Ik had er al een keer een opmerking van gemaakt hier dat enkele DVD's van Play qua prijs enorm omhoog waren geschoten. Films die notabene in een sale stonden kosten nu zo 7/8 pond meer dan dat ze voorheen waren.
Silence of the lambs en The usual suspects waren allebei een pondje of 10, nu kosten ze rond de 17/18 pond.
Ik zoek net op Transformers en zie tot mijn grote verbazing dat The Movie van 9 naar 13 pond is gegaan en de complete season 1 box van 18 naar 23 pond is gegaan. Dat is ongeveer 7 euro! Damn, dat is echt niet leuk meer
Nog meer mensen op deze onaangename manier verrast? Volgens mij gaat het slecht met de pond ofzo...
[Dit bericht is gewijzigd door MikeyMo op 24-01-2003 13:46]
algemeen zijn de prijzen nog steeds erg goedkoop.
quote:Als de munt in waarde daalt dan compenseert men dat toch juist met duurdere prijzen?
Op vrijdag 24 januari 2003 13:57 schreef horney_dorney het volgende:
dude, als het slecht zou gaan met de pond dan zouden ze juist goedkoper moeten worden....
Wat betreft de aanbiedingen: Silence of the lambs was tot dit jaar, zonder dat het tot een aanbieding hoorde, te koop voor 9 of 10 pond. Nu kost hij 17/18 pond, dat terwijl hij wordt aangeboden in de january sale. Maw: voordat hij in de aanbieding kwam was hij goedkoper dan dat hij nu is.
Stel je voor dat er in een reclameblaadje staat: Een fles Feighling, normaal 10,- nu in de aanbieding voor 15,-. dat is toch ook raar?
Tja en dan die TF dvd's. Die hadden gewoon een prijs en zijn nu plots een paar pond omhoog gegaan... 5 pond verschil, het klinkt zo weinig, maar het is minimaal 7.50 euro (dus meer dan 15,- in oudhollansche guldens!)
quote:kap es met zeike en ga aan je werk
Op vrijdag 24 januari 2003 14:07 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Als de munt in waarde daalt dan compenseert men dat toch juist met duurdere prijzen?
Wat betreft de aanbiedingen: Silence of the lambs was tot dit jaar, zonder dat het tot een aanbieding hoorde, te koop voor 9 of 10 pond. Nu kost hij 17/18 pond, dat terwijl hij wordt aangeboden in de january sale. Maw: voordat hij in de aanbieding kwam was hij goedkoper dan dat hij nu is.
Stel je voor dat er in een reclameblaadje staat: Een fles Feighling, normaal 10,- nu in de aanbieding voor 15,-. dat is toch ook raar?Tja en dan die TF dvd's. Die hadden gewoon een prijs en zijn nu plots een paar pond omhoog gegaan... 5 pond verschil, het klinkt zo weinig, maar het is minimaal 7.50 euro (dus meer dan 15,- in oudhollansche guldens!)
misschien zijn DVD's zelf duurder geworden in de productie?
quote:Er worden steeds meer gemaakt, wat zou betekenen dat de productie van DVD's goedkoper zou moeten worden..... Lijkt mij iig
Op vrijdag 24 januari 2003 14:20 schreef dolle_hond het volgende:misschien zijn DVD's zelf duurder geworden in de productie?
quote:Doet eens goede adresjes plaatsen met levertijden
Op vrijdag 24 januari 2003 17:19 schreef StrayDog het volgende:
Australië, Canada en de VS waren altijd al goedkoper dan Play.
Ik bestel vrijwel nooit bij Play omdat ik de dvd's ergens anders bijna altijd (veel) goedkoper kan vinden.
quote:Volgens mij valt dat wel mee hoor... en ik denk dat de levertijd en het feit dat play.com geen verzendingskosten vraagt het wel weer goedkoper maakt..
Op vrijdag 24 januari 2003 17:19 schreef StrayDog het volgende:
Australië, Canada en de VS waren altijd al goedkoper dan Play.
Ik bestel vrijwel nooit bij Play omdat ik de dvd's ergens anders bijna altijd (veel) goedkoper kan vinden.
quote:Waar ik zelf meestal bestel (deze adressen leveren snel en betrouwbaar):
Op vrijdag 24 januari 2003 18:28 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Doet eens goede adresjes plaatsen met levertijden
www.ezydvd.com.au (Australië) : vrijwel altijd binnen een week binnen.
www.absound.ca (Canada): ong. 1,5 week levertijd
dvdsoon.com en devoteddvd.com.au schijnen ook wel goed te zijn, maar heb ik zelf geen ervaring mee.
Een goede prijsvergelijker voor alle regio's is http://www.dvdpricecheck.co.uk/
Daar zul je zien dat een aantal sites nog goedkoper is, maar levertijden zijn vaak ook wat langer (bv. dvdboxoffice.com heb ik ook wel eens besteld, maar duurt echt erg lang).
Een goede tip misschien nog (voor de mensen die hun verzameling compleet willen maken): alle X-files boxen zijn bij www.ezydvd.com.au en www.devoteddvd.com.au nu inclusief verz.kstn. voor ong. ¤ 60 euro te krijgen
[Dit bericht is gewijzigd door StrayDog op 24-01-2003 18:54]
quote:Ik zou zeggen: gaat u zelf vergelijken.
Op vrijdag 24 januari 2003 18:31 schreef sweek het volgende:[..]
Volgens mij valt dat wel mee hoor... en ik denk dat de levertijd en het feit dat play.com geen verzendingskosten vraagt het wel weer goedkoper maakt..
Bovendien is mijn ervaring dat een site als ezydvd meestal ook nog sneller levert (en dat terwijl die dvd's uit Australië moeten komen).
quote:Ik ga zo zelf even vergelijken.
Op vrijdag 24 januari 2003 18:46 schreef StrayDog het volgende:[..]
Ik zou zeggen: gaat u zelf vergelijken.
Play heeft soms een leuke aanbieding, maar voor de rest kun je dvd's altijd ergens anders goedkoper vinden (inclusief verzendkosten).Bovendien is mijn ervaring dat een site als ezydvd meestal ook nog sneller levert (en dat terwijl die dvd's uit Australië moeten komen).
quote:De collectie van ezyDVD is stukken kleiner dan die van play, en bovendien loopt Australie (Regio 4) vaak enkele maanden tot bijna een jaar achter met de releases van films.
Op vrijdag 24 januari 2003 18:42 schreef StrayDog het volgende:[..]
Waar ik zelf meestal bestel (deze adressen leveren snel en betrouwbaar):
Qua prijzen ontloopt ezyDVD play naar mijn ervaring niet zo gek veel, scheelt (incl. verzendkosten voor ezyDVD) misschien 1 of 2 Euro. Voor de wat duurdere zaken (box-sets e.d. komt daar nog eens bij dat je rekening moet houden met het risico 19% BTW te moeten dokken. De levertijd in verhouding tot play ontloopt elkaar inderdaad niet zo veel, het hangt een beetje af van de dag waarop je iets besteld. Mijn ervaring is dat iets bestellen bij ezyDVD op donderdag meestal inhoudt dat je het binnen een week in huis hebt, mits het uiteraard op voorraad is daar. Bij play is dat wat lastiger in te schatten omdat die vanaf verschillende locaties versturen. (Jersey, Brussel of de VS)
All in all: Ik kijk meestal wel even bij ezyDVD of ze een DVD die ik wil hebben ook kunnen leveren, maar meestal loont het de moeite niet. Vaak komt het na verzendkosten bijtellen en conversie van AU$ naar ¤, en bij play de conversie van UKP naar ¤ neer op nog geen Euro verschil.
En wat dan weer een groot voordeel aan play is, is dat elke DVD apart verstuurd wordt, en dus gewoon door de brievenbus kan. Als je bij ezyDVD 4 DVD's bestelt, komt dat neer op een pakketje, wat weer niet door de brievenbus kan en je (als je niet thuis bent overdag) weer op het postkantoor moet gaan ophalen. Daarnaast neemt de waarde per zending dan uiteraard toe wat weer extra "risico" oplevert m.b.t. import-heffingen.
Ik moet alleen wel zeggen dat (zeker als je een regiovrije speler hebt) de specifieke aanbiedingen van ezyDVD wel vaak de moeite waard zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld Gladiator SE en A.I. daar gekocht voor ongeveer de helft van de prijs waarvoor ze hier in de winkel liggen.
Maar ik bestel tegenwoordig regelmatig in Hong Kong. Om de prijzen daar barst je vaak compleet in lachen uit. Nadeel kan zijn dat je effectief gezien geen ondertiteling hebt. (Westerse films hebben vaak alleen Chinese en simplified Chinese als ondertiteling). Maar ja, als je maar een euro of 5 tot 9 voor de film hoeft neer te leggen is dat nadeel snel overwonnen, zeker wanneer je beheersing van de Engelse taal voldoende is om een film te kunnen volgen. Plus dat er juweeltjes van Japanse en Koreaanse films (met Engelse ondertiteling in dat geval) voor een prikkie te krijgen zijn.
Kijk eens op:
http://www.coolashop.com/
http://www.dddhouse.com/
(DVD van Ghost World kost daar bijvoorbeeld US$ 7.76) En voor een Euro of 5 aan verzendkosten per DVD wordt het aangetekend verstuurd.) Controleer wel even of je TV een NTSC signaal aankan. Deze DVD's zijn sowieso NTSC en R3 of regiovrij (R0)
quote:Ligt er aan. R2 DVD's uit de UK hebben vaak wel een Nederlandse ondertiteling, maar niet altijd. (UK releases willen nogal eens afwijken.) R4 (Australie) releases hebben soms NL ondertiteling, aangezien R4 releases vaak gelijk zijn aan de R2 releases. Sterker nog, het komt nogal eens voor dat Australische DVD's zowel door een R2 als een R4 speler afspeelbaar zijn. Maar ook hier geldt gewoon weer: controleer de specs die de website geeft.
Op zaterdag 25 januari 2003 02:13 schreef DevoiD het volgende:
vraagje: als je die dvd's uit 't buitenland besteld zit er geen nederlandse ondertiteling bij toch? niet dat 't echt noodzakelijk is maar het kijkt voor mij toch altijd iets fijner.
Voor R1 en R3 DVD's kun je er eigenlijk van uitgaan dat je geen NL ondertiteling zult hebben. R1 heeft vaak 'English for the hearing impaired' ondertiteling. R3 heeft een Engelse ondertiteling als het een niet-engelstalige film betreft.
quote:Ik heb begrepen dat dvdboxoffice.com ongeveer in 3 weken levert.
Op vrijdag 24 januari 2003 18:42 schreef StrayDog het volgende:[..]
Waar ik zelf meestal bestel (deze adressen leveren snel en betrouwbaar):
www.absound.ca (Canada): ong. 1,5 week levertijd
dvdsoon.com en devoteddvd.com.au schijnen ook wel goed te zijn, maar heb ik zelf geen ervaring mee.
Een goede prijsvergelijker voor alle regio's is http://www.dvdpricecheck.co.uk/
Daar zul je zien dat een aantal sites nog goedkoper is, maar levertijden zijn vaak ook wat langer (bv. dvdboxoffice.com heb ik ook wel eens besteld, maar duurt echt erg lang).
Een goede tip misschien nog (voor de mensen die hun verzameling compleet willen maken): alle X-files boxen zijn bij www.ezydvd.com.au en www.devoteddvd.com.au nu inclusief verz.kstn. voor ong. ¤ 60 euro te krijgen
is de levering van Play goed? En ik kom deze DVD tegen (R2):
http://www.playserver4.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=91604
Knight Rider dus, maar er staat niks bij over subtitles, weet iemand of die er bij deze DVD zijn in het Nederlands?
quote:De levering van Play is perfect. Reken op ongeveer 8 daagjes levertijd.
Op zaterdag 25 januari 2003 15:54 schreef ImPrEzA het volgende:
even offtopic tussendoor:is de levering van Play goed? En ik kom deze DVD tegen (R2):
http://www.playserver4.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=91604
Knight Rider dus, maar er staat niks bij over subtitles, weet iemand of die er bij deze DVD zijn in het Nederlands?
Als er niets vermeld staat over ondertitels kun je er van uitgaan dat er geen ondertitels onder zitten. In dit geval ook niet.
Een enkele keer twijfel ik wel eens zoals bij Silence of the lambs en Ghostbusters. Beiden hebben meer dan in 10 talen ondertiteling maar op de engelse hoes staat dan geen NL ondertiteling vermeld. Dat terwijl de nl release vaak ook dezelfde talen ondertiteling heeft met ook de NL. Dan vraag ik me echt af; zijn ze NL gewoon vergeten op de engelse hoes?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |