abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:27:03 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198238949
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:48 schreef FlyingFish het volgende:
Na de basisschool doe je toch ook nog genoeg met je broers/zussen? Na de basisschool ben ik altijd het zusje van gebleven, zowel op school als bij 2 verenigingen en mijn bijbaan . Namen hoeven niet perse te matchen, maar het is wel heel simpel gesteld dat kinderen na de basisschool nooit meer samen genoemd worden. Plus dat het vooral voor familie van belang is, en die blijven ze ook vaak samen noemen.

Welke namen matchen is heel persoonlijk, ik vind het zelf belangrijker dat namen niet mismatchen en dat het gevoel erbij hetzelfde is. Ik wilde mijn dochter graag Zelda noemen, maar als deel van een tweeling was daar geen mooi passende naam bij te vinden met hetzelfde gevoel/sfeer, dus heeft ze een andere naam gekregen.

Dezelfde klank in een naam vind ik overigens ook een mismatch. Djemino en Djevano bijvoorbeeld, of Isabelle en Annabelle. Maar dat soort namen zijn bij tweelingen wel populair, dus dat is heel persoonlijk.

Onze kinderen hebben allemaal 4 letters en 2 lettergrepen, maar dat is niet bewust, had zomaar anders kunnen zijn.
Mijn zusje en ik hebben van die Isabella Annabella namen, dat vind ik, nu we 50+ zijn pas echt vervelend, word je een keer voorgesteld als de zus van, heb je bijna dezelfde naam :')!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198238990
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, ik vind Bas, Bob, Luc, Max of Seb prima passen bij Charlotte, zelfde stijl ook lijkt me.
Hmm, ik vind dat zelf niet zo mooi staan. Sebastiaan ipv Bas dan weer wel. Bij deze namen zou ik eerder Lotte gekozen hebben dan Charlotte.
Maar zo zie je maar weer hoe persoonlijk het is dus :D.
pi_198241134
Veel namen gaan vanzelf bij elkaar passen/horen als je ze vaak samen uitspreekt of hoort. Bij hele grote verschillen misschien niet maar daar ken ik in mijn eigen omgeving zo snel geen voorbeelden van.

Ik ken dat van vroeger eigenlijk helemaal niet dat je wordt gelinkt aan de namen van je broer/zus. Bij ons was dat de achternaam en bij veel voorkomende namen werd dat verduidelijkt met straatnaam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 27-02-2021 22:35:40 ]
pi_198241251
Van mij hoeft het niet te matchen, maar ik wilde geen jut en jul effect. Dus geen M.elle en P.elle of M.elle en M.ees etc.

Matchen doet t vaak toch wel als je obv je eigen smaak namen geeft.
Kwak
pi_198241684
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:58 schreef littledrummergirl het volgende:
Vind de lengte ook wel belangrijk.. als de eerste een lange naam heeft zoals bijv jonathan, vind ik dat je de tweede dan geen Bob moet noemen _O- klinkt een beetje afgeraffeld ofzo :D alsof je voor de tweede minder moeite hebt gedaan om iets leuks in te verzinnen.

Ik ben me er overigens van bewust dat het nergens op slaat hoor :D
Dit heb ik ook, inclusief de 2e naam. Leuke uitdaging straks |:(
pi_198241756
Ik word echt al eeuwen niet samen genoemd met mijn broers, mijn naam past eigenlijk ook niet helemaal lekker bij hun namen, maar lekker boeiend. Daar heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht :') ik heb er dus ook geen trauma van ;)

De naam voor de nieuwe baby is denk ik ook niet helemaal passend bij de naam van Jip. Het is ook niet heel raar bij elkaar, maar Jip zijn echte naam is wel wat zachter dan de naam van deze baby. We hadden wel andere namen op het lijstje die een zachtere klank hadden, maar uiteindelijk vonden we de naam op zichzelf belangrijker dan hoe goed ie bij Jip past zeg maar. En het ligt dus ook weer niet mijlenver uit elkaar :P
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:56:21 #107
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198242425
Jongensnamen :') zo weinig leuks dat ik al blij was dat we gewoon iets hadden.
pi_198242586
Mijn naam wordt echt nog dagelijks in 1 adem genoemd met mijn zussen. Maar wij zijn nog heel veel in ons geboortedorp en zien elkaar ook heel veel.
Onze namen passen trouwens wel heel goed bij elkaar.

De namen van mijn kinderen hebben beide 2 lettergrepen en ik vind ze qua vibe bij elkaar passen. Maar ik denk ook dat dat al gauw is. Henk en Dylano kies je niet zo snel samen denk ik :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Licht Ontvlambaar zondag 28 februari 2021 @ 07:47:45 #109
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_198244689
Ik heb het gewoon bij 1 kind gehouden, lekker makkelijk wel :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_198244809
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:56 schreef SacreCoeur het volgende:
Jongensnamen :') zo weinig leuks dat ik al blij was dat we gewoon iets hadden.
Dat. Op een gegeven moment kwamen mijn vriend en mijn dochter met een naam die zij mooi vonden. Ik vond hem niet geweldig, maar ik stond er niet negatief tegenover. Omdat ik al 38 weken was had ik er 'maar' mee ingestemd. We hadden toch niks anders. Nu is baby ruim 6 maanden en ik vind de naam eigenlijk steeds mooier worden. Nog steeds heb ik het wauw effect niet, maar dat heb ik bij geen enkele jongensnaam.
pi_198245062
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:56 schreef SacreCoeur het volgende:
Jongensnamen :') zo weinig leuks dat ik blij was dat we gewoon iets hadden het uiteindelijk een meisje bleek te zijn.
Fixed. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_198245166
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 08:57 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Fixed. :+
Haha, dit! Wij wisten het geslacht niet. Meisjesnaam hadden we met 11 weken, jongensnaam vonden we zó moeilijk.. Uiteindelijk hadden we een naam, namelijk D.ex, maar nu ben ik stiekem heel blij dat ze een meisje is. Die naam past namelijk helemaal niet bij ons en ook in de zwangerschap waren we er helemaal niet overtuigd van. Jongensnamen vind ik echt heel moeilijk.
pi_198245337
Jongensnamen vond ik dan weer helemaal niet zo lastig. Mijn all time lievelings was altijd Marius, maar dat “ging” niet omdat de zoon van vrienden zo heet. De naam van jouw zoon @Sunshine1982 stond ook altijd hoog op mijn lijstje. Nog steeds blij met de naam die hij heeft (alleen de lelijke afkorting ‘Ief’ is er ergens ingeslopen en het feit dat hij regelmatig IvaR of Iwan genoemd wordt is wel eens irritant :+ )
De enige reden dat ik het jammer vond dat de tweede geen knul was, is dat ik nu jongensnaam Sasha niet kon gebruiken. (Voor een meisje vind ik het dan weer niks.)
  zondag 28 februari 2021 @ 09:33:42 #114
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198245346
Ik werd wel op een aantal jongensnamen verliefd (4 ofzo), maar mijn vriend niet. Uiteindelijk na lang wikken en wegen mocht mijn lievelings en de tweede naam (wel leuk, maar zeker een compromis naam) zou de roepnaam worden. Zelfs de geboortekaartjes al laten drukken. Uiteindelijk na paar dagen zei mijn vriend dat ik toch gelijk had en mijn lievelings gewoon echt zo mooi was en bij hem past :')

Volgens mij weet iedereen dat hier ondertussen wel :P maar toch.
  zondag 28 februari 2021 @ 09:40:47 #115
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198245401
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 09:32 schreef Jentin het volgende:
Jongensnamen vond ik dan weer helemaal niet zo lastig. Mijn all time lievelings was altijd Marius, maar dat “ging” niet omdat de zoon van vrienden zo heet. De naam van jouw zoon @:sunshine1982 stond ook altijd hoog op mijn lijstje. Nog steeds blij met de naam die hij heeft (alleen de lelijke afkorting ‘Ief’ is er ergens ingeslopen en het feit dat hij regelmatig IvaR of Iwan genoemd wordt is wel eens irritant :+ )
De enige reden dat ik het jammer vond dat de tweede geen knul was, is dat ik nu jongensnaam Sasha niet kon gebruiken. (Voor een meisje vind ik het dan weer niks.)
Dat was in het begin mijn favoriete naam Sascha/Sasha, mijn vriend vond het zo vreselijk. Uiteindelijk via een prehistorisch deel fok kindernamen topic zag ik opeens DE naam :D dus uiteindelijk wel blij dat mijn vriend alles lelijk vond.
pi_198245429
Ik vind Scandinavische jongensnamen geweldig. Ze hebben net wat meer pit en kracht vind ik. Helaas vond vriend het helemaal niks ;(
pi_198245608
Ik vind meisjesnamen juist lastig. Er was er eigenlijk maar 1 die ik leuk vind maar dit jaar had ik een jongen in de klas met die naam en dat voelde awkward...

Gelukkig is t een menneke dus we hadden een lijstje om uit te kiezen.
Kwak
  zondag 28 februari 2021 @ 10:00:10 #118
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198245626
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 09:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind Scandinavische jongensnamen geweldig. Ze hebben net wat meer pit en kracht vind ik. Helaas vond vriend het helemaal niks ;(
Voor wat zijn jullie uiteindelijk gegaan?
pi_198245638
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 09:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind Scandinavische jongensnamen geweldig. Ze hebben net wat meer pit en kracht vind ik. Helaas vond vriend het helemaal niks ;(
Ik houd ook van Scandinavische namen, zowel voor jongens als meisjes trouwens. O+ Beide zoons hebben dan ook een naam uit die regio (matchen ze ook meteen :D )
pi_198245658
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:00 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Voor wat zijn jullie uiteindelijk gegaan?
A.rthur
pi_198245720
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 09:12 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Haha, dit! Wij wisten het geslacht niet. Meisjesnaam hadden we met 11 weken, jongensnaam vonden we zó moeilijk.. Uiteindelijk hadden we een naam, namelijk D.ex, maar nu ben ik stiekem heel blij dat ze een meisje is. Die naam past namelijk helemaal niet bij ons en ook in de zwangerschap waren we er helemaal niet overtuigd van. Jongensnamen vind ik echt heel moeilijk.
Erg he. Met een meisjesnaam waren wij ook laat, maar over de jongensnaam hebben we met 39 weken nog gekibbeld. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 28 februari 2021 @ 10:08:53 #122
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198245747
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

A.rthur
Grappig dat zie ik inderdaad wel in de lijn met een Scandinavische smaak.

Ik was echt all over the place met namen :P maar vond ook wel veel Scandi namen mooi.
Mijn vriend niet zo, dus werd het een Noorse naam natuurlijk :7 :+

Mijn vriend had zijn zin al bij dochter :P hij is meer van de Italiaanse of Franse namen.
pi_198245874
Een jongensnaam was hier helemaal geen probleem. En ik had het geluk dat het a. een jongen werd en b. mijn vriend de naam die al 10 jaar in mijn hoofd zat ook geweldig vond O+
De A van sunshine vind ik ook zo mooi. Maar dan wel op z'n Frans uitgesproken. Voor sommigen misschien een subtiel verschil maar voor mij genoeg om ervan af te zien.

Een meisjesnaam was hier echt een probleem geweest. Ik kan misschien twee namen bedenken die ik niet meh vind.
  zondag 28 februari 2021 @ 10:33:40 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198246017
Wij hadden idd ook met veel moeite eindelijk een meisjesnaam gevonden die we wel mooi vonden en toen bleek uit de echo dat het een jongetje was.
De jongensnaam hadden we vrijwel meteen, tijdens de voorgaande zwangerschap al, die met 8½ week in een miskraam eindigde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 28 februari 2021 @ 10:43:57 #125
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198246174
Wij zijn voor een oud-germaanse middeleeuwse naam gegaan die wel wat modern klinkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')