abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198014316
Welkom, Nanuke! O+ Succes vanavond!

Fijn dat je er naar uit keek, @Donna! Ik zou woensdag weer moeten beginnen, maar was er nog niet klaar voor. Mentaal vooral. Neem 4 weken extra verlof op, en werk in de tussentijd zo’n 4-5 uur per week. Woon de belangrijke vergaderingen bij. Weer even langzaam op gang komen.
Protège moi de mes désirs.
pi_198014636
Welkom Nanuke!

Snap ik Donna. Veel plezier weer!

En groot gelijk Duman. Goed naar jezelf luisteren. Fijn dat je nog 4 weken erachteraan kunt plakken.
pi_198014715
Welkom Nanuke. Mooie naam, heel lang zou ons meisje ook zo gaan heten (zonder tweede h). :D

Succes vandaag Donna en Nanuke. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198016502
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen voor het eerst sinds mijn zwangerschap een sollicitatiegesprek. De tweede, het eerste gesprek bij dat bedrijf was vorige week en dat ging heel goed. Ik heb er onwijs zin in om weer te gaan werken maar tegelijkertijd zie ik er ook tegenop. Ik ben er zolang uitgeweest, (anderhalf jaar) dat ik me afvraag of ik überhaupt nog wel kan wat ik toen kon. Maar dat verleer je vast niet. :’)
pi_198018178
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:16 schreef QuattroF het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen voor het eerst sinds mijn zwangerschap een sollicitatiegesprek. De tweede, het eerste gesprek bij dat bedrijf was vorige week en dat ging heel goed. Ik heb er onwijs zin in om weer te gaan werken maar tegelijkertijd zie ik er ook tegenop. Ik ben er zolang uitgeweest, (anderhalf jaar) dat ik me afvraag of ik überhaupt nog wel kan wat ik toen kon. Maar dat verleer je vast niet. :’)
SPOILER
Spannend! Hopelijk gaat je tweede gesprek net zo goed. Ik werk ondertussen door verhuizing en corona en daarna zwangerschap ook alweer 1,5 jaar niet :@. En ik ben van plan in augustus weer te beginnen met een studie, dus het zal ook nog wel weer eventjes duren. Het liefst ben ik gewoon mijn leven lang student :') :D .

Welkom Nanuke!

Donna hoe was je eerste dag?
  Moderator/colorchick maandag 15 februari 2021 @ 15:23:48 #281
382129 crew  Donna
pi_198018767
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Welkom, Nanuke! O+ Succes vanavond!

Fijn dat je er naar uit keek, @:donna! Ik zou woensdag weer moeten beginnen, maar was er nog niet klaar voor. Mentaal vooral. Neem 4 weken extra verlof op, en werk in de tussentijd zo’n 4-5 uur per week. Woon de belangrijke vergaderingen bij. Weer even langzaam op gang komen.
Snap ik hoor en groot gelijk. Ik vind het nu met een tweede ook veel meer genieten dan met de eerste (die ook veel huilde btw) maar toch was ik er ook wel echt aan toe. Had nog wel 1 weekje extra vrij vorige week, lekker niks gedaan en Netflix gekeken. Maar snap het ook echt wel als je lekker nog wat extra bij pakt!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 15 februari 2021 @ 16:32:05 #282
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_198020065
quote:
SPOILER
Heb je al eens maïzena geprobeerd?
Hier dacht men ook aan schimmel en dat werd erger met de creme. Toen maïzena gebruikt en binnen de dag ging het zichtbaar vooruit
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_198020461
Ja wij zijn ook bekend met enorme luieruitslag. Elke wissel van luiermerk zorgt in combi met andere factoren voor open billen tot bloedend toe en dan witte rand op een gegeven moment ook en super droog. Maar dan smeren wij super dik de Dr leenarts billenzalf in pot die we elke dag al smeren en dan is het na een paar dagen zo weg. met anti schimmelzalf werd het erger en erger. Zo gek. Maar ja kan ook wat anders zijn natuurlijk.

De ei en pindakaas zijn hier goed gevallen en zonder uitslag ofzo. Tomaat ook dus mooi. Geen gevoelig kind hopelijk op dat vlak. Pindakaas op je volkoren brood met korsten gaat erin als koek. Banaan ook maar veel te grote happen maar kokhalzen komt al niet meer voor. Zo bijzonder. Boontjes ook groot succes. Groente schiet er nog geregeld bij in maar ach. Vandaag broodpoep haha.
pi_198022530
Hier was zinkolie dé oplossing bij onze peuter @QuattroF !

Zijn al weken dan niet maanden bezig met rode billen/schimmel waarbij de schimmelzalf en alles niet werkte, maar zinkolie dé oplossing was. Veel mensen kennen het niet...
pi_198022544
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:53 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

SPOILER
Spannend! Hopelijk gaat je tweede gesprek net zo goed. Ik werk ondertussen door verhuizing en corona en daarna zwangerschap ook alweer 1,5 jaar niet :@. En ik ben van plan in augustus weer te beginnen met een studie, dus het zal ook nog wel weer eventjes duren. Het liefst ben ik gewoon mijn leven lang student :') :D .

Welkom Nanuke!

Donna hoe was je eerste dag?
Spannend! Welke studie ga je doen? Knap hoor, studeren naast het moederschap, huishouden, etc.

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:32 schreef Ynske het volgende:

[..]

Heb je al eens maïzena geprobeerd?
Hier dacht men ook aan schimmel en dat werd erger met de creme. Toen maïzena gebruikt en binnen de dag ging het zichtbaar vooruit
Ja dat gebruiken we inderdaad, werkt stukken beter dan het poedertje vanuit het ziekenhuis.
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:00 schreef Hilmo het volgende:
Ja wij zijn ook bekend met enorme luieruitslag. Elke wissel van luiermerk zorgt in combi met andere factoren voor open billen tot bloedend toe en dan witte rand op een gegeven moment ook en super droog. Maar dan smeren wij super dik de Dr leenarts billenzalf in pot die we elke dag al smeren en dan is het na een paar dagen zo weg. met anti schimmelzalf werd het erger en erger. Zo gek. Maar ja kan ook wat anders zijn natuurlijk.

De ei en pindakaas zijn hier goed gevallen en zonder uitslag ofzo. Tomaat ook dus mooi. Geen gevoelig kind hopelijk op dat vlak. Pindakaas op je volkoren brood met korsten gaat erin als koek. Banaan ook maar veel te grote happen maar kokhalzen komt al niet meer voor. Zo bijzonder. Boontjes ook groot succes. Groente schiet er nog geregeld bij in maar ach. Vandaag broodpoep haha.
Wat zielig he? Fijn dat jullie goede ervaring hebben met Dr Leenarts! Is misschien ook nog wel het proberen waard. We hebben nu hydrocortison en speciale zinkzalf, even kijken wat dat gaat doen. En wat fijn dat het eten zo goed gaat. Genieten als kindjes zo lekker eten, hier ook een klein vreetzakje. O+
  maandag 15 februari 2021 @ 21:42:06 #286
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198025411
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 09:29 schreef Nanuke het volgende:
Meld met Hannah.
SPOILER
Ze is heel zoet en tevreden, en jeetje wat is ze klein vergeleken met de peuter. :o
Vandaag is mijn eerste dag alleen met twee kinderen, of nouja, avond vooral want man heeft late dienst. Erg benieuwd hoe we ons daar doorheen gaan worstelen. :+
Welkom! Wat een scheetje. Hoe ging het vandaag?
Resistance is futile.
  maandag 15 februari 2021 @ 21:42:59 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198025425
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 13:20 schreef Donna het volgende:
Morgen weer werken }:|

Het is wel weer snel gegaan hoor!
Hoe was het?
Resistance is futile.
  maandag 15 februari 2021 @ 21:45:30 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198025463
quote:
SPOILER
Ahhh arme Frum.. hopelijk gauw over. En komt vast wel goed met je werk joh! Focus op het positieve, dan valt het minder zwaar.
Resistance is futile.
pi_198025760
Voor alle kapotte billen ;( heilwolle is heel fijn. Een pluk tussen de zere plekken en de luier. Geneest en geeft de huid kans om te ademen. Plus je hoeft niets te smeren dus daar ook geen pijn van, hoezee!

En wasbare luiers om de uitslag überhaupt te voorkomen *O* maar ik snap dat dat een wat enthousiaste tip is.
pi_198026006
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:06 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Spannend! Welke studie ga je doen? Knap hoor, studeren naast het moederschap, huishouden, etc.
[..]

Ik vind werken net zo knap hoor :P. Is een master rechten en als het goed is is het in de avonduren dus dat scheelt al een hele hoop.

Trouwens vraagje voor @Seven. en de rest met schaterlachende baby’s: hoe dan?! Ik ben denk ik niet grappig genoeg ;( :D.
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 22:32:09 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198026159
Quattro wat sneu van die luieruitslag, alsof jullie niet al genoeg hebben meegemaakt!

Nanuke welkom hier! Wat een schatje is Hannah O+

Ik moest nog lachen om dat piemelhoedje, je legt toch gewoon een doekje over het piemeltje? :D

Aapie kan nog steeds niet omrollen maar hij kan zich wel goed met z’n beentjes naar boven drukken waardoor hij zich op z’n rug een beetje kan verplaatsen. Ik hou mijn hart steeds vast op het aankleedkussen :X

Hierdoor ligt ie nu ook steeds met z’n hoofd tegen de spijlen van het wiegje, ik denk dat het tijd wordt om hem naar zijn eigen kamertje met grote bed te verplaatsen ;( hoe lang lagen/liggen jullie kindjes in de wieg?

Verder is ie erg enthousiast, ligt ie te spartelen als een vis, lacht en kletst veel en heeft sinds vandaag het gillen ontdekt. Laten we hopen dat hij dat laatste snel vergeet :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 15 februari 2021 @ 22:35:34 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198026202
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:21 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik vind werken net zo knap hoor :P. Is een master rechten en als het goed is is het in de avonduren dus dat scheelt al een hele hoop.

Trouwens vraagje voor @:Seven. en de rest met schaterlachende baby’s: hoe dan?! Ik ben denk ik niet grappig genoeg ;( :D.
Wat goed Smart_ass! Hier ook maar heel af en toe hoor ;) en zeker niet zo enthousiast als veel youtube baby's.
Resistance is futile.
  maandag 15 februari 2021 @ 22:37:18 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198026228
Ik moet zeggen, Colin piste mij laatst bijna in m'n bek. Ik vind zo'n feestmutje eigenlijk toch niet zo gek.. :+
Resistance is futile.
  maandag 15 februari 2021 @ 22:45:42 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198026346
Hier best afzien. 4,5 uur geslapen, Colin klaarwakker om 5 uur en door alles wat er gebeurt op m'n werk, teveel adrenaline om weer in slaap te vallen. Dus maar aan het werk gegaan om half 6. Colin amper gezien vandaag. Om half 9 vanavond was ik klaar met werken en toen lagen m'n man en Colin al te slapen. Ik ga vanavond op een andere kamer want ik ben wel beetje moe nu en ik moet gewoon een keer een goeie nacht hebben om het vol te kunnen houden. Morgen wordt nóg erger..

Waanzin, 16 uur werken met een baby van 4 maanden. Het weekend ook 1,5 dag gewerkt. Donderdag en vrijdag dagen van 12 uur gemaakt. Er zijn dus best veel mannen die dit doen.. ik doe dit nu want noodsituatie. Maar van de week wel gesprekje met m'n baas. Dit is geen weken vol te houden.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 23:17:50 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198026699
quote:
11s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:37 schreef Seven. het volgende:
Ik moet zeggen, Colin piste mij laatst bijna in m'n bek. Ik vind zo'n feestmutje eigenlijk toch niet zo gek.. :+
Leg je dan niks op z’n piemeltje :? Ik leg er altijd een billendoekje op. Gelukkig ook maar want Aapie vindt het altijd erg leuk om net te plassen wanneer ik hem verschoon _O-

quote:
15s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:45 schreef Seven. het volgende:
Hier best afzien. 4,5 uur geslapen, Colin klaarwakker om 5 uur en door alles wat er gebeurt op m'n werk, teveel adrenaline om weer in slaap te vallen. Dus maar aan het werk gegaan om half 6. Colin amper gezien vandaag. Om half 9 vanavond was ik klaar met werken en toen lagen m'n man en Colin al te slapen. Ik ga vanavond op een andere kamer want ik ben wel beetje moe nu en ik moet gewoon een keer een goeie nacht hebben om het vol te kunnen houden. Morgen wordt nóg erger..

Waanzin, 16 uur werken met een baby van 4 maanden. Het weekend ook 1,5 dag gewerkt. Donderdag en vrijdag dagen van 12 uur gemaakt. Er zijn dus best veel mannen die dit doen.. ik doe dit nu want noodsituatie. Maar van de week wel gesprekje met m'n baas. Dit is geen weken vol te houden.
Dat is inderdaad niet te doen nee! Goed dat je er een gesprek over gaat hebben. Een hele dag je baby moeten missen, dat is echt niet tof :'(

Smart_ass wat tof dat je een master rechten gaat doen! Ik studeer zelf ook rechten aan de Open Universiteit maar ik ben al 3 jaar bezig met mijn propedeuse en die heb ik voorlopig nog niet afgerond :') Wel knap hoor om dat te doen met een baby! Ik wil binnenkort wel weer aan een vak beginnen, ben al benieuwd hoe dat gaat :+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_198027046
Jeetje @Seven. dat is inderdaad afzien! Maar ik vind 16-urige dagen sowieso niet te doen hoor, met of zonder baby. En inderdaad de hele dag Colin niet zien.. lijkt me zo moeilijk! 12 uur per dag is overigens ook al heel veel. Zeker aankaarten want dat is niet vol te houden! Zeker niet op weinig slaap. Wel goed voor jezelf zorgen he :*

@MaJo wat leuk! En handig dat het per vak kan, kun je rustig aan beginnen. Ik ben in Nederland al jaren geleden afgestudeerd maar met Nederlands recht kun je de in de VS helaas niet zoveel :') :D . Maargoed ik begin pas eind augustus ofzo dus we gaan ‘t zien. Dan geef ik als ‘t goed is ook niet veel langer borstvoeding meer dus dat geeft toch weer wat meer vrijheid!
pi_198028228
@MaJo hier heeft ze in de co sleeper gelegen tot ze in de breedte klem lag :P

Maar toen is ze niet naar haar eigen kamertje gegaan maar hebben we haar ledikant naast het bed gezet ^O^ En daar staat is voorlopig nog wel O+
pi_198028602
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:32 schreef MaJo het volgende:

Hierdoor ligt ie nu ook steeds met z’n hoofd tegen de spijlen van het wiegje, ik denk dat het tijd wordt om hem naar zijn eigen kamertje met grote bed te verplaatsen ;( hoe lang lagen/liggen jullie kindjes in de wieg?
Mijn ervaring is dat als ze dat eenmaal doen, een groter bedje niet de oplossing is, dan doen ze dat ook gewoon. Dus als jij er niet aan toe bent en het past verder nog, lekker in de wieg laten. :*

quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Welkom! Wat een scheetje. Hoe ging het vandaag?
De dag en avond gingen prima. :o Alleen had Hannah bedacht dat na 21 slapen alleen bij mama kon want krampjes, onrust, POEP, steeds willen drinken en bedje was lava. Gelukkig was man er vanaf 23, dus konden we afwisselen.

Vandaag gelukkig een rustige dag want peuter is naar de opvang. Dus alle tijd voor een O+ middagdutje. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_198028650
Hier ook geen schaterlachen trouwens.

En Seven dat klinkt (veel) te pittig. Ik was allang onderuit gegaan. Op tijd remmen inderdaad want dit is te pittig.

Omhoog schuiven in bedje is hier ook allang. We doen nu zijn slaapzak een beetje instoppen en dat voorkomt dat schuiven.
pi_198029436
@Seven

Het klinkt behoorlijk zwaar :{ Slaapt hij nog bij jullie op de kamer? Misschien is het een idee om hem op zijn eigen kamertje te laten slapen? Kijken hoe dat gaat? Ik heb begrepen dat sommige baby's (hoe onnatuurlijk dat ook moge klinken) beter slapen als ze alleen liggen. Verder: huilt hij als hij wakker is? Brabbelt hij? Of ligt ie gewoon stil wakker te liggen?

Wij hadden ook een nachtbraker en het is slopend ja (en ik werk niet eens zoveel als jij doet). Wij laten A. sinds een paar nachten in bed. Alleen als hij huilt gaan we kijken. Normaal waren we ook met hem bezig als hij brabbelde, we legden teveel de nadruk op het slapen denk ik. We waren elke nacht minimaal een uur bezig om hem weer in slaap te krijgen :O Nachtvoeding hebben we ook geskipt, ik denk dat hij daar alleen maar wakkerder van werd. Het gaat nu eigenlijk goed, maar wij hebben het geluk dat hij vaak alleen maar feest viert in zijn bed snachts. Hij valt na een half uurtje vanzelf weer in slaap.

Het is soms een hele zoektocht wat werkt voor jullie en de baby, maar uiteindelijk kom je er wel uit. Hoe zwaar het nu ook is :*

[ Bericht 5% gewijzigd door Sunshine1982 op 16-02-2021 09:57:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')