abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197800090
Hoe zie jij iemand voor je die een IQ van 80 heeft? Wat denk jij dat die persoon wel kan en wat hij niet kan? Wat hij wel zou kunnen begrijpen en wat niet?

Beschrijf zo iemand eens, ik ben heel erg benieuwd naar jullie kijk op zo'n persoon.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:17:44 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_197800133
Ik denk dat zo iemand op FOK! een topic zou openen om uit te vogelen hoe men over hem/haar denkt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_197800134
- Niet zo flauw doen -

[ Bericht 91% gewijzigd door CoolGuy op 03-02-2021 18:41:28 ]
-nee-
pi_197800186
Haha geniaal die eerste 2 reacties.

Oké, en nu ff serieus? Alsjeblieft?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
[/quote]
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:23:37 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_197800248
De meeste mensen hebben niet ergens een display of een T-shirt aan met deze gegevens erop, dus hoe de noik ga je op wat voor manier dan ook een steekhoudende vergelijking trekken? :?

Je vraag is domweg niet te beantwoorden, of je moet zitten te wachten op op 'onderzoek' gebaseerd generaliserend geleuter wat je zelf ook wel kunt googelen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_197800316
Een trage leerling die moeite heeft met de stof. Mbo 2/3 zal wel haalbaar zijn ?
Hangt er ook vanaf, als je iq onregelmatig verdeeld is als bv verbaal 100 en performaal 60 geeft dat ook weer geen beeld.
FOK! is net een groot tijdschrift
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:28:48 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197800327
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:27 schreef Vimbavimba het volgende:
Een trage leerling die moeite heeft met de stof. Mbo 2/3 zal wel haalbaar zijn ?
Hangt er ook vanaf, als je iq onregelmatig verdeeld is als bv verbaal 100 en performaal 60 geeft dat ook weer geen beeld.
Huh
pi_197800399
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:27 schreef Vimbavimba het volgende:
Met een iq van 80 lijkt me mbo 3 niet haalbaar :')
pi_197800596
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:16 schreef -Ferb- het volgende:

Beschrijf zo iemand eens, ik ben heel erg benieuwd naar jullie kijk op zo'n persoon.
-Ferb-
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:48:26 #10
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_197800626
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:17 schreef Marsenal het volgende:
Die kan prima een dagje op de sociale maar uitrekenen wat een stapel tweedehands laminaat aan oppervlakte kan beslaan zal te lastig blijken.
Inderdaad. Ik zag ooit eens een topic hierover voorbij komen. Hilarisch, maar ja..
Praat over de hel en je komt er.
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:49:58 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197800644
Iemand met een IQ van 80 functioneert normaal en er zal in een normale ontmoeting met hem niet zo snel iets aparts opvallen.
The End Times are wild
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:51:50 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197800670
Dave Roelvink

Q.E.D
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:53:22 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197800701
Ik denk dat het heel verschillend is en per persoon. De ene persoon met IQ van 80 is heel lief en rustig en sociaal, maar heeft moeite met school en werk. De andere persoon met een IQ van 80 is voetbal hooligan en drugsdealer.

Ik kan niet zo goed voorstellen hoe iemand zou zijn op basis van IQ. Ik denk dat ik wel aan iemand kan merken dat deze persoon minder slim is, wat trager van begrip en moeite ingewikkelde kwesties te snappen en dat zou ik merken in een gesprek.

Maar ik denk niet dat er vaste persoonlijkheden er aan vastzitten, persoonlijkheid is toch iets anders.

Ik kende een jongen via de GGZ met een IQ van 89. Hij was aardig, alleen minder slim. Maar vond het wel leuk om met hem om te gaan. Hij hield van heavy metal en had ook van die T-shirts. Misschien dat mensen met een laag IQ sneller zichtbaar zo’n subcultuur hebben? Ik weet niet.

Wat vind je zelf?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197800855
Ik heb ooit vrijwilligerswerk gedaan waarbij ook mensen werkten met zo'n laag IQ.

Overeenkomsten vind ik dat zulke mensen vaak impulsief zijn en zichzelf daarmee in de problemen brengen, maar geen zelfreflectie hebben om daarvan te leren en de schuld altijd bij anderen te leggen.

Tragisch verhaal is dat bij zo'n maatje van mij ook zo'n laag IQ was vastgesteld. Zijn score van een IQ-test was dusdanig laag. Hij heeft ook PTSS: dan is het vaak zo dat je door concentratieproblemen sowieso lager scoort bij zo'n test, maar blijkbaar werd er in zijn geval daarmee geen rekening gehouden. Ik merkte bij hem ook gedrag op wat ik bij mezelf herken en ik vermoedde dat hij ADHD heeft. Ik zei er maar niks over, aangezien ik geen psycholoog ben en ik wilde hem niet met mijn eigen vermoedens mogelijk nog meer in de problemen brengen.

Uiteindelijk bleek dat hij zelf ook vermoedde dat er iets niet klopte. Hij woonde in een beschermde woonvorm en hij was in wezen een soort van onder behandeling en zijn behandelaars gingen er vanuit dat hij licht verstandelijk beperkt is. Zijn eigen behandelaars waren erop tegen dat hij zich op ADHD liet testen en gaven daarvoor geen toestemming om "hem tegen zichzelf in bescherming te nemen". Hij besloot uiteindelijk om geld te sparen en daarmee te kunnen bekostigen dat hij toch elders getest kon worden op ADHD. De uitslag was positief. Hij heeft door ADHD + PTSS zoveel concentratieproblemen dat hij moeilijk lerend is, maar er werd bij hem verder wel een gemiddeld IQ vastgesteld - een verstandelijke beperking heeft hij niet.

Dat hield voor hem in dat ook officieel zijn diagnose werd aangepast en hij in staat werd geacht om zelfstandig te kunnen wonen. Excuses dat hij jarenlang door een verkeerde diagnose in de veronderstelling was dat hij licht verstandelijk beperkt is en daardoor heel minderwaardig over zichzelf dacht, heeft hij nooit gekregen. Zijn behandelaars concludeerden dat het verschil heel moeilijk is op te merken.

Ik dacht eerst dat zijn situatie een uitzonderlijk is, maar uiteindelijk heb ik vernomen dat dit soort praktijken nogal regelmatig voor lijken te komen.
  woensdag 3 februari 2021 @ 18:02:15 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197800859
Trouwens, nu ik erover nadenk, heb ik meer mensen met een laag IQ gekend en wat ik me nu bedenk is dat ze allemaal duidelijk tot een subcultuur hoort en vaak van die hard rock/heavy metal subcultuur. Soms ook hiphop. In de GGZ deden ze IQ testen bij iedereen en de mensen met een bovengemiddelde IQ kleed zich normaal, dus zoals de meeste mensen op straat lopen. De mensen met een laag IQ hadden die uitstraling van een subcultuur, dus Rock Scčne of Hiphop scčne.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 3 februari 2021 @ 18:04:28 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197800895
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik heb ooit vrijwilligerswerk gedaan waarbij ook mensen werkten met zo'n laag IQ.

Overeenkomsten vind ik dat zulke mensen vaak impulsief zijn en zichzelf daarmee in de problemen brengen, maar geen zelfreflectie hebben om daarvan te leren en de schuld altijd bij anderen te leggen.

Tragisch verhaal is dat bij zo'n maatje van mij ook zo'n laag IQ was vastgesteld. Zijn score van een IQ-test was dusdanig laag. Hij heeft ook PTSS: dan is het vaak zo dat je door concentratieproblemen sowieso lager scoort bij zo'n test, maar blijkbaar werd er in zijn geval daarmee geen rekening gehouden. Ik merkte bij hem ook gedrag op wat ik bij mezelf herken en ik vermoedde dat hij ADHD heeft. Ik zei er maar niks over, aangezien ik geen psycholoog ben en ik wilde hem niet met mijn eigen vermoedens mogelijk nog meer in de problemen brengen.

Uiteindelijk bleek dat hij zelf ook vermoedde dat er iets niet klopte. Hij woonde in een beschermde woonvorm en hij was in wezen een soort van onder behandeling en zijn behandelaars gingen er vanuit dat hij licht verstandelijk beperkt is. Zijn eigen behandelaars waren erop tegen dat hij zich op ADHD liet testen en gaven daarvoor geen toestemming om "hem tegen zichzelf in bescherming te nemen". Hij besloot uiteindelijk om geld te sparen en daarmee te kunnen bekostigen dat hij toch elders getest kon worden op ADHD. De uitslag was positief. Hij heeft door ADHD + PTSS zoveel concentratieproblemen dat hij moeilijk lerend is, maar er werd bij hem verder wel een gemiddeld IQ vastgesteld - een verstandelijke beperking heeft hij niet.

Dat hield voor hem in dat ook officieel zijn diagnose werd aangepast en hij in staat werd geacht om zelfstandig te kunnen wonen. Excuses dat hij jarenlang door een verkeerde diagnose in de veronderstelling was dat hij licht verstandelijk beperkt is en daardoor heel minderwaardig over zichzelf dacht, heeft hij nooit gekregen. Zijn behandelaars concludeerden dat het verschil heel moeilijk is op te merken.

Ik dacht eerst dat zijn situatie een uitzonderlijk is, maar uiteindelijk heb ik vernomen dat dit soort praktijken nogal regelmatig voor lijken te komen.
Zeker. Veel mensen in de GGZ die rondlopen met een verkeerde diagnose en veel hulpverleners die bevooroordeeld zijn daardoor. Triest maar waar.
pi_197800949
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef Sounddragon het volgende:
De meeste mensen hebben niet ergens een display of een T-shirt aan met deze gegevens erop, dus hoe de noik ga je op wat voor manier dan ook een steekhoudende vergelijking trekken? :?

Je vraag is domweg niet te beantwoorden, of je moet zitten te wachten op op 'onderzoek' gebaseerd generaliserend geleuter wat je zelf ook wel kunt googelen.
Dit bedoel ik dus niet. Mijn vraag lijkt me duidelijk. Ik vroeg namelijk wat jij je voorstelt bij een persoon met een dergelijk laag IQ. En die kun je best beantwoorden. Het is namelijk het antwoord wat jij denkt/je voorstelt.

Dus je leest de vraag gewoon niet (goed genoeg).
[/quote]
  woensdag 3 februari 2021 @ 18:09:19 #19
491050 Scheepskok
pi_197800982
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:07 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus niet. Mijn vraag lijkt me duidelijk. Ik vroeg namelijk wat jij je voorstelt bij een persoon met een dergelijk laag IQ. En die kun je best beantwoorden. Het is namelijk het antwoord wat jij denkt/je voorstelt.

Ja niks eigenlijk. Totdat ze dingen gaan doen.
  woensdag 3 februari 2021 @ 18:11:19 #20
491050 Scheepskok
pi_197801017
Als ik jou was, zou ik gewoon mijn ding doen. Maar ja, dat laminaat was wel een missertje, zeg eerlijk. Het is trouwens niet erg hoor.
pi_197801075
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Huh
IQ wordt onderverdeeld in subcategorieën.
[/quote]
  woensdag 3 februari 2021 @ 18:20:30 #22
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_197801153
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:23 schreef Sounddragon het volgende:

Heb jij een iq van 79 dat je deze vraag niet gewoon kan beantwoorden?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 3 februari 2021 @ 18:40:48 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197801479
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:07 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Wat vind je van mijn stelling dat het me opvalt dat mensen met een laag IQ (die ik heb gekend), vaker behoren tot een duidelijke subcultuur? Hiphop, hard rock, death metal, enz?
  woensdag 3 februari 2021 @ 18:43:43 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_197801532
quote:
16s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Heb jij een iq van 79 dat je deze vraag niet gewoon kan beantwoorden?
Was het maar zo'n feest, ik ben hier zelfs moderator geweest, kun je schudden als je boven de 50 zit.

Tijdens mijn laatste test (5 vragen in 4 dagen) zat ik net boven mijn schoenmaat, en ik heb kleine voetjes -O-
  woensdag 3 februari 2021 @ 18:45:45 #25
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_197801569
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat vind je van mijn stelling dat het me opvalt dat mensen met een laag IQ (die ik heb gekend), vaker behoren tot een duidelijke subcultuur? Hiphop, hard rock, death metal, enz?
Ook als ze ouder zijn?

Ik heb een kennis met een lager iq. Het valt me op dat ze moeite heeft met reflecteren op haar eigen gedrag, en erg in haar eigen wereldje leeft.
Ze beleefd de wereld erg vanuit haar eigen perspectief.
Ze volgt het nieuws nauwelijks, want dat snapt ze ook niet.

Qua taalgebruik valt ook op dat ze weinig ‘moeilijke’ woorden gebruikt, en met appen is ze ook kinderlijk. Het is op hetzelfde niveau als mijn zoon van 12 jaar.
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')