP: De enorme polarisatie in de VS kan zeker mede op conto worden geschreven van de media. Als eerste heb je op rechts een groepje outlets die de Democraten graag over één kam scheren, en alle vormen van meer overheidsinvloed bestempelen als "socialisme". Om over QAnon gerelateerde complottheorieën afkomstig van een nog meer fringe kliekje maar te zwijgen.

De mainstream media daarentegen is zeer sterk op handen van de Democraten, dat is oud nieuws eigenlijk. In sommige gevallen opereren ze min of meer als pure propaganda voor de Democratische Partij. Dit is ook terug te zien bij de zogenaamde "fact-checkers". Lees: journalisten die een draai aan bepaalde zaken geven en het dan proberen te verkopen als de "onomstreden waarheid".

Trump heeft het in zijn vier jaar de media echter erg makkelijk gemaakt met zeer lomp gedrag, rare en gênante tweets en ronduit beschamende, discriminerende en grove uitspraken. Knipoogje geeft dit al terecht aan. Trump had geheel anders met de media moeten omspringen, en hun invloed niet moeten onderschatten. Vuur kun je nu eenmaal niet met vuur bestrijden. Trump probeerde dat en heeft verloren.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:21 schreef Knipoogje het volgende:

Interessante visie. Hele andere toon in deze post dan ik geregeld in AMV zie. Ik begrijp nu wellicht ook wat meer het sentiment wat daar heerst :).
  vrijdag 5 februari 2021 @ 20:36:52 #13
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197840541
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 19:14 schreef Dejannn het volgende:
Inhakende op de OP: De enorme polarisatie in de VS kan zeker mede op conto worden geschreven van de media. Als eerste heb je op rechts een groepje outlets die de Democraten graag over één kam scheren, en alle vormen van meer overheidsinvloed bestempelen als "socialisme". Om over QAnon gerelateerde complottheorieën afkomstig van een nog meer fringe kliekje maar te zwijgen.

De mainstream media daarentegen is zeer sterk op handen van de Democraten, dat is oud nieuws eigenlijk. In sommige gevallen opereren ze min of meer als pure propaganda voor de Democratische Partij. Dit is ook terug te zien bij de zogenaamde "fact-checkers". Lees: journalisten die een draai aan bepaalde zaken geven en het dan proberen te verkopen als de "onomstreden waarheid".

Trump heeft het in zijn vier jaar de media echter erg makkelijk gemaakt met zeer lomp gedrag, rare en gênante tweets en ronduit beschamende, discriminerende en grove uitspraken. Knipoogje geeft dit al terecht aan. Trump had geheel anders met de media moeten omspringen, en hun invloed niet moeten onderschatten. Vuur kun je nu eenmaal niet met vuur bestrijden. Trump probeerde dat en heeft verloren.
[..]

Interessante visie. Hele andere toon in deze post dan ik geregeld in AMV zie. Ik begrijp nu wellicht ook wat meer het sentiment wat daar heerst :).
De MSM in Nederland wellicht, alhoewel RTL en de Elsevier vrij geregeld lovend over Trump schrijven. Zo eenzijdig als je hier schetst is het allemaal niet. Beetje een polariserende post van je dus.

En je post gaat al helemaal niet op m.b.t. media in de VS.
pi_197841235
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:36 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De MSM in Nederland wellicht, alhoewel RTL en de Elsevier vrij geregeld lovend over Trump schrijven. Zo eenzijdig als je hier schetst is het allemaal niet. Beetje een polariserende post van je dus.

En je post gaat al helemaal niet op m.b.t. media in de VS.
Mijn post gaat juist over de media in de VS :). Dat jij de situatie anders interpreteert zou verder natuurlijk goed kunnen.
pi_197844721
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:41 schreef Vis1980 het volgende:...

Mij laat het vooral zien dat mensen die zo neerkijken op Duitsers, omdat die zo dom meegingen met Hitler, zich niet beseffen dat dit mogelijk is in elk land, wanneer dan ook. Gelukkig is de bestorming redelijk met een sisser afgelopen, maar veel mensen realiseren zich niet wat zich daar nu eigenlijk afspeelde. Dit was allemaal zorgvuldig opgebouwd via allerlei (sociale) media als Youtube. Facebook en Breitbart. Een grote groep loswringen van de realiteit, laten geloven dat de mainstream media een agenda heeft die het op jou heeft gemunt. Ondanks dat Trump's leugens makkelijk aan te tonen waren ging het er bij de gehersenspoelde niet meer in. Want ja, de media zijn ratten.

Ik moet dan eerder denken aan de genocide in Rwanda waarin op de radio constant werd geroepen naar de Hutu’s om alle Tutsi’s (en gematigde Hutu’s) te vermoorden. Nu is het in de VS gelukkig niet zo heftig, maar in beide gevallen werd de gewone man gehersenspoeld door een medium.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 6 februari 2021 @ 23:52:02 #16
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_197864400
omdat ik hier nog niet gepost "heb" ben ik een "TrumpFanboy"
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')