abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 januari 2021 @ 22:06:01 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_197598979
Allen 'n goedenavond,

Diverse waardige en over het algemeen graag geziene mensen, veelal uit betere kringen waar zowel wij op de Zuidas en uit Haarlem als verschillende andere Randstedelijke hoogwaardigheidsbekleders en publieke dienstverleners rondgaan :s) :s) :s), moesten zich destijds hierover achter de oren krabben. :|W En wie heeft er nooit gehoord van de veelbesproken witwas-affaire aangaande de eveneens aan ons gelieerde en over het algemeen prima georganiseerde ING-bank? :7~

Wij, als voor vele niet alledaags belangrijk bestuursorgaan die niet zelden financieel borg staan voor 'n select aantal NL'ers waar sommigen van u zich onder kunnen scharen *), zagen destijds hooguit een misstap van toenmalig ING-topman in functie Ralph Hamers. :@ :{w En deze jongste recensie over de huidige stand van zaken, is naar mijn idee dan ook geheel op zijn plaats nu de overheid ambieert dat deze speciale en bovendien prima georganiseerde bank ambieert wederom haar betalingsverkeer te regelen, want hoe kan het ook anders? *)

Enfin, met de witwasaffaire in het geheugen gegrift, voornamelijk voor sceptici en handhavingsorganen die hooguit hun werk deden, ontstond na professioneel overleg met aan ons :Y) gelieerde organisaties weer ruimte tot algemeen herstel van vertrouwen in deze bank, kan ik u met gerust hart vertellen. :z De schikking met het OM van 775 mln euro werd keurig betaald en uiteindelijk kon niets de aanbesteding meer in de weg staan. B:)B :Y)
Evenals ikzelf *) ligt men in het bancaire wereld en binnen andere professionele sectoren allerminst wakker van de laatste recensies, ongeacht de corona crisis. ''Uiteindelijk werd belangrijk personeel door de witwasaffaire ook zeer nauwkeurig gescreend volgens loepzuivere richtlijnen. :7~

Integriteit alom en interne zuiverheid bij ING doet thans duidelijk van zich spreken'', aldus welingelichte bronnen vanachter de coulissen. *)
Ik *) en vele dito graag geziene anderen die in de betere organisaties rondgaan, normaliter flink eten in een horecagelegenheid :9~ :Y) c_/ :9 en soms door derden of mensen uit lagere bevolkingsgroepen ten onrechte worden aangezien voor onbetrouwbaar :{w, gaven in 2018 ook onze goedkeuring aan 'nalatigheid' als uitkomst. Met de gloednieuwe overeenkomst voor vier jaar, waarbij niet mis te verstaan :N megabedragen de ronde zullen doen bij het betalingsverkeer van de Belastingdienst *), kan ING weer voort. :s) :s) :s)
En het ziet er voor de toekomst ook zeker niet slecht uit, met een volgend contract voor vier jaar in het vooruitzicht gesteld.

Welnu, na de reorganisatie bij deze bank en het reeds verantwoordelijk hebben gehouden van witwasbankier in kwestie waarna het frauduleuze boek gesloten werd :z, zou enkel en alleen een actuele misstap het heuglijke tij nog kunnen keren bij ING. c_/ Men kon met een beschuldigende vinger wijzen dat de bank tekortschoot bij het voorkomen van van witwassen via lopende rekeningen, maar nu heeft men daar verder geen boodschap meer aan. *) Vrijwel geheel corona vrij :) en in uiteraard goed georganiseerd verband *) *) was men onlangs nog op de Zuidas voor bankzaken B:)B en financieel overleg aangaande het naburige EMA (European Medicines Agency). :7~

En 'zelfreinigend' is inderdaad het juiste woord waardoor ING weer aan alle voorwaarden voldoet, mij dunkt. *) Verder zijn de onzen erg optimistisch over de toekomst, zowel voor de toekomst van ING en andere banken *) als het uitbannen van corona (voor u) en alle verontrustende varianten. *)

Tot zover de OP, ik wil ik u nog meegeven: blijft voorzichtig en pas goed op elkaar!

Scjvb

~~~~

'Zelfreinigend'
ING ondanks witwasaffaire weer huisbankier overheid

quote:
23 januari 2021 13:49

Een filiaal van ING.

Het betalingsverkeer van de overheid wordt de komende tijd toch geregeld door ING. De bank heeft dan wel 'ernstige fouten' gemaakt met het falende antiwitwastoezicht, maar dankzij de 'zelfreinigende maatregelen' voldoet ING toch aan de voorwaarden.

Na de schikking die het Openbaar Ministerie trof met de bank vanwege de witwasaffaire, werd het contract dat ING als huisbankier had met het Rijk niet automatisch verlengd.

Minister van Financiën Wopke Hoekstra gooide de aanbesteding open en nam hierin strengere regels op, omdat de bank niet zomaar kon worden uitgesloten.

ING moest op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk ondernemen goed scoren om in aanmerking te komen. De bank had uiteindelijk simpelweg de beste prijs-kwaliteitsverhouding, meldde demissionair minister Hoekstra gisteren aan de Tweede Kamer. Daardoor won ING van Rabobank.

Innen verkeersboetes

De bank blijft daardoor bijvoorbeeld het innen van verkeersboetes en het uitbetalen van studieleningen regelen. Met de runner-up wordt een 'wachtkamerovereenkomst' gesloten. Mocht het contract met ING binnen twee jaar worden beëindigd, kan het Rijk zonder nieuwe aanbestedingsprocedure een overeenkomst sluiten met de Rabobank.

Overigens kondigde Hoekstra in 2019 al aan dat het betalingsverkeer van de Belastingdienst tot zeker tot en met 2024 ook door ING wordt verzorgd. Het contract met de fiscus is met meer dan 250 miljoen in- en uitgaande betalingen per jaar een stuk groter dan dit contract, dat gaat om ongeveer 30 tot 35 miljoen transacties.

De bank zegt in een reactie aan persbureau ANP 'verheugd en trots' te zijn op de nieuwe overeenkomst van vier jaar. Het contract gaat begin volgende maand in en kan met nog eens vier jaar worden verlengd.

Vervolging Hamers

Dat voormalig ING-topman Ralph Hamers toch wordt vervolgd voor zijn rol in de witwasaffaire, had geen invloed op de aanbesteding. De regels schrijven voor dat alleen een eventuele veroordeling van actuele bestuurders roet in het eten zou kunnen gooien.

In 2018 trof ING een schikking met het OM van 775 miljoen euro, wegens "ernstige nalatigheid". De bank heeft niet voorkomen dat rekeningen jarenlang konden worden gebruikt bij witwassen.

© https://www.rtlnieuws.nl/(...)huisbankier-overheid
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_197599894
De premier geloofd zelf ook in 10e kansen voor zichzelf, dus waarom niet voor zijn rijke makkers uit het bedrijfsleven?
  maandag 25 januari 2021 @ 12:55:06 #3
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_197630002
Sorry maar dergelijke texten met zulke hoeveelheden smilies ga ik geen moeite doen om te lezen hoor.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_197633643
Tja, ik heb de hele tekst gelezen en weet niet wat ik ervan moet zeggen.
witwassen is goed voor de economie ofzo
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_197634641
Ik maak me meer zorgen over het feit dat onze overheid nog steeds zaken doet met die criminele organisatie Goldman Sachs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 16:26:49 #6
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_197652929
Update: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-witwassen-fraude

Hoogstpersoonlijk wil ik hierbij een lans breken voor oud ING-topman Ralph Hamers, inmiddels succesvol topman bij Zwitserse bank, over de witwasaffaire bij ING.

Ikzelf vind dat het gebeuren niet hem volledig aangerekend mag worden, hooguit het jammerlijk falen van de organisatie zelf en de nodige redenen. De beste man werkt immers ook mee aan een antiwitwasonderzoek, zoals goed geïnformeerde en realistische lezers kunnen vaststellen.

En zo komen veel kwesties uiteindelijk weer op zijn pootjes terecht!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')