abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 januari 2021 @ 13:55:31 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_197608141
LIVE | Peiling: premier Rutte levert met VVD nog altijd niet in

quote:
Updated 20 min geleden 2 uur geleden in BINNENLAND

Ook nu er een begin is gemaakt met vaccineren, blijft het uit China overgewaaide coronavirus mondiaal voor ontwrichting zorgen. Sinds het begin van de pandemie zijn wereldwijd meer dan 2 miljoen mensen overleden aan het virus. In Nederland zijn zo’n 13.000 mensen aan het virus bezweken. Wereldwijd zijn bijna 100 miljoen coronabesmettingen vastgesteld, waarvan meer dan 900.000 in Nederland. Volg in dit live-blog het laatste coronanieuws.

Ⓒ ANP/HH

Na het besluit van het demissionaire kabinet om een avondklok in te voeren vanwege het coronavirus, zijn de veranderingen in het electoraat beperkt gebleven. Het oordeel over Ruttes optreden in de coronacrisis blijft positief en zorgt voor een stabiele, stevige electorale positie van de VVD, meldt opiniepeiler Maurice de Hond zondag.

De VVD blijft vergeleken met de vorige peiling een week eerder gelijk in het aantal zetels, en staat in de peiling nu op 35 zetels. D66 verliest 2 zetels en komt daarmee op 12 zetels. Het CDA wint juist 2 zetels en staat daarmee op 19. De PVV zou daardoor de op een na grootste partij van Nederland blijven. Het door geruzie gespleten Forum voor Democratie blijft op vier zetels staan, twee meer dan nu in de Kamer het geval is.

De PvdA, waar Lilianne Ploumen deze week de plek van lijsttrekker innam nadat Lodewijk Asscher vertrok, gaat er 1 zetel op vooruit en staat nu op 11 zetels. Ook de PvdD kan in de peiling op 1 zetel meer rekenen, en komt daarmee op 8 zetels. De PVV verliest er 1 en gaat van 25 naar 24, net als GroenLinks die van 10 naar 9 zetels gaat. De SP (10), ChristenUnie (7), FVD (4), SGP (3), DENK (3) en het nieuwe JA21 (3) van Joost Eermans blijven op een gelijk aantal zetels staan. Ook het Code Oranje van de Haagse Richard de Mos klopt aan de deur van het Binnenhof.

De Hond, ook een kritisch volger van het coronabeleid, legde de deelnemers aan zijn peiling verder de vraag voor of ze vinden dat de avondklok een slechte beslissing was. Een minderheid van de deelnemers (24 procent) is het daarmee eens. Onder de kiezers van FVD en de PVV is juist de meerderheid het met de stelling eens. Onder de Forum-stemmers vindt 93 procent de avondklok een slechte beslissing, onder PVV-stemmers is dat 51 procent.

© https://www.telegraaf.nl/(...)d-nog-altijd-niet-in
Trouwe lezers,

Geheel naar tevredenheid en goeddunken van mijn partner, mij en vele anderen die sinds jaar en dag rondgaan in de betere kringen *), werd kennis genomen van iets wat men eigenlijk al wist: een positieve peiling over Rutte en de VVD die normaliter wel raad weten met een stevige maaltijd. :Y) :9

En het is allang geen verrassing meer dat linkse partijen in de regel minder populair blijven ten opzichte van meest rechtse en betere partijen *), waarbij de VVD op dit gebied reeds jaren met vlag en wimpel w/ geslaagd is. *) Derhalve een goede reden om straks wederom aan het roer te gaan met een gloednieuwe formatie, Rutte IV. :7~

Wat u? Want juist in deze voor velen van u moeilijke tijden is men genoopt tot een serieuze, professionele maar bovenal meest effectieve aanpak. :s) :s) :s)
Mooie recensies als deze beloven veel goeds in de strijd tegen het kwaadaardige virus }), evenals voortzetting van economische belangen *) waarvan u ook de rijpe vruchten zal blijven plukken. :9

Ongeacht het nemen van onvermijdelijke obstakels die de overheid vaak door het 'gewone' volk niet in dank werd afgenomen, hetgeen ons allesbehalve heeft verbaasd :N ;), slaagt zelfs een huidige (demissionaire) regering Rutte steeds nog heel aardig in tegenstelling tot eventuele andere beleidsmakers van meer linkse origine, dunkt mij. :7~

Goed, hoogstpersoonlijk wens ik Mark Rutte en de VVD veel succes met de aanstaande verkiezingen. 14.gif

Mooie dag verder!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zondag 24 januari 2021 @ 14:06:25 #2
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_197608384
Alles wat links is :r

PVV en FVD _O_
  zondag 24 januari 2021 @ 14:11:22 #3
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_197608494
Sowieso alles wat niet links is, de VVD bij uitstek.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_197608823
Hij doet het prima, stabiele leider, stabiele regeringspartij
pi_197608931
De rechtse partijen hebben geluk, dat er hier in het land maar weinig mensen zijn die goede ogen, goede oren en
goede neuzen hebben.
pi_197608939
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:24 schreef ABombali het volgende:
Hij doet het prima, stabiele leider, stabiele regeringspartij
als je voldoet naar onderstaand plaatje dan klopt dat wel
- je hebt een huis
- je hebt geen ggz nodig
- je hebt geen jeugdbescherming nodig
- je werkt niet in de zorg
- je werkt niet als politieagent
- je werkt niet op een school
- je wilt niet verhuizen
- je hebt >10 jaar een vast contract
- je werkt in de schuldsanering of als asielzoekerhulpverlener
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Redactie Frontpage zondag 24 januari 2021 @ 14:30:12 #7
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_197608963
Gelukkig blijft viroloog de Hond vragen stellen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_197609117
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:30 schreef JeMoeder het volgende:
Gelukkig blijft viroloog de Hond vragen stellen.
ik heb liever iemand die antwoorden krijgt, zoals Omtzigt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:39:25 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197609127
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik heb liever iemand die antwoorden krijgt, zoals Omtzigt
Of Leijten, maar die wordt voor het gemak altijd maar even vergeten.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197609142
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Of Leijten, maar die wordt voor het gemak altijd maar even vergeten.
klopt inderdaad *O* _O_

trouwens, als je in de milieurechtenindustrie werkt dan snap ik ook dan je VVD stemt, dan hou je gegarandeerd werk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197609168
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:06 schreef incel het volgende:

PVV en FVD _O_
Onhaalbare plannen verheerlijken :')
pi_197609276
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:41 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Onhaalbare plannen verheerlijken :')
Nou, PVV is verantwoordelijk voor het verhogen van de pensioenleeftijd!!! Ze hebben wel degelijk iets bereikt in de politiek
pi_197609289
Ondanks dat het een breekpunt was van hun verkiezingscampagne!!! Netjessss
pi_197609291
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:48 schreef ABombali het volgende:

[..]

Nou, PVV is verantwoordelijk voor het verhogen van de pensioenleeftijd!!! Ze hebben wel degelijk iets bereikt in de politiek
Zozo wel 1 ding....
Heb het over het programma.
pi_197609314
twitter
  zondag 24 januari 2021 @ 14:52:36 #16
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197609336
Peilingen vertrouw ik allang niet meer. Vrijwel iedere peilingen wijkt af van de wereldse verkiezingen, met uitzondering van China en (Wit-)Rusland. Dat Rutte het populairste is, verbaast mij daarentegen helemaal niets: mensen gaan uit van de vorm, en negeren de inhoud. 10 jaar onder Rutte, en we zijn helemaal niets opgeschoten. Sterker nog, we zijn er aanzienlijk op achteruitgegaan. Als wij als volk hem nog steeds als premier willen zien, dan verdienen wij hem ook.

Wat is trouwens het alternatief? PVV en FvD zijn bij uitstek geen regeringswaardige partijen, omdat ze komen met onrealistische voorstellen, terwijl ze onderling elkaar de partij uitvechten (zie FvD). Dan heb je nog de linkervleugel (D66, GroenLinks, SP, PvdA) en hun ontbreekt het hebben van een ruggengraat. Dat zie je aan de meest recente ontwikkelingen rondom de avondklok, allen draaiden zij als een blad in de wind. Wat heb je dan nog over? VVD, CDA, CU - laat dat vooral de regeringspartijen zijn die nu het beleid bepalen en hebben bepaald. Omtzigt had al gesteld dat de toeslagenaffaire maar topje van de ijsberg is.

Persoonlijk zou ik op Omtzigt stemmen als hij de lijsttrekker van het CDA was - hardwerkend, daadkrachtig, integer en stoïcijns. Iemand kan alleen maar dromen van zo'n minister-president. :Z
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197609538
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:52 schreef Grishenko_ het volgende:
Persoonlijk zou ik op Omtzigt stemmen als hij de lijsttrekker van het CDA was - hardwerkend, daadkrachtig, integer en stoïcijns. Iemand kan alleen maar dromen van zo'n minister-president.
Als omtzigt een kans zou maken om premier te worden dan ga ik vroeg opstaan en als eerste stemmen, ondanks mijn belofte om nooit meer te stemmen, wat ik al meer dan 10 jaar doe.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197609666
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:48 schreef ABombali het volgende:

[..]

Nou, PVV is verantwoordelijk voor het verhogen van de pensioenleeftijd!!! Ze hebben wel degelijk iets bereikt in de politiek
Ik herken wel sarcasme.
pi_197609697
Peilingen.

:')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 24 januari 2021 @ 15:25:26 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197609988
Op (centrum)rechts gewoon verreweg de beste optie en beste leider.

FvD had groot kunnen worden, maarja, Nexit, Baudet en referenda draaien dat flink de nek om.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 25 januari 2021 @ 10:56:00 #21
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197628183
quote:
4s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:13 schreef SpaceOddity het volgende:
Peilingen.

:')
  maandag 25 januari 2021 @ 11:36:18 #22
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_197628847
Elke volk krijgt de leider die het verdient. Kennelijk vindt een aanzienlijk deel van Nederland dat wij Mark Rutte verdienen. Ik denk dat een aanzienlijk deel van Nederland niet echt goed nadenkt. Then again, een aanzienlijk deel van de wereldbevolking denkt niet echt goed na, dus verbaast het me niets. Het zal wel.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:42:14 #23
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197628959
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:36 schreef Richestorags het volgende:
Elke volk krijgt de leider die het verdient.
Dit vind ik een beetje een cliché. In het meest extreme geval heb je Hongarije: op papier is het allemaal democratisch maar in de praktijk krijgt werkelijke systeemkritiek (ipv incidenten) geen kans, en ook ontbreekt het aan informatie wat de regering allemaal uit spookt. Daardoor valt de controlefunctie weg.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 januari 2021 @ 11:42:37 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197628963
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:36 schreef Richestorags het volgende:
Elke volk krijgt de leider die het verdient. Kennelijk vindt een aanzienlijk deel van Nederland dat wij Mark Rutte verdienen. Ik denk dat een aanzienlijk deel van Nederland niet echt goed nadenkt. Then again, een aanzienlijk deel van de wereldbevolking denkt niet echt goed na, dus verbaast het me niets. Het zal wel.
Ding is, denk ik, dat Nederlanders het liefst een nuchter iemand kiezen. We zijn minder vatbaar voor populisme van links of rechts dan mensen in andere landen. Nederlanders zijn sowieso een heel nuchter volk. Weinig bijgeloof en religie bijvoorbeeld.

Rutte is natuurlijk super nuchter in hoe hij praat en overkomt. Dat weet hij goed te gebruiken
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 25 januari 2021 @ 11:47:39 #25
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197629038
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Rutte is natuurlijk super nuchter in hoe hij praat en overkomt. Dat weet hij goed te gebruiken
Hij gebruikt vooral goed dat 40% van de Nederlanders überhaupt het nieuws niet volgt. Helemaal niet. Dat is meer dan in omringende landen trouwens. Vooral onder jongeren (30-min) is er een probleem.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')