abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197769625
Dit laat maar weer eens zien wat psychodiagnostiek met mensen doet.

Beestje krijgt een ander naampje en ineens ziet je hele leven en toekomstperspectief er anders uit.

Maar wel fijn dat je er blij mee bent.
Hopelijk pakt de volgende diagnose nog positiever uit voor je.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_197770085
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Gaat ook niet om het label. Niet voor jezelf kunnen zorgen is een ellendige leven.
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

In mijn geval is het beter. En het klinkt minder zwaar...

Mensen hebben een hele negatieve beeld bij schizofrenie. Schizo-affectief kennen mensen niet.
Nee, het gaat je echt niet om het label, met je nieuwe topic....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197770194
En hoe zit het met deze toezegging?

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dit is mijn laatste topic over het onderwerp... Ik wil dit het centrale topic maken over mijn issues.
Inmiddels zijn we weer diverse topics in R&P verder over thema’s die (volgens jou) een link hebben met je ziekte. Waarom toch die fixatie?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197770465
Ik heb vorige week diagnose schizotypische persoonlijkheidsstoornis gekregen.
we gaan er komen niffo.
pi_197770490
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
En hoe zit het met deze toezegging?
[..]

Inmiddels zijn we weer diverse topics in R&P verder over thema’s die (volgens jou) een link hebben met je ziekte. Waarom toch die fixatie?
Volgens mij heeft hij dat al meerdere keren toegezegd :P
Twiddel
  dinsdag 2 februari 2021 @ 17:19:54 #31
390098 Homer85
Enjoying life
pi_197781128
Als ik eerlijk ben, lijkt schizo-affectief mij ook een erge stoornis. Het heeft kenmerken van 2 stoornissen (bipolair en schizofrenie). Ik zou met schizo-affectief, net als met schizofrenie, niet blij zijn. Aan de andere kant zegt een stoornis ook niet alles over je. Zelf heb ik geen stoornis, maar wel een psychose gehad. Dus daar kan ik wel inkomen hoe dat is.
pi_197789521
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Negatieve symptomen is het aspect van psychosegevoeligheid dat een mens verliest. Energie, motivatie, concentratie, het vermogen om voor zichzelf te zorgen. Daar heb ik weinig last van, wat betekent dat ik met geluk een normaal en succesvol leven kan leiden. Voor mij is dat goed nieuws.

Wat ik nu heb is minder heftig. Minder gestigmatiseerd. Veel schizofrenen hebben een ellendig en eenzaam bestaan. Ze kunnen amper voor zichzelf zorgen, moeilijk relaties en vriendschappen onderhouden, komen aan de onderkant van de maatschappij te staan. Dat hoef niet zo te gaan bij mij.
Huh? Eerst schreef je nog dat je probleem juist was dat je geen energie had en niet goed voor jezelf kon zorgen?
Maargoed als dat toch wel zo blijkt te zijn is dat natuurlijk mooi voor je.
Maar wat CoolGuy en -marz- ook al schreven, ik begrijp niet wat het label ermee te maken heeft.
Ja, voor je vooruitzichten, maar je situatie hoe die nu is verandert er toch niet door? Of ging je depressie erdoor weg omdat die vooral kwam doirdat je geloofde in een slechte toekomst?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197801329
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:41 schreef Lienekien het volgende:
Van Wikipedia.

“ Een schizoaffectieve stoornis is een psychische aandoening die zowel kenmerken heeft van schizofrenie als van een stemmingsstoornis. Een patiënt heeft dus niet alleen klachten over wanen, hallucinaties en verward denken, maar ook over manische buien en klinische depressie. ”

Is dat echt ‘beter’ dan alleen schizofrenie? -O-
Minder stigma, dus beter.
  woensdag 3 februari 2021 @ 19:30:58 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197802347
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:30 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Minder stigma, dus beter.
Ja, dat zegt TS.

Maar of het ook minder ‘erg’ is voor hemzelf om dit te hebben ipv ‘alleen’ schizofrenie...
The love you take is equal to the love you make.
pi_197804162
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat zegt TS.

Maar of het ook minder ‘erg’ is voor hemzelf om dit te hebben ipv ‘alleen’ schizofrenie...
Persoonlijk maakt het weinig uit, maar we leven nu eenmaal in een labeltjes maatschappij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jed1Gam op 03-02-2021 21:00:35 ]
  woensdag 3 februari 2021 @ 21:13:51 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197804469
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:53 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Persoonlijk maakt het weinig uit, maar we leven nu eenmaal in een labeltjes maatschappij.
Een labeltje en wat de buitenwereld daarvan vindt is één ding, moeten leven met de aandoening en klachten is wat anders.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')