abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197857435
@MaJo wat een schatje heb je toch! O+ Ik moest lachen om je ‘grote blij of grote boos’ maar ik snap dat het vervelend is. Misschien dat hij, door de lichamelijke veranderingen zoals omrollen, flink moeite heeft met slapen? Wij merkten dat hier ook heel erg. Zodra ze het dan kon ging het ineens weer beter ‘s nachts.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben hier echt weer helemaal onze oude Frum terug na de operatie. Wat een blij ei. De nachten blijven moeizamer gaan dan voorheen, maar ze komt nu nog 1 keer in de nacht en net na de operatie 3 keer. Dus dat is een fijn verschil al. Ze heeft vanavond voor het eerst een stuk pannenkoek gegeten, wat een lol. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:04:55 #152
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197858377
SPOILER
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197858513
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:24 schreef QuattroF het volgende:
@:MaJo wat een schatje heb je toch! O+ Ik moest lachen om je ‘grote blij of grote boos’ maar ik snap dat het vervelend is. Misschien dat hij, door de lichamelijke veranderingen zoals omrollen, flink moeite heeft met slapen? Wij merkten dat hier ook heel erg. Zodra ze het dan kon ging het ineens weer beter ‘s nachts.

SPOILER
We hebben hier echt weer helemaal onze oude Frum terug na de operatie. Wat een blij ei. De nachten blijven moeizamer gaan dan voorheen, maar ze komt nu nog 1 keer in de nacht en net na de operatie 3 keer. Dus dat is een fijn verschil al. Ze heeft vanavond voor het eerst een stuk pannenkoek gegeten, wat een lol. O+

SPOILER
Ahh wat een geweldig filmpje! Wat een lol inderdaad! O+ En wat een mooie handjes, wat heerlijk hoe die overgaan van hand in arm zeg maar, zo mooi dik :D. Bubbles heeft dat ondertussen ook, vind dat echt geweldig haha.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:04 schreef Lemijn het volgende:
SPOILER
Oh ik wist helemaal niet dat dat door de hormonen kwam, weer iets geleerd! En inderdaad praten en de tijd nemen :Y.
pi_197859206
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:21 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wat heerlijk zo’n brok gezondheid! O+

Wat bedoelen ze met doorslapen, echt van 19:00 - 7:00 ofzo? Wij hebben een nanit camera boven Y’s bed hangen die soms tips en tricks geeft in zo’n app en die kwam er toevallig ook mee om te beginnen haar van de nachtvoeding af te krijgen, maar ik lees op het forum juist verhalen van baby’s die nog een stuk ouder zijn en alsnog niet doorslapen ‘s nachts dus zo’n punt is het toch niet? Als jij het zelf ook niet echt een probleem vindt er ‘s nachts uit te moeten om te voeden zou ik het lekker zo laten en vanzelf wel zien wanneer hij de nachtvoeding niet meer nodig heeft. Wat betreft in slaap vallen aan de borst heb ik helaas geen tips..
Ja, ze 'schrok' toen ik zei dat hij vaak rond 23/00 en dan rond 03/04.00 komt... Ik vind het inderdaad niet zo'n punt, maar ging er dan wel over nadenken in de trant van: ja nu moet ík het wel doorgaans oplossen, want fles of iets anders neemt hij niet. Maar goed, na de vele reacties O+ en even rustig over nadenken heb ik het alweer een beetje losgelaten. We willen wel proberen ook andere slaapassociaties te creëren, zodat hij ook wat makkelijker in slaap valt bij de oppas, maar verder zien we het allemaal wel!

Ik denk overigens dat het CB het wel goed bedoelde, maar zo'n tien minuten consult waarbij ook nog eens prikjes moeten worden gegeven en toch aardig wat moet worden besproken... Het is het allemaal nét niet, en het voelt toch ook alsof ze nog niet zo pro-borstvoeding zijn als ze zelf denken. Ik had het al fijn gevonden als ze had kunnen uitleggen waarom ze er van schrok (ik moest als moeder ook aan mijn rust komen, en als hij mij nodig heeft voor zijn volgende slaapcyclus dan kan dat ten koste gaan van mijn nachtrust) en sterker nog: wat ik dan zou kunnen doen om hem te helpen doorslapen. Maar dát ontbrak helaas in het gesprek. Tóch misschien wat van willen zeggen, maar op dat moment dacht ik ook... Joe, ik kies eieren voor mijn geld en ga de discussie niet aan.

quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zolang jij het goed vol kunt houden, gewoon lekker je eigen plan volgen joh.

Baby's hebben volgens mij wel slaap associaties. Kan zijn dat hij dat nu heeft met aan de borst in slaap vallen, maar Mickey kan natuurlijk ook andere slaap associaties aanleren.
Wat ik zover lees komt dat ook pas rond de vijf maanden. En inderdaad, andere slaapassociaties aanleren is een goed idee - we kunnen het tenminste proberen!
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:09 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik heb bij het CB altijd gezegd wat ze wilden horen. Misschien onverantwoord, maar de eerste kennismaking met het CB was zo stom (G had 8 dagen in het ziekenhuis gelegen na de geboorte en was 2-3 weken oud toen die vrouw kwam, G lag lekker bij mij te slapen en toen begon ze al te zeuren dat ze in haar bedje ???? moest of in de box en niet altijd bij mij en blabla) en toen was ik er al klaar mee. Mijn vriendin beviel 3 maanden eerder en het CB heeft haar zo onzeker gemaakt. Ik heb haar toen geadviseerd om 'niks' meer te zeggen en ze leefde helemaal op.

Nouja anyway wat ik wil zeggen, als het voor jou goed voelt en je leeft niet als een zombie, dan is het goed. Mijn oudste en nu A-tje ook vallen ook niet goed zelf in slaap. We moesten G. altijd lichtjes schudden, wiegen of met de fles in bed stoppen. A lijkt nu ook die kant op te gaan. Jammer dan, sta liever 5 minuten te wiegen dat dat ik uren bezig ben met een huilende oververmoeide baby omdat zelf slapen nog niet lukt.
Thanks :D wel jammer dat het CB zo'n negatieve indruk achterlaat bij de meesten...

quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:10 schreef Zo-is-dat het volgende:
@:tpopml ervaar jij het zelf als probleem? Zo nee, dan is het geen probleem O+

Het advies is goed bedoeld maar niet goed gevallen. Dat komt vaker voor bij het CB. Ik heb gelukkig die ervaring niet maar het CB verplicht je tot niks en geeft enkel adviezen, die kan je opvolgen of naast je neer leggen. Ik persoonlijk zou met dit advies t laatste doen. Als ons meisje s nachts wakker word dan vis ik d’r naast me uit d’r bedje, leg d’r aan, ze drinkt, valt in slaap en afhankelijk van welk moment in de nacht leg ik haar terug of slapen we samen verder O+ Qua bovengemiddelde groei vast niet nodig, qua voor ons het fijnst zeker wel *O*
Dat is ook zo O+
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:47:57 #155
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197861299
Bij mij heeft het CB nooit een negatieve indruk gemaakt hoor! Maar ik kreeg ook nooit zulke gedetailleerde vragen. Meer ‘hoe vind je dat het gaat met slapen/eten, heb je er vragen over?’ Dat had ik nooit, en dat vonden ze prima. Uiteraard. Ze zijn er voor advies.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197862469
Hier ook nog geen actie, maar dat komt meer door vermoeidheid en slaapgebrek (door U, niet door Z :') ).

En hier gaan we ook niet meer naar het cb, alleen voor de vaccinaties en als we daar zijn, dan wegen we. Maar het ‘consult’ doen we niet meer.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator/colorchick zaterdag 6 februari 2021 @ 23:14:21 #157
382129 crew  Donna
pi_197863631
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:47 schreef Lemijn het volgende:
Bij mij heeft het CB nooit een negatieve indruk gemaakt hoor! Maar ik kreeg ook nooit zulke gedetailleerde vragen. Meer ‘hoe vind je dat het gaat met slapen/eten, heb je er vragen over?’ Dat had ik nooit, en dat vonden ze prima. Uiteraard. Ze zijn er voor advies.
Het verschilt heel erg wie er zit. Wij hebben ook 1 verpleegkundige en 1 arts die zijn echt heel leuk en lief en ook echt kundig in mijn ogen.

Maar die graftakken, echt grrrr.

Wat betreft bedgym; Dat gaat gelukkig weer bijna als op het niveau van voorheen. Het was natuurlijk mijn eerste vaginale bevalling dus ik was wel even bang, maar heb gelukkig geen schade over gehouden.

Behalve aambeien. Gaan die ooit weer weg?????? Ik heb geen pijn ofzo, maar vind het gewoon een vies idee.
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 23:56:16 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197864486
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 17:10 schreef PKM het volgende:
@:MaJo na 16:00 is bij ons ook altijd gedoe. Vandaag heeft ze ook weer lopen rommelen met haar slaapjes want vijf keer poep.

Nou slaapt ze in de draagzak en met minimale weerstand maar ik verwacht niet dat het meer dan 30 minuten wordt.

Als zij (of ik) dit laatste dutje niet doen is het 's avonds ook gedoe.
Slaapt Aapie 's avonds wel weer makkelijk?
Aapie valt altijd pas in slaap tussen 23/00 uur voor de nachtslaap maar die duurt dan wel gelijk een uur of 8/9. Normaal gesproken slaapt hij dan 's avonds ook nog 2 uur rond een uur of 19 maar dat was de laatste dagen niet het geval :Z Vandaag is hij om 22.30 op me in slaap gevallen en kon ik hem zo naar boven tillen en in bed leggen, een stuk beter dus! En vandaag wel iets meer slaapjes gedaan, van 17u tot 18u en van 21u tot 21.15. Het is nog niet geweldig maar nu was hij in ieder geval minder over de zeik.

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:28 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik ga denk ik ook wachten tot 6 maanden met bijvoeding, totdat ze goed rechtop kan zitten in een kinderstoeltje ook. De tijd vliegt sowieso voorbij, voor je het weet is ze alweer 6 maanden.

Wat vervelend met Aapie! Wel apart dat ie zo moody is ineens! Zou hij ergens last van hebben? Hij is binnenkort ook 4 maanden toch, misschien die 4 maanden slaapregressie ook? Ik heb gehoord dat die uurtjes later in de middag die grenzen aan bedtijd wel vaker lastig zijn. Hoewel.. als ie pas om 23:30u gaat slapen is dat natuurlijk niet dicht bij bedtijd.. hmm, hopelijk is het inderdaad een fase die snel voorbij gaat! Gelukkig is ie wel echt blij als ie blij is! Trouwens, heeft jouw man rood haar ook, of blond? Aapie is echt mooi licht! Je ziet bijna zijn wenkbrauwen ook niet, wat me aan mezelf moet denken want mijn wenkbrauwen zijn echt lichtgevend blond bijna :') :D. En wat een lieve Giraffe O+.

SPOILER
Rechtop zitten en zelf het naar de mond kunnen brengen vind ik wel vereisten :Y Daar is aapie volgens mij nog lang niet aan toe. Hij kan tegen kussens aanzitten maar hij valt ook zo om en ook dingen naar de mond brengen gaat nog niet helemaal soepel.

Mijn man is donderblond maar had als kind heel lichtblond haar dus dat lichte klopt wel! Ik ben heel erg benieuwd of hij blond wordt of rood haar krijgt, een rosse gloed heeft hij wel.

SPOILER
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:24 schreef QuattroF het volgende:
@:MaJo wat een schatje heb je toch! O+ Ik moest lachen om je ‘grote blij of grote boos’ maar ik snap dat het vervelend is. Misschien dat hij, door de lichamelijke veranderingen zoals omrollen, flink moeite heeft met slapen? Wij merkten dat hier ook heel erg. Zodra ze het dan kon ging het ineens weer beter ‘s nachts.

SPOILER

SPOILER
Dank je O+ Het zou best kunnen dat het slechte slapen door alle indrukken komt :Y Hij is zo druk bezig om van alles te leren. En volgens mij gaat het hem ook niet snel genoeg :') Dat omrollen bijvoorbeeld, hij probeert dat dan maar begint al snel te huilen. Net als een speeltje naar zijn mond brengen, 2x is leuk en bij de 3e keer gaat ie huilen. Hij probeert ook zelf zijn fles vast te houden maar dat lukt echt nog niet, wordt ie ook boos van. We hebben een mannetje met temperament :X

Ah dat filmpje, wat lief O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:04 schreef Lemijn het volgende:
SPOILER
Ah ok, weer wat geleerd! Glijmiddel is ook wel een goeie ja ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 7 februari 2021 @ 00:09:00 #159
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197864752
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 23:14 schreef Donna het volgende:

[..]

Het verschilt heel erg wie er zit. Wij hebben ook 1 verpleegkundige en 1 arts die zijn echt heel leuk en lief en ook echt kundig in mijn ogen.

Maar die graftakken, echt grrrr.

Wat betreft bedgym; Dat gaat gelukkig weer bijna als op het niveau van voorheen. Het was natuurlijk mijn eerste vaginale bevalling dus ik was wel even bang, maar heb gelukkig geen schade over gehouden.

Behalve aambeien. Gaan die ooit weer weg?????? Ik heb geen pijn ofzo, maar vind het gewoon een vies idee.
Kleintjes gaan wel weg. Grote aambeien niet. Mijn aambeien zijn here to stay. De huisarts zegt dat ze nog actief zijn en nog tot 1/3 zullen krimpen. Als ze niet meer actief zijn, kunnen ze weggehaald worden. Advies is wel om dat te doen als je geen kinderen meer denkt te krijgen. Ik laat ze weghalen in ieder geval, want het is wel een kwestie van 10x je pleepapier checken als je hebt zitten bouten :') . No way dat ik de rest van m'n leven een halve WC rol wil gebruiken :+ . M'n man zegt dan 'je moet ze wel afrollen, hè?' :D .
Resistance is futile.
  zondag 7 februari 2021 @ 00:20:33 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197864970
@MaJo wat klote dat Aapie zo is gaan spoken weer. Ik zie dat het vandaag weer ietsje beter ging ^O^ . Hopelijk blijft dat. Mogelijk binnenkort weer nieuwe features ;) .

Fantastische foto's weer! Leuke kale koppies hebben onze mannen toch, hè?

Colin heeft vandaag appelmoes gehad. Zelfgemaakte van oma, die maakt ze alleen met water en kaneel dus dat vind ik dan wel weer heel leuk om hem te voeren (en te filmen zodat zij er weer mee kan pronken :P ). Met stukjes eten wachten wij ook nog tot we kunnen rapley-en. Maar zal maar deels Rapley zijn, ik wil vooral een beetje proberen weg te blijven bij de potjes. Natuurlijk krijgt hij wel een potje als we biefstuk of pizza eten. Maar ik heb niets met het idee dat dat maandenlang het voornaamste is wat hij binnenkrijgt. M'n man is juist wel voorstander van potjes dus we vinden er wel een leuke tussenweg in.
Resistance is futile.
  zondag 7 februari 2021 @ 00:22:37 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197865012
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier ook nog geen actie, maar dat komt meer door vermoeidheid en slaapgebrek (door U, niet door Z :') ).

En hier gaan we ook niet meer naar het cb, alleen voor de vaccinaties en als we daar zijn, dan wegen we. Maar het ‘consult’ doen we niet meer.
Was ik nog benieuwd naar idd, of je dan wel vaccinaties doet. Heb je zelf aangegeven dat je geen consult wil?
Resistance is futile.
  zondag 7 februari 2021 @ 00:27:35 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197865102
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:47 schreef Lemijn het volgende:
Die van mij tot zover ook niet echt negatief. Ik had de vorige keer wel een beetje pech, Colin was aan het regelen en dronk een paar dagen zo'n 900ml bv en 300ml kv, dat vonden ze met 3 maanden wel wat veel :+ . Dat was ook zo, hij heeft het zelf weer bijgesteld naar rond 1000ml.
Resistance is futile.
pi_197866004
@Seven. Als jullie pizza eten, kan hij ook prima een stuk paprika eten. ;)

En ja, zelf aangegeven. Meteen toen ze kwamen voor het huisbezoek (wilde haar graag gewogen hebben) aangegeven dat we voor U. niet gaan en voor Z. ook niet willen. Ze vroeg niet eens waarom. :+ Maar zei dat indien ik Z. tussentijds wilde laten wegen ik haar kon bellen om een afspraak te maken. Helemaal prima!
Protège moi de mes désirs.
pi_197866879
Hier tot nu toe positieve ervaringen met het consultatiebureau. Hier heeft de verpleegkundige ook een zakelijk telefoonnummer, waar je gewoon een appje naartoe kan sturen bij een korte vraag. Ik verwacht er geen gebruik van te maken, maar ik vind de toegankelijkheid wel fijn. Ook waren de afspraken over T. destijds altijd prettig, wel advies en tips, geen belerend toontje.

@Seven. Ik maakte vooral babyproof hapjes die leken op ons eten (als wij bijvoorbeeld pompoencurry aten, prakte ik wat pompoen met kokosmelk en rijst). Hiervan ging dan vaak ook een deel de vriezer in, voor onze pizza- of patatdagen. Dit ben ik nu weer van plan, afgewisseld met stukken eten geven. Wij hebben bij T. heel lang geen potjes gegeven, maar hij kreeg ze op het kdv wel. En onze kritische eter die te weinig woog, hoefde op een gegeven moment mijn zelfgemaakte prutjes niet meer. Toen zijn we toch maar potjes gaan geven.
  zondag 7 februari 2021 @ 10:42:07 #165
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_197868932
https://solidstarts.com/finger-food-first/

Voor de vaders die pro potjes zijn bijvoorbeeld, een interessant stuk. Baby voeding in potjes zoals wij die uit de supermarkt kennen zijn vólledig gebaseerd op marketing 8)7

Waarmee ik niet wil zeggen dat potjes vergif zijn natuurlijk maar dat het de gouden standaard is en dé manier van je kind leren eten, nee dat zeker niet.
pi_197870536
Ik denk dat het wel mee valt met die potjes. Vroegah waren ze volgens mij niet zo bezig met rapley e.d. Althans, ik kreeg alleen maar potjes als baby zijnde (en daarna). Vandaag de dag (en al jaren eigenlijk) lust ik alles wel. Als ik mijn moeder moet geloven ben ik altijd al een goede eter geweest (wat ik ook wel terug zie aan de kinderfoto's :@)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunshine1982 op 07-02-2021 12:33:59 ]
pi_197871136
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:42 schreef Zo-is-dat het volgende:

Voor de vaders die pro potjes zijn bijvoorbeeld, een interessant stuk. Baby voeding in potjes zoals wij die uit de supermarkt kennen zijn vólledig gebaseerd op marketing 8)7

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waarmee ik niet wil zeggen dat potjes vergif zijn natuurlijk maar dat het de gouden standaard is en dé manier van je kind leren eten, nee dat zeker niet.
Zouden mensen dat echt denken dan?

Ik maakte voor mijn oudste keurig allemaal verse maaltijden, Opperdepop naast het fornuis :+ , gestoomde groenten; manman, ik vond het medaillewaardig. Kind eerst ook, tot op een dag dat ineens over was. Toen bleek dat hij wel potjes at, gingen we die geven, want dan werd er tenminste gegeten (en ‘s nachts dus ook geslapen). En nu eet hij weer vrijwel alles.

Ik gaf dus geen potjes omdat ik dacht dat dat de manier was om hem te leren eten of omdat ik de marketingstrategie niet zag: kind moest meer eten, anders liepen we ‘s nachts allemaal op, potje ging er wel in, mijn verantwoorde courgettebouwsel (of whatever) niet.
  zondag 7 februari 2021 @ 15:15:07 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197873317
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:42 schreef Zo-is-dat het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Niks mis met babypotjes. Ikzelf heb me er echt nooit op ingelezen maar daar altijd al een gevoel bij gehad dat het pure marketing is. Ik ben sowieso wel van 'zo natuurlijk mogelijk, waar mogelijk'. En dat botst met het idee dat Olvarit hoofdvoeding zou moeten zijn.
Resistance is futile.
  zondag 7 februari 2021 @ 15:22:25 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197873474
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:59 schreef Jentin het volgende:

[..]

Zouden mensen dat echt denken dan?

Ik maakte voor mijn oudste keurig allemaal verse maaltijden, Opperdepop naast het fornuis :+ , gestoomde groenten; manman, ik vond het medaillewaardig. Kind eerst ook, tot op een dag dat ineens over was. Toen bleek dat hij wel potjes at, gingen we die geven, want dan werd er tenminste gegeten (en ‘s nachts dus ook geslapen). En nu eet hij weer vrijwel alles.

Ik gaf dus geen potjes omdat ik dacht dat dat de manier was om hem te leren eten of omdat ik de marketingstrategie niet zag: kind moest meer eten, anders liepen we ‘s nachts allemaal op, potje ging er wel in, mijn verantwoorde courgettebouwsel (of whatever) niet.
Mijn man is dus zo iemand die denkt dat het zo hoort. ;)

Ikzelf wil dus best potjes, maar vooral als backup. Als Colin potjes lekkerder vindt dan met de pot mee eten, dan ben ik wel zo praktisch om over m'n bezwaren heen te stappen.

Als ik dan verder nadenk over mijn eigen weerstand hier tegen, dan is het eigenlijk mijn overtuiging dat marketing ervoor zorgt dat de mens steeds verder van de natuur komt te staan.
Resistance is futile.
pi_197873595
Ik heb vorige week zo’n babyvoeding stoomkoker voor weinig geld kunnen kopen. In het begin eten ze maar een paar lepeltjes per dag toch? Dan vind ik het zonde om daar een heel potje voor te moeten openen. Dan kook ik zelf wel wat worteltjes of bloemkool of whatever. Ootje is nu vier maanden, in principe zou hij dus mogen beginnen met oefenhapjes, maar het is een trage qua ontwikkeling (bijwerking van het dysmatuur zijn denk ik, met alles wat volgens het boekje is, komt ie 2 á 3 weken later pas), dus ik denk dat ik dat een paar weken of een maandje uitstel. Merk ook nog niet echt dat ie er behoefte aan heeft? Al weet ik ook niet zo goed wat de signalen daarvoor zouden moeten zijn.

Ach ja.
  Moderator/colorchick zondag 7 februari 2021 @ 15:36:44 #171
382129 crew  Donna
pi_197873720
@Seven. ja dat wc rol probleem is herkenbaar, maar ik wist dat niet zo goed te omschrijven. Dat vind ik dus ook erg vies. Jak.

G. hoefde mijn sterren van de hemel gekookte hapjes niet en potjes gingen er super goed in dus die keuze was vrij makkelijk gemaakt. :7
pi_197873850
Ik had ergens gelezen dat potjes niet minder gezond zijn dan vers gekookt voedsel. Nu weet niet of dat waar is, maar ik heb niet echt bezwaar tegen potjes. Als kinderen daar een voorkeur voor hebben, prima toch. Ze moeten toch eten :P

Bij Noor heb ik in het begin alles gepureerd, maar die ging uit zichzelf rapleyen. Hele stronken gortdroge broccoli ( :r ) gingen er naar binnen. Hetzelfde met bloemkool en broodkorsten.
  zondag 7 februari 2021 @ 17:27:39 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197875374
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:28 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik heb vorige week zo’n babyvoeding stoomkoker voor weinig geld kunnen kopen. In het begin eten ze maar een paar lepeltjes per dag toch? Dan vind ik het zonde om daar een heel potje voor te moeten openen. Dan kook ik zelf wel wat worteltjes of bloemkool of whatever. Ootje is nu vier maanden, in principe zou hij dus mogen beginnen met oefenhapjes, maar het is een trage qua ontwikkeling (bijwerking van het dysmatuur zijn denk ik, met alles wat volgens het boekje is, komt ie 2 á 3 weken later pas), dus ik denk dat ik dat een paar weken of een maandje uitstel. Merk ook nog niet echt dat ie er behoefte aan heeft? Al weet ik ook niet zo goed wat de signalen daarvoor zouden moeten zijn.

Ach ja.
Colin begon ineens heel veel interesse te tonen in eten, kijken en proberen vast te pakken enzo. Hij heeft net weer een paar hapjes mango op.
Resistance is futile.
pi_197875445
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Colin begon ineens heel veel interesse te tonen in eten, kijken en proberen vast te pakken enzo. Hij heeft net weer een paar hapjes mango op.
Lekker :9
  Moderator zondag 7 februari 2021 @ 18:08:21 #175
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197876026
Ik merk bij aapie ook totaal nog geen interesse naar eten, hij is natuurlijk ook pas 15 weken. Wel wil hij steeds de fles vast proberen te houden waardoor hij deze uit mijn handen slaat en daar vervolgens weer boos om wordt :')

We hebben een goede nacht gehad. Gisteren is hij om half 11 op me in slaap gevallen en ik heb hem na een half uur op bed gelegd. Hij heeft tot half 8 geslapen en na een flesje sliep hij meteen weer door tot 10 uur. Dikke prima ^O^ Mijn man kwam me om 10 uur trots wakker maken dat aapie zo lang geslapen had, hij heeft dus helemaal niet door gehad dat ik aapie om half 8 een fles heb gegeven naast hem in bed _O-

Vanochtend was trouwens de eerste schaterlach een feit, wat gaaf was dat O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')