niet knijpen!!quote:Op zondag 25 april 2021 09:35 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik was het bijna eens, totdat ze vertelden dat ze de staging gingen veranderen. Nu knijp ik m wel een beetje
Ja ik denk het ook echt. Kan me echt niét voorstellen dat bijvoorbeeld Malta hoger gaat eindigen.quote:Op zondag 25 april 2021 09:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Geloof dat ik het al twaalf keer gezegd heb en dat het misschien strontirritant voor anderen begint te worden m'n herhalingen, maar het kán toch bijna niet anders dan dat dit een Sobral gaat doen de 22e.
Denk echt dat zowel juries als de kijkers thuis hier gewoon niet omheen kunnen. Dat ze ze allemaal live betovert, je niet anders kunt dan al je punten op haar gooien en ze een monsterzege haalt. Net als Salvador.quote:Op zondag 25 april 2021 09:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja ik denk het ook echt. Kan me echt niét voorstellen dat bijvoorbeeld Malta hoger gaat eindigen.
Deze vrouw heeft klasse in elke vezel. Je hoeft echt niet bang te zijn voor een niet-enorm-stijlvolle staging denk ik.quote:Op zondag 25 april 2021 09:35 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik was het bijna eens, totdat ze vertelden dat ze de staging gingen veranderen. Nu knijp ik m wel een beetje
Wel goed om me daar aan vast te houden jaquote:Op zondag 25 april 2021 09:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Deze vrouw heeft klasse in elke vezel. Je hoeft echt niet bang te zijn voor een niet-enorm-stijlvolle staging denk ik.
Salvador had niet een concurrent met óók een heel mooi emotioneel beladen liedje. Dat heeft Barbara wel, namelijk Gjon's Tears. Volgens mij vissen ze een beetje uit dezelfde vijver, qua stemmen. En dan zal het ervan afhangen wie het 't beste weet te brengen.quote:Op zondag 25 april 2021 09:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Denk echt dat zowel juries als de kijkers thuis hier gewoon niet omheen kunnen. Dat ze ze allemaal live betovert, je niet anders kunt dan al je punten op haar gooien en ze een monsterzege haalt. Net als Salvador.
Ik vind dat je het lied van Gjon's Tears wel enigszins kan vergelijken met Beautiful Mess wat toen tweede werd. Ook een heel moderne popballad, tegenover echt een klassiek lied. Met als verschil wel dat Tout l'Univers ook wel in het Frans is, en niet in het Engels.quote:Op zondag 25 april 2021 10:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Salvador had niet een concurrent met óók een heel mooi emotioneel beladen liedje. Dat heeft Barbara wel, namelijk Gjon's Tears. Volgens mij vissen ze een beetje uit dezelfde vijver, qua stemmen. En dan zal het ervan afhangen wie het 't beste weet te brengen.
Dat ben ik me je eens. La Babs zal denk ik wel een echt (heel) grote winst halen maar idd waarschijnlijk niet het echt bizarre aantal punten van Salvador. Daarvoor gaat inderdaad bv Zwitserland ook wat te veel punten voor snoepen (terecht ook als dat gebeurt!) Ik heb alleen nul twijfel aan dat sowieso Barbara het enorm goed gaat brengen. Die gaat niet ineens slecht zingen of minder elegant en mooi en lieflijk zijn of minder indringend zijn op het Eurovisie.quote:Op zondag 25 april 2021 10:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Salvador had niet een concurrent met óók een heel mooi emotioneel beladen liedje. Dat heeft Barbara wel, namelijk Gjon's Tears. Volgens mij vissen ze een beetje uit dezelfde vijver, qua stemmen. En dan zal het ervan afhangen wie het 't beste weet te brengen.
Je hebt best wel veel goede punten, maar zowel Sognu als J'ai cherche vielen live nogal tegen, en we weten dat deze dame de stenen uit de straat performt. Daarnaast is dit zo ontzettend in your face de stijl van Piaf dat het juist wel een breed publiek kan aanspreken, juist omdat het Frankrijk vertegenwoordigd.quote:Op zondag 25 april 2021 12:29 schreef Fred_B het volgende:
Als Frankrijk wint, ben ik de eerste om de slingers uit te hangen. Maar het is echt niet de nieuwe Salvador Sobral, toch zeker niet in dit stadium. Voila is een goede Franse ballad, zoals we zouden wensen dat Frankrijk elk jaar stuurt, maar ondanks dat dat op wat lager niveau best is gebeurd door de jaren heen, kunnen we er niet helemaal onderuit dat de vorige keer dat er een Franstalige plaat in de Top 3 eindigde in 1993 was met Annie Cotton (die kent u niet, groetjes Mart) namens Zwitserland. Dat gold op zich ook wel voor het gebrek aan Portugees succes, maar dat was altijd al een minder toegankelijke taal, die over de grens alleen in een paar Europese landen met gastarbeiders wordt gesproken.
Daarnaast heeft Frankrijk de gewoonte om overgewaardeerd te worden door de bookmakers. Sognu stond op Duncan-achtige afstand op 1 (werd 15e), J’ai Cherché steeg na het uitbrengen meteen naar de eerste plaats (werd 6e) en Mercy was ook één van de favorieten (werd 13e).
Waarom gaan juryleden nu massaal op een niet-Engelstalige ballad stemmen, als ze het alternatief hebben van een eigentijds uptempo alternatief met een positieve boodschap uit Malta, Duncan 2.0 uit Zwitserland, een Engelstalige versie uit Bulgarije, een anthem-achtig popnummer uit het immer geliefde Zweden of een zeer sterk Italiaans rocknummer dat er vanuit alle standen uitspringt?
Dan moet het van de televoters komen, die van de serieus scorende inzendingen van het vorig decennium alleen Requiem hoger zetten dan de jury.
Ik wil absoluut niet het Franse karretje in de poep rijden (la petite voiture dans le caca), maar voor een evenwichtig beeld ga ik nog niet op voorhand juichen.gif.
Nou, weet je, ik heb het al eerder gezegd maar ik ging die Franse nationale finale in als fan en ik kwam eruit als... iets minder fan. Ik vond het wat plastisch en gemaakt, iemand die Edith Piaf staat te imiteren. Het zal ook te maken hebben gehad met het enorme verschil in production value tussen haar staging en de rest, dat was echt belachelijk en overduidelijk. Dat irritatiefactortje valt wel weg in Rotterdam. Dan blijft de Edith Piaf-factor. Maar ja, Gjon's Tears zal dan weer worden gezien als Duncan-kopie, wat hij wat mij betreft niet echt is maar ok.quote:Op zondag 25 april 2021 10:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat ben ik me je eens. La Babs zal denk ik wel een echt (heel) grote winst halen maar idd waarschijnlijk niet het echt bizarre aantal punten van Salvador. Daarvoor gaat inderdaad bv Zwitserland ook wat te veel punten voor snoepen (terecht ook als dat gebeurt!) Ik heb alleen nul twijfel aan dat sowieso Barbara het enorm goed gaat brengen. Die gaat niet ineens slecht zingen of minder elegant en mooi en lieflijk zijn of minder indringend zijn op het Eurovisie.
Ik heb ze juist helemaal andersom. Ik denk dat Zwitserland het uiteindelijk ook beter gaat doen bij de jury.quote:Op zondag 25 april 2021 11:30 schreef Moira het volgende:
Ik snap echt niet hoe mensen vinden dat Zwitserland aan Frankrijk kan matchen
Zwitserland is een mooie middenmoot (#10-15) ballad en Frankrijk is een mooie top 3 ballad
Ik ga dat echt schandelijk vinden als dat gaat gebeurenquote:Op zondag 25 april 2021 14:19 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Ik heb ze juist helemaal andersom. Ik denk dat Zwitserland het uiteindelijk ook beter gaat doen bij de jury.
Oh nee schandelijk zeker niet. Is gewoon een mooi lied toch? Van iemand die ook nog goed live kan zingen.quote:Op zondag 25 april 2021 14:20 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik ga dat echt schandelijk vinden als dat gaat gebeuren
Het lied zelf is 'gewoon goed' en niet 'excellent goed' zoals deze snapjequote:Op zondag 25 april 2021 14:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh nee schandelijk zeker niet. Is gewoon een mooi lied toch? Van iemand die ook nog goed live kan zingen.
Oh zo. Persoonlijk zou ik ook best kunnen leven met Zwitserland als winnaar. Zou het zeker niet schandelijk vinden. Liever een gewoon goed nummer dan een ughhhh-nummer, zou het dan zelf alleen ietssss te veel twee zelfde soort winnaars na elkaar vinden. Maar goed is goed.quote:Op zondag 25 april 2021 14:25 schreef Moira het volgende:
[..]
Het lied zelf is 'gewoon goed' en niet 'excellent goed' zoals deze snapje
Schandelijk is misschien niet het juiste woord idd, al zal ik wel verbaasd zijn met zo veel aanbod dat voor mij veel meer top 3 materiaal is dan Zwitserlandquote:Op zondag 25 april 2021 14:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh zo. Persoonlijk zou ik ook best kunnen leven met Zwitserland als winnaar. Zou het zeker niet schandelijk vinden. Liever een gewoon goed nummer dan een ughhhh-nummer, zou het dan zelf alleen ietssss te veel twee zelfde soort winnaars na elkaar vinden. Maar goed is goed.
(Maar liever Frankrijk.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |