abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197590163
Geachte leden van de site FOK,

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe monitor. Het moet een ultra wide curved scherm zijn van 34inch. Dit omdat ik het wil gebruiken voor mijn werk en omdat ik van een spelletje hou. En qua games zijn niet de games zoals COD met multiplayer.

Ik heb een Geforce GTX 1060 6GB in mijn kast draaien. Hebben jullie een leuke aanbeveling? Mijn budget is ¤600,- maar mocht het de moeite waard zijn dan wil ik er wel een beetje overheen gaan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_197591436
Curved is toch al weer uit de mode?
pi_197592751
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 15:39 schreef qajariaq het volgende:
Curved is toch al weer uit de mode?
Wat is nieuw dan?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_197592819
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 15:39 schreef qajariaq het volgende:
Curved is toch al weer uit de mode?
Volgens mij niet bij monitors hoor. Vind het zelf erg fijn werken iig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197592956
Die GTX 1060 6GB videokaart is te traag voor een 3440 x 1440 resolutie.
pi_197593974
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 17:17 schreef Steven_Stil het volgende:
Die GTX 1060 6GB videokaart is te traag voor een 3440 x 1440 resolutie.
Als ik een sterkere videokaart neem dan heeft dat invloed op mijn processor. Ik heb en Intel Core I5-4670K CPU @3.40ghz (4cpu)

Wat zou ik minimaal moeten hebben dan?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_197594044
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 18:40 schreef HSG het volgende:

[..]

Als ik een sterkere videokaart neem dan heeft dat invloed op mijn processor. Ik heb en Intel Core I5-4670K CPU @:3.40ghz (4cpu)

Wat zou ik minimaal moeten hebben dan?
Hoe hoger de resolutie des te groter is de invloed van videokaart, die 6 jaar oude processor met maar 4 cores gaat echter ook geen moderne games goed draaien.

Op dit moment een nieuwe PC bouwen is niet aan te raden, videokaarten zijn niet verkrijgbaar of veel te duur.
pi_197601332
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 18:45 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Hoe hoger de resolutie des te groter is de invloed van videokaart, die 6 jaar oude processor met maar 4 cores gaat echter ook geen moderne games goed draaien.

Op dit moment een nieuwe PC bouwen is niet aan te raden, videokaarten zijn niet verkrijgbaar of veel te duur.
:@
Mijn core i7 950 met m'n 12 gig aan ram, tezamen met m'n MSI gtx960 op m'n tweede scherm, een 43" tv/monitor, een Life's Good, met UHD-4k huppelepup, kan de laatste games prima aan. Die pc is met een SabertoothX58 mobo van 11 jaar oud! Dit tot m'n eigen verbazing.
Bij games draaiend vanaf een HD ipv een SSD duurt het opstarten en laden van een nieuw hoofdstuk wel wat langer.
Tis maar dat je het weet :)
pi_197603652
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 18:45 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Hoe hoger de resolutie des te groter is de invloed van videokaart, die 6 jaar oude processor met maar 4 cores gaat echter ook geen moderne games goed draaien.

Op dit moment een nieuwe PC bouwen is niet aan te raden, videokaarten zijn niet verkrijgbaar of veel te duur.
Nu ben ik geen persoon die de nieuwste games op de hoogste resoluties moet draaien. Bedoel een tandje lager en lagere resolutie vind ik ook prima.

Nu herinner ik mij dat bij mij op het werk ook 34inch ultrawide schermen staan en een simpele Thin Client en dat gaat prima. Of doel je op dat mijn videokaart de drukke gamebewerkingen niet op een groot scherm aan kan?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_197604960
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 18:45 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Hoe hoger de resolutie des te groter is de invloed van videokaart, die 6 jaar oude processor met maar 4 cores gaat echter ook geen moderne games goed draaien.

Op dit moment een nieuwe PC bouwen is niet aan te raden, videokaarten zijn niet verkrijgbaar of veel te duur.
dat gaat zeer waarschijnlijk prima werken, alleen niet op de hoogste settings.. en het ligt ook nog eens aan de games die je speelt
pi_197642070
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:56 schreef mschol het volgende:

[..]

dat gaat zeer waarschijnlijk prima werken, alleen niet op de hoogste settings.. en het ligt ook nog eens aan de games die je speelt
Ik speel games niet op de maximale instellingen dus wat zou voor mij een prima monitor zijn?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_197659759
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:29 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik speel games niet op de maximale instellingen dus wat zou voor mij een prima monitor zijn?
als ik zo het e.e.a. lees op internet kan je op een 34" monitor met 3440 x 1440 resolutie nog wel gamen op die videokaart; verwacht geen geweldige FPS en ligt ook erg aan de games die je wilt spelen.. (zoek benchmarks voor je games op die resolutie op voorhand)
je CPU gaat waarschijnlijk wel een bottleneck worden

welke monitor precies goed is, kijk naar de reviews van tweakers en sorteerd op beoordeling dit kan je in iedergeval sturen naar een fatsoenlijke monitor.
Persoonlijk bevallen LG en Samsung mij prima (zelf 3x samsung 27" widescreen staan)
pi_197661105
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:46 schreef mschol het volgende:

[..]

als ik zo het e.e.a. lees op internet kan je op een 34" monitor met 3440 x 1440 resolutie nog wel gamen op die videokaart; verwacht geen geweldige FPS en ligt ook erg aan de games die je wilt spelen.. (zoek benchmarks voor je games op die resolutie op voorhand)
je CPU gaat waarschijnlijk wel een bottleneck worden

welke monitor precies goed is, kijk naar de reviews van tweakers en sorteerd op beoordeling dit kan je in iedergeval sturen naar een fatsoenlijke monitor.
Persoonlijk bevallen LG en Samsung mij prima (zelf 3x samsung 27" widescreen staan)
Maar de resolutie an 3440x1440 is toch de max. Als ik het nou een aantal tandjes lager zet?

Zoals ik al eerder zei...ik hoef niet alles op de max te hebben.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_197662078
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:51 schreef HSG het volgende:

[..]

Maar de resolutie an 3440x1440 is toch de max. Als ik het nou een aantal tandjes lager zet?

Zoals ik al eerder zei...ik hoef niet alles op de max te hebben.
kan uiteraard prima, performance zal daardoor gewoon verbeteren.. (zelf merk ik snel veel performance winst van alle Antialiasing opties uit te zetten of laag ipv hoog)
kwestie van spelen met de instellingen..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')