Heerlijk feel good verhaal.quote:Memelords op Reddit kosten Wall Street miljoenen met Gamestop-actie
Krijgen steun van Elon Musk
Een groep amateur handelaren op een Reddit-forum zorgt voor lichte paniek op Wall Street. De groep richt zich onder meer op hedgefund Melvin Capital door de aandelen van het bedrijf Gamestop op te kopen en zo de koers te laten stijgen. Melvin heeft juist heel veel geshorte aandelen in Gamestop en verliest hevig als de koers stijgt.
De koers van Gamestop daalde jarenlang en kende vorig jaar rond april het dieptepunt rond 2,8 dollar. Sindsdien heeft het bedrijf een deal gesloten met Microsoft en ging het iets beter, maar pas vanaf het moment dat het Reddit-forum Wallstreetbets de schouders onder het bedrijf zette, is de koers echt explosief gestegen. Waar het aandeel op de eerste handelsdag van 2021 nog rond 17 dollar waard was, is dat inmiddels gestegen naar 150 dollar.
En dit doet pijn bij de grote hedgefunds die massaal short gingen op Gamestop. Volgens databedrijf S3 Partners hebben speculanten die tegen GameStop hebben gehandeld dit jaar in totaal 3,3 miljard dollar verloren. Het eerder genoemde Melvin Capital staat door de actie 30 procent in de min en had een extra investering van 2,7 miljard dollar nodig van bevriende investeringsfondsen om niet failliet te gaan.
Ondertussen lijkt het einde van de Gamestop-sprint nog niet in zicht. Tesla-opperhoofd Elon Musk bemoeide zich gisteren met de zaak door alleen het woord 'Gamestonk!!' en een link naar de subreddit te twitteren. Het zorgde voor een extra na-markt piek voor Gamestop, waarbij het aandeel boven de 200 dollar uitkwam. Daarmee is het bedrijf enorm overgewaardeerd, maar dat lijkt de kleine investeerders niet te interesseren. Alle logica is uit het raam in deze strijd met de grote jongens.
https://www.nieuwnieuws.n(...)-met-gamestop-actie/
quote:Let's say 5 banana's currently cost 10 dollar
One ape on the market has 5 banana's
Snake asks to borrow 5 banana's for a bit and instead sells the 5 banana's thinking price will go down soon (shorting). he thinks he can buy them later for less and give them back to ape, so he make's profit on the difference.
Group of apes notice what stupid snakes are doing and decide to buy all banana's on the market until snakes have no other choice than to buy from the group of apes in order to return what they borrowed
If group of apes stay strong then banana price will go up.
Vrijdag lopen ze af geloof ikquote:Op woensdag 27 januari 2021 12:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat een verhaal weer
Wat ik alleen niet kan vinden (of ik snap het niet) is wanneer die shorts van Melvin verlopen. Is het verlies al geleden of kan dit alleen nog maar erger voor ze worden.
Shorts lopen iha niet af, het zijn geen puts.quote:
Een groot gedeelte van de puts loopt vrijdag af dacht ik. Dan moet het gaan exploderen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Shorts lopen iha niet af, het zijn geen puts.
Wat wel zo is, er is maar een beperkt aantal aandelen. Die kunnen gewoon allemaal in handen van particuleieren zijn. Als die deze aandelen vervolgens niet ter beschikking stellen van shorters, dan ontploft de koers letterlijk, want dan moeten shorters ze dus opkopen tegen iedere prijs! Dat zag je met de Moeder der Shortsqueezes op Volkswagen!
Maar puts zijn een heel ander soort contracten dan shorts. Op zich hebben die niet direct invloed op de koers. Er kunnen ook veel meer puts uitstaan dan dat er aandelen zijn> Dat maakt niet uit.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:36 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van de puts loopt vrijdag af dacht ik. Dan moet het gaan exploderen.
Dus nu kopen en vrijdag verkopen = profit?quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:36 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van de puts loopt vrijdag af dacht ik. Dan moet het gaan exploderen.
Die stijging is idd absurdquote:Op woensdag 27 januari 2021 12:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar puts zijn een heel ander soort contracten dan shorts. Op zich hebben die niet direct invloed op de koers. Er kunnen ook veel meer puts uitstaan dan dat er aandelen zijn> Dat maakt niet uit.
Het is natuurlijk al geexplodeerd als je de koers ziet.
Normaliter wel ja.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dus nu kopen en vrijdag verkopen = profit?
Nee. Dit is puur gokken. Zoals altijd. Als je koopt moet je doen omdat je het leuk vind die hedgefunds een hak te zetten. Is reden genoeg. Mogelijk gaat het 10x over de kop, mogelijk blijft er 1/10 van over.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dus nu kopen en vrijdag verkopen = profit?
Dat is wel een beetje het sentiment wat ook op WSB leeft heb ik het idee. Gewoon kopen en als het niks wordt heb je een soort duur maar wel mooi stukje entertainment gehad.quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Dit is puur gokken. Zoals altijd. Als je koopt moet je doen omdat je het leuk vind die hedgefunds een hak te zetten. Is reden genoeg. Mogelijk gaat het 10x over de kop, mogelijk blijft er 1/10 van over.
Er gaan nu geruchten dat Melvin alle posities gesloten heeft?quote:Op woensdag 27 januari 2021 12:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar puts zijn een heel ander soort contracten dan shorts. Op zich hebben die niet direct invloed op de koers. Er kunnen ook veel meer puts uitstaan dan dat er aandelen zijn> Dat maakt niet uit.
Het is natuurlijk al geexplodeerd als je de koers ziet.
Riskant maar ieder z'n dingquote:Op woensdag 27 januari 2021 13:12 schreef Xlarge het volgende:
Ik ben zelf niet ingestapt, maar hier op mijn werk staan een paar mensen al 100.000 in de plus.
Ze willen vasthouden tot 1000 per stuk. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken
Volgens je profiel ben je zwerver?quote:Op woensdag 27 januari 2021 13:12 schreef Xlarge het volgende:
Ik ben zelf niet ingestapt, maar hier op mijn werk staan een paar mensen al 100.000 in de plus.
Fake news.quote:Op woensdag 27 januari 2021 13:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er gaan nu geruchten dat Melvin alle posities gesloten heeft?
https://www.cnbc.com/2021(...)osition-tuesday.html
Hahaha , Dat was tijdens het aanmaken van het profiel in 2001 , nu heb ik een respectabele baanquote:Op woensdag 27 januari 2021 13:14 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Volgens je profiel ben je zwerver?
Ik had ze nu denk ik, ook nu ongeveer van de hand gedaanquote:Op woensdag 27 januari 2021 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Riskant maar ieder z'n ding
Ik snap die hebberigheid nooit. Als je toch een ton verdient met zo'n lucky gamble, dan ben je toch heel blij, los je een stuk hypotheek af en heb je de komende 20 jaar 400 euro lagere maandlasten!quote:Op woensdag 27 januari 2021 13:12 schreef Xlarge het volgende:
Hodl naar het miljoenquote:Op woensdag 27 januari 2021 14:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap die hebberigheid nooit. Als je toch een ton verdient met zo'n lucky gamble, dan ben je toch heel blij, los je een stuk hypotheek af en heb je de komende 20 jaar 400 euro lagere maandlasten!
quote:Beurskoersgekte losgebroken rond videogame-winkel GameStop
De beurskoers van de Amerikaanse videogames-webwinkel GameStop gaat na een actie van Reddit-gebruikers door het dak.
De koers lijkt de inzet van een soort spel, een beursgame. Een groep kleine beurshandelaren en beleggers die actief zijn op het online platform Reddit trekken de kar. De fans van GameStop zetten op die manier shortsellers, beleggers die speculeren op een koersdaling en kritisch zijn over het bedrijf, een hak en prijzen ze er letterlijk uit.
Gamestop is een winkel voor videogames die al ruim 35 jaar bestaat met bijna 6000 winkels in de VS, Canada, Australi en Europa. In 2002 ging het bedrijf naar de beurs.
De laatste jaren zijn er bij analisten zorgen over de toekomst van GameStop. Het bedrijf moet het vooral hebben van de verkoop van games. Die worden steeds vaker digitaal gekocht, via platformen van Sony, Microsoft, Nintendo en Valve, zonder tussenkomst van een winkelier.
Vorig jaar kabbelde de aandelenkoers rond de 10 15 dollar wat het bedrijf omgerekend een beurswaarde van rond de 1 miljard dollar gaf. Sinds begin dit jaar liep de koers op naar de 20 dollar. En daarna ging het steeds sneller omhoog.
Amazon van videogames
De ronkende teksten van een nieuw bestuurslid Ryan Cohen waren de aanjager van de beurskoers. Gamestop is het toekomstige "Amazon van de videogames", zei Cohen. Daarbij gooide Tesla-topman en beursicoon Elon Musk nog meer olie op het al laaiende vuur. In een tweet verwijst hij met "Gamestonk" naar GameStop en het online platform Reddit.
16 uur geleden
Afgelopen vrijdag liep de koers al op van 45 naar 65 dollar, en maandag ging het helemaal los. In een uur tijd explodeerde de koers naar 145 dollar. Daarop volgde een koersduikeling, waarna de dag eindigde op 70 dollar.
Op dinsdag schoot de koers weer omhoog. In de handel voorbeurs werd zelfs een top van 260 dollar aangetikt. Het aandeel sloot gisteren op bijna 150 dollar. De beurswaarde van de videospelletjeswinkel verdubbelde in een paar uur tijd naar 10 miljard dollar.
Fondsbelegger Michael Burry noemde de manische koersbewegingen en koersbubbels "krankzinnig en gevaarlijk".
Shortsellers scheuren aan de koersexplosie lelijk hun broek. Volgens persbureau Bloomberg zouden shortsellers samen al 6 miljard dollar verloren hebben. Een van hen is Andrew Left, die bekend staat als criticus van GameStop. Het bedrijf heeft volgens hem geen goede vooruitzichten en die kritiek stak de fans.
Ik denk dat de meeste mensen wel snappen dat fysieke winkels weinig toekomst hebben. Het gaat nu puur omdat een enorme belegger (die niet zo geliefd is) ervan uitging dat de aandelen hiervan zouden dalen, en 'de gewone man' nu een manier heeft gevonden om zo'n enorm hedgefund uit elkaar te laten klappen. Ze zouden inmiddels al 3 miljard verlies hebben geleden.quote:Op woensdag 27 januari 2021 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom is dit nu precies begonnen? Alleen om het bedrijf te helpen?
Nee, alleen om geld te verdienen en hedge funds die short zitten te pestenquote:Op woensdag 27 januari 2021 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wel grappig, in die thread mensen die hun studieschuld kunnen afbetalen dankzij deze situatie. Dan doe je er iets nuttigs mee.quote:Op woensdag 27 januari 2021 13:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor wie het live wil volgen:
https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/l5xpai/the_gme_thread_for_january_27_2020/
Nee, om de shorters te squeezen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zonder dat het daadwerkelijk manipulatie is van 1 of een groep mensen. In feite doen ze niets illegaals daar op Reddit.quote:Op woensdag 27 januari 2021 14:24 schreef Cherni het volgende:
Zo zie je maar dat de beurs helemaal los staat van de werkelijke economie. Wel mooi dat je op deze manier als groep de boel kunt manipuleren.
Uiteraard, maar zo kun je dus met grote groepen met elkander de zaak benvloeden.quote:Op woensdag 27 januari 2021 14:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zonder dat het daadwerkelijk manipulatie is van 1 of een groep mensen. In feite doen ze niets illegaals daar op Reddit.
Jep, maar normaal is dat toch vrij lastig als gewone investeerder. Zeker tegen die fondsen die miljoenen aandelen hebben. Zo georganiseerd is toch wel vrij uniek.quote:Op woensdag 27 januari 2021 14:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteraard, maar zo kun je dus met grote groepen met elkander de zaak benvloeden.
Wallstreetbets is een groepje retards die veel schreeuwen. Af en toe schreeuwen ze samen, dan krijg je dit als resultaat.quote:Op woensdag 27 januari 2021 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Aangezien ze zichzelf ook retards noemen gok ik dat je er vaak komt :pquote:Op woensdag 27 januari 2021 14:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wallstreetbets is een groepje retards die veel schreeuwen. Af en toe schreeuwen ze samen, dan krijg je dit als resultaat.
De hele markt is rood maar Gamestop gaat door het dakquote:Op woensdag 27 januari 2021 15:09 schreef Tyr80 het volgende:
Wordt al gehandeld voorbeurs
https://finance.yahoo.com/quote/GME?p=GME&.tsrc=fin-srch
Het was alleen nog beter geweest als ze mij ook op tijd informeerde om in te stappen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 15:21 schreef Nattekat het volgende:
Dit vind ik echt prachtig
Dit soort investeringsfondsen dienen geen enkel nut, ze hebben als doel geld verdienen en als middel anderen geld afnemen. Prachtig hoe die nu een koekje van eigen deeg krijgen.
https://www.reddit.com/user/DeepFuckingValue/quote:Op woensdag 27 januari 2021 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Not bad, not bad.quote:Op woensdag 27 januari 2021 15:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/user/DeepFuckingValue/
Het begon met reddit user DeepFuckingValue die in september 2019 diamond hands in GME ging en elke week z'n status in WSB postte.
Hij is de grote held van de community geworden en heeft van 50k toen nu 20+ mln gemaakt.
Druk, want alleen WSB is down. Main page doet het wel.quote:Op woensdag 27 januari 2021 15:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Reddit ook op z'n gat. DDOS? Of gewoon druk?
Ok, valt mee danquote:Op woensdag 27 januari 2021 15:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Druk, want alleen WSB is down. Main page doet het wel.
quote:Op woensdag 27 januari 2021 15:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Volgens mij is er iets gebroken. Is de handel weer stopgezet?
Vanwege groot volume ofzo? Want de prijs ging alweer omlaag.quote:
te grote dalingquote:Op woensdag 27 januari 2021 15:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vanwege groot volume ofzo? Want de prijs ging alweer omlaag.
Die was prachtigquote:Op woensdag 27 januari 2021 12:32 schreef LXIV het volgende:
Dat zag je met de Moeder der Shortsqueezes op Volkswagen!
quote:Op woensdag 27 januari 2021 16:03 schreef ABombali het volgende:
Dit is fucking mooi, boeit me niet als ik alles verlies. Ik ga deze week niks verkopen
"The Big Short"quote:Op woensdag 27 januari 2021 16:31 schreef Maverick_tfd het volgende:
Hedgefunds kunnen niet hard genoeg op de bek gaan. Mooie actie!
Dat plaatje van Elon Musk tussen die Star Wars karaktersquote:
Heerlijkquote:Op woensdag 27 januari 2021 16:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"The Big Short"
[ twitter ]
Hij doet de laatste jaren meer dan Apple moederbordjes reparerenquote:
Zou mooi zijn als Gamestop nu een emissie van een paar miljard doetquote:Op woensdag 27 januari 2021 16:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"The Big Short"
[ twitter ]
Wie schrijft zich daar voor inquote:Op woensdag 27 januari 2021 16:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als Gamestop nu een emissie van een paar miljard doet
BlackBerry is ook omhoog, geen idee of dat terecht is maar er zijn wat bijzondere stijgingen te zien hier en daarquote:
Shorters die posities moeten sluiten? Of werkt dat zo niet? Ben niet bekend met hoe dat werkt.quote:
En je weet dat als het kan het ook gebeurt in de wereld van het grote geld. Mede door dat schimmige en vooral omdat die handel geen enkel nut heeft voor de rele economie (integendeel juist) heb ik zo'n teringhekel aan dat wereldje. Juist ook omdat het een hoop jong talent opslokt die zich gaan bezig houden met hun bazen rijker te maken terwijl dat talent veel beter ingezet zou kunnen worden om de wereld beter te maken voor iedereen. Echt zo zonde dat intelligente jonge mensen bij banken, verzekeraars, beurshandelaren, hedgefunds en overig gespuis gaan werken. Dat is pure kapitaalvernietiging gezien vanuit de belastingbetaler (a.k.a. wij).quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:58 schreef silverhill het volgende:
Als een groepje users op een internetforum dit al voor elkaar kan krijgen, kun je je dus voorstellen wat al die beursconglomeraten achter de schermen kunnen uitrichten in de economie.
quote:Op woensdag 27 januari 2021 17:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En je weet dat als het kan het ook gebeurt in de wereld van het grote geld. Mede door dat schimmige en vooral omdat die handel geen enkel nut heeft voor de rele economie (integendeel juist) heb ik zo'n teringhekel aan dat wereldje. Juist ook omdat het een hoop jong talent opslokt die zich gaan bezig houden met hun bazen rijker te maken terwijl dat talent veel beter ingezet zou kunnen worden om de wereld beter te maken voor iedereen. Echt zo zonde dat intelligente jonge mensen bij banken, verzekeraars en overig gespuis gaan werken. Dat is pure kapitaalvernietiging gezien vanuit de belastingbetaler (a.k.a. wij).
Dat is ook wat Elon Musk zegt, al die superslimme koppen die bij Google en Facebook gaan werken om dan advertenties op een pagina beter te positioneren oid, beter dat ze iets doen waar de wereld echt iets aan heeft (milieu, ruimtevaart)quote:Op woensdag 27 januari 2021 17:43 schreef Bart2002 het volgende:
En je weet dat als het kan dat het dan ook gebeurt in de wereld van het grote geld. Mede door dat schimmige en vooral omdat die handel geen enkel nut heeft voor de rele economie (integendeel juist) heb ik zo'n teringhekel aan dat wereldje. Juist ook omdat het een hoop jong talent opslokt die zich gaan bezig houden met hun bazen rijker te maken terwijl dat talent veel beter ingezet zou kunnen worden om de wereld beter te maken voor iedereen. Echt zo zonde dat intelligente jonge mensen bij banken, verzekeraars en overig gespuis gaan werken. Dat is pure kapitaalvernietiging gezien vanuit de belastingbetaler (a.k.a. wij).
Zeer zeker. Toch blijft op de 1 of andere manier dat inzicht altijd onderbelicht. Zo zonde. Het ligt denk ik ook aan de gure neoliberale doctrine waar we allemaal reeds 40 jaar slachtoffer van zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2021 17:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat is ook wat Elon Musk zegt, al die superslimme koppen die dan bij Google en Facebook gaan werken om dan advertenties op een pagina beter te positioneren oid, beter dat ze iets doen waar de wereld echt iets aan heeft
Opzich mee eens hoor, zo heb je in Amerika het bedrijf Renaissance Technologies (hedgefund):quote:Op woensdag 27 januari 2021 17:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En je weet dat als het kan het ook gebeurt in de wereld van het grote geld. Mede door dat schimmige en vooral omdat die handel geen enkel nut heeft voor de rele economie (integendeel juist) heb ik zo'n teringhekel aan dat wereldje. Juist ook omdat het een hoop jong talent opslokt die zich gaan bezig houden met hun bazen rijker te maken terwijl dat talent veel beter ingezet zou kunnen worden om de wereld beter te maken voor iedereen. Echt zo zonde dat intelligente jonge mensen bij banken, verzekeraars, beurshandelaren, hedgefunds en overig gespuis gaan werken. Dat is pure kapitaalvernietiging gezien vanuit de belastingbetaler (a.k.a. wij).
Zondequote:"Of his 200 employees, ensconced in a fortress-like building in unfashionable Long Island, New York, a third have PhDs, not in finance, but in fields like computer science, physics, mathematics and statistics. Renaissance has been called “the best physics and mathematics department in the world” and, according to Weatherall, "avoids hiring anyone with even the slightest whiff of Wall Street bona fides".
Waarom heeft die handel geen nut voor de rele economie?quote:Op woensdag 27 januari 2021 17:44 schreef Bart2002 het volgende:
@:Harlekien(2) of 3: Ja is het zo erg?
Het is gewoon veel te groot geworden. Kapitaalmarkt is uiterst nuttig. Maar als daar een tig grotere derivatenhandel achter hangt wat totaal los staat van de onderliggende waarde gaat het fout. Zo ook met de vorige crisis. Assets van $1000 waar nog voor $10.000 aan sidebets aan hangt.quote:Op woensdag 27 januari 2021 17:53 schreef Bart2002 het volgende:
Er is zelfs geen sprake van nut maar van negatief nut. Schade. Zoals gezegd ook door al die intelligente mensen die anders iets wat wel echt nut heeft zouden kunnen doen voor de wereld en de mensheid als geheel. Dat kan je zelf ook wel bedenken lijkt me.
Nee? Waar baseer je op?quote:Op woensdag 27 januari 2021 17:53 schreef Bart2002 het volgende:
Er is zelfs geen sprake van nut maar van negatief nut. Schade. Zoals gezegd ook door al die intelligente mensen die anders iets wat wel echt nut heeft zouden kunnen doen voor de wereld en de mensheid als geheel. Dat kan je zelf ook wel bedenken lijkt me. Je zou nog kunnen zeggen dat het wel nut heeft voor degenen die zich ermee bezig houden en hun bazen. Maar niet voor de rele economie.
Een wat ouderwets begrip maar nog steeds van toepassing is "toegevoegde waarde". Als die lastig aan te tonen is dan is het nut zeer beperkt of meestal negatief (dus schadelijk).
Dan heb je een rooskleurig beeld. Innoveren zou ook best kunnen van de winst. Zo deed men dat vroeger en ik noem dat altijd de 2e wet van het kapitalisme. Alleen is die ingeruild voor "aandeelhouderswaarde". Dus als het al zo is wat je beweert dan investeerde men gewoon ouderwets zelf vanuit de winst. In plaats van het uit te keren aan houders van "waardepapier". Wat zou nou beter wezen..quote:Op woensdag 27 januari 2021 17:58 schreef Harlekien2 het volgende:
Bedrijven halen namelijk op deze manier gewoon kapitaal op om te innoveren.
Ik denk dat jij niet helemaal weet hoe een economie werkt. Die draait namelijk op investeringen en geleend geld.quote:Op woensdag 27 januari 2021 18:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan heb je een rooskleurig beeld. Innoveren zou ook best kunnen van de winst. Zo deed men dat vroeger en ik noem dat altijd de 2e wet van het kapitalisme. Alleen is die ingeruild voor "aandeelhouderswaarde". Dus als het al zo is wat je beweert dan investeerde men gewoon ouderwets zelf vanuit de winst. In plaats van het uit te keren aan houders van "waardepapier". Wat zou nou beter wezen..
Ik denk dat vooral jeugdigen helemaal geen idee hebben hoe dat vroeger ging en kon en alleen de huidige toestand beschouwen als de normaal-situatie. Dat innovatie alleen mogelijk is met geleend geld...
Als je op new selecteert in het centrale topic zie je wel echt duizenden reacties van mensen die zich net geregistreerd hebben en alleen maar 1 reactie gemaakt hebben met BUY AMC AND NOK.quote:Op woensdag 27 januari 2021 18:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Holy shit, r/wallstreetbets heeft de afgelopen 24 uur 600.000+ leden erbij gekregen, ze staan nu op 3.1 mln members en een week geleden stonden ze nog op 1.9 mln
Nokia staat op +45% nuquote:Op woensdag 27 januari 2021 18:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als je op new selecteert in het centrale topic zie je wel echt duizenden reacties van mensen die zich net geregistreerd hebben en alleen maar 1 reactie gemaakt hebben met BUY AMC AND NOK.
Dat is wel vreemd. Iemand zit te pushen met fake accounts heb ik het idee. Of dat nou Marvin is om de aandacht van GME af te leiden of mensen die zelf in NOK of AMC zitten.. heb geen idee.
Ja dat snap ik, maar het is wel apart dat er opeens een totale omschakeling plaats vind, en dat alle profielen die dat zeggen vandaag aangemaakt zijn met maar 1 reactie.quote:
Dat is handelen altijdquote:Op woensdag 27 januari 2021 18:34 schreef Restyler het volgende:
Krijg hier een beetje pyramid scheme gevoelens bij.
Ga er maar van uit dat er snel "regulation" gaat komen. Sneller de $2000 care package die de mensen van de overheid moeten krijgenquote:Op woensdag 27 januari 2021 18:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Jim Kramer in discussie met een boomer wallstreet professional die wil dat de SEC ingrijpt en met conspiracy theories strooit van hitjob van een foreign power om de boel te saboteren
Ah die Pump and Dump fuckers idd. Die hufters zie je op elke trend inspelen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 18:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als je op new selecteert in het centrale topic zie je wel echt duizenden reacties van mensen die zich net geregistreerd hebben en alleen maar 1 reactie gemaakt hebben met BUY AMC AND NOK.
Dat is wel vreemd. Iemand zit te pushen met fake accounts heb ik het idee. Of dat nou Marvin is om de aandacht van GME af te leiden of mensen die zelf in NOK of AMC zitten.. heb geen idee.
De kunst is inderdaad om tevreden te zijn met echte winst en niet alleen winst op papier te houden want dat wordt vaak verlies op papier.quote:Op woensdag 27 januari 2021 18:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ah die Pump and Dump fuckers idd. Die hufters zie je op elke trend inspelen.
Zelf eerst veel goedkope AMC/BB/NOK inslaan, dan andere mensen verleiden om in te stappen omdat het zogenaamd de volgende GME/ShortSqueeze is, dan verkopen en een heleboel mensen duperen.
De komende dagen gaan een heleboel mensen ontdekken wat bagholden betekent wanneer de PnDers hun winst nemen.
Doet me aan Boiler Room denken. Toen in de 90s was het bellen om vraag te creren waardoor de koers stijgt. Nu maak je wat botaccounts aan die het werk voor je doen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 18:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zelf eerst veel goedkope AMC/BB/NOK inslaan, dan duizenden bot accounts aanmaken om andere mensen te verleiden om in te stappen omdat het zogenaamd de volgende GME/ShortSqueeze is, dan verkopen en een heleboel mensen duperen.
De komende dagen gaan een heleboel mensen ontdekken wat bagholden betekent wanneer de PnDers hun winst nemen. Over een of twee weken staat AMC weer op 5 dollar en zijn de PnDers miljoenen dollars rijkers.
Ik merkte het inderdaad.quote:Op woensdag 27 januari 2021 19:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Handelen in GME, AMC en NOK is stopgezet door sommige apps.
Er zijn ook veel mensen die het met een tientje doen om een hedgefund te jennen..quote:Op woensdag 27 januari 2021 18:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zelf eerst veel goedkope AMC/BB/NOK inslaan, dan duizenden bot accounts aanmaken om andere mensen te verleiden om in te stappen omdat het zogenaamd de volgende GME/ShortSqueeze is, dan verkopen en een heleboel mensen duperen.
De komende dagen gaan een heleboel mensen ontdekken wat bagholden betekent wanneer de PnDers hun winst nemen. Over een of twee weken staat AMC weer op 5 dollar en zijn de PnDers miljoenen dollars rijkers.
Tja deze hedgefund die steeds met short probeert over de rug van een slecht draaiende ondernemingen nog geld te verdienen ook. Wat dat betreft is het wel een leuke actie.quote:Op woensdag 27 januari 2021 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn ook veel mensen die het met een tientje doen om een hedgefund te jennen..
Het is niet echt over de rug van. In de basis heeft dat hedgefund gewoon gelijk dat deze keten ten dode is opgeschreven. Als dat zo is, dan is (iedere) prijs te veel. Logisch om dan te shorten.quote:Op woensdag 27 januari 2021 19:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja deze hedgefund die steeds met short probeert over de rug van een slecht draaiende ondernemingen nog geld te verdienen ook. Wat dat betreft is het wel een leuke actie.
Maar we zien hier dus hoe je op artificile wijze een bedrijf "gezond" kan maken. Dat zegt iets over hoe ziek die windhandel is.quote:Op woensdag 27 januari 2021 19:36 schreef LXIV het volgende:
Als een bedrijf gezond is, heeft shorten geen zin en ga je er aan.
In geval van GME, alleen als hun broker fractual shares ondersteunt. Volgens mij alleen sommige Amerikaanse brokers.quote:Op woensdag 27 januari 2021 19:29 schreef LXIV het volgende:
Er zijn ook veel mensen die het met een tientje doen om een hedgefund te jennen..
Dat bedrijf wordt niks beter van deze koers. En is wat dit betreft een prima short-kandidaat!quote:Op woensdag 27 januari 2021 19:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar we zien hier dus hoe je op artificile wijze een bedrijf "gezond" kan maken. Dat zegt iets over hoe ziek die windhandel is.
Daar gaat het hier toch ook niet om? Het gaat m.i. over die handel in gebakken lucht die hier zeer mooi wordt aangetoond.quote:Op woensdag 27 januari 2021 19:40 schreef LXIV het volgende:
Dat bedrijf wordt niks beter van deze koers.
Ze zouden het moeten doen met zilver en goud, want de prijs van goud zou ongeveer rond die van de Bitcoin moeten zitten.quote:Op woensdag 27 januari 2021 19:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar gaat het hier toch ook niet om? Het gaat m.i. over die handel in gebakken lucht die hier zeer mooi wordt aangetoond.
En dat dus volledig zonder waarde toe te voegen aan de echte economie. Overigens zeer slimme mensen zijn uitsluitend bezig om geld van elkaar af te pakken. In plaats van iets te doen wat wel nuttig is voor de mensheid. Dat is er zo slecht aan. Het is een soort gamen voor intellectuelen.![]()
Het is wel duidelijk hoe het spelletje gespeeld wordt.quote:Eigenaren van de Nasdaq-aandelenbeurs in New York willen de handel in een specifiek aandeel stilleggen als ze vermoeden dat de koers gemanipuleerd wordt via social media. Dat zegt directeur Adena Friedman op de Amerikaanse zender CNBC. Ze reageert hiermee op de opvallende koersstijging van onder andere gameverkoper GameStop.
Oh, gelukkig.quote:
De rijken zijn gewoon slechte verliezers.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.nu.nl/economie/6112876/nasdaq-wil-aandelenhandel-stilleggen-bij-koersmanipulatie-via-social-media.html
[..]
Het is wel duidelijk hoe het spelletje gespeeld wordt.
Zou het nu een sport worden om random aandelen op Reddit te gaan bespreken zodat er iedere keer markten stil gelegd gaan worden?
Op Reddit zijn ze wel creatief, ze kunnen moeilijk alles stilleggen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
De rijken zijn gewoon slechte verliezers.
quote:
quote:Als we zien dat er op sociale media veel wordt gepraat over een aandeel en we zien tegelijkertijd ongewone handelsactiviteiten, besluiten we mogelijk om de handel in het betreffende aandeel tijdelijk stop te zetten om de situatie te onderzoeken", aldus Nasdaq-baas Friedman.
Als uit dat onderzoek blijkt dat er mogelijk gemanipuleerd wordt, wil het beursbedrijf contact opnemen met toezichthouders voor verder onderzoek
Als ik sommige posts op WSB lees zitten daar echt hele slimme gasten tussen, waarvan sommige zelf bij grote hedgefunds werken.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op Reddit zijn ze wel creatief, ze kunnen moeilijk alles stilleggen.
Aan de WSB kant, dat is een soort casino nu. Je loopt binnen met een zak geld. Hoe langer je binnen blijft, hoe meer je zak geld waard wordt. Je kan zo lang blijven als je wil. Echter de 10 laatste mensen (fictief getal) die naar buiten lopen, daarvan wordt de zak geld afgepakt.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:13 schreef Quyxz_ het volgende:
Het is onwaarschijnlijk dat deze hoge koers de komende maanden blijft. Zal het niet slim zijn om nu short te gaan op Gamestop?
Timing en hoe diep je zakken zijn hierbij. Op een gegeven moment willen mensen toch cash zien. Nu wordt er tegen elkaar opgeboden.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:21 schreef ETA het volgende:
[..]
Aan de WSB kant, dat is een soort casino nu. Je loopt binnen met een zak geld. Hoe langer je binnen blijft, hoe meer je zak geld waard wordt. Je kan zo lang blijven als je wil. Echter de 10 laatste mensen (fictief getal) die naar buiten lopen, daarvan wordt de zak geld afgepakt.
Voor de short sellers tegenovergesteld. Je gaat met een zak geld naar binnen. Hoe langer je binnen blijft, hoe kleiner je zak geld wordt. Dit geld gaat naar de WSB'ers die ook zijn binnen gewandeld. Als je geld op is, moet je naar buiten. Echter, als jij nog binnen staat terwijl alle WSB'ers op de 10 laatste na zijn weggegaan, krijg jij hun zak geld.
Je kan een bak geld verdienen als short seller, maar je timing is cruciaal.
Ze krijgen rente (officiele term: premium) op hun uitgeleende aandeel.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:25 schreef opreis het volgende:
Kan iemand mij uitleggen bij wie je die aandelen "short"?
Je "leent" dus een aandeel van iets of iemand met de afspraak dat je dat aandeel over een x tijd weer terug geeft?
Waarom leent iemand zijn aandeel uit, wat is daar de meerwaarde van voor die persoon?
Het is een soort wapenwedloop, wie knippert als eerste verliest....quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Timing en hoe diep je zakken zijn hierbij. Op een gegeven moment willen mensen toch cash zien. Nu wordt er tegen elkaar opgeboden.
De grap nu is dat er meer aandelen zijn uitgeleend dan dat er bestaan. Dus als alle shorters de aandelen moeten teruggeven, is er een mega tekort, wat de koers spectaculair doet stijgen in een feedback loop.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:25 schreef opreis het volgende:
Kan iemand mij uitleggen bij wie je die aandelen "short"?
Je "leent" dus een aandeel van iets of iemand met de afspraak dat je dat aandeel over een x tijd weer terug geeft?
Waarom leent iemand zijn aandeel uit, wat is daar de meerwaarde van voor die persoon?
Options zijn zeer riskant, als je het nog nooit gedaan hebt en er nu pas besluit ermee te beginnen ga je 100% zeker geld verliezen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:13 schreef Quyxz_ het volgende:
Het is onwaarschijnlijk dat deze hoge koers de komende maanden blijft. Zal het niet slim zijn om nu short te gaan op Gamestop?
Ja, de shorters moeten dan ook aandelen kopen in een toch explosieve marktquote:Op woensdag 27 januari 2021 20:29 schreef ETA het volgende:
[..]
De grap nu is dat er meer aandelen zijn uitgeleend dan dat er bestaan. Dus als alle shorters de aandelen moeten teruggeven, is er een mega tekort, wat de koers spectaculair doet stijgen in een feedback loop.
Dus als ik goed begrijp wat hier aan de hand is:quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:21 schreef ETA het volgende:
[..]
Aan de WSB kant, dat is een soort casino nu. Je loopt binnen met een zak geld. Hoe langer je binnen blijft, hoe meer je zak geld waard wordt. Je kan zo lang blijven als je wil. Echter de 10 laatste mensen (fictief getal) die naar buiten lopen, daarvan wordt de zak geld afgepakt.
Voor de short sellers tegenovergesteld. Je gaat met een zak geld naar binnen. Hoe langer je binnen blijft, hoe kleiner je zak geld wordt. Dit geld gaat naar de WSB'ers die ook zijn binnen gewandeld. Als je geld op is, moet je naar buiten. Echter, als jij nog binnen staat terwijl alle WSB'ers op de 10 laatste na zijn weggegaan, krijg jij hun zak geld.
Je kan een bak geld verdienen als short seller, maar je timing is cruciaal.
juist, omdat er nog steeds short sellers hun geluk proberen, kan de koers nog verder omhoog. Het is zo'n feedback loop dat het echt uit de hand kan lopen. In het verleden ook al eerder gebeurd:quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dus als ik goed begrijp wat hier aan de hand is:
GameStop stevende op de afgrond af. De rijke elite zien dat en gaan short sellen. Sommige short sellers kunnen hun bek niet houden en lopen GameStop te demoniseren om de boel in hun voordeel te krijgen. Redditors zien dit en kopen massaal aandelen in GameStop, waardoor de koers helemaal de andere kant op gaat. Sommige short sellers krijgen schijt en haken af, dus de koers gaat nog verder omhoog. Dit trekt nog meer beleggers aan die aandelen kopen en de Reddit beleggers houden hun poot stijf waardoor short sellers hun gok verliezen.
M.a.w. de "rijke elite" zagen hun kans schoon om flink geld binnen te harken aan de ondergang van GameStop, Redditors steken er een stokje voor en uiteindelijk loopt Nasdaq te janken dat de beurs gemanipuleerd wordt want het geld vliegt uit de handen van de elite. "Ja maar da's niet de bedoeling!"
Bij de porsche squeeze stonden er op zeker moment meer shorts uit dan dat er aandelen vrij verhandelbaar waren! Ging ook om een grotere marketcap.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:43 schreef ETA het volgende:
[..]
juist, omdat er nog steeds short sellers hun geluk proberen, kan de koers nog verder omhoog. Het is zo'n feedback loop dat het echt uit de hand kan lopen. In het verleden ook al eerder gebeurd:
Dit in het kwadraat:
[ afbeelding ]
Opties zijn vergeleken met shorten heel veilig, want je kunt nooit meer verliezen dan je inzet. Met shorts kun je oneindig veel verliezen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Options zijn zeer riskant, als je het nog nooit gedaan hebt en er nu pas besluit ermee te beginnen ga je 100% zeker geld verliezen.
Volgens mij iets van 140%, maar er zijn niet echt real time resultaten van dacht ik. De grootste short sellers hebben vandaag beweert hun posities te hebben gesloten, maar dat was niet terug te vinden in de volumes. Dus men denkt dat ze aan liegen zijn. Want als alle shorters hun positie hebben gesloten, is er geen geld meer te halen, dus zakt de koers, dus alle short holders die nog over waren, die winnen. Ze hebben dus letterlijk een miljarden incentive om niet helemaal de waarheid te vertellen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:43 schreef Faraday01 het volgende:
Hoe groot is de totale openstaande short positie in verhouding tot het aantal openstaande aandelen? Is dat net iets meer dan het aantal aandelen of hebben we het over vele keren overschreven?
De rijke elite is onzin. Het is gewoon een kutbedrijf die geld investeert in de hoop dat het slecht gaat met gamestop. Over de rug van de werknemers.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
GameStop stevende op de afgrond af. De rijke elite zien dat en gaan short sellen. Sommige short sellers kunnen hun bek niet houden en lopen GameStop te demoniseren om de boel in hun voordeel te krijgen. Redditors zien dit en kopen massaal aandelen in GameStop, waardoor de koers helemaal de andere kant op gaat. Sommige short sellers krijgen schijt en haken af, dus de koers gaat nog verder omhoog. Dit trekt nog meer beleggers aan die aandelen kopen en de Reddit beleggers houden hun poot stijf waardoor short sellers hun gok verliezen.
M.a.w. de "rijke elite" zagen hun kans schoon om flink geld binnen te harken aan de ondergang van GameStop, Redditors steken er een stokje voor en uiteindelijk loopt Nasdaq te janken dat de beurs gemanipuleerd wordt want het geld vliegt uit de handen van de elite. "Ja maar da's niet de bedoeling!"
Het toont fantastisch aan hoe ontzettend rot het systeem van short selling is. Ik begrijp niet zo goed waarom ze daar geen paal en perk aan stellen en waarom ze dat al niet veel eerder gedaan hebben. Je kunt nu wel gaan piepen dat hedge funds geld verliezen maar het kopen van aandelen is niets meer of minder dan een normale beurstransactie.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:48 schreef ETA het volgende:
[..]
Volgens mij iets van 140%, maar er zijn niet echt real time resultaten van dacht ik. De grootste short sellers hebben vandaag beweert hun posities te hebben gesloten, maar dat was niet terug te vinden in de volumes. Dus men denkt dat ze aan liegen zijn. Want als alle shorters hun positie hebben gesloten, is er geen geld meer te halen, dus zakt de koers, dus alle short holders die nog over waren, die winnen. Ze hebben dus letterlijk een miljarden incentive om niet helemaal de waarheid te vertellen.
Er gaan nu ook stemmen op vanuit de NASDAQ voor regulatie. Echter hebben ze het over regulatie om WSB in toom te houden, niet het overshort sellen waarmee ze een bedrijf de grond in werken....quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het toont fantastisch aan hoe ontzettend rot het systeem van short selling is. Ik begrijp niet zo goed waarom ze daar geen paal en perk aan stellen en waarom ze dat al niet veel eerder gedaan hebben. Je kunt nu wel gaan piepen dat hedge funds geld verliezen maar het kopen van aandelen is niets meer of minder dan een normale beurstransactie.
Volgens mij heb je voor de echte gierigaards ook nog turbo's. Die kunnen schijnbaar nog harder op hun bek gaan bij een verkeerde gok.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Opties zijn vergeleken met shorten heel veilig, want je kunt nooit meer verliezen dan je inzet. Met shorts kun je oneindig veel verliezen.
Het is een illusie dat ze dit tegen kunnen houden behalve als ze handel stil gaan leggen, dan verplaatst het zich gewoon naar een volgend aandeel dus dat wordt chaos. En er is voor de rele economie geen enkele noodzaak om zo grootschalig short selling met zeer beperkt onderpand toe te staan.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:53 schreef ETA het volgende:
[..]
Er gaan nu ook stemmen op vanuit de NASDAQ voor regulatie. Echter hebben ze het over regulatie om WSB in toom te houden, niet het overshort sellen waarmee ze een bedrijf de grond in werken....
Wel grappig want volgens mij is Reddit geen sociale media maar eerder een forum.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.nu.nl/economie/6112876/nasdaq-wil-aandelenhandel-stilleggen-bij-koersmanipulatie-via-social-media.html
[..]
Zou het nu een sport worden om random aandelen op Reddit te gaan bespreken zodat er iedere keer markten stil gelegd gaan worden?
GME? op hoeveel? Gisteren had ik naar mijn gedachte een "slechte deal" op 122....quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:01 schreef yosander het volgende:
wat mooi dit
vanmiddag ook ingestapt, Degiro had er moeite me
Bij turbo’s kun je ook niet meer dan je inzet verliezen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:55 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Volgens mij heb je voor de echte gierigaards ook nog turbo's. Die kunnen schijnbaar nog harder op hun bek gaan bij een verkeerde gok.
Het is gewoon een bedrijf dat vind dat de koers van Gamestop te hoog is voor wat het waard is. Daarom verkopen ze aandelen (die ze zelf niet hebben en ergens lenen). Ik leen zelf ook aandelen uit aan dat soort bedrijven. Waarom niet? Het is gewoon de markt.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
De rijke elite is onzin. Het is gewoon een kutbedrijf die geld investeert in de hoop dat het slecht gaat met gamestop. Over de rug van de werknemers.
Heet niets met elite te maken.
Ja, op $280. Even na de opening die over de 300 gingquote:Op woensdag 27 januari 2021 21:02 schreef ETA het volgende:
[..]
GME? op hoeveel? Gisteren had ik naar mijn gedachte een "slechte deal" op 122....
Precies. De reden dat dit zoveel aandacht krijgt is omdat rijke (prominente) beleggers nu een keer aan de verliezende hand zijn omdat ze de pas afgesneden is.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wel grappig want volgens mij is Reddit geen sociale media maar eerder een forum.
Dus waar ga je die grens dan leggen? Er zijn zoveel fora waar mensen over aandelen discussieren.
En elke stock YTer heeft een eigen discord met tientallen/honderden leden.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel grappig want volgens mij is Reddit geen sociale media maar eerder een forum.
Dus waar ga je die grens dan leggen? Er zijn zoveel fora waar mensen over aandelen discussieren.
En anders ga je op social media massaal over grote genoteerde bedrijven hebben, wordt leuk als de handel daar iedere week van wordt stilgelegdquote:Op woensdag 27 januari 2021 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
En elke stock YTer heeft een eigen discord met tientallen/honderden leden.
Vanochtend schijnbaar al maar naast dat CNBC dat meldde is er eigenlijk geen bewijs voor verder.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:11 schreef DemonRage het volgende:
Melvin Capital Management is eruit gestapt dik verlies:
https://decrypt.co/55608/(...)mestop-position?s=09
Is dit wl echt? Want dat "nieuws" was er eerder ook al vandaag maar er werd getwijfeld of dat zomaar kon.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:11 schreef DemonRage het volgende:
schijnt fake te zijn volgens users op reddit, dit omdat melvin nooit iets over hun options publiceertquote:Op woensdag 27 januari 2021 21:11 schreef DemonRage het volgende:
Het zal niets met de bouwmarkt te maken hebben.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan iemand hier mij in jip en janneke taal uitleggen wat een gamma squeeze is?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/GME/short-interest/quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:06 schreef LXIV het volgende:
Weet iemand (uit betrouwbare bron) hoeveel shorts er uitstaan tov het aantal aandelen? Ik wil in principe wel shorten. Het bedrijf is geen drol waard.
idd, en dit is ook second hand news. Dus mogelijk hebben gezegd dat ze hun posities hebben geclosed, maar dan bedoelen ze slechts een fractie. Ze besparen letterlijk miljarden als WSB het vertrouwen verliest in GME.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:13 schreef yosander het volgende:
[..]
schijnt fake te zijn volgens users op reddit, dit omdat melvin nooit iets over hun options publiceert
Klopt. Ze zullen er alles aan doen om (binnen of op randje van de regels) te voorkomen dat ze nog meer miljarden kwijt raken.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:17 schreef ETA het volgende:
[..]
idd, en dit is ook second hand news. Dus mogelijk hebben gezegd dat ze hun posities hebben geclosed, maar dan bedoelen ze slechts een fractie. Ze besparen letterlijk miljarden als WSB het vertrouwen verliest in GME.
Jup, 2 grote communities zijn Twitter en StockTwits. veel succes met die blokkeren.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En anders ga je op social media massaal over grote genoteerde bedrijven hebben, wordt leuk als de handel daar iedere week van wordt stilgelegd
Thx. 68M short op 102M aandelen. Kan uit.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/GME/short-interest/
68 mln per 31-12-2020
Ze willen natuurlijk ook niet de communities blokkeren maar het aandeel (tijdelijk). Maar dat kan je idd ook misbruiken om chaos te creeeren.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Jup, 2 grote communities zijn Twitter en StockTwits. veel succes met die blokkeren.
Ga je gang, ga maar shorten... dat is tot nu toe nog goed afgelopen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Thx. 68M short op 102M aandelen. Kan uit.
Het beste blijf je van dit aandeel af. Maar als je toch iets wil doen dan adviseer ik je te shorten, want als de hype voorbij is kun je zeker zijn dat het naar de 2-4 dollar range gaat (waar het thuishoort). Eerst kun je natuurlijk nog oneindig veel geld verliezen, dat is een risico dat je moet kunnen dragen. Maar anders mooie short-kandidaat.
Post op WSB dat je 1000 shorts hebt gezet en hark die karma naar binnen!quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het beste blijf je van dit aandeel af. Maar als je toch iets wil doen dan adviseer ik je te shorten, want als de hype voorbij is kun je zeker zijn dat het naar de 2-4 dollar range gaat (waar het thuishoort). Eerst kun je natuurlijk nog oneindig veel geld verliezen, dat is een risico dat je moet kunnen dragen. Maar anders mooie short-kandidaat.
Yahoo Finance heeft 69 miljoen uitstaande aandelenquote:Op woensdag 27 januari 2021 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je leent aandelen. Die verkoop je vervolgens. Als de koers dan zo veel blijft stijgen dat je geen margin meer hebt moet je verkopen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:30 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Post op WSB dat je 1000 shorts hebt gezet en hark die karma naar binnen!
Moet je ook een termijn kiezen voor zo'n short? Wanneer betaal je terug?
Ok. Dat is de float. Hoeveel aandelen er vrij verhandelbaar zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:33 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Yahoo Finance heeft 69 miljoen uitstaande aandelenhttps://finance.yahoo.com/quote/GME/key-statistics?p=GME
Van Reddit vanmorgen:
[ afbeelding ]
Niet heel anders dan wanneer JP Morgan gaat lopen hypen voor een IPO, eigenlijk.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee dat is bijna 47 miljoen. Check link maarquote:Op woensdag 27 januari 2021 21:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Dat is de float. Hoeveel aandelen er vrij verhandelbaar zijn.
Ok. Op die andere site stond 102.Mquote:Op woensdag 27 januari 2021 21:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee dat is bijna 47 miljoen. Check link maar
Snap het niet zo, of hebben ze ondertussen toch een emissie gedaan
We zijn het soms best wel eensquote:Op woensdag 27 januari 2021 21:50 schreef Scorpie het volgende:
Dat die Wallstreetcriminelen met hun hedgefunds maar teringhard kapot mogen gaan, smerig tuig.
GMTAquote:Op woensdag 27 januari 2021 22:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We zijn het soms best wel eens
En nu staan ze op 3.3 mln, weer 200.000 members in een paar uur erbij. Damn...quote:Op woensdag 27 januari 2021 18:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Holy shit, r/wallstreetbets heeft de afgelopen 24 uur 600.000+ leden erbij gekregen, ze staan nu op 3.1 mln members en een week geleden stonden ze nog op 1.9 mln
Dit is helemaal spot-on en een prachtige samenvatting van het gebeurde. Ze zijn duidelijk gewend aan dat het geld binnen harken een stuk soepeler verloopt als in een loterij zonder nieten. Tot nu dan. Zeer onsportief van de beurzen om de handel stil te leggen want in principe hoort dit ook gewoon bij het spel. Is wel mooi aangetoond hier hoe het werkt. Ze zijn gewend om de stommelingen hun geld af te pakken maar als die zich organiseren is het opeens spelbederf en dan trekken ze aan de noodrem. Prutsers.quote:Op woensdag 27 januari 2021 20:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het zou inderdaad schitterend zijn als wat van die cokesnuivers uit pure wanhoop van het dak van een wolkenkrabber af zouden stappen om de straat van dichtbij te bekijken.quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:50 schreef Scorpie het volgende:
Dat die Wallstreetcriminelen met hun hedgefunds maar teringhard kapot mogen gaan, smerig tuig.
Cashen en met pensioenquote:Op woensdag 27 januari 2021 23:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
user Deepfuckingvalue op Reddit heeft vandaag ook weer een kleine winst geboekt
[ afbeelding ]
$53K -> 48 million.
Mooi gezegdquote:
Realiseer je wel wat hij nu aan het doen is, hij is letterlijk met 48 miljoen dollar een allin bet aan het maken in GME.... Als het naar 0 gaat, is hij gewoon alles kwijt.... een dunne lijn tussen een geniale zet en een idiote zet.....quote:Op woensdag 27 januari 2021 23:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
$53K -> 48 million.
Van wat ik begrepen heb heeft ie wel al een paar miljoen eruit gehaaldquote:Op woensdag 27 januari 2021 23:08 schreef ETA het volgende:
[..]
Realiseer je wel wat hij nu aan het doen is, hij is letterlijk met 48 miljoen dollar een allin bet aan het maken in GME.... Als het naar 0 gaat, is hij gewoon alles kwijt.... een dunne lijn tussen een geniale zet en een idiote zet.....
Hedge funds zijn slechte verliezers. Ook met het VW/Porsche akkefietje kwamen er van die huilie rechtszaken, nergens op gebaseerd natuurlijk maar je moet als gedaagde wel over diep genoege zakken beschikken omdat te kunnen counteren.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit is helemaal spot-on en een prachtige samenvatting van het gebeurde. Ze zijn duidelijk gewend aan dat het geld binnen harken een stuk soepeler verloopt als in een loterij zonder nieten. Tot nu dan. Zeer onsportief van de beurzen om de handel stil te leggen want in principe hoort dit ook gewoon bij het spel. Is wel mooi aangetoond hier hoe het werkt. Ze zijn gewend om de stommelingen hun geld af te pakken maar als die zich organiseren is het opeens spelbederf en dan trekken ze aan de noodrem. Prutsers.
Als ik het plaatje goed interpreteer, zie ik dat hij al ruim $13M cash heeft.quote:Op woensdag 27 januari 2021 23:08 schreef ETA het volgende:
[..]
Realiseer je wel wat hij nu aan het doen is, hij is letterlijk met 48 miljoen dollar een allin bet aan het maken in GME.... Als het naar 0 gaat, is hij gewoon alles kwijt.... een dunne lijn tussen een geniale zet en een idiote zet.....
Gast is gewoon van 22 mln gisteren naar 48 mln vandaag gegaan.quote:Op woensdag 27 januari 2021 23:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
$53K -> 48 million.
Dit dus, als GME naar 1000 gaat zit hij op 150 mln, ik las zelfs een scenario op WSB waar 5k werd genoemd. Stel je voor dat het die prijs eventjes raakt, dan is DFV een billionaire. De koers gaat daarna natuurlijk weer keihard onderuit dus die status zal niet lang zijn.quote:
Als 'ie op het juiste moment verkoopt wel natuurlijkquote:Op woensdag 27 januari 2021 23:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit dus, als GME naar 1000 gaat zit hij op 150 mln, ik las zelfs een scenario op WSB waar 5k werd genoemd. Stel je voor dat het die prijs eventjes raakt, dan is DFV een billionaire. De koers gaat daarna natuurlijk weer keihard onderuit dus die status zal niet lang zijn.
Naar 0 gaan is natuurlijk een onzin scenario wat gewoon niet kan.quote:Op woensdag 27 januari 2021 23:08 schreef ETA het volgende:
Het grote ding is dus dat er meer aandelen short zijn dan dat er aandelen uit staan (hoe dan??). Theoretisch kan de koers naar >$10.000 als de meeste houders van die aandelen hun poot stijf houden terwijl de shorters hun positie moeten dekken. Interessante psychologische casus ook, toch een soort prisoners dilemma.quote:Op woensdag 27 januari 2021 23:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit dus, als GME naar 1000 gaat zit hij op 150 mln, ik las zelfs een scenario op WSB waar 5k werd genoemd. Stel je voor dat het die prijs eventjes raakt, dan is DFV een billionaire. De koers gaat daarna natuurlijk weer keihard onderuit dus die status zal niet lang zijn.
Dat hij dat bedrag in aandelen heeft betekend niet dat hij het op zn bank heeft staan, als hij nu alles direct in 1x in de verkoop gooit klap de koers naar beneden voordat al zn aandelen verkocht zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2021 23:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hij heeft 500 liquide calls. Kan die positie rustig afbouwen en cashen en aandelen aanhouden. Nog steeds mega winsten.quote:Op woensdag 27 januari 2021 23:27 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Als 'ie op het juiste moment verkoopt wel natuurlijk
Bij deze volumes maken die posities van zijn kant weinig uit. Kan gerust 50.000 aandelen en 500 calls verkopen zonder veel impact. Vandaag 90 miljoen aandelen verhandeld en liquiditeit in calls is ook torenhoog.quote:Op woensdag 27 januari 2021 23:31 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat hij dat bedrag in aandelen heeft betekend niet dat hij het op zn bank heeft staan, als hij nu alles direct in 1x in de verkoop gooit klap de koers naar beneden voordat al zn aandelen verkocht zijn.
Genieten!quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:59 schreef tjoptjop het volgende:
Ben nu wat filmpjes aan het kijken van de bekende zaken tv-zenders. Heerlijk om te zien in wat voor bochten ze zich wringen om maar te zeggen dat het fout is"you're not supposed to that!!"
Deze is een aanrader trouwens
Chamath heeft onlangs nog een "Fuck you" naar Peter Schiff op Twitter gepost, vermakelijk figuur.quote:
Video unavailablequote:Op woensdag 27 januari 2021 22:59 schreef tjoptjop het volgende:
Ben nu wat filmpjes aan het kijken van de bekende zaken tv-zenders. Heerlijk om te zien in wat voor bochten ze zich wringen om maar te zeggen dat het fout is"you're not supposed to that!!"
Deze is een aanrader trouwens
Shit, dit is dan echt net gebeurt. Filmpje was ook niet door CNBC geplaatst (omdat de presentator een beetje voor lul stondquote:Op woensdag 27 januari 2021 23:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Video unavailable
This video contains content from NBC Universal, who has blocked it on copyright grounds.
Voor zolang het duurtquote:Op woensdag 27 januari 2021 23:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Video unavailable
This video contains content from NBC Universal, who has blocked it on copyright grounds.
Volgens mij zit die Cohen in de board (geen idee welke) van Gamestop. Dan ben je gebonden aan regels van de SEC en kun je niet zomaar verkopen.quote:Op donderdag 28 januari 2021 00:10 schreef Restyler het volgende:
After market staat het inmiddels op -10%.
Daarnaast even gegoogled, de grootste aandeelhouder is Ryan Cohen met 13% van de aandelen, dit heeft hij vorig jaar augustus gekocht. Zie het wel als een risico dat Ryan net komt kijken bij Gamestop dus geen echte band met het bedrijf heeft, nu een gigawinst maakt en dus de keuze heeft om al zijn aandelen weer te verkopen of om te blijven zitten wetende dat de prijs vanzelf weer zal dalen.
Die lacht z'n ballen uit z'n broekquote:Op woensdag 27 januari 2021 23:59 schreef Restyler het volgende:
Heeft de directeur van Gamestop ook al gereageerd? Lijkt me wel geinig om zijn reactie op dit alles te lezen.
1e filmpje:quote:
De verkeerde mensen verdienen het geld en de verkeerde mensen gaan stuk.quote:
Ik zat er vanmiddag nog op, kon er geen wijs uit worden en de Pump and Dump bots die constant "buy AMC/BB/NOK" stonden te spammen waren super irritant, de subreddit is een stuk interessanter dan de discord dus ik zal het iig niet missen.quote:
De subreddit staat nu op prive opeensquote:Op donderdag 28 januari 2021 00:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik zat er vanmiddag nog op, kon er geen wijs uit worden en de Pump and Dump bots die constant "buy AMC/BB/NOK" stonden te spammen waren super irritant, de subreddit is een stuk interessanter dan de discord dus ik zal het iig niet missen.
Zal wel de overheid zijn die Reddit onder druk heeft gezet WSB aan te pakken, net zoals ze dat bij Discord hebben gedaan?quote:Op donderdag 28 januari 2021 00:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De subreddit staat nu op prive opeens
Of iemand van Marvin heeft de de mods een paar miljoen beloofd als ze het op prive zetten. Het gaat hier om miljarden dus er is van alles mogelijk lijkt me.quote:Op donderdag 28 januari 2021 00:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zal wel de overheid zijn die Reddit onder druk heeft gezet WSB aan te pakken.
Denk het niet, lijkt me veel te riskant qua reputatieschade als het uitlekt dat Marvin hun probeert om te kopen.quote:Op donderdag 28 januari 2021 00:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Of iemand van Marvin heeft de de mods een paar miljoen beloofd als ze het op prive zetten. Het gaat hier om miljarden dus er is van alles mogelijk lijkt me.
Maar prive is nog niet gebanned. Misschien schonen de mods nu wel eerst even op.
Lees nu dat AMC voor het grootste deel in handen is van de Chinezen. En Tencent (China) heeft ook een aandeel in Reddit. Let the conspiracies beginquote:Op donderdag 28 januari 2021 00:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk het niet, lijkt me veel te riskant qua reputatieschade als het uitlekt dat Marvin hun probeert om te kopen.
Hopelijk voeren ze ook een regel in dat accounts jonger dan X dagen en minder dan Y karma niet mogen posten. Scheelt een heleboel "koop AMC/BB/NOK" spammers
De oprichter van Reddit heeft het destijds verkocht voor 10 mln, zijn grootste fout ooit erkende hij later. De site is nu miljarden waard (niet perse qua inkomsten, wel qua invloed) en wordt gecensureerd van kritiek op China.quote:Op donderdag 28 januari 2021 00:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lees nu dat AMC voor het grootste deel in handen is van de Chinezen. En Tencent (China) heeft ook een aandeel in Reddit. Let the conspiracies begin
Dat laatste is meer een meme maar is nooit aangetoond volgens mij. Tencent heeft ook maar een klein aandeel. Een paar procent dacht ik.quote:Op donderdag 28 januari 2021 00:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
De oprichter van Reddit heeft het destijds verkocht voor 10 mln, zijn grootste fout ooit erkende hij later. De site is nu miljarden waard en wordt gecensureerd van kritiek op China.
Reddit wordt hoe dan ook rijk, met zoveel rewards die voor echt geld gekocht moeten wordenquote:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden, kwam dit net tegen:quote:Op woensdag 27 januari 2021 21:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan iemand hier mij in jip en janneke taal uitleggen wat een gamma squeeze is?
Op WSB werd er al gewaarschuwd voor market manipulatie.quote:
Lol, ik zie het, stond net 59,9k, toen ik de pagina refreshde was het opeens 60kquote:Op donderdag 28 januari 2021 01:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.reddit.com/r/WallStreetbetsELITE groeit nu met 1000 leden per minuut
Een subreddit zonder moderator wordt door de admins gesloten dus of er komt alsnog heel snel een mod of de admins grijpen zometeen in. Enjoy it while it lasts.quote:You have found the place. We don't moderate, and we don't want to sell you anything. Enjoy actual free discussion.
61,5k bijna inmiddelsquote:Op donderdag 28 januari 2021 01:09 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lol, ik zie het, stond net 59,9k, toen ik de pagina refreshde was het opeens 60k
Toch ben je de grootste groep al kwijt en dat heeft natuurlijk zijn effect. Wel heel ziek wat er gebeurt nu trouwens. Het is natuurlijk geen toeval dat alle ontmoetingsplekken worden weggehaald. Kan van alles zijn. Omkopen maar ook een onderzoek van SEC.quote:Op donderdag 28 januari 2021 01:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
61,5k bijna inmiddels
Tsja zal wel prive gaan idd. Maar dan gaat men weer ergens anders heen.
https://www.reddit.com/r/(...)lstreetbets_private/quote:Op donderdag 28 januari 2021 01:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
61,5k bijna inmiddels
Tsja zal wel prive gaan idd. Maar dan gaat men weer ergens anders heen.
Las het ook net ja. Inmiddels is https://www.reddit.com/r/Wallstreetbetsnew/ in 10 seconde met 2000 leden omhoog gegaanquote:Op donderdag 28 januari 2021 01:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)lstreetbets_private/
r/wallstreetbets We are experiencing technical difficulties based on unprecedented scale as a result of the newfound interest in WSB. We are unable to ensure Reddit's content policy and the WSB rules are enforceable without a technology platform that can support automation of this enforcement. WSB will be back.
https://www.reddit.com/r/(...)_private_megathread/
Wallstreet Bets Set to Private Megathread
The moderators there have made that sub private before. That's why this sub was created. It'll probably open back up soon. Calm down.
WTF staat nu op 162.000quote:Op donderdag 28 januari 2021 01:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Oh,
https://www.reddit.com/r/Wallstreetbetsnew/ is net aangemaakt en heeft al 113.000 leden
Ja dat viel me dus ook al op eerder vandaag. Allemaal van die accounts met 1 comment en vandaag aangemaakt.quote:Op donderdag 28 januari 2021 01:28 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_private_megathread/
I definitely think this is it. Just look at the volume of spam on this sub about Nokia or some penny stock, hours-old accounts. Broken english or just a couple words. There is clearly an overflow of bots/hired shills here and they were likely overwhelming the WSB mods.
Snap ik maar ze melden dat nergens. Denk dat het zo verwijderd is, want ze doen zich voor als een miljarden hedge fund welke bankrupt zou zijn. Die vinden dat niet leuk gok ik zoquote:
Ze hebben al 14 uur niets meer getweet, misschien hebben ze al geen toegang meer tot hun account.quote:Op donderdag 28 januari 2021 01:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Snap ik maar ze melden dat nergens. Denk dat het zo verwijderd is, want ze doen zich voor als een miljarden hedge fund welke bankrupt zou zijn. Die vinden dat niet leuk gok ik zo
quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het zou inderdaad schitterend zijn als wat van die cokesnuivers uit pure wanhoop van het dak van een wolkenkrabber af zouden stappen om de straat van dichtbij te bekijken.
wallstreetbets is back bitchesquote:Op donderdag 28 januari 2021 01:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
WTF staat nu op 162.000
========
Edit: 1:37, 220k
WTF, 3.6 mln members nuquote:Op donderdag 28 januari 2021 01:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
wallstreetbets is back bitchesHij is weer open
Op zich heeft hij gelijk, een heleboel mensen gaan geld verliezen. Op een gegeven moment gaat het keihard omlaag en iedereen die nu voor 100+ instapt zit met de gebakken peren wanneer het zometeen op 30~40 zit.quote:"The current pandemic has created a unique situation where many people have gotten into day trading and really have no idea exactly what they're doing," Galvin said. "It's something that they're trying to figure their way as they go. These types of entities, such as GameStop, have created a really difficult situation for these people. They think they're missing out if they don't make a bet on them. They don't really understand what they're doing. I think small-time investors like that, unsophisticated investors, are going to be hurt."
Wetgeving komt eraan om de hedgefunds te beschermenquote:For years, the same hedge funds, private equity firms, and wealthy investors dismayed by the GameStop trades have treated the stock market like their own personal casino while everyone else pays the price," Warren, a fellow Massachusetts Democrat, said in a statement.
Warren and Galvin both said they expected action from federal regulators under President Joe Biden's administration. But in the meantime, Galvin reiterated that he wants the stock exchange to halt GameStop trading for 30 days.
Leg uit aub? Want zoals ik het begrijp staan er nog enorm veel short positions open, die uiteindelijk gedwongen gaan worden om hun verlies te nemen?quote:Op donderdag 28 januari 2021 01:57 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.boston.com/ne(...)amestop-trading-halt
Mass. Secretary of State Bill Galvin calls for 30-day suspension of GameStop stock trading
A critic of "gamified" retail investing, the Brighton Democrat said the New York Stock Exchange should place a 30-day trading halt on GameStop stock
[..]
Op zich heeft hij gelijk, een heleboel mensen gaan geld verliezen. Op een gegeven moment gaat het weer keihard omlaag en iedereen die nu voor 100+ instapt zit met de gebakken peren wanneer het zometeen weer op 30~40 zit.
For years, the same hedge funds, private equity firms, and wealthy investors dismayed by the GameStop trades have treated the stock market like their own personal casino while everyone else pays the price," Warren, a fellow Massachusetts Democrat, said in a statement.
[..]
Wetgeving komt eraan om de hedgefunds te beschermen
quote:Op donderdag 28 januari 2021 01:36 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)o_private_megathread
A bunch of short's needs to be filled on friday, so that's when desperation truly sets in. Towards the end of the day, they need to either already be filled, or they will be filled forcefully at whatever the market is by the broker.
Lijkt me geen ingewikkeld probleem voor de quant geeks.quote:Op woensdag 27 januari 2021 23:44 schreef slashdotter3 het volgende:
GME was een eenmalig iets, de hedgefunds gaan zichzelf vanaf nu beschermen
Als lid, sinds twee dagen, kan ik nog wel lezen.quote:Op donderdag 28 januari 2021 00:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De subreddit staat nu op prive opeens
Trieste bedoeling dat de grote spelers ingrijpen door de overheid willen wanneer ze op hun eigen terrein verslagen worden. Daarmee laten ze toch ff hun ware aard zien.quote:Op donderdag 28 januari 2021 01:57 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.boston.com/ne(...)amestop-trading-halt
Mass. Secretary of State Bill Galvin calls for 30-day suspension of GameStop stock trading
A critic of "gamified" retail investing, the Brighton Democrat said the New York Stock Exchange should place a 30-day trading halt on GameStop stock
[..]
Op zich heeft hij gelijk, een heleboel mensen gaan geld verliezen. Op een gegeven moment gaat het keihard omlaag en iedereen die nu voor 100+ instapt zit met de gebakken peren wanneer het zometeen op 30~40 zit.
[..]
Wetgeving komt eraan om de hedgefunds te beschermen
Echt weer typisch dat de corporates gered moeten worden als iets niet volgens hun zin gaatquote:Op donderdag 28 januari 2021 02:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Leg uit aub? Want zoals ik het begrijp staan er nog enorm veel short positions open, die uiteindelijk gedwongen gaan worden om hun verlies te nemen?
Zoals je in je eerdere post al noemt.
[..]
Typisch ook van dat volk, wordt het spel wat zij spelen eens tegen ze gebruikt en is het meteen huilen.quote:Op donderdag 28 januari 2021 07:22 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Trieste bedoeling dat de grote spelers ingrijpen door de overheid willen wanneer ze op hun eigen terrein verslagen worden. Daarmee laten ze toch ff hun ware aard zien.
Dit idd, ik hoop dat ze flink rekt gaan morgen. Maar ik denk dat SEC even erdoor duwt dat trading word suspended zodat men minder verlies hoeft te nemen (deze hoge koers lijkt mij onhoudbaar). Wat een slechte verliezers.quote:Op donderdag 28 januari 2021 07:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Typisch ook van dat volk, wordt het spel wat zij spelen eens tegen ze gebruikt en is het meteen huilen.Zou me niet verbazen als ze ermee wegkomen ook, allemaal een een corrupte bende.
Uiteindelijk is het maar de secretary of state van 1 staat. Het is wel zo dat Wall Street de grote donateurs van de democraten zijn. Dus ik sluit een bepaalde regelgeving ten faveure van de fondsen niet uitquote:Op donderdag 28 januari 2021 07:22 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Trieste bedoeling dat de grote spelers ingrijpen door de overheid willen wanneer ze op hun eigen terrein verslagen worden. Daarmee laten ze toch ff hun ware aard zien.
Oh die zitten vanaf het begin er al in hoor. en niet om Melvin of andere shorters te fucken maar puur om geld te verdienen.quote:Op donderdag 28 januari 2021 09:59 schreef WammesWaggel het volgende:
Goede kans dat er hedgefunds zijn die juist zijn gaan speculeren deze week op een stijging en zo Melvin fucken
Ook om de concurrenten uit te roken. Als jij je concurrent op deze manier eruit kan trappen dan doe je dat.quote:Op donderdag 28 januari 2021 10:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Oh die zitten vanaf het begin er al in hoor. en niet om Melvin of andere shorters te fucken maar puur om geld te verdienen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |