abonnement Unibet Coolblue
pi_197625614
Vorig jaar medio maart denderde het aantal besmettingen omlaag.

Achteraf gezien waren in de periode half feb-half maart zo'n 450.000 mensen besmet, en daarna schoot het aantal omlaag, deze daling was al ingezet naar hele lage waarden nog voor de lockdown begon.
Niet alleen in Nederland, maar ook in de ons omringende landen, hoe het precies zat is nog onbekend.

Heden lukt het niet om met dezelfde maatregelen, of nog veel strengere hier of in de buurlanden eea weer zo omlaag te brengen.

Misschien is het verloop zo, komt het op in september, gaat het omlaag in maart, 5 maanden rustig etc.

Dat zou kunnen betekenen dat de hele curve weer rap omlaag gaat over pakweg 6 weken tot daarna hele lage zomerse waarden, lockdown of niet. Of, is dat ondenkbaar vanwege de heden diffuse verspreiding tov zeer lokaal vorig jaar?
YOP
pi_197626055
Die hoge aantallen zie ik niet meteen terugkomen. Men is geleerd uit de eerste en tweede golf. Als je een derde golf op je kerfstok kunt optekenen heb je als regering echt wel gefaald.
Cindy De Vuyst
pi_197626157
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 07:57 schreef einzeinz het volgende:
Die hoge aantallen zie ik niet meteen terugkomen. Men is geleerd uit de eerste en tweede golf. Als je een derde golf op je kerfstok kunt optekenen heb je als regering echt wel gefaald.
Of als samenleving.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 25 januari 2021 @ 08:25:01 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197626279
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 07:57 schreef einzeinz het volgende:
Die hoge aantallen zie ik niet meteen terugkomen. Men is geleerd uit de eerste en tweede golf. Als je een derde golf op je kerfstok kunt optekenen heb je als regering echt wel gefaald.
Wat ik graag van de overheid zou willen weten is wanneer de Nederlandse bevolking zodanig gevaccineerd kan worden dat we weer naar een soort van normaal kunnen? En anders is het maar door prutsen met maatregelen zonder perspectief en neemt denk ik de onvrede alleen maar toe.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197626455
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat ik graag van de overheid zou willen weten is wanneer de Nederlandse bevolking zodanig gevaccineerd kan worden dat we weer naar een soort van normaal kunnen? En anders is het maar door prutsen met maatregelen zonder perspectief en neemt denk ik de onvrede alleen maar toe.
Ze schatten juli duidelijk, gezien de datum van dat garantiefonds.
#WeesGeenWhales
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 25 januari 2021 @ 08:53:12 #6
74056 crew  ToT
pi_197626530
En vervolgens krijg je de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse versies hier, waar de huidige vaccins niet effectief tegen zijn en begint het hele riedeltje weer van voren af aan, tot er weer nieuwe mutaties opduiken! ^O^
  maandag 25 januari 2021 @ 08:54:25 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197626545
Sowieso met alle geldende maatregelen nog in een golf zitten :') :') :') Nederland heeft als samenleving al gefaald.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197626562
Je kunt de ontwikkeling van het aantal besmettingen niet aan slechts één of twee factoren toewijzen.
  maandag 25 januari 2021 @ 08:57:31 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197626576
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:55 schreef spinazieruiker het volgende:
Je kunt de ontwikkeling van het aantal besmettingen niet aan slechts één of twee factoren toewijzen.
Dankje, Ab.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197628196
Vorig jaar maart werd er veel minder getest, er was toen groot gebrek aan test capaciteit. Dus volgens mij lastig te vergelijken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_197629132
Ik hoop het :)
pi_197629244
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:54 schreef Dven het volgende:
Sowieso met alle geldende maatregelen nog in een golf zitten :') :') :') Nederland heeft als samenleving al gefaald.
Hebben België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Portugal, Italië en de Verenigde Staten ook gefaald?

Om maar een paar voorbeelden te noemen.
pi_197629292
Wat een hoop aanames zonder bewijzen in de OP.
De OP mist het opvolgingspercentage
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197629302
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hebben België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Portugal, Italië en de Verenigde Staten ook gefaald?

Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Als iedereen faalt dan boeit het toch niet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197629380
quote:
5s.gif Op maandag 25 januari 2021 05:40 schreef Za het volgende:
Vorig jaar medio maart denderde het aantal besmettingen omlaag.

Achteraf gezien waren in de periode half feb-half maart zo'n 450.000 mensen besmet, en daarna schoot het aantal omlaag, deze daling was al ingezet naar hele lage waarden nog voor de lockdown begon.
Niet alleen in Nederland, maar ook in de ons omringende landen, hoe het precies zat is nog onbekend.

Heden lukt het niet om met dezelfde maatregelen, of nog veel strengere hier of in de buurlanden eea weer zo omlaag te brengen.

Misschien is het verloop zo, komt het op in september, gaat het omlaag in maart, 5 maanden rustig etc.

Dat zou kunnen betekenen dat de hele curve weer rap omlaag gaat over pakweg 6 weken tot daarna hele lage zomerse waarden, lockdown of niet. Of, is dat ondenkbaar vanwege de heden diffuse verspreiding tov zeer lokaal vorig jaar?
YOP
In april kwam de daling pas echt goed op gang, week 15 is 6 april.

En dan is het de vraag in hoeverre het door ons gedrag kwam, of door het weer/klimaat buiten.


pi_197629409
quote:
5s.gif Op maandag 25 januari 2021 05:40 schreef Za het volgende:
Achteraf gezien waren in de periode half feb-half maart zo'n 450.000 mensen besmet,
wablief?

de eerste geregistreerde covid19-patient in NL werd pas op 27 februari gemeld en de eerste overledene op 5 maart.
Dat is over meer dan een maand ,als je dat met de situatie een jaar terug wil vergelijken.
een jaar terug was er 0 corona aanwezig in nederland, maar vanaf de eerste besmetting (die vermoedelijk binnenkwam doordat een groep leer-verwerkers uit oostbrabant naar een leer-beurs in Milaan waren gegaan rond 21-23 februari) was de stijging exponentieel (wat betekent dat als eenmaal een aantal besmettingen aanwezig is, deze verspreiding steeds sneler kan gaan)

waar haal je vandaan dat 450.000 mensen besmet waren toen?
of dat na maart 'plots' de aantallen zouden dalen?
kennelijk met de suggestie dat dat ook 'zonder' maatregelen zou gebeuren

het hoogtepunt van de eerste golf werd op 11 april bereikt (toen de eerste landelijke maatregelen al een m,aand geldig waren), pas daarna gingen de aantallen weer structureel terug, waarbij rond 10 mei deze golf over was en daarna een stabiele besmetting van rond de 100 infecties per dag avstgesteld werden (waarbij je het jammer kunt vinden dat ze toen niet veel beter ingezet hadden op cobtact-tracing en die lage aantallen zover mogelijk te minimaliseren met een 0-covid-strategie)

[ Bericht 21% gewijzigd door RM-rf op 25-01-2021 12:19:28 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_197629442
Ik stem voor het vervroegen van de lente.
  maandag 25 januari 2021 @ 12:17:59 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197629485
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hebben België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Portugal, Italië en de Verenigde Staten ook gefaald?

Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Op Duitsland na durf ik op allemaal ja te antwoorden inderdaad. Maar die landen hebben we het niet over, het gaat hier om Nederland.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197629653
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat ik graag van de overheid zou willen weten is wanneer de Nederlandse bevolking zodanig gevaccineerd kan worden dat we weer naar een soort van normaal kunnen? En anders is het maar door prutsen met maatregelen zonder perspectief en neemt denk ik de onvrede alleen maar toe.
In België zeggen ze eind augustus. Denk dat NL daar niet ver van zal gaan afwijken.
Cindy De Vuyst
pi_197629658
quote:
80s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:53 schreef ToT het volgende:
En vervolgens krijg je de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse versies hier, waar de huidige vaccins niet effectief tegen zijn en begint het hele riedeltje weer van voren af aan, tot er weer nieuwe mutaties opduiken! ^O^
De vaccins zijn wel effectief. Zeker al tegen de Britse.
Cindy De Vuyst
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 25 januari 2021 @ 12:34:43 #21
74056 crew  ToT
pi_197629715
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:30 schreef einzeinz het volgende:

[..]

De vaccins zijn wel effectief. Zeker al tegen de Britse.
Maar de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse mutaties schijnen anders te zijn; meer (verschillende) spikes die ieders op hun eigen manier aangepakt moeten worden om het virus uit te kunnen schakelen.
Het vaccin schijnt maar op 1 van die spikes te werken, omdat de gewone (en ook de Britse?) variant maar 1 zo'n spike hebben.
pi_197631431
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat ik graag van de overheid zou willen weten is wanneer de Nederlandse bevolking zodanig gevaccineerd kan worden dat we weer naar een soort van normaal kunnen? En anders is het maar door prutsen met maatregelen zonder perspectief en neemt denk ik de onvrede alleen maar toe.
Probleem is dat we dat niet weten.
Daarvoor moeten eerst meer vaccins worden goedgekeurd en is het afwachten wat het doet met het aantal besmettingen, of we ondertussen niet te maken krijgen met andere gevaarlijkere varianten, etc..

We zijn in feite decennia lang verwend geweest met een planbaar leven en moeten nu leren omgaan met de situatie waarin dat niet zo is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197633259
De varianten van Covid die nu rondgaan zijn besmettelijker, vergeet dat niet.. Dus of het heel rustig wordt in de late lente en in de zomer is nog maar de vraag. Kijk maar eens naar Zuid-Afrika waar het zomer is en het virus als een malle rondgaat.. De Zuid-Afrikaanse mutatie, de Britse mutatie en de Braziliaanse mutatie verspreiden zich sowieso sneller.

We moeten het hebben van de maatregelen, het weer en de vaccinatiegraad.. Dan zou het kunnen dat we in de zomer redelijk rustig aan kunnen doen.. Alhoewel ik niet weet hoe het gaat met vakanties, aangezien Nederland nogal langzaam vaccineert.. Geen land laat je toe natuurlijk straks als je nog niet gevaccineerd bent.. Buitenlandse vakantie kun je misschien ook dit jaar op je buik schrijven in de zomer.
  maandag 25 januari 2021 @ 16:27:16 #24
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_197633599
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:06 schreef Xenorium het volgende:
De varianten van Covid die nu rondgaan zijn besmettelijker, vergeet dat niet.. Dus of het heel rustig wordt in de late lente en in de zomer is nog maar de vraag. Kijk maar eens naar Zuid-Afrika waar het zomer is en het virus als een malle rondgaat.. De Zuid-Afrikaanse mutatie, de Britse mutatie en de Braziliaanse mutatie verspreiden zich sowieso sneller.

We moeten het hebben van de maatregelen, het weer en de vaccinatiegraad.. Dan zou het kunnen dat we in de zomer redelijk rustig aan kunnen doen.. Alhoewel ik niet weet hoe het gaat met vakanties, aangezien Nederland nogal langzaam vaccineert.. Geen land laat je toe natuurlijk straks als je nog niet gevaccineerd bent.. Buitenlandse vakantie kun je misschien ook dit jaar op je buik schrijven in de zomer.
Zomer heeft er niks mee te maken maar de vochtigheidsgraad. Onder de 40% is gevaarlijk voor de verspreiding van het virus. Aldus de hond.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_197635066
quote:
5s.gif Op maandag 25 januari 2021 05:40 schreef Za het volgende:

YOP
YOP?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')