abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 17:42:24 #26
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_200561225
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef franklop het volgende:
Reden voor dat we niet in Madrid eindigen?
Als je mijn teksten niet wil lezen dan wil je misschien wel de toelichting van galiciatips.com tot je nemen.

https://www.galiciatips.c(...)eo-het-heilige-jaar/
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 26 juli 2021 @ 17:50:34 #27
194695 franklop
Fran knock
pi_200561304
quote:
9s.gif Op maandag 26 juli 2021 17:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Als je mijn teksten niet wil lezen dan wil je misschien wel de toelichting van galiciatips.com tot je nemen.

https://www.galiciatips.c(...)eo-het-heilige-jaar/
Ah sorry, soms sla ik een stukje over
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 27 juli 2021 @ 20:38:46 #28
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_200581395
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 18:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Een paar van de vlakke ritten spelen zich ook af in gebieden waar het nog wel eens wil waaien, aangezien ik toevallig positief gestemd ben ga ik daar maar gewoon vanuit. Als het niet waait is etappe 8 wel kut natuurlijk, zit je in het weekend naar een rit voor de sprinters te kijken. Maarja, zou dus ook zomaar waaiergenot kunnen zijn.
Rellende_Gouvenou :o
pi_200588684
quote:
Alleskunner Tom Pidcock gaat naar Vuelta als knecht, maar kan op termijn meedoen voor eindzege: “Zijn tempoversnellingen bergop zijn fenomenaal”

ier uur zat Tom Pidcock (21) daags na zijn olympische triomftocht op de fiets. Geen mountainbike meer, wel eentje voor de weg. Het volgende doel wordt namelijk de Vuelta, die start op 14 augustus. Tadej Pogacar ziet hem zelfs als een outsider voor de eindzege, al wil de Brit er in eerste instantie ervaring opdoen. Maar dat hij ooit een grote ronde kan winnen, daar bestaat geen twijfel over.
“Twee jaar geleden zag ik Tom Pidcock als eerstejaarsbelofte imponeren in de Tour d’Alsace. Ik dacht meteen: die moeten we in de toekomst de gaten houden voor de grote ronden.” Aan het woord: Kurt Van De Wouwer, ploegleider bij Lotto Soudal. “Aan de voet van de slotklim, de Ballon d’Alsace, viel hij en verloor veel tijd. Om dan zijn inhaalrush in te zetten. Het leek wel alsof de rest stilstond.”

Het was het begin van de ronde-ambities voor Pidcock, dat vorig jaar een verlengstuk kreeg met winst in de Baby Giro. Met Henri Vandenabeele (Team DSM) als belangrijkste tegenstander. “Hij maakte indruk, er was niks tegen hem te beginnen. Ik zag meteen: die heeft de mentaliteit van een kampioen. In de slotrit waren we met twee in de aanval. Ik was op dat moment vierde in de stand en wou op het podium eindigen. Ik ga je helpen, we gaan goed samenwerken, zei hij. Maar ik ga wel weer de rit winnen. En zo geschiedde. Ik ben echt benieuwd wat hij nu zal uitrichten in de Vuelta.”

Coach Kurt Bogaerts beseft dat iedereen Pidcock met argusogen zal volgen in Spanje, maar tempert de verwachtingen. “De Vuelta is geen doel voor Tom. Hij heeft geen klassementambities en gaat zelfs niet voor een ritzege. Al zal hij die niet laten liggen, mocht de kans zich voordoen. De bedoeling is dat hij zonder druk als knecht kan rondrijden en ervaring opdoen. Met Egan Bernal, Adam Yates en wellicht ook Richard Carapaz start Team Ineos met drie kandidaat-winnaars. Tom kan heel veel van hen leren.”

Andere mindset

Toch wordt geopperd om Pidcock een vrije rol te geven. “Ik hoop van niet, het is nog te vroeg”, zegt Bogaerts. “Dat hij maar snel eens achterblijft, zodat die klassementsdruk weg is. Hij zit nog volop in de ontwikkelingsfase, we mogen geen stappen overslaan. We willen zien hoe goed hij die drie weken doorkomt. Hij zal met een deftig basisniveau aan de start staan, meer niet. Hij zat dinsdag vier uur op de fiets en zal ook woensdag nog wat trainen in Tokio. Donderdag (daags voor zijn 22ste verjaardag, red.) vliegt hij dan naar zijn familie in Engeland en zal hij enkele dagen niet fietsen. Om dan vanaf 4 augustus in Andorra te werken naar de Vuelta. Die start al op 14 augustus en het is de bedoeling dat hij goed uit de Vuelta komt in functie van het WK op de weg.”

Allemaal goed en wel, maar wil een ambitieus winnaarstype als Pidcock zijn eerste grote ronde wel als knecht rijden? “Ik heb dat heel goed met hem doorgesproken, hij kijkt er enorm naar uit”, zegt zijn coach. “Hij is al heel het jaar voluit bezig: in het veldrijden, de voorjaarsklassiekers én op de mountainbiken. Daarom mag de mindset eens anders zijn, om hem fysiek en mentaal niet kapot te maken.”

Downhill als training

Maar dat in Pidcock mogelijk een winnaar van een grote ronde schuilt, is duidelijk. “Hij kan echt alles”, zegt Kurt Van De Wouwer. “Hij is behendig en explosief, is een uitstekend klimmer. En vooral: zijn tempoversnellingen bergop zijn fenomenaal. Dat dankt hij aan de cross. En hij heeft zijn gewicht mee. Zwakke punten zie ik in eerste instantie niet. Misschien het tijdrijden. Hij is wereldkampioen geworden bij de junioren, dus hij kan het zeker, maar op lange, vlakke wegen zal hij moeite hebben tegen de echte toppers. Tom is een alleskunner, op de weg, in het veldrijden en in het mountainbiken, maar zal toch keuzes moeten maken wil hij echt meedoen voor de zege in een grote ronde.”

Dat beseft ook Bogaerts. “Ja, maar nu moet hij nog niet kiezen. En wat zijn toekomst als ronderenner betreft: laat hem eerst maar eens voluit gaan in rittenkoersen van een week, zoals de Ronde van Zwitserland of Dauphiné en zien hoe ver hij daar geraakt. Het is de bedoeling dat hij een lange carrière maakt, er is nog tijd genoeg. We weten niet hoe ver zijn mogelijkheden liggen. Maar we moeten ervoor zorgen dat we geen fouten maken voor we aan zijn limiet komen. Want ja: als hij voluit gaat voor een klassement in een grote ronde zal er wat anders worden gewerkt. Nu focust hij op relatief korte inspanningen, in de klassiekers, cross en MTB. In grote ronden zal hij wat moeten inboeten aan explosiviteit ten voordele van het werk van langere adem. Maar daar zijn we nu al geleidelijk mee bezig. Zo traint hij meer en meer op de tijdritfiets. Maar het allerbelangrijkste blijft het plezier. Hij moet zichzelf blijven. Ook al verklaart iedereen hem gek: downhill als training vindt hij leuk. En moet hij blijven doen. Zet hem niet in een keurslijf. Dan zal hij nog hele mooie dingen laten zien.”
pi_200647035
quote:
Brute pech voor Jasper De Buyst op twee weken voor de start van de Vuelta. Hij heeft een gebroken rib en mogelijk gebroken schouder overgehouden aan een aanrijding op training in Andorra. Hij denkt zelf niet dat hij de Ronde van Spanje zal kunnen rijden.

Busje haalt in in blinde bocht
Jasper De Buyst was al meer dan een week op hoogtestage in Andorra. Halfweg zijn training van vrijdag liep het mis tijdens de afdaling van de col de la Rabassa. "Ik was bijna beneden en reed aan hoge snelheid door een blinde bocht", vertelt De Buyst aan Sporza.



"Daar haalde een bestelbusje net twee fietsers in die aan het klimmen waren en reed volledig op mijn kant van de baan. Opeens stond het busje voor me en ik kon het niet meer ontwijken, simpelweg omdat er geen plaats meer was. Ik heb met mijn linkerschouder de spiegel van het busje afgereden."



In het ziekenhuis werden foto's genomen. "Die wijzen op een breuk in de ribben. De foto's konden nog niet uitsluiten of ik een schouderbreuk heb. Het probleem is dat ik eerder al eens een schouderbreuk opliep en ze kunnen niet exact zeggen of het de oude of een nieuwe breuk is. Dat moet in België verder onderzocht worden."

"Denk niet dat Vuelta nog een optie is"
De aanrijding betekent een nieuwe domper voor Jasper De Buyst en voor Lotto-Soudal. De Buyst gaf in de Tour op in de negende rit, met aankomst in Tignes. Het heeft er alle schijn van dat hij ook geen rol van betekenis zal kunnen spelen in de Ronde van Spanje over twee weken.



Morgen rijdt De Buyst terug naar België en zullen die verdere onderzoeken gedaan worden. "Ik voel me niet schitterend natuurlijk", zegt Jasper De Buyst. "Het is de eerste keer dat ik op training een ongeval heb met een wagen en dat is niet prettig."



"Ik bleef normaal hier tot 10 dagen voor de Vuelta-start, dus tot 4 augustus om optimaal het effect van hoogte en de training te hebben. Dat zal nu anders uitdraaien."

"Ik maak me geen illusies dat de Vuelta nog zal lukken. Zelfs als blijkt dat mijn schouder oké is - en dat is niet mijn gevoel - dan is het niet ideaal om met een gebroken rib te starten aan een grote ronde. Ik denk momenteel dat dat geen optie is, maar ik zal het begin volgende week wel zien."


"Ik had al een seizoen waar ik niet super tevreden over was door blessures die maar bleven aanslepen. Na mijn exit in de Tour had ik dankzij veel rust en extra oefeningen nochtans het gevoel dat ik op punt stond. Het gevoel was goed en ik keek uit naar de herstart. Maar het is wat het is."



In een ideaal scenario zou De Buyst in de Vuelta de sprint hebben kunnen aantrekken voor Caleb Ewan, maar hij weet zelf niet of de Australiër aan de start zal staan. "Ik heb gelezen dat het fifty-fifty is. Ik heb contact met hem gehad en toen was hij nog niet helemaal overtuigd, maar ik denk dat hij deze week zou beslissen."

De Buyst zoekt de twee fietsers
Op Twitter doet Jasper De Buyst ook nog een oproep. Hij zou graag contact hebben met de twee fietsers die aan hun beklimming bezig waren, toen het busje hen voorbijstak.



"De Spaanse chauffeur heeft tegen de politie blijkbaar niet helemaal toegegeven dat hij op het andere rijvak reed. Ik zou de fietsers dus graag even bereiken om te kunnen aantonen dat dat wel zo was. Je weet nooit hoe zo een dingen lopen en dan is het goed om iets op papier te hebben."
  Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:12:18 #31
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_200717877
twitter


Ach, nee.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:24:25 #32
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_200752148
twitter


Ciro > Matxin.
Put these foolish ambitions to rest.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 5 augustus 2021 @ 11:33:11 #33
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_200752351
twitter


pi_200757330
Klep start waarschijnlijk niet
pi_200760067
quote:
Prima ploegske. ^O^
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 22:26:09 #36
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200764275
twitter
pi_200764330
quote:
Poeh, sterk team. Niks mis mee
pi_200764353
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Poeh, sterk team. Niks mis mee
Heerlijke gedachte dat we al in de derde etappe gaan schroeien.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_200764472
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:30 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Heerlijke gedachte dat we al in de derde etappe gaan schroeien.
Vuelta biedt altijd wel meer spektakel (lees: renners die doorheen zakken). Wel benieuwd naar line-up van INEOS. Doet Pogchamp ook mee?
pi_200765578
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Vuelta biedt altijd wel meer spektakel (lees: renners die doorheen zakken). Wel benieuwd naar line-up van INEOS. Doet Pogchamp ook mee?
Nee, Pogi lijkt niet van start te gaan. INEOS wel weer met een grote armada.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:46:32 #41
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_200773136
instagram


Leuke rubriek weer, deze aankondiging.
pi_200818080
Het wordt mensonterend warm volgende week.
  Moderator zondag 8 augustus 2021 @ 18:52:46 #43
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_200818157
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 18:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het wordt mensonterend warm volgende week.
36 graden, lekker man.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_200818188
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 18:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

36 graden, lekker man.
Het tijdritje had al een smerig parcours en dan komt er nog eens smerig weer bij ook :9~ .
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_200818309
36 klinkt voor Vuelta normen alledaags
pi_200819669
pi_200823049
quote:
Ach met Nathan, prima renner. Die heeft vorig jaar Woutje Van Aert goed geholpen
pi_200824140
Wie zijn de favorieten?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 9 augustus 2021 @ 09:01:38 #49
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200824638
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 08:16 schreef JohnDDD het volgende:
Wie zijn de favorieten?
Roglic, Landa, hele bende van INEOS.

Vrijwel alle ploegen moeten hun team nog bekendmaken. Zal vandaag/morgen vast al een aantal komen
  Moderator maandag 9 augustus 2021 @ 10:06:11 #50
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_200825501
twitter
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')