Hmm de algemene consensus lijkt vooralsnog inderdaad wel dat het alleen maar tegen kan vallen maar daar kijk ik toch wel iets anders tegenaanquote:Op zondag 23 april 2023 16:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Sowieso eerst maar eens kijken of de kijkcijfers en inkomsten wel hoog genoeg zijn; dat de serie niet voortijdig geannuleerd wordt
Aan de andere kant, de eerste film kwam al weer meer dan twintig jaar geleden uit. Da's zowat een hele generatie aan nieuwe aanwas.quote:Op maandag 24 april 2023 08:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik denk dat veel kijkers snel gaan afhaken. Iederéén heeft de Potter-films wel gezien.
De serie gaat voor velen voelen als een hervertelling van de films, maar dan trager. Het grote publiek zal na enkele afleveringen afhaken. De boek-fans gaan dit adoreren omdat dit getrouwer is.
Dan heb je nog het issue dat men moeite gaat hebben met de recasting van de acteurs.
En dan heb je nog de sets en het design van de wereld: doordat de themaparken van Universal vol op de stijl van de films hebben ingezet, denk ik niet dat je met de serie veel kan afwijken.
Het gaat daardoor aanvoelen als al die live-action Disney-remakes: saai, voorspelbaar en het voelt aan alsof je dit al gezien hebt (wat ook zo is).
Klopt, maar ik denk dat deze serie vanwege de kosten de nieuwe jonge generatie moet overstijgen.quote:Op maandag 24 april 2023 10:55 schreef DjVero het volgende:
[..]
Aan de andere kant, de eerste film kwam al weer meer dan twintig jaar geleden uit. Da's zowat een hele generatie aan nieuwe aanwas.
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:19 schreef KingRoland het volgende:
Als marketingstudent ben ik van mening dat dit een goede marketingstrategie is
Sowieso, nadat die teringlijerts FB na 3 delen hebben gecancelled (en Depp er uit geflikkerd hebben), valt er nog aardig wat goed te maken. Als er na. Seizoen 1 goede reviews zijn en seizoen 2 is bevestigd, dan overweeg ik om wat te gaan kijken…quote:Op zondag 23 april 2023 16:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Sowieso eerst maar eens kijken of de kijkcijfers en inkomsten wel hoog genoeg zijn; dat de serie niet voortijdig geannuleerd wordt
Dat is toch altijd al zo geweest in Hollywood. Vroeger werden er ook allemaal spin-offs gemaakt van films.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:39 schreef RexTremenday het volgende:
Alles moet maar uitgemolken worden tegenwoordig he
De Harry Potter-serie vond ik zich sowieso veel beter lenen voor een tv-serie dan film, waar veelsteveel weggelaten werd. Het is alleen wel jammer dat het verhaal al zo overbekend is dat het een beetje voelt als mosterd na de maaltijd.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En deze reboot kan juist wel werken aangezien de boeken zich perfect lenen voor een tv-serie.
De films werden nu eenmaal gemaakt voor de periode dat de high budget tv-series kwamen na Game of Thrones.quote:Op woensdag 10 juli 2024 12:05 schreef DjVero het volgende:
[..]
De Harry Potter-serie vond ik zich sowieso veel beter lenen voor een tv-serie dan film, waar veelsteveel weggelaten werd. Het is alleen wel jammer dat het verhaal al zo overbekend is dat het een beetje voelt als mosterd na de maaltijd.
Dat is ook wel weer zo.quote:Op woensdag 10 juli 2024 13:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De films werden nu eenmaal gemaakt voor de periode dat de high budget tv-series kwamen na Game of Thrones.
Het verhaal is bekend in grote lijnen voor mensen die alleen de films hebben gezien, maar het verschil zit hem in de subplots en personages die ze nu beter kunnen uitwerken. Misschien zelfs wel tov de boeken.
En een serie kan nog steeds spannend zijn ook al weet je het verhaal wanneer de uitvoering goed is.
De films waren best kut als je de boeken hebt gelezen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:39 schreef RexTremenday het volgende:
Alles moet maar uitgemolken worden tegenwoordig he
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |